Löysin kirppikseltä meiltä pöllityt toppahousut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varasjahti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varasjahti

Vieras
Lapselta "katosi" toissavuoden syksyllä (eli reilu vuosi sitten) ensimmäisellä jalassapito kerralta housut koulun naulakosta.
Meni kouluun laitto housut naulakkoon takin kera ja ensimmäiselle välitunnille mennessä ei housuja missään,
koko päivänä niitä ei enään löytynyt ja lapsi joutui tulemaan silloin vielä kovalla pakkasella kotiin sisähousuissa kävellen :(
Muuta merkkiä en kerennyt niihin silloin kiireissäni aamusta tehdä kuin kirjoittaa tussilla lapsen nimen (etu ja suku)
kun tosiaan sinä aamuna ne muksu veti jalkaansa.
Niitä etsittiin pitkin koulua mutta ei löytynyt.
Nyt sitten kävin äsken tuossa meidän lähi kirpparilla ja kiinnitin jotenkin ihmeellisesti huomion noihin housuihin (vaikka eihän ne enää meidän lapselle mahtuisi)
ja kas,
sillä kokolapussa luki meidän lapsen nimi, oli vähän koetettu mustekynällä sotkea mutta hyvin sai selvän.
Ja ne housut, no ainakin oli tarpeeseen menneet :(
Tosin olisi ne olleet tarpeen meilläkin.
Nyt mietin antaisikohan kirppiksen pitäjä minulle tuon myyntipaikan myyjän nimen vai miten nyt toimin?
Kyse on enemmänkin periaatteesta että jos toiselta täytyy varastaa koulussa housut ja turha väittää ettei kyse ole varkaudesta kun nimikin oli sotkettu niin halusin jotenkin näpsäyttää tuota myyjää.
Tietenkään minulla ei mitään kuitteja ole housuista eikä valokuviakaan todisteena, ainut todiste että kyseiset housut on meidän kun sieltä lukee selkeästi kokolapusta meidän muksun koko nimi.
Ja tasan muistan tarkkaan nuo housut ja tiedän etten niitä ole myynyt vahingossa itse kirppiksellä, sillä pidän kirppispöytää noin 2-3v välein ja silloinkin yleensä vain viikon verran.
Eikä meiltä yleensä katoa vaatteita joten luonnollisestikin ne jäivät mieleeni.

Tuskin saa antaa nimeä, mutta voithan sanoa kirpparin pitäjälle että ne housut on teiltä varastettu ja katsoa mitä sitten tapahtuu, josko silloin pystyisi antamaan nimen tai vaikka puhelinnumeron.

Voihan se olla, että myyjä on itsekkin ostanut ne kirpparilta ja myy nyt vain eteenpäin.

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
No kysy kirppikseltä, vaikea meidän on tohon vastata. Toinen vaihtoehto on jos saisit jotenkin selvitettyä että milloinka kirppispöydän vuokra loppuu. Jos menisit itse sinne kytikselle ja odottaisit että se joku tulisi tyhjentämään sitä pöytää. Olisit sitten vastassa kun tulisi tyhjentämään.

Ainoa että jos joku sattuu ne housut ostamaan, niin sulta katoaa todistusaineisto. Etkä voi oikein ottaa hintalappuakaan housusta pois (jottei kukaan niitä ostaisi), koska sitten ei olisi mitään todistetta että ne housut kuuluivat just siihen pöytään...

Ei se myyjä ehkä ole niitä varastanut eli et voi olla varma, että näpäytät oikeaa henkilöä. Todennäköisesti ne on myyty heti varastamisen jälkeen.

Eikä kirpparin pitäjä saa luovuttaa sinulle niitä tietoja, ainoastaan, jos myyjä on sopimuksesa ilmoittanut, että ne saa antaa tai se on sopimuspapereissa sanottu. Muuten hänkin syyllistyy tietosuojarikokseen.

Voit ilmoitttaa kirppisen pitäjälle, että kyseiset housut on varastettu toissavuoden syksynä.

Menisin heti juttelemaan kirppiksen pitäjälle, tuskin hän voi sinun sanaasi perustuen antaa pöydän vuokraajan tietoja (eikä kuulu voidakaan, et sinä voi tietää miten ja mistä housut ovat hänen haltuunsa tulleet) mutta neuvottele josko kirppiksen pitäjä voisi ottaa housut pois myynnistä ja välittää myyjälle sinun yhteystiedot?

Tuskin antaa. Itse jättäisin jonkun lapun, missä kerrotaan tuosta ja että lapsi joutui kävelemään pakkasella kotiin pelkissä ohuissa housuissa. Tai sitten jäät kyttäämään kun tulee järjestelee pöytää tai tyhjentää pöydän ja sanot asiasta. Laittaa ehkä miettimään kannattaako jatkossa varastaa.

Näin vähän epäilinkin :(
Itse en kyllä usko että on ostanut ne kirppikseltä, jos ei sitten jostain nettikirppikseltä tai vastaavasta sillä meidän kaupungissa ei niin montaa kirppistä ole ja käyn aika aktiivisesti vähintäänkin kerta viikossa näissä kaikissa.
No opinhan ainakin sen että tuon housu episodin jälkeen olenkin ommellut kaikkiin lasten ulko housuihin erillisen ompelumerkin hyvin näkyvälle paikalle.

Olen myynyt pari kertaa kirppiksellä ja aina on jotain varastettu pöydästä. Lasten vaatteitakin ???????? Eli toisin sanoen äiditkin varastaa. Onko täällä ketään äitiä, joka on varastanut vaatteita tms. lapselleen? Pöyristyttävää.

Voisit kysyä milloin kyseinen paikka vapautuu ? Minä käytän aina samannumeroista paikkaa useammalla eri kirppiksellä jotta ei tarvii aina uudestaan hinnoitella.
voisit sitten vastata jotain ettei juuri silloin käy.... Sitten vaan kyttäämään kun paikkaa tyhjennetään.

ta kuva niistä housuista kokolappu ja hintalappu näkyvissä. Sitten stalkkaat sen myyjän. Siinä sulle todisteaineistoa.

Lukeeko niissä housuissa uutta omistajaa tai muissa tavaroissa siinä pöydässä.

Jätä myyjälle viesti tiskille...

Vaikea tietää, mitä pystyt tekemään kun joka kirppiksellä on omat säännöt.

Näin vähän epäilinkin :(
Itse en kyllä usko että on ostanut ne kirppikseltä, jos ei sitten jostain nettikirppikseltä tai vastaavasta sillä meidän kaupungissa ei niin montaa kirppistä ole ja käyn aika aktiivisesti vähintäänkin kerta viikossa näissä kaikissa.
No opinhan ainakin sen että tuon housu episodin jälkeen olenkin ommellut kaikkiin lasten ulko housuihin erillisen ompelumerkin hyvin näkyvälle paikalle.

Tuskin varas niitä paikallisella kirpparilla kauppaa. Netin kautta on helppo myydä (tori, huutonet, face yms), ilman että niitä pesulapun merkintöjä kukaan näkee. Käteismaksu jossain huoltiksen pihalla tai kaupan aulassa.

Tuskin varas niitä paikallisella kirpparilla kauppaa. Netin kautta on helppo myydä (tori, huutonet, face yms), ilman että niitä pesulapun merkintöjä kukaan näkee. Käteismaksu jossain huoltiksen pihalla tai kaupan aulassa.
Minusta taas voi olla hyvinkin todennäköistä, että varas ei ole ajatellut ap:n löytävän juuri ne pöllityt housut. Aikamoista tuuriahan tuo löytäminen on, vaikka olisi kuinka pieni paikkakunta. Ei kaikki varkaat mitään järjenjättiläisiä ole, varsinkaan satunnaisesti varastelevat.

Muutaman euron hintaan ovat myynnissä ja kyllä niin loppuun kulahtaneet että itse en kehtaisi kuin heittää roskiin.
Siis lukee niissä toisen lapsen nimi mutta ei sukunimeä.
Hitsi kun en tajunnut että olisin tutkinut koko pöydän tarkemmin ja katsonut löytyykö saman etunimen omaavalla se sukunimikin siinä.
Tänään en edes pääse tuonne joten huomiselle taitaa mennä.
Tosin ainahan voin lapselta kysyä kun koulusta tulee kotiin että onko tuolla etunimellä joku rinnakkaisluokilla.

Onko se nyt jumalauta niin vaikeeta tehdä poliisille rikosilmoitusta asiasta, jolloin myyjä joutuisi edesvastuuseen rötöksestään (ainakin kätkemisrikos)

Itse olen kirpputorilla usein bustannut omistajille pöytiä, jossa on selvästi varastettuja hajuvesiä (hajuvesipullot ovat ns. bulkkikokoa joita ei useassa paikkaa jos missään kuluttajille myydä, niissä ei ole korkkia ja kylkeen on liimattu pakkauksesta tuotetiedot, eli siis päivänselviä testeripulloja sokokselta yms).

Kirpputorinpitäjät ovat ainakin tällöin suhtautuneet varastetun tavaran myyntiin vakavasti, poistaneet tuotteet takahuoneeseen ja ottaneet myyjään yhteyttä. En tiedä sitten miten homma on siitä edennyt ja ottavatko yhtä vakavasti tuotteet, joiden varkaudesta on todisteena vain yksityishenkilön sana jolta ne on varastettu.

Muutaman euron hintaan ovat myynnissä ja kyllä niin loppuun kulahtaneet että itse en kehtaisi kuin heittää roskiin.
Siis lukee niissä toisen lapsen nimi mutta ei sukunimeä.
Hitsi kun en tajunnut että olisin tutkinut koko pöydän tarkemmin ja katsonut löytyykö saman etunimen omaavalla se sukunimikin siinä.
Tänään en edes pääse tuonne joten huomiselle taitaa mennä.
Tosin ainahan voin lapselta kysyä kun koulusta tulee kotiin että onko tuolla etunimellä joku rinnakkaisluokilla.

Kysy tosiaan lapselta löytyykö sen nimistä rinnakkaisluokilta, jos kerta ei ole iso paikkakuntakaan. ja jos ehdit niin menet katsomaan pöydän muita tavaroita, että löytyykö mitään viitteitä pöydän vuokraajasta.

Mun exä myi eron jälkeen kirpparilla KAIKKI minun lapseni lelut ja tavarat, siis suunnilleen seuraavana päivänä erosta. Kaikki lapselle rakkaat lelut olivat siellä ja kun menin sanomaan myyjälle, sanoi vain ettei voi tehdä mitään.

Lapsella oli aika monta todella rakasta lelua, ei ollut tämän jälkeen

Mun exä myi eron jälkeen kirpparilla KAIKKI minun lapseni lelut ja tavarat, siis suunnilleen seuraavana päivänä erosta. Kaikki lapselle rakkaat lelut olivat siellä ja kun menin sanomaan myyjälle, sanoi vain ettei voi tehdä mitään.

Lapsella oli aika monta todella rakasta lelua, ei ollut tämän jälkeen

Typerä ex :( No onneksi on nyt ex ja ei syyttä

Yhteistyössä