Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Aurinkoista (harmaata) maanantaita kaikille!

helmiina isoakin isompi :hug:
heni toivottavasti kaikki on hyvin ja edelleen plussaa näyttää.
Plussanneet teillekin iso :hug: ja paljon, paljon onnea! :heart: :heart:

Yritin päivittää listan ajan tasalle, mutta ilmoitelkaahan, jos huomaatte jotain puuttuvat tahi päivät on menneet sekaisin etc.

).( Lyhyesti, PP7 ja kehon toiminta on ihan sekaisin, on kylmä ja kuuma vuorotellen. Joko pukkaa hikeä pintaan tai sitten on aivan jäässä. Nämä kaikki kuitenkin ilmeisesti (toivottavasti) vain ja ainoastaan zumejen ja lugejen ansiosta. Tosin yleensä mulla alkaa hikoilu noin päivää ennen mensuja, joten onko tämä enne....
Muutoin ei juurikaan tuntemuksia. Treeniä ja normaalia elämää olen viettänyt, joten jos tämä tästä alkunsa saa, niin on heti jo saanut kovaa kyytiä niin tatamilla kuin trampoliinillakin :LOL:

Tsemiä punktioihin, siirtoihin, testeihin jne.
 
Hei Sannis, jos kehtaat mun kohdan laittaa ajantasalle, niin suurkiitos :flower: Mulla 2.12 punktio ja siirto on sit 4.12. Toivottavasti saat piinailla rauhassa ilman, että tätiä näkyy!

Mites katjuzkalla punktio?
 
voi tavatonta...huomen ultraan.Nyt olis aika hienoo jos pistäisitte peukut ja varpaat pystyyn et olis lisääntymisä tapahtunut muniksis :attn: tää on meitin viimeinen oljenkorsi ja jos nyt ei tärppää niin sit on kilautettava jostain lainamuniksia meikäläiselle :ashamed: Eli nyt olis sit muniksil näytönpaikka :D
 
Heps!

Kirjoitan vielä lopputilityksen ja sit siirryn vähäks aikaa sivuun.

Vuotoa ei vieläkään oo alkanu,mutta testiin ei tuu enää haamun haamuakaan eli aika alaalla hcg:n on oltava. Viime tiistaina 4+6 hcg 819 ja sit perjantaina 5+2 enää 141 että tosi nopeeta on laskenu vaikka vuotoo ei tullu...5+0 kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Jotain selittämätöntä alkoi tapahtumaan keskiviikon ultran jälkee :'( Jos en olis testiä tehny eläisin vieläkin siinä uskossa että olisin raskaana...ei tuhruja ei kipuja...

Aikasintaan tammikuun menkoista aletaan 2.ICSIN 1.PAS:sia tekemään,mutta vielä en oo jaksanu miettiä et siirränkö sitä huhtikuulle ku maaliskuussa oottaa Thaimaan reissu ja loma menisi asiaa murehtiessa tai jos sielä sattuis jotain jos sattuisin olee raskaana niin en antais sitä ittelle anteeks. Aika näyttää mitä tapahtuu ny pidän taukoo tästä koko lapsettomuudesta ja keskityn 2,8 vuoden jälkee taas elämiseen hetkeksi...tai no saatan ehkä käydä täällä lukemassa kuulumisia :D

Tsemppiä kaikille!
 
Turilainen Hurjan paljon onnea matkaan huomiselle. Olen hengessä mukana. :hug:

HeniNiin epäreilua, että sulle piti käydä näin. Olen todella pahoillani ja toivon että jaksat kasata itsesi vielä tästä. Sure suru rauhassa ja kerää voimia uutta yritystä varten, sitten kun sen aika on. :hug:

).( hcg arvo oli tänää 195 ja labrasta sanottiin sen olevan hyvä. Huomenna soittelen klinikalle ja katsotaan sit asioita etiäpäin. Silti toivoisin että saisin vielä pysyä kanssanne ekaan ultraan asti ennenku siirryn odottajiin. (Pelko vielä kuitenkin perssiissä.) Sopiiko? =)
 
Noniin, nyt on sitten punktio ohi ja 12 munasolua saatiin. Saman verran kuin viimeksi ja muutenkin meni aivan samalla tavalla koko operaatio. Sattui aivan mielettömästi ja rauhoittavia + kipulääkettä työnnettiin suoneen niin paljon, että olisi ollut aivan turha edes yrittää lähteä pakoon :D .

Nyt vasta alkaa olo helpottumaan..

Huominen jännittää kovasti..meneekö hedelmöittyminenkin samalla kaavalla kuin viimeksi. Sillon 3 joista 2 top-luokkaa siirrettiin. En uskalla nyt toivoa enkä pelätä :(

2 viikon odottaminen tuntuu taas kamalalta mutta kuitenkin onnellisen jännittävältä. Äh, ei näissä hoidoissa ole olemassakaan vain yhtä tunnetta.. vaan monia monia tunteita samaan aikaan!!

Halaukset kaikille pettyneille! :hug: Tuohon olotilaan ei oikein mitkään sanat riitä helpottamaan..
Toivon sydämeni pohjasta että teillekin se onnen hetki vielä suodaan!!
Niin ja tietenkin suuret onnittelut plussanneille!!! :heart:
 
AKH
Carex: eilen vasta spekuloin että mitähän lienee mahassa tapahtuvan kun olo oli mitä oli, tänään siis siirtopäivä ja ultrailtiin ensin että vatsaontelossa on kuin onkin verta kohdun takana eli se siellä ärsyttää. Aiemmin on ollut infektioita toimenpiteiden yhteydessä (ja verenvuotoa vatsaonteloonkin joka sitten infektoitui) joten kokemusta on kaikenlaista. Vielä ei ole antibioottia, en ole edes tulehdusarvoja käynyt tarkistamassa ja klinikalla sitä ei tehty. täytynee käydä huomenna tai ylihuomenna riippuen vähän voinnista.

Siirto siis tehtiin tänään, yksi top-alkio siirrettiin 8 soluinen. 8 muuta meni pakkaseen viiteen eri olkeen. Taisi olla ainakin kolme toppia yhteensä eli loistava laatu tällä kertaa verrattuna edelliseen ja jakaantuneetkin olivat hienosti. Sehän oiskin ollut vähän liian helppoa jos ei mitään komplikaatiota olisi tullut. Siirto oli hankala, ei meinannut millään mennä katetri mutta vihdoin ja viimein meni kuitenkin. Palkatonta sairaslomaa kaksi päivää lisää, jeejee...

pp0 ja fiilikset raskauden suhteen aivan nollat, odotan vain että kunpa ei tulis tulehdusta...
 
pikaiseen omia kuulumisia...punktion saaliina 27 solua, lääkäri sanoi että huh. joo, ja ultra näytti viimeksi keskivkona ehkä 10..en vaan tiä onko hyvä vai huono kun noin paljo. osaan tehdään ilmeisesti ivf ja osaan icsi. no, aamusta selviää enempi kun klinikalta soitellaanat.

ja muuten ei ollut ollenkaan niin kauhea kokemus kun olin pelännyt! vähän nipisteli. nyt illalla tosin sit kipuilee sitäkin enemmän..joten eikun nappia naamaan et uni tulis.
 
Katjuzka: onnittelut hienosta saaliista! Hyvähän se on kun paljon soluja saadaan niin on mitä pakkaseenkin laittaa :)

Sunflower79: harmi että oli kivulias punktio, pikaista toipumista ja onnea siirtoon!

AKH: tsemppiä piinailuun ja toivotaan ettei tulehdusta tulisi! Hienosti saitte alkioita pakkaseen kuitenkin.

Täällä: menkat alkoivat tänään (ja samalla loppuivat ne inhat menkkakivut kuin seinään) joten zumet aloitetaan huomenna ja pitäisi olla yllin kyllin aikaa tehdä se eka PAS ennen joulua. :) Eli reippaalla mielellä ollaan taas, nyt vain toivotaan että päästäisiin siirtoon kunnialla.

 
Heni :hug: on se vaan niin tätä

ON: Tänään sit menkat pärähti käyntiin. Aamuinen testi siis meni hukkaan. no ei voi mitää tätä kaikkee osasikin jo odottaa. Huomenna heti aamusta pitää rimputella lääkärille ja kysellä ehtiskö vielä ennen joulua PASsiin.

Mites muuten te jotka käytte muun sairaalan lähetteellä TAYS:ssa. Varataanko aika PASsiin omasta sairaalasta vai suoraan ovumiasta?
 
Onnen rutistuksia plussanneille,
isot peukutukset jännittäjille ja hoidoissa oleville,
haleja niitä tarvitseville!

ON: olen yrittänyt keskittyä muihin asioihin tässä piinailun aikana, mutta aika paljon olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia. Siispä hengessä mukana.
Omat tunnelmat vaihtelevat laidasta laitaan ja loppputulos taitaa selvitä vasta testatessa. Torstaina olisi virallinen testipäivä... testejä ei ole kotona, mutta apteekkiin on mentävä lugeja ostamaan ja taidanpa ostaa testinkin. :whistle:
 
Te, joille on tehty PAS lääkkeelliseen kiertoon: minä päivänä siirto yleensä tehdään? Itse tässä ihmettelen kun lääkäri varasi minulle jo ultran oletetulle kiertopäivälle 12, mutta menkat alkoivatkin aiemmin kuin mitä hän arvioi joten se ultrapäivä olisikin jo kp 15. Pitäisikö siirtää aikaa vai onko tuolla mitään väliä? Minulla siis tällä hetkellä oma hormonitoiminta ajettu alas ja limistä kasvatellaan pelkillä zumenoneilla eli follikkelia ei kasva eikä ovista tapahdu tässä kierrossa kuitenkaan.
 
Katjuzkalle onnea komeasta potista! Eiköhän tuosta määrästä niitä valioyksilöitäkin löydy! Ja Sunflowerille ja AKH:lle tervetuloa mukaan piinaan!

).( On se kyllä kumma lääke tuo Lugesteron, koska jos ei tietäisi, niin pistäisin vaikka rahaa likoon, että menkat alkaa ihan päivän parin sisään! Siis just sellaista möyhintää on tuolla vatsanpohjassa, välillä oikein kunnolla kirpaisee. Mutta kai se on vaan sen keltarauhashormonin työtä, vilkastuttaa kohdun verenkiertoa etc.

Vähän masentaa, että mitään kiinnittymiskipuun viittaavaa en ole tuntenut :( Tänään on pp5, joten nyt sen pitäisi tulla jos on tullakseen, mutta ei mitään. Vain tuota menkkajuilintaa. Enhän minä oikein mitään osannut odottaakaan tältä ensimmäiseltä IVF:ltä (tai ICSIhän tämä nyt olikin), mutta kyllä sitä huomaa kuitenkin pettyvänsä, kun ei yhtään mitään tunnu tapahtuvan. Eilen sanoin miehellekin, että olisin toivonut edes sellaisia valeoireita, ihan mitä tahansa, jotta olisi ollut syytä edes toivoa. Mutta ei mitään. Kaikki on ihan normaalia. :headwall:

Asetinta en ole saanut vielä hankittua, ja valtaosa lugeista valuu tunnin sisällä ulos. Illalla kestää vähän kauemmin, kun voi olla pidempään paikallaan laiton jälkeen, mutta aamulla sitä ehtii juuri ja juuri töihin ja saman tien saakin sitten mennä vessaan siistimään itseään. Yök. :/
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~


Tiistain 1.12.2009 VKO 49


Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP13

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP12

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP11

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP8

sartsa-70 ICSI, siirto 24.11. PP7

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11. PP5

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11. PP5

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11. PP5

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11. PP4

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. PP4

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11. PP4

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11. PP1

AKH 2. IVF, punktio 27.11., siirto 30.11. PP1

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11. siirto 2.12

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12.

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 2.12, siirto 4.12.

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS

nainen83 IVF, punktio 7.12.




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.

:heart: Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11.

:heart: Memma77 PAS, siirto 18.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär 1.IVF, siirto 12.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11.

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11.


 
Mikä saalis Katjuzka! Jospa tulisi paljon hyviä yksilöitä :D

Kamala punktio sinulla Sunflower! Iseäkin alkoi vähän nyt jännittää :|

Hurjaa myös sinulla AKH. Pitkää pinnaa piinistelyyn myös ripperille =)

Itse sekoilin eilen pregnylin kanssa ihan urakalla. Otin hyvissä ajoin kaikki tarvittavat välineet pöydälle opaskirjaa myöten. Polilta saamassani pussukassa oli 1 muovinen systeemi ampullin avaamista varten. Jänskätti tosi paljon etten riko mitään. Tungin sen muovisen avaajan siihen ampullin kaulaan ja yritin vääntää sitä rikki. Eipä onnistunut. Tuskan hiki otsalla väänsin ja väänsin ja luin samalla ohjeesta varoituksia, että älä purista liikaa ampullia ettei mene rikki. Apua :x Vihdoin tajusin, että on väännettävä mustasta täplästä pois päin, eikä sinne päin. Huh, vihdoin kaula poikki. Käteen seuraava ampulli. Mitä helkkaria, sitä muoviavaajaa pystyikin käyttämään vain kerran. Ei kun etsimään vanhaa pussukkaa edellisestä hoidosta. Siellä löytyi apuväline. Ampullit siis rikki. Sitten kaikki sujuikin melko hyvin kunnes oli aika ottaa piikitys piikin suojus irti. Se oli melko tiukassa ja enköhän onnistunut pistämään sillä peukaloon reiän. Verta tuli mutta onneksi en sentään tyhjentänyt ruiskua siihen. Olisikohan se aine tehonnut peukalon kautta? :LOL:

Huomista punktiota odotellen :|
 
Huomenta tytöt !
Eilen sain kaksi huurunenää pakkasesta kyytiin. Nyt sitten alkoi nämä ennennäkemättömät ja kamalat piinailut. Toivotaan että jaksavat kyydissä loppuun asti ja meidänkin perheessä vietettäisiin iloinen joulu. Parempaa joululahjaa sitä ei itselleen toivoisi.
Onneksi töissä riittää kiirettä eikä ehdi joka hetki asiaa ajattelemaan. Helpommin tosin sanottu kun tehty. Vasta eka pp menossa... Minäkö hätäinen ja malttamaton :LOL:

Lämpimät :hug: kaikille pettymyksen kokeneille. Vielä tulee se päivä, kun kaikki päättyy ilon kyyneliin.

Ja plussanneiden pinokin on jo komea, Onnea jokaiselle perheelle.

Firefox pp 1
 
Heni :hug: - paljon onnea uudelle vuodelle ja uudelle yritykselle!

turilaiselle paljon tsemiä tälle päivälle!

AKH, Sunflower ja Katjuzka hienot saalit teillä - tervetuloa piinailemaan meidän muiden kanssa ja Katjuzkalle vielä onnea siirtoon!

ripperi sama täällä, PP8 menossa eikä ole ollut juuri minkäälaisia tuntemuksia palelua ja hikoilua lukuun ottamatta. Välillä pientä juilintaa, mutta ei kiinnitykipuja tms.

Minska onneksi sait pistettyä :) Ja tsemiä tämän päiväiseen operaatioon! Toivotaan, että tulee yhtä hieno saalis kuin yllä olevilla!

Kifa mulle tehtiin tämä PAS lääkkelliseen ja mulla siirrettiin alkio jo KP13. Ultra oli KP10 (pe) ja siirto heti maanantaina KP13. Ihmettelin niin aikaista siirtoa, mutta limis oli kasvanut niin hyvin ja tilanne oli muutenkin "otollinen". Täytyy vaan toivoa, että ajoitus osui kohdalleen ja lääkkeet tukevat tilannetta loppuun asti.

Firefox tervetuloa piinailemaan ja kiitos listan päivityksestä :)

lillimyy koitahan jaksaa loppuun asti. Peukut on täällä pystyssä, että plussapino taas kasvaa loppu viikosta!

Piiuli iso :hug: ja voimia uuteen yritykseen! Hienoa, jos onnistuu jo ennen joulua!

).( Tänään ei sen ihmeellisempää kuin eilenkään. Kroppaa kuullostelee jokaisella askeleella ja toivoo parasta, pelkää pahinta. Kyselinkin eilen mieheltäni, että muistaako mitään edellisestä piinailusta: oliko mulla silloinkaan tuntemuksia... ei muistanut mitään olleen, sanoi kaikkien oireiden alkaneen vasta plussan jälkeen, heh - heh!
Mä täällä yritän keskittyä töihin, ja tsemppaan itseni jaksamaan ensi maanantain veritestiin. Sovittiin, että pysytään tiukkoina loppuun asti eli ei testata kotona :/

Tsemppistä tiistaille!
 
).( eipäs sit keretä enää ennen joulua kun on niin kiirettä ja tampereella ovata uki enää tämän ja ens viikon. No tammikuussa sit. Mutta laskeskelin tuossa, että jos nää minun kierrot on teroilla edelleen yhtä lyhyet kun tähänki asti niin ei keretä sit tammikuun alkuun vaan sit menee puoliväliin/loppuun kuuta. Ja vaikka oiski sen 28 päivää minkä niin silti se ois hiinä ja hiinä. Tarttis olla aikaa varaamassa just niinkun joulun ja uuden vuoden välissä ja eihän se onnistu :/ Täytynee siis asennoitua odottamaan sinne tammikuun loppupuolelle. No parempi myöhään kun ei silloinkaan.
Niin listan päivittäjälle. minut saa siirtää siis pois piinailemasta. Mutta tee vaikka uus pino PASsiin menijöille. Tuo myöhemmin onnistuvat kuulostaa niin "karulta" :LOL:
 
Firefox - Listan mukaan mulla olis tänään PP1, mutta on vasta huomenna siirto eli eikös se ole torstaina?:)

Minska - Mä pystyin käyttämään sitä muovista avaajaa sen 3 kertaa.. mutta tällä toisella hoitokerralla en löytänyt koko avaajaa joten aukaisin käsin. No eikös yhden ampullin kaula mennyt täysin pirstaleiksi!! Onneksi aine pysyi ampullissa ja sain onnistuneesti kaikki ruiskuun :/ .
Hyvä että sä sitten loppujen lopuksi onnistuit myös:)

Mulla 1/2 päästä soittoaika VL:eek:on hedelmöittymisestä ja JÄNNITTÄÄÄÄÄÄ. Olen kyllä vakaasti päättänyt että tulevat piinapäivät eivät ole kohdallani enää niin piinaa kuin viimeksi. Harrastan, teen töitä, siivoan jne jne. mutta en jää sohvan nurkalle miettimään omaa olotilaani. Lääkkeet siitä kyllä muistuttavat tiuhaan tahtiin (jos yhtään menee samalla tavalla kuin viimeksi)..

Onko kenelläkään muulla Crenonea Lugen tilalla? Itselläni se vaihdettiin tuohon koska Lugeista tuli hillittömät pahaolokohtaukset aina iltaisin. Sanoivat että mitä luultavammin tulen kärsimään pahanolontunteesta myös raskaudessa. Koska Lugethan aiheuttavat raskausoireita.. No se ei niin haittaisi. Jos raskaana olen niin tervetuloa oireet:)

Tänään on jo helpompaa eilisen punktion jäljiltä. Tosin sattuu edelleen ja mitään suurempaa ei voi tehdä, mutta ei kuitenkaan ole niin vaikea olla kuin eilen. Koko yön olen rampannut vessassa, mistäköhän sekin johtuu?!?
 
NYT = kipeä!!alavatsa turvoksissa ja liikkuminen tekee kipeää, tosin hieman helpottanut yöllä kokemastani olotilasta.. vaikka punktio sujuikin suht helposti, niin pitihän se arvata että jotain tulee :(
no ehkä tää tästä helpottaa, toivottavasti..aamulla jo klinikalta soittelivat että 16 solua oli hedelmöittynyt. kaikki tehty iCSI:llä, ei ollut simppojen liikkuvuus ollut riittävä muuhun. no, nyt odotellaan taas aamua, että kuulee miten on jakautumista tapahtunut. mut eiköhän tässä kohti siirtoa mennä :)
sori tämä omanapaisuus :ashamed: olo on nyt sellainen että huh!

Sunflower vessassa tuli yöllä käytyä useasti, tosin oon yrittänyt ohjeen mukaan juodakin paljon..pian napa räjähtää. Jokon sait tiedon miten on hedelmöittymistä tapahtunut?

piiuli, oottekohan samassa paikassa hoidossa, kun tuo joulutauko alkaa samaan aikaan =) tai tiedä, vaikka alkais kaikkialla. mulle lupasivat avalta reseptit valmiiksi, jos tarve tulee just pyhien aikana, niin pääsen alkuun mahdollista tammikuun PASsia varten.
 
katjuzka kai se likimain samoihin aikoihin alkaa joka paikassa. käydään kuitenki täältä jumalanselän takaa tampereella hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikalla.
punktiossa ja siirto tehtiin samassa rakennuksessa olevassa ovumiassa. En tiiä onko nuo sit samaa vai eri puljua mutta yhteistyössä ovat ainakin =)
 
Ihanaa! 6 hedelmöittyi!! Vielä täytyy pitää peukkuja pystyssä että kaikki ovat käyttökelpoisia niin saadaan ekaa kertaa pakkaseenkin!!! Viime kerralla tosiaan vain 3 hedelmöittyi joista 2 top luokkaa ja 1 roskisluokkaa.. Mutta 6 hedelmöittyi, ihanaa!!! Pelkäsin että ei yhtään koska mieheni sperman laatu on todella huonoa..

Katjuzka - Tsemppiä sulle paranemiseen ja siirtoonkin jne!!! Hyvän saaliin olette saaneet!
 
heissan. Päätin liittyä seuraan, luettuani näitä viestiketjuja useamman vuoden. Yritystä ollut vuodesta 2003 nyt tilanne PP 6. Kyllä tämä on yhtä tunteiden vuoristorataa.. Täältä on tullu haettua vertaistukea, kiitos siitä.
 

Yhteistyössä