Loppuvuoden lapset vs. alkuvuoden lapset? Luonne erot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Havannoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Havannoija

Vieras
Oletteko itse huomanneet selviä luonne eroja alku-ja loppuvuoden lapsista? Itse olen huomannut lähipiiristä sen, että alkuvuodessa syntyneet lapset ovat sosiaalisesti taitavampia, johtajanluonnetta, aktiivisempia, ja loppuvuoden lapset sitten ovat enemmänkin ujompia mutta toisaalta taiteellisesti luovempia, ei kaipaa huomiota, joustaa paljon/ei johtamisluonnetta,,,niin, alkuvuoden lapset ovat pitempiä kuin loppuvuoden lapset.

Oletteko itse huomanneet selviä luonne eroja alku-ja loppuvuoden lapsista? Itse olen huomannut lähipiiristä sen, että alkuvuodessa syntyneet lapset ovat sosiaalisesti taitavampia, johtajanluonnetta, aktiivisempia, ja loppuvuoden lapset sitten ovat enemmänkin ujompia mutta toisaalta taiteellisesti luovempia, ei kaipaa huomiota, joustaa paljon/ei johtamisluonnetta,,,niin, alkuvuoden lapset ovat pitempiä kuin loppuvuoden lapset.
tuo ei ainkaan meidän alkuvuodesta sntyneen kohdaalla pidä paikkan,, pikemminkin tuo toukokussa syntynyt on ensin mainitun kaltainen :)

Ei kyllä omassa lähipiirissä pidä nuo paikkaansa. Esim. loppuvuodesta syntynyt sisareni on meidän sisarusparvessa sosiaalisesti taitavin ja alkuvuodesta syntynyt sisareni lyhyin. :)

Meidän maaliskuussa syntynyt on tarkkailija. Ei hirveän arka, mutta katselee ensin ja lähtee sitten vasta mukaan. Tekniikka kiinnostaa enemmän kuin taiteilu. Vuosijaottelu ei siis toimi ainakaan meidän lapsen kohdalla.

molemmat syntyneet loppuvuodesta,pitkiä kumpikin ja sosiaallisia sekä puheliaita,kumpikin ottaa leikeissä yleensä "ohjat käsiin".Kumpikaan ei ole kovin joustava,erityisen taiteellisia eivät ole (poika on kylläkin tosi näppärä käsistään),varsin huomionhaluisiakin ovat. Muitten lapsiin nyt en niin ole kiinnittänyt huomiota.

Muuten allekirjoitan täysin, mutta en usko tuohon pituushommaan.

Puhutaanko nyt siis ihan lapsista?

Onhan vielä ekaluokkalaisenakin helmikuussa ja marraskuussa syntyneiden välillä huima kehitysero. Pienempänä näkyy vielä selvemmin.

Alkuvuoden lapset ehtii täyttää 7 ennen kouluunmenoa ja muitakin taitoja on ollut enemmän aikaa opetella. Kuusivuotiaan elämästä joku 11 kk ikäero on kuudesosa! Ihan eri kokemusmäärissä liikutaan. Päiväkodissa alkuvuoden melkein viisivuotias osaa paljon enemmän kuin vasta neljä täyttänyt ja luonnostaan on siis ihailun kohteena useammin ja johtaa leikkejä kun osaa.

Uskon että nää tasaantuu kuitenkin kouluiässä aika äkkiä.

Yhteistyössä