loukkaantuisitteko jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos kaverinne lapsi, ei haluaisi kutsua teidän lastanne synttäreilleen?

Siis tausta. Ollaan tunnettu vuosia ja olen hyvä kaveri tämän kyseisen äidin kanssa. Molemmilla on 4v tytöt. Meidän tyttö on aika arka ja hiljainen, hänen juuri päinvastainen. Tyttöni ei ollenkaan viihdy tämän "kaverinsa" seurassa. He ovat aina kutsuneet meidät syntymäpäivilleen.

Nyt tyttöni kuitenkin ilmoitti,ettei tahdo kutsua tätä tyttöä synttäreilleen, koska pelkää häntä eikä tykkää leikkiä hänen kanssaan.
Itse sanoin alkuun hälle et saa itse päättää keitä kutsuu. Nyt vaan vähän huolestuttaa, loukkaantuukohan tuo kaverini,joka varmasti odottaa kutsua.
Toisaalta en halua kutsua lapsen juhliin ketään jota itse sankari ei sinne tahdo.

Aina ei äidin ja lapsen maku mene yksiin. Mullakin on yksi kaveri, jonka lapsi on tosi arka ja ujo. Mun tyttöni ei kovinkaan paljon innostu, jos he ovat meille tulossa, kun "ei se Martta taaskaan uskalla leikkiä mun kanssa". Mut kyllä me heitä silti meille kutsutaan. Ja toisaalta 4-vuotiaan kutsuvieraslista voi muuttua päivässä ihan toisenlaiseksi. Sinuna juttelisin lapsesi kanssa ja ehdottaisin, että jos nyt kuitenkin tuo lapsi kutsuttaisi. Ehkei se yksi lapsi muiden joukossa olisi sitten niin kamala asia. Nimittäin jos mä olisin kutsunut ystäväni lapset mun lapsen synttäreille, niin kyllä mä vähän pettyisin, jollei meille tulisi kutsua ollenkaan.

En loukkaantuisi.
Musta on ihan järkevää, että lapsi saa kutsua esim. 6 kaveria ja jos oma ei siihen sakkiin mahdu niin se on vaan "kestettävä".

Meillä on ystävien kanssa niin,
että kutsutaan toisemme yleensä niihin "sukujuhliin" ja en ole edes kaverisynttäreille odottanut kutsua koska lapset pyörii ihan eri porukoissa.

Meillä on viikon päästä tytön syunttärit ja halusi kutsua 6 eskarikaveriaan. Tajusin itse etteihän niitä jäänyt kuin yksi tyttö ketä tyttöni ei kutsuttaviin nimennyt. Päätin sitten itse, että myös tämä tyttö tulee kutsua jottei kellekkään tulisi paha mieli. Vähän ohi aiheen kun oli kyseessä hieman eri tilanne, mutta mielestäni tämän yhden tytön kutsuminen ei varmasti niin paljon vaikuta synttäreiden kulkuun, että tarvitsisi mahdollisesti pahaa mieltä aiheuttaa.

mä olen koittanut kovasti jutella tuolle tytölle ja kysellä miksei hän halua tuota "maijaa" meille. olen koittanut ehdottaa että jos kutsuttaisiin heidät vaikka kylään vielä ennen synttäreitä tai ulkona nähtäisi, mutta ei. ulkonakaan eivät leiki yhdessä,vaan tyttöni pakoilee tätä toista. olen myös tälle kaverilleni asiasta kerran jutellut, mutta hän ei siihen oikein sanonut mitään,totesi vaan että sellaisia ne lapset on.

koitin myös tytölle siitä jutella et miltäs mahtaa "maijasta" tuntua jos ei saa kutsua ja et miltäs hänestä itsestään mahtaisi tuntua jos ei kutsuttaisi. ..totes että olis mielissään jos ei kutsuis maijakaan häntä ettei tarttis mennä sinne. :(

voi kurja tilanne :/

No, jos haluat että lapsesi saa kavereita ja oppii olemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa, niin nyt on aika keskustelulle. Jos aiotte kaverisi kanssa olla tekemisissä ja tytöt tapaavat, on hyvien tapojen mukaista kutsua myös tuo lapsi syntymäpäiville. Et voi sälyttää tuollaista vastuuta neljä-vuotiaalle. Kaikki eivät voi olla parhaita kavereita, mutta myös erilaiset ihmiset voivat kuulua tuttavapiiriin. On sellaista suomalaista sulkeutunutta sosiaalisuutta, että kun 4v sanoo ettei halua jotakuta ihmistä synttäreille, niin äiti peesaa, että ei tietenkään kun et kerran halua. Niin onkin sitten vaikea koulussa oppia olemaan hyvä kaveri ja työpaikalla selviytyä kiusaamistilanteista.