Löysin puistosta... mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näköj.harm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näköj.harm.

Vieras
Löysin meidän lähipuistostamme lapsen kaulaketjun, siinä oli aivan ihana riipuskin.

Mitä te olisitte tehneet? Jättäneet sen sinne aidalle roikkumaan vaiko ottaneet mukaan? Mietin, että jos sen ottaisi mukaan ja laittaisi lappuja ympäriinsä, että sellainen on löytnyt. Veisi sinne puistoon ja vaikka bussipysäkeille yms... Mitä mieltä olette?

Pelottaa, että joku sen ottaa itselleen, puistossa käy iltaisin nuoriakin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Se pitää TIETENKIN viedä löytötavaratoimistoon poliisilaitokselle!

Olipas hyökkäävä vastaus.

Itse en osaisi poliisilaitokselta etsiä, jos lapseltani olisi kadonnut jotain puistoon, vaikkapa tämä kaulakoru. Minä menisin sinne puistoon ja muualle, jossa olisin käynyt niin etsimään sitä... Ja todennäköisesti sitten näkisin nämä laput...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse en osaisi poliisilaitokselta etsiä, jos lapseltani olisi kadonnut jotain puistoon, vaikkapa tämä kaulakoru. Minä menisin sinne puistoon ja muualle, jossa olisin käynyt niin etsimään sitä... Ja todennäköisesti sitten näkisin nämä laput...

Pöljä pitää olla jos ei osaa omaisuuttaan löytötavaratoimistolta etsiä.

Todennäkäisesti kaulakoru ei enää ole siellä vaan joku on jo ottanut sen. Toivottavasti on toimittanut poliisin löytötavaroihin. Olet ihan oikeassa siinä, että hukkaaja tod. näk. etsisi korua puistosta yms. mutta todennäköisesti kyselisi sitä sitten poliisin löytötavaroista!

Löytötavaratoimisto sijaitsee poliisilaitoksella. Ja sinne pitää löytötavarat toimittaa, eikä esim. laittaa lehtiin ym. ilmoituksia löydöstään.
Vähän sama juttu kuin kyselis minne roskat päätyy? No kaatopaikalle tietenkin tai sinne niiden pitäisi tiensä löytää kuten löytötavaroiden löytötavaratoimistoon...

Juu, en minäkään poliisilaitokselta kovin helpolla kyselisi. Paikanpäälle itsekin palaisin katsomaan. Ehkä jos kyseessä jotain arvokasta, niin sitten kysyisin poliisilaitokselta.

Pienten lasten korut ovat usein aika arvottomia, joten aika harvalle varmaan tulee edes mieleen niitä poliisilaitokselle asti kiikuttaa. Mutta tunnearvoa niissä on tietenkin sitäkin enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Juu, en minäkään poliisilaitokselta kovin helpolla kyselisi. Paikanpäälle itsekin palaisin katsomaan. Ehkä jos kyseessä jotain arvokasta, niin sitten kysyisin poliisilaitokselta.

Pienten lasten korut ovat usein aika arvottomia, joten aika harvalle varmaan tulee edes mieleen niitä poliisilaitokselle asti kiikuttaa. Mutta tunnearvoa niissä on tietenkin sitäkin enemmän.

Kiitos tästä vastauksesta. Näin ajattelin itsekin asian.

Mutta teen nyt varmaan kuitenkin niin, että vien lapun puistoon ja koru menköön sinne KYTTIKSELLE. Tietenkin |O

Selvä juttu. Kuulkaa, kiitos hirveesti vastauksistanne.
Terv. Armottoman pöljä

Se koru on minulla jo. Menen viemään sen poliisilaitokselle.

Juu, näin tietty kuuluu toimia. Mut vie silti sinne puistoon joku lappu, että tuntomerkkien perusteella saa kysellä.

poliisiaseman löytötavaratoimistoa mäkin suosittelen!Meillä tytöltä tipahti taskusta tohon lähelle pyörän ja varaston avaimet,niitä sit etsittiin kissojen ja koirien kans..Menín sit 3-4 pvää myöhemmin kysymään poliisiasemalta,josko joku ois palauttanut ja samaan aikaan huomasin,kun eräs ystävällinen nainen antoi poliisille meidän avaimet!Oli löytäny ne heti kohta sen jälkeen,ku oli tipahtanu taskusta hiekkatielle.

Mm. näin luki poliisin sivuilla:

"Jos henkilö ottaa talteen vähäarvoisen löytötavaran, joka ei ole laitoslöytö, hänen on ilmoitettava sen löytymisestä tavaran omistajalle, jos tämä on tiedossa. Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa."

Ottaako ne kuitenkin vastaan "vähäarvoisia" tavaroita?

Pöljä pitää olla jos ei osaa omaisuuttaan löytötavaratoimistolta etsiä.

Itse löysin kävelytieltä lasten helistimen (sen joka tulee äitiyspakkauksen mukana). Täytyy kyllä myöntää, että en lähtenyt sitä löytötavaratoimistoon kiikuttamaan vaan laitoin roikkumaan tien vieressä olevan puun oksalle. On siinä oma vaivansa lähteä poliisilaitoksellekin asti... Ei tullut mieleenkään lähteä viemään sitä sinne. Mutta toivottavasti helistin löysi omistajansa.

Riipuksiin liittyy yleensä tunnearvoa hiukkas paljon enemmän kuin helistimiin, joten jos riipuksen löytäisin, en ripustaisi sitä mihinkään puun oksalle. Veisin löytötavaratoimistooon ja laittaisin paikallislehteen vaikka yleisönosastoon vinkki-ilmoituksen korun sijainnista.

Mm. näin luki poliisin sivuilla:

"Jos henkilö ottaa talteen vähäarvoisen löytötavaran, joka ei ole laitoslöytö, hänen on ilmoitettava sen löytymisestä tavaran omistajalle, jos tämä on tiedossa. Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa."

Ottaako ne kuitenkin vastaan "vähäarvoisia" tavaroita?

Kyllä ne ottaa. Koruhan on semmonen, millä yleensä on tunnearvoa, vaikkei rahallisesti kovin arvokas olisikaan.
Poliisilaitokselle minäkin veisin. Jos sen johonkin puunoksaan sinne jättää niin seuraava joka tulee paikalle ei välttämättä olekaan ihan niin rehellinen (tai sit on vaan ajattelematon) ja saattas pian ottaa korun vaikkei hänen oliskaan.
Ja kyllä minä kadonnutta korua kyselisin kyttikseltä jos puistosta ei löytyis.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kiitos tästä vastauksesta. Näin ajattelin itsekin asian.

Mutta teen nyt varmaan kuitenkin niin, että vien lapun puistoon ja koru menköön sinne KYTTIKSELLE. Tietenkin |O

Mikä tuossa kyttis sanassa nyt nuin risoi että pitää alkaa huutamaan

:D :whistle:

Jos minä olisin epärehellinen, olisin viime kesänä saanu uuden, melko kalliin kameran, mutta enpä viitsiny ottaa vaan vein pollarilaitokselle, ja sain löytöpalkkionkin.

Yhteistyössä