Loukkaannunko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on muuten totta. Itse en ole koskaan saanut tällaista kutsua, mutta jos saisin, niin alkaisi kyllä ahistamaan.
Miksi ei voi mieluummin sanoa että ei tartte lahjaa, tuokaa kolehtiin rahaa jos haluatte. Ja sitten ottaa vastaan käteistä jos nyt on ihan pakko sitä rahaa saada.

Siis et ole koskaan saanut kutsua jossa olisi tilinumero? Tuohan on ihan yleinen käytäntö nykypäivänä! No ehkei rippi- ja yo-kutsussa mutta häät ja synttärit, ainahan niissä nykyään on tilinumero. En muista vuosikausiin saaneeni kutsua jossa EI olisi ollut tilinumeroa! Eikä ole väkeä juhlista puuttunut joten eipä se kovin montaa estä juhliin menemästä.

Olisin loukkaantunut. Ei ihme, että sinulle tuli paha mieli, onhan tuo pieni osallistumisprosentti. Ja varsinkin tuo neljän hengen porukka ja paras ystäväsi, he käyttäytyivät todella typerästi. :(

:laugh: Ja että lahja ei muka tärkein, hyvin tunnut kuitenkin muistavan kuka jätti minkäkin syyn takia tulematta ja ei edes lahjaa tullut.
Kuinkas ajoissa laitoit nuo kutsut menemään?
Kyllä minä haluan jo toukokuun lopulla kesäkuun ihan alussa kutsun jos juhlat vaikkapa heinäkuun lopussa. Ei ihmiset niin vaan vapaata järjestä ja hankala se lomamatkaakaan alkaa siirtämään esim. kahdenviikon varoitusajalla

Kiitos vastauksista, ilmeisesti joillekin tuo tilinumero on sitten kova juttu, mutta suurimmalle osalle kutsutuista ei, ei koska tiedän heidän itsekin käyttävän sitä ja olleen juhlissa joiden kutsussa on tilinumero, ja huomattavasti painokkaammin kuin mun kutsussa! Jotenkin kuvittelin että sen kerran kun mä oikeasti juhlat järjestän ja panostan siihen itse, useampi olisi järjestänyt tulonsa sinne eikä perunut viime tipassa kun on liian kuuma ajaa... Ja tiedän että hänelle se tilinumero kutsussa ei ollut este koska hän laittoi mulle rahaa tilille synttärilahjaksi, josta tietysti häntä kiitin. Hieman sitäkin hämmästyin miten monella oikeasti sattui este sille päivälle, mutta se oli vain huonoa säkää enkä sellaisesta loukkaannu vaikka harmittaa tietysti sekin.

[QUOTE="heh";25177495]:laugh: Ja että lahja ei muka tärkein, hyvin tunnut kuitenkin muistavan kuka jätti minkäkin syyn takia tulematta ja ei edes lahjaa tullut.
Kuinkas ajoissa laitoit nuo kutsut menemään?
Kyllä minä haluan jo toukokuun lopulla kesäkuun ihan alussa kutsun jos juhlat vaikkapa heinäkuun lopussa. Ei ihmiset niin vaan vapaata järjestä ja hankala se lomamatkaakaan alkaa siirtämään esim. kahdenviikon varoitusajalla[/QUOTE]

Anteeksi vain hyvä muistini! Ja ainakin itse muistan jollakin tavalla jos en pääse juhliin osallistumaan.
Ja laitoin kutsut muistaakseni toukokuun alkupuolella, viimeistään puolivälissä, joten hyvää aikaa kyllä oli, ja ilmoittautumiset viimeistään reilua viikkoa ennen juhlia, jotka oli heinäkuun alussa. Enkä oleta että kukaan lomamatkaa olisi siirtänyt sen takia tai olisi pois töistä, ne on ihan hyväksyttäviä syitä jättää juhlat väliin. Ja kenenkään noista ei tarvinnut lastenhoitoja järjestellä, siis noista joiden syy mun mielestä kuulosti vähän tekosyyltä. Yhden kaverin mies ei tullut koska jäi lasten kanssa kotiin jotta tämä kaverini pääsi tulemaan, juhlat kun oli k-18. Mutta ennen kuin joku siitä pillastuu, niin suurin osa kutsutuista oli lapsettomia, ja ne lapselliset jotka eivät päässeet, niillä oli matka tai työ tai muita juhlia joissa piti olla läsnä, kellekään se k-18 ei ollut este.

Siis et ole koskaan saanut kutsua jossa olisi tilinumero? Tuohan on ihan yleinen käytäntö nykypäivänä! No ehkei rippi- ja yo-kutsussa mutta häät ja synttärit, ainahan niissä nykyään on tilinumero. En muista vuosikausiin saaneeni kutsua jossa EI olisi ollut tilinumeroa! Eikä ole väkeä juhlista puuttunut joten eipä se kovin montaa estä juhliin menemästä.

Jep, olen kerran saanut tilinumeron sisältävän kutsun -suuriin häihin.

Vaikka sitä tapahtuisi kuinka paljon, se ei muuta sitä tosiasiaa, että tilinumero kutsussa on moukkamainen! Missä piireissä sitä oikein koko ajan tapahtuu? Vain nuo suuret nuoren parin häät olivat ymmärrettävä syy ja sekin liikkui ihan siinä hyvän maun rajoilla.

[QUOTE="hmmm";25177668]Jep, olen kerran saanut tilinumeron sisältävän kutsun -suuriin häihin.

Vaikka sitä tapahtuisi kuinka paljon, se ei muuta sitä tosiasiaa, että tilinumero kutsussa on moukkamainen! Missä piireissä sitä oikein koko ajan tapahtuu? Vain nuo suuret nuoren parin häät olivat ymmärrettävä syy ja sekin liikkui ihan siinä hyvän maun rajoilla.[/QUOTE]

No ihan tavallisissa piireissä... Häissä se on lähes aina vaikkei kyseessä olisikaan suuret häät, ja synttäreilläkin, siis ei nyt millään 37v kaverisynttäreillä mutta täysiä kymmeniä täytettäessä joihin panostetaan vähän enemmän ja kutsutaan enemmän porukkaa. Mulle tuo on ihan yleinen käytäntö ja porukkaa on juhlissa aina lähes kaikki kutsutut joten ei tuo tilinumerosta loukkaantuminenkaan kovin yleistä voi olla!

Vaikka olisit kirjottanut kissan kokoisin kirjaimin kutsuun tilinumerosi, niin en usko, että juhlista poisjättäytyminen johtui siitä.

Mielestäni voit olla ihan syystä loukkaantunut.

Ne poisjäännit ei todellakaan johtuneet siitä tilinumerosta!
Se kaveri joka ei "muistanut" ilmoittaa ettei tulekaan, pisti suorin sanoin omaan kutsuunsa että tavaraa on jo tarpeeksi ja muistamiset tilille jos lahjan haluaa antaa. Tämä kaveri joka ilmoitti että on liian kuuma, pisti tilinumeron omaan hääkutsuunsa, ja pisti mulle tilille rahaa. Se neljän hengen porukka oli tuon kaverin synttäreillä jossa oli kutsussa tilinumero. Joten syy ei todellakaan ollut että kutsussa oli tilinumero vaikka siitä nyt moni haluaakin vängätä.

Öö... no laittaa ne kutsut sen verran hyvissä ajoin, että ehtii sitten vielä varata sen paikan SEN JÄLKEEN kun vierasmäärä on varmistunut JA ilmoittaa vieraille missä juhlitaan? Eihän ole mitään järkeä ruveta järjestämään yhtään isompaa juhlaa, jos ei tiedä sitä tulevien vieraiden määrää - jo ihan tarjoilujenkin kannalta...

Mielummin varaa paikan, sillä ehdolla että johonkin määrättyyn päivään mennessä sen voi viedä perua kuluitta.
Ja sitten kutsuihin pvämäärä mihin mennessä ilmoittaudutaan ja vaikka sitten tarvittaessa kysellään perään.

Mielummin varaa paikan, sillä ehdolla että johonkin määrättyyn päivään mennessä sen voi viedä perua kuluitta.
Ja sitten kutsuihin pvämäärä mihin mennessä ilmoittaudutaan ja vaikka sitten tarvittaessa kysellään perään.

Ja jos olisin perunut tuon ison saunan, pienempää ei olisi ollut tilalle. Olisipa ollut kivaa istua siinä helteessä 7 henkeä mun kaksiossani. Se tosin vastasi saunaa aika hyvin mutta välillä ei olisi päässyt järveen vilvoittelemaan ;)

Yhteistyössä