Löytyykö vielä kotikonsteja selkäjumin rentouttamiseen?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Selkä ihan jumissa lapaluiden välistä. Olen tähän mennessä

- maannut piikkimatolla
- lämmittänyt kauratyynyllä ja lämpimällä suihkulla
- jumpannut
- riippunut
- syönyt Sirdaludia ja särkylääkettä

Vieläkö löytyy kotikonsteja? Mun vakkarihieroja on lomalla, en millään haluaisi mennä kenellekään muulle.

Lapset töihin! :D Menet itse mahalleen latialle ja pistät muksut kävelemään selän päällä - mikäs sen parempaa hierontaa. ;) Olettaen tietysti, ettei muksut nyt mitään aikamiehiä tai tankkeja olen... :whistle:

[QUOTE="vierailee";24029388]Jotain geeliä voisit kokeilla. Zon-geeli on ainakin hyvää.[/QUOTE]

Ai joo, unohdin sanoa, että noita kipugeelejä en voi käyttää, kun iho ei kestä. Ilmeisesti kaikissa jotain, mille olen allerginen.

[QUOTE="vieras";24029396]Lapset töihin! :D Menet itse mahalleen latialle ja pistät muksut kävelemään selän päällä - mikäs sen parempaa hierontaa. ;) Olettaen tietysti, ettei muksut nyt mitään aikamiehiä tai tankkeja olen... :whistle:[/QUOTE]

Tosiaan, olen unohtanut tuon! Hyvä idea! Lapsia ei kyllä ole kuin yksi, mutta sitäkin innokkaampi :).

muuten olet toiminut oikein, mutta lämpö ei ole välttämättä hyvä jos lihaksissa on esim. tulehdus tai mikrorepeämiä. Sen sijaan pitäisi olla KYLMÄÄ eli kylmäpussia tai pakastevihannespussia tms. selän päälle. Myös kuuma-kylmä-suihkuttelu voi auttaa, mutta pelkkä lämpö tai kuumuus saattaa pahentaa ongelmaa tai levittää sitä.

muuten olet toiminut oikein, mutta lämpö ei ole välttämättä hyvä jos lihaksissa on esim. tulehdus tai mikrorepeämiä. Sen sijaan pitäisi olla KYLMÄÄ eli kylmäpussia tai pakastevihannespussia tms. selän päälle. Myös kuuma-kylmä-suihkuttelu voi auttaa, mutta pelkkä lämpö tai kuumuus saattaa pahentaa ongelmaa tai levittää sitä.

Tuohon kylmään sen verran, että olen käyttänyt kylmän sijaan lämmintä siksi, että kylmä tuntuu selässä tosi pahalta. Esim. yöllä heräsin tosi inhaan kiristävään tunteeseen, joka sitten helpotti, kun laitoin lämpimämmän yöpaidan. Eli selvästi se lämmin tekee hyvää.

lääkäri voi antaa lihakseen ruiskutettavaa tulehduslääke/relaksanttia, muistaakseni se on samaa ainetta kuin diflokkenaalitulehdusvoiteissa (voltaren tms) ja auttaa MINUUTISSA! Itse kiduin pahan niska/yläselkäjumin kanssa parikin viikkoa, niin oli kipeä että hieromistakaan ei voinut ajatella, koko ajan kamalat särkylääkkeet kolmioversiona ja itkua väänsin kun sattui niin kovin. Viimein raahauduin arppakeskuksen päivystykseen josta sain samalle päivälle ajan lääkäriin ja sain injektioruiskeen ja auttoi HETI. Arvaa nyppikö että kidutin itseäni niin pitkään turhaan kun apukin olisi ollut saatavilla aikaisemmin ja helposti...

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin;24029666:
lääkäri voi antaa lihakseen ruiskutettavaa tulehduslääke/relaksanttia, muistaakseni se on samaa ainetta kuin diflokkenaalitulehdusvoiteissa (voltaren tms) ja auttaa MINUUTISSA! Itse kiduin pahan niska/yläselkäjumin kanssa parikin viikkoa, niin oli kipeä että hieromistakaan ei voinut ajatella, koko ajan kamalat särkylääkkeet kolmioversiona ja itkua väänsin kun sattui niin kovin. Viimein raahauduin arppakeskuksen päivystykseen josta sain samalle päivälle ajan lääkäriin ja sain injektioruiskeen ja auttoi HETI. Arvaa nyppikö että kidutin itseäni niin pitkään turhaan kun apukin olisi ollut saatavilla aikaisemmin ja helposti...

Pitääpä ottaa tämäkin puheeksi, kun mulla on loppuviikolla lääkäriaika ihan muun asian takia.

Yhteistyössä