Lottovoittaja paikalla. Haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja "ipi"
  • Ensimmäinen viesti
"ipi"
[QUOTE="vieras";29188082]Oletko kertonut sukulaisille/ystäville/julkisesti? Miten ovat suhtautuneet?[/QUOTE]

Omille vanhemmille ja veljelle heti. Parhaimmille ystäville pikkuhiljaa ja harkinnan jälkeen. Elintaso muuttunut niin paljon, että arvailuja satelee, mutta hyvin olen salaisuutena yrittänyt pitää. Työpaikalla ihmettelivät kun otin loparit, mutta yrityksen perustamisen jälkeen eivät niin enää ihmetelleet.

"ipi"
[QUOTE="vieras";29188093]Miltä tuntui? kuin äkkiä rahat tuli ja mitä teit ekana?[/QUOTE]

Epätodellinen. Meni kuukausia, että edes koko asiaa sisäisti. Eikä varmaan sitä ole vieläkään sisäistänyt. Huusin ja kiljuin lähinnä ihan ensimmäisenä. Ensimmäiset viikot surffasin etsimässä uutta kotia, makselin vanhat lainat pois jne. Rahat eivät toki tilille seuraavana päivänä siis tupsahtaneet vaan kolmen viikon kuluttua arvonnasta. Ensimmäinen ostos taisi olla Frödinge-pakastekakku lähikaupasta minulle ja miehelleni :D Lapset olivat mummilassa kun arvonta tuli.

"ipi"
[QUOTE="yö";29188095]Paljonko on rahaa jäljellä? Minkälaisen asunnon itselle ostit?
Oletko lainannut rahaa kenellekään? Paljonko jos oot?[/QUOTE]

Melko uutukaisen omakotitalon merenrannalta Espoosta, 240m2.
Olen ollut ehdoton rahan lainaamisen ja antamisen suhteen, joten sitä en ole tehnyt. Sen sijaan olen ystäville ja perheelle ostellut mitä ovat tarvinneet. Esim. juuri oltiin ystävättäreni kanssa ulkomailla ja piffasin hänelle matkan hinnan, itse maksoi sitten omat kulut reissussa. Joskus soitan nälkäkeräyspuhelimiin jne., ihan vain siksi koska voin. Elämme niillä perheeni kanssa, emme ole hyväntekijöitä vaikka rahaa tulikin. Jos iso hätä tulisi jolle kulle todella läheiselle totta kai osallistuisin auttamisessa, niinkuin olisin tehnyt ennenkin rahoja.

Rahaa on jäljellä yli puolet.

"ipi"
[QUOTE="vieras";29188110]oliko lottovoitto tarpeen? siis että millainen elintaso oli ennen? :)[/QUOTE]

Oli. Unelmien täyttymys, mahdollistanut valtavasti unelmia. On toki hankaloittanutkin ja tuonut päänvaivaa, mutta se on pieni paha siitä mitä kaikkea sillä on saanut.

Oltiin molemmat miehen kanssa keskitason työpaikoissa, mies liikunnanopettaja lukiossa ja minä lentokenttävirkailija. Ei mitään köyhälistöä kuitenkin, mutta opintolainoja ja muita kulutusluottoja oli inhimillisesti kertynytkin.

"vieras"
Miksi et anna läheisillesi rahaa? Itse olen ajatellut, että jos tuollainen noinkin iso voitto kuin 7 miljoonaa napsahtaisi, niin siitä lähtisi millit molempien puolisoiden lapsuuskoteihin ja sisaruksillekin riittäisi vielä useampi satatonninen.

"ipi"
[QUOTE="vieras";29188119]Miksi et anna läheisillesi rahaa? Itse olen ajatellut, että jos tuollainen noinkin iso voitto kuin 7 miljoonaa napsahtaisi, niin siitä lähtisi millit molempien puolisoiden lapsuuskoteihin ja sisaruksillekin riittäisi vielä useampi satatonninen.[/QUOTE]

En koe, että tarvitsevat. Molempien vanhemmat ylempää keskiluokkaa ja rahaa on jo nyt sen verran, etteivät tarvitse. Veljelle ostin uuden auton ja hänen lapset olen kustantanut reissuun isovanhempien kanssa. Jos tienaisin tuon verran en silloinkaan ANTAISI rahaa. En näe sitä vain ratkaisuna minulle ja läheisilleni.

"ipi"
Ja vielä jatkona, miehen siskon tytär 18v muutti juuri ostamaamme sijoitusasuntoon ja maksaa vuokransa hoitamalla joskus meidän muksuja :) Hyvää voi tehdä erilailla kuin antamalla rahaa. En tiedä sitten jos esim. omat vanhemmat uisivat veloissa, vaikea asia!

"vieras"
Oletteko aina lotonneet ja kuinka suurilla summilla? Oletteko molemmat lopettaneet työnne? Kuinka vanhoja lapset on ja tietävätkö voitosta/ymmärtävätkö?
Aiotteko jättää lapsille säästöön jotain?

Yhteistyössä