Löytyykö täältä junttiäitejä?

Kotipsykologi

Jäsen
28.12.2007
592
0
16
Must on alkanut iän karttuessa tulemaan entistä enemmän sellainen vanhanajan äiti. Välillä tunnen fyysisestikin itseni ihan vanhaksi varsinkin täällä palstalla. Kaikki on niin nuoria, nättejä, meneviä, bilettäviä jne. Mulla perhe on nyt ykkönen. Pitkä koulutus takana, vakituinen työ. Pihaa hoidetaan, kesäkukkia kasvatetaan. Lapsi tehty vasta sitten kun perusjalka on ollut kunnossa. Olenkohan vähän liian laskelmoiva? Nyt ajattelin olla muutaman vuoden töissä ja sitten vasta toinen, jos hyvä sauma tulee.

No kyllä mullekkin perhe on ykkönen vaikka juhlimassa käynkin :xmas: Mutta siinä mielessä haluaisin olla kaltaisesi että ei olis ollut ns.kiire lasten kanssa kun esikoisen sain 19v ja tämän toinen syntyy kun olen 22v.Uraa ei ole olemassakaan,vaan vasta edessäpäin joten tulevaisuus vähän huolettaa.Mielummin olisin tehnyt töitä ensin elämän verran ja sitten rauhoittunut kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja yrjö:
äh, just tuollaisia "kaikki kulissit ensin kuntoon, sitten tehdään lapsi" ihmisiä inhoan yli kaiken.

Mistä voit tietää, että on kulissia? Mulla on aikaisempi suhde takana, josta tuli 10 vuoden yhdessä olon jälkeen ero. Tuona aikana kerkesin sitä sinun kutsumaa kulissia rakentaa. Sitten löytyi mies ja pika pikaa alettiin perustamaan perhe. Aika vain meni.... Kerennyt olen niitä yksinäisiä iltoja, viikonloppuja viettää niin paljon, että nyt kyllä nauttii tästä meidän kulississta.

musta loytyy sammaa vikkaa. kylvin tanaan salaattien, yrttien, porkkanoitten ym ym. siemenia ja tuolla ne kypsyvat nyt KASVIHUONEESSA! no juu toi kasvihuone me perittiin tan talon entisilta omistajilta mutta kylla intressit on todellakin toiset kuin vaikka vaan 4 v sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
musta loytyy sammaa vikkaa. kylvin tanaan salaattien, yrttien, porkkanoitten ym ym. siemenia ja tuolla ne kypsyvat nyt KASVIHUONEESSA! no juu toi kasvihuone me perittiin tan talon entisilta omistajilta mutta kylla intressit on todellakin toiset kuin vaikka vaan 4 v sitten.

Mä ostin eilen piha ja puutarha -lehden, jota en olisi voinut kuvitellakkaan ostavani muutama vuosi sitten.

"Vanhahan" mäkin jo olen, pian 37v, ja perhe on aina ollut ykkönen (myös sen kolmenkympinkriisin kourissa, jolloin tuli juostua yöelämässä normaalia enemmän). Piha ja kesäkukat on aina kuuluneet mun harrastuksiin, mutta pitkää koulutusta (tosin monta lyhyempää on tullut käytyä ) en omaa, enkä vielä(kään) vakituista työtä. Lapset on vain halunneet meille syntyä, kukin omaan tahtiinsa. Kaksi ylläripoikaa ja sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen saatu tyttö... elämää on eletty, ja lapset on eläneet mukana, joten laskelmoimaan en ole edes päässyt. Enkä oikein päässyt ajatuksestasi kiinni, mitä tarkoitat vanhanajan äidillä - itse ajattelen sen olevan essu päällä hellan ja uunin välissä hommaileva, itse leivätkin paistava ja lapsille siinä samalla komentoa pitävä emäntä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Mä ostin eilen piha ja puutarha -lehden, jota en olisi voinut kuvitellakkaan ostavani muutama vuosi sitten.

siita se lahtee =)

laittaisin minäkin oikein mielelläni pihaa, jos sellainen olisi. viettäisin oikein mielelläni koti-iltoja mieheni kanssa, jos sellainen olisi. Työskentelisin oikein mielelläni vakipaikassa, jos sellainen olisi. No, tasan ei käy onnenlahjat mutta onhan minulla sentään lapset ja joskus pääsen bilettämäänkin.

äh, just tuollaisia "kaikki kulissit ensin kuntoon, sitten tehdään lapsi" ihmisiä inhoan yli kaiken.

Miksi? Kateellinen, kun ei tarvitsekaan miettiä, paljonko ruoka maksaa kaupassa, ja paljonkos se sossun tuki onkaan tai koska lapsilisän maksupäivä onkaan, että omistaa vartin ajan satasen?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
"Vanhahan" mäkin jo olen, pian 37v, ja perhe on aina ollut ykkönen (myös sen kolmenkympinkriisin kourissa, jolloin tuli juostua yöelämässä normaalia enemmän). Piha ja kesäkukat on aina kuuluneet mun harrastuksiin, mutta pitkää koulutusta (tosin monta lyhyempää on tullut käytyä ) en omaa, enkä vielä(kään) vakituista työtä. Lapset on vain halunneet meille syntyä, kukin omaan tahtiinsa. Kaksi ylläripoikaa ja sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen saatu tyttö... elämää on eletty, ja lapset on eläneet mukana, joten laskelmoimaan en ole edes päässyt. Enkä oikein päässyt ajatuksestasi kiinni, mitä tarkoitat vanhanajan äidillä - itse ajattelen sen olevan essu päällä hellan ja uunin välissä hommaileva, itse leivätkin paistava ja lapsille siinä samalla komentoa pitävä emäntä =)

Ilmaisin itseni kyllä tosi huonosti. Tarkoitin siis sitä, että alkaa nuo viherhommat, kodinlaittaminen jne. kiinnostamaan. Eipä olisi meikäläisestä moista uskonut joku vuosi sitten. Muutenkin alan luonnollisestikin omaa äitiäni muistuttamaan. Tosin nyt alkanut harmittamaan nämä kilot, joita tullut lapsen myötä.

Sama ongelma rahikaisella! Tässä jo mietin mihin kohtaan istutan mitäkin pihaan ja sopiiko terassin kalusteet terassin puunväriin :laugh: Elämä on järjestetty niin, että voin hyvillä mielin hoitaa nuo mukulat kotona ja olla ottamassa vastaan, kun tuleevat koulusta. Ja sit mennä vaikka puolipäivä/puoliviikko töihin, kun ovat tarpeeks isoja. Kyllä se elämän on suunnittelu toimivaksi antaa turvaa tähän päivään ja eläkepäiville asti ;)

:wave: hei kaikki! Olen junttiäiti :D
olen nuori, olen kaunis, tykkäsin ennen mennä ja tulla pää kolmantena jalkana. kun sain tietää odottavani lasta, menoni hävisi. lapsi siirtyi ykköseksi ja on sitä edelleen. sama juttu miehelläni, oli menevä mutta kun lapsi ilmoitti tulostaan hän rauhottui.
ei siis kaikki nuoret äidit ole kovia menemään. itse kuulun joukkoon jonka saa pakottaa lähtemään ja silloin joskus kun minut saa raahattua ilman lasta johonkin, ikävöin häntä kovin.
kesällä istutat kukkia/hoidan pihaa. vastaavasti talvella talvi hommat. kodin pidän siistinä ja tykkään ruuan laitosta ja leipomisesta ja ennen kaikke rakastan tytärtäni ka miestäni enemmän kuin mitään tässä maailmassa. :heart:
huh, tulipa vuodatus. anteeksi jo etukäteen jos jotain sattuu ärsyttämään =)

Lisään vielä, että meillä äiti aina jankutti vakituisesta työstä ennen lapsia. Kaikki puitteet kohdalleen ennen kuin alkaa perhettä perustamaan. Tosin tietoisesti en varmaan sitä tehnyt, mutta vahingossa kylläkin.

Must on alkanut iän karttuessa tulemaan entistä enemmän sellainen vanhanajan äiti. Välillä tunnen fyysisestikin itseni ihan vanhaksi varsinkin täällä palstalla. Kaikki on niin nuoria, nättejä, meneviä, bilettäviä jne. Mulla perhe on nyt ykkönen. Pitkä koulutus takana, vakituinen työ. Pihaa hoidetaan, kesäkukkia kasvatetaan. Lapsi tehty vasta sitten kun perusjalka on ollut kunnossa. Olenkohan vähän liian laskelmoiva? Nyt ajattelin olla muutaman vuoden töissä ja sitten vasta toinen, jos hyvä sauma tulee.

Meillä lapset on aina ollut mukana, kun elämää rakennetaan.
Perhe on ollut ykkönen aina(siitä lähtien kun eka synty)

Me rakennettiin talo. Lapset teki majoja tontilla ja minä "kokkasin" perheelle pihalla(kesällä). Minä maalasin taloa ja lapset isin tekemää koiran koppia.

Iskä(mieheni) hoiti muksuja, kun olin iltaisi koulussa.

Pikku kasvimaa laitetaan jokavuosi alusta asti kuntoon.

Maailmaa kierretään lapsien kanssa(ennen heitä ei oltu käyty missään)

Ulkonäkö on kokenut aika ajoin inflaation(en jaksa panostaa muoti juttuihin)

Bilettämässä en ole käynnyt aikoihin...

Minusta taas oli pelkästään onnellinen asia, että saimme hoidettua muut peruasiat kuten työt, talon ja talouden kuntoon ennen lapsia. Lasten synnyttyä oli täysi mahdollisuus keskittyä perheeseen satasella ilman talous- ja muita huolia. En ole katunut hetkeäkään.

Termithän on vähän makuasia, mutta että junttiäiti - siksi että kasvattelee pihakukkia? :D

Voi sitä olla menevä, nuori jne vaikka perhe olisi ykkönenkin. Mun olisi vaikea kuvitella että jonain päivänä elämän sisältö olisi vain sitä pihakukkien kasvattelua, vaikka parhaillaan on suuret suunnitelmat siitä miten tehdään se kaunis kesäpiha meillekin :heart:

Tarkoitan sitä junttiudella, etten ole nuori, trendikäs, kaunis, biletä juurikaan. Enkä meinaa tietenkään sitä etteikö nuorelle perhe olisi ykkönen. Tosin minulle se on ihan oikeasti ykkönen kun en halua/jaksa/kiinnosta lähteä minnekkään kuin vain nauttia tästä perheestä - jonka vuosien hapuilun jälkeen sain.

No mä en kyl oikein tiedä, että mitä sä junttiäidillä tarkkaan ottaen tarkoitat... Mutta en koe olevani mikään juntti ollenkaan. En nyt mikään muodin perässä juoksija kuitenkaan, mutta en myöskään mikään juntti... Ja ihan tyytyväinen oon elämääni silti. Ei ole mennyt jonkin "kaavan" mukaan.
=)

Tarkoitan sitä junttiudella, etten ole nuori, trendikäs, kaunis, biletä juurikaan. Enkä meinaa tietenkään sitä etteikö nuorelle perhe olisi ykkönen. Tosin minulle se on ihan oikeasti ykkönen kun en halua/jaksa/kiinnosta lähteä minnekkään kuin vain nauttia tästä perheestä - jonka vuosien hapuilun jälkeen sain.

Niin, mulle junttiudesta tulee mieleen jotkut landepaukut eikä esim. iän kannalta ajateltuna :D Itse en ole erityisesti kiinnittänyt huomiota noihin irc galleria kuviin, että siellä olisi erityisesti trendikkäitä ja bilettäviä äitejä, mutta ehkä se susta vaan tuntuu siltä..

Ja perheestä nauttiminen on ihanaa, mutta tähänkin aikaan kun lapsi nukkuu sitä mielellään joskus käy jossain ja joskus ihan lapsen ollessa hereilläkin, kun kuitenkin kaikki päivät on kotiäitinä :heart:

Yhteistyössä