Loukkaantuisitko jos hääkutsussa kehotetaan jättämään lapset hoitajalle?

A shadieeyah
en koska juhlat on hääparin juhla.
Jos heidän toive on että ei lapsia niin sitten ei. Ehkä he haluavat juhlia rauhallisesti ilman että lapset meluaa,kiljuu ja juoksentelee ympärillä?
 
No en loukkaantuis,mielummin kotiin hoitajalle kun tiän ettei tuo 1v olis paikallaan kirkossa ja en nauttis juhlistakaan kun pitäis perässä kulkea koko ajan.Oli häissä mukana puolivuotiaana ja kiitos ei toista kertaa mukaan ennen kun on reilusti isompi
 
meidän hääkutsussa luki että lapset ovat tervetulleita kirkkoon ja ruokailemaan, juhlia tahdomme kuitenkin ilman lapsia

eli lapset täytyy ruuan jälkeen viedä pois jos niitä sinne on raahannut..
ihan koko päiväksi on saatu me hoitaja lapsille...
ihan hääparin toiveita noudattaen
 
ihanan kolmikon äiti
no, ainakin olis hyvä että kutsussa olis selvästi se, ettei lapset ole tervetulleita ja esim. alle 1 v vielä ovat. Saatiin kutsu vuosi sitten ja siinä ei mainittu lapsista mitään, mutta kuoressa oli vaan meidän aikuisten nimet. Sitä sitten pähkäiltiin ja lopulta soitettiin kaasolle, että miten on tarkoitus. Meillä koululaiset kyllä loukkaantuivat sillä ollaan perhekeskeisiä ja he ovat olleet vastaavissa paikoissa aina mukana (tosin ennen on aina kutsuttukin) pienimmäin sai ottaa mukaan oli pari kk ja rintaruokinnalla, joten en olis itse muuten voinutkaan osallistua.
Ihan kivat häät oli ja ymmärrän kyllä ton pointinkin nyt, ensin vaan hämmästytti. Parilla ei itellä ollut lapsia, joten johtunee varmaan siitäkin. Samoin jos/kun pari on jo n. 35, niin alkaa sitä lapsivierastakin olla saman verran kun aikuisia ja joillekin tulee esim. budjetti vastaan siinä.
Summarum, en siis loukkaannut mutta voin hämmästyä jos kyse olis vaikka lähisukulaisesta (kuten lapsen kummmista tai tädistä tms)
Muuten nuo häät minne lapsia ei saanut ottaa...pariskunta on jo eronnnut, alle vuoden naimisissa olon jälkeen...mahtaakohan tuottaa siis epäonnea ettei lapsia kutsuta...
 
kaakkara
Alkuperäinen kirjoittaja olkaa sit menemättä:
miksi te niitä pentuja joka paikkaan roudaatte?
Monelle lapset ovat tärkeitä ja rakkaita, joiden kanssa tätä arkista ja juhlallista elämää eletään. Tuskin kukaan eläimiä tuo häihin, lapset on erijuttu kun pennut.
 
riippuu vähän kenen häistä on kyse, siskoni menee elokuussa naimisiin, ja hän puolisoineen on todella rakas lapsilleni, no kaikki potenttiaaliset lastenhoito ehdokkaat ovat tietenkin siellä häissä, enkä saisi kuin maksullinen lastenhoitajan johon varaa ei olisi, joten jos siskoni haluaisi juhlia häitä ilman lapsia niin en menisi, sitten kyllä menisi häiden juhlinta minimiin koska olen kaaso ja teen sinne hääohjelman joten juoksen koko päivän enkä muutenkaan pääse nauttimaan häistä tavalla kuten kaikki vieraat.
onneksi sain kahdelle isommalle lapsenvahdin, sen sain eilen tietää, esikoisen kummi ottaa molemmat lapset, nuorin, nyt 5kk vanha menee mieheni äitipuolelle hoitoon illalla, joten meillä lapset ovat, kirkossa ja hääjuhla paikalla , ruokailun jälkeen lähtevät =) Tästä tuleekin ensimmäinen yö mitä olen erossa pienimmästä, pelottaa ihan sikana enkä tiedä tulenko hieman itkemään kun erota pitää...yöksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja voihan vee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hansu81:
Loukkaantuisin, sillä musta jokainen voi itse arvioida onko oma lapsi "salonkikelpoinen". Lapsien on hyvä oppia olemaan erilaisissa tilaisuuksissa, samalla oppii miten pitää käyttäytyä.
Meidän häissä 3v sitte olisin loukkaantunu, jos lapsia ei ois tullu (ei ollu vielä omia lapsia meillä) ja kummipojan äidin kanssa väänsin asiasta kättä. Musta lapset on yhtä tärkeitä vieraita ku aikuisetkin. Ollaan lähdössä loppukesästä 500km:n päähän häihin silloin 1v11kk ikäisen neidin kanssa ja ei tulis mieleenkään jättää tyttöä kotiin, vaikka mummi mielellään hoitaskin. Me lähdetään jo edellisenä päivänä, yövytään matkalla ja juhlien jälkeen ko. paikkakunnalla. Matkaillaan yhdessä perheen kanssa :) Lapsi on mulle niin tärkee, että ilman muuta hän tulee mukaan. Eikä miehellekään oo tullu muuta ees mieleen :)
Herrajumala mikä minäminä asenne. JOS hääpäari on kutsussaan selkeästi ilmoittanut, että vain rouva ja herra Virtanen ovat tervetulleita, sinä se ihan pokkana raahaisit vajaa kaksivuotiaan mukana kun sinä sitä niin kauheasti rakastat ja se on sinulle tärkeä.
Voi elämän kevät mitä idiootteja täällä pyörii. SILLÄ ei ole mitään tekemistä sen kanssa rakastaako äidit tai isät lapsiaan, varmasti rakastaa, MUTTA jos hääpari ei halua niitä pilttejä juhliin, toivetta pitää kunnioittaa!!!

HUOH! Lapsi oppii sinulta vain itsekkyyden ja sen, että toisten mielipiteitä ei tarvitse ottaa huomioon. "kyllä minä vien ainakin oman salonkikelpoisen jälkikasvuni juhliin, sanoo hääpari mitä tahansa". Oikeesti, opettele alkeellisimmat käytöstavat, moukka!

Peesi vieraalle. En ymmärrä miksei voida kunnioittaa hääparin toivetta
:/
 
Maamikki
En todellakaan.
Hääparilla on oikeus kutsua häihinsä vaikka sikoja ja lampaita ja silti jättää mun kullannuput kutsumatta. Se on sit meidän asia osallistutaanko. Mut loukkaantua siitä ei voi.
(Ja riemusta kiljuen ukon kans mentäis kahdestaan)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
En todellakaan.
Hääparilla on oikeus kutsua häihinsä vaikka sikoja ja lampaita ja silti jättää mun kullannuput kutsumatta. Se on sit meidän asia osallistutaanko. Mut loukkaantua siitä ei voi.
(Ja riemusta kiljuen ukon kans mentäis kahdestaan)
peesailee mutta ainahan sitä voi kohteliaasi kysyä että jos hoitajaa ei irtoa millään niin tahtovatko että jätätte mielummin kokonaan tulematta vai tuletteko hyvin käyttäytyvien lapsienne kanssa ? jos tietäisin että oma jälkikasvuni ei osaisi ko bileissä käyttäytyä niin jättäisin sitten suosiolla menemättä... en haluaisi olla pilaamassa heidän ihanaa hääpäiväänsa mikäli mukulani eivät osaisikaan käyttäytyä ja jos toive on niin kyllähän tulisi sitä pääosin kunnioittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mikä on sitte sovelias ikä osallistua häihin? Onko mummot liian vanhoja, kun eivät ehkä jaksa pyörätuoleineen bilettää? Vain 20-40v saa osallistua? Jos pariskunnalla on ikäeroa, niin vain nuorempi saa osallistua?

No jos lapset ja vanhukset on poissa pelistä, niin mummot varmaan ilomielin hoitaa niitä lapsia josain nurkassa. Nehän iistä kumminkin kiinnostuneempia ovat kuin sinkut serkkuplikat

Ne osallistuvat, jotka on kutsuttu. Yksinkertaista kuin mikä.
(Mikä tässä on niin vaikeaa. Häitä on monenlaisia... kaikki ei perinteisiä sukujuhlia.. Kai sitä saa järjestää, mitä haluaa, ja kutsua, keitä lystää. Onko tässä nyt joku kieltänyt vanhuksia tulemasta..? Ei kai heille lähde kutsuakaan, jos eivät ole kutsuvieraita.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vaikkupallero:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikkupallero:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mikä on sitte sovelias ikä osallistua häihin? Onko mummot liian vanhoja, kun eivät ehkä jaksa pyörätuoleineen bilettää? Vain 20-40v saa osallistua? Jos pariskunnalla on ikäeroa, niin vain nuorempi saa osallistua?

No jos lapset ja vanhukset on poissa pelistä, niin mummot varmaan ilomielin hoitaa niitä lapsia josain nurkassa. Nehän iistä kumminkin kiinnostuneempia ovat kuin sinkut serkkuplikat
no emmä ainakaan tiedä mikä on hyvä ikä. menee vähän vaikeeks kun on erinäisiä SÄÄNTÖJÄ kuka saa perheestä tulla häihin ja kuka ei. :headwall:

Ainoa sääntö, jota kutsutun täytyy noudattaa on se, että ei vie juhliin mukanaan ketään, jota ei juhliin kutsuttu. Ihan helppoa, hei =)
"perheen potkuhousuisimmat tulee jättää hoitajan huomaan" niin siinä lukee, jos aikaisempaa viestiä et huomannut, eli täytyy alkaa arvioimaan pääseekö lapsi vai ei, koska on 1v. ja silloin tällöin käyttää vielä potkuhousuja, mutta ei tarvitse kuitenkaan käyttää jos ei halua ;) menikö nyt tarpeeks vaikeeksi? :whistle:

Mä tulkitsen tämän niin, että kaikki alle 18-vuotiaat jätetään kotiin. Eli kaikki lapset siis.

Ja mikä ongelma on ilmoittautuessa kysyä, mitä tämä potkuhousujuttu tarkoittaa??? Samaten niistä rintalapsista voi ihan suoraan kysyä. Ei tarvi täällä arpoa.
 
memmu
En loukkaantuisi. Syyt lasten kutsumattomuuteen voi olla monet esim. tilan puute, rahan puute, ohjelman sopimattomuus tai yksinkertaisesti se, että ne ovat hääparin juhlat ja he haluavat juhlia vain aikuisten kesken. Ei lapsellisten tartte vetää herneitä nenään aina jos ei omat kullannuput ole tervetulleita ihan joka juhliin, nimim. itselläkin lapsia.
 
vieras
... ja jos lapsia on tulossa paljon, vie jokainen lapsi yhden pöytä/istumapaikan. Tämän sanoi kaverini syyksi lapsirajoitukseen kun juhlatilan koko oli rajallinen; piti siis tehdä valintaa ison lapsijoukon ja aikuisten kutsuttavien väliltä.
 
En loukkaantuisi. Meidän häihin ensi kesänä kutsutaan vain kourallinen sukulaisia, enemmän ystäviä, eli mistään suku/perhejuhlista ei voida puhua. Ja lapset saavat tulla kirkkoon ja syömään, mutta iltabileet ovat kosteat, eivätkä siksi lapsille sovellu. Kutsuun tulee merkintä että lapsien valomerkki esim. kuudelta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
JOku mainitsi, että häät ovat perhe- ja sukujuhlat. Eiköhän ne ole ihan hääparin juhla ja he saavat kutsua ketä haluavat tai olla kutsumatta.. toivetta täytyy kunniottaa tai jättää häät väliin.
Mä olen sitten vissiin niin pöljä, koska olen sitä mieltä että se on suku-ja perhejuhla.
Siinä aviopuolisot myös liittyvät uuteen sukuun, joten mun mielestäni on luontevaa että kaikki sukulaiset tulevat nähdyiksi. Vaikkakin se olisi se ainoa kerta, kun näkee "kerttu-tädin ja pauli-sedän".
Meillä on vuoden päästä häät, ja ei todellakaan kutsuta yhtään sellaista sukulaista joiden kanssa muutenkaan ei vietetä aikaa! Mieluummin kustannamme juhlat oikeille, merkityksellisille ystäville, joiden kanssa on muutakin yhteistä kuin sama veri.
 

Yhteistyössä