Loppuuko kaikki kivat (poikien)vaatteet kokoon 86mc?!

  • Viestiketjun aloittaja ison äiti
  • Ensimmäinen viesti
ison äiti
Oma poika on juuri siirtynyt käyttämään kokoa 92cm ja musta tuntuu että jokapaikasta vaan pomppaa kivoja (poikien) vaatteita joiden viimeinen koko on 86cm :(

Vai onko tää vaan äidin kaipuuta lapsen vauva ajalle kun nehän on niitä "pienten" juttuja jotka on tuonne 86cm saakka.. ;)
 
"vieras"
Mistä saa kivoja (kivan näkösiä) 92cm (tai jopa 98?) poikien BODYJA? Kun tuntuu ettei 92cm enää oo bodyja,kaikki kivat on paitoja vaan ja mä niin tykkään käyttää pojalla bodyja,varsinkin talvella niin ei tartte miettiä onko selkä+maha paljaana..
 
veima
Mä olen kyllä huomannut saman. Ärsyttää, kun poikien paidat tuosta koosta ylöspäin ovat monesti tosi synkän värisiä (mustaa, harmaata jne.) ja paidoissa oleva kuva on tyyliin "Legend 56" (eli jotain tesktiä englanniksi ja numero tms.). Itse tykkäsin nimenomaan värikkäistä vaatteista, eläinaiheista jne. Kyllähän noitakin jonkun verran toki löytyy. Nyt olen jo alkanut hamstraamaan noita isoja kokoja kivan näköisiä vaatteita valmiiksi :D
 
näin
Soon sitten niin notta on itte alettava pellavia laittamahan. Ensin kylvöhön, sitten korjuusehen, liotuksehen, loukutuksehen, kehruusehen, kudontahommiin, leikkaamahan, kaavottamahan ja ompelemahan.

Myyrän housut -kirjasta voi ottaa oppia.
 
"pop"
Siinä muuten on joku juttu, ne ihan oikeasti muuttuu ihan erilaisiksi tuossa kohtaa. Siis tottakai on merkkejö jotka tekee hienoja vaatteita missä koossa vaan, mutta ei meillä ole varaa uusiin ylipäänsä. Ja 92cm ylöspäin kaikki hauskat asiat tuntuvat kadonneen, tylsiä, vakavia, tummia tai haalean värisiä, ikäviä vaatteita tarjolla... Tytöillä ilmeisesti toisin.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25130576]Småfolk, ej sikke lej, snoozy tekevät kivoja vaatteita pojillekin. Löytyy isompia bodejakin.[/QUOTE]

No juu näitähän on mutta käsittääksi (en siis osaa yhtään sanoa mitä maksaa esim. paita + housut) aika arvokkaita perus lindex-hm-kamaan tottuneelle :/

Samoin ku edellinen sanoi tekevänsä myyntiin. Arvostan todella paljon käsityötä ja mielelläni siitä maksan mutta lapsen vaattessa se tuntuu jollain tavalla "menevän hukkaan". Tai koen olevani järkyttävän turhamainen jos haluan lapselle tietyn vaatekappaleen vaan koska se miellyttää silmääni vaikka maksaakin 35€ :/
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25130624]No juu näitähän on mutta käsittääksi (en siis osaa yhtään sanoa mitä maksaa esim. paita + housut) aika arvokkaita perus lindex-hm-kamaan tottuneelle :/

Samoin ku edellinen sanoi tekevänsä myyntiin. Arvostan todella paljon käsityötä ja mielelläni siitä maksan mutta lapsen vaattessa se tuntuu jollain tavalla "menevän hukkaan". Tai koen olevani järkyttävän turhamainen jos haluan lapselle tietyn vaatekappaleen vaan koska se miellyttää silmääni vaikka maksaakin 35€ :/[/QUOTE]

Saattaa noissa vähän enemmän olla hintaa verrattuna lindexiin ja HMiin. Tosin viimeksi, kun olin ostamassa housuja lapselle, H&M housut olivat kalliimmat kuin snoozyt. Isomman lapsen vaatteita käytettään aika paljon pidempään kuin vauvaikäisen. Meillä on vuoden vanhojakin paitoja käytössä, vielä hyväkuntoisina, joten hintakaan ei tunnu pahalta.
 
"pop"
[QUOTE="vieras";25130653]Saattaa noissa vähän enemmän olla hintaa verrattuna lindexiin ja HMiin. Tosin viimeksi, kun olin ostamassa housuja lapselle, H&M housut olivat kalliimmat kuin snoozyt. Isomman lapsen vaatteita käytettään aika paljon pidempään kuin vauvaikäisen. Meillä on vuoden vanhojakin paitoja käytössä, vielä hyväkuntoisina, joten hintakaan ei tunnu pahalta.[/QUOTE]

On niissä hurjasti hintaeroa siihen, mitä itse kirpparilta ostan. Housut max 5e, paidat max 4e jakut max 5e takin max10e jne. Koko kassi vaatteita tulee mukaan elle 50e, nuo kun olivat maksimisummia. Yleensä maksan euron pari vaatekappaleesta, ulkovaatteista jo muutaman euron kipaleelta.

Alan muuten ymmärtämään miten ihmisillä menee niin tajuton määrä rahaa lapsiin.
Pari kertaa vuodessa ulkovaatteet ja kengät uutena, ja samanverran kausittain vaihtuvia vaatteita, sehän maksaa maltaita. Meillä ei, kuten sanottua, olisi ikinä varaa uusiin vaatteisiin. Itsellemme tai lapselle.
(ja jos joku nero nyt taas luulee että kuljetaan rääsyissä, niin ei kuljeta, ihan on fiksut vaatteet)

Mutta juu, tylsää on 92cm eteenpäin kirpparillakin, siitä ei pääse mihinkään.
 
"vieras"
[QUOTE="pop";25130797]On niissä hurjasti hintaeroa siihen, mitä itse kirpparilta ostan. Housut max 5e, paidat max 4e jakut max 5e takin max10e jne. Koko kassi vaatteita tulee mukaan elle 50e, nuo kun olivat maksimisummia. Yleensä maksan euron pari vaatekappaleesta, ulkovaatteista jo muutaman euron kipaleelta.

Alan muuten ymmärtämään miten ihmisillä menee niin tajuton määrä rahaa lapsiin.
Pari kertaa vuodessa ulkovaatteet ja kengät uutena, ja samanverran kausittain vaihtuvia vaatteita, sehän maksaa maltaita. Meillä ei, kuten sanottua, olisi ikinä varaa uusiin vaatteisiin. Itsellemme tai lapselle.
(ja jos joku nero nyt taas luulee että kuljetaan rääsyissä, niin ei kuljeta, ihan on fiksut vaatteet)

Mutta juu, tylsää on 92cm eteenpäin kirpparillakin, siitä ei pääse mihinkään.[/QUOTE]

No joo, mutta ap ei kysynytkään halvimpien vaatteiden perään vaan kivannäköisten. Eri keskustelu. Jos kirpparilta haluaa ostaa, sitten pitää ostaa niitä, mitä kirpparilla on.
 
"Vieras"
Joo, toi 86cm on viimeinen "vauvakoko". Sit vielä 128cm saattaa löytää pojallekin kivoja. Mutta sen jälkeen. Ei niin mitään. Pelkkää teinivaatetta tai jotain perus raitaa. :(
 
"miima"
Maxomorra on vähän edullisempi kuin vaikkapa Metsola, Kameleont design, Småfolk. Nämä on meidän suosikkeja pienille pojille, löytyy väriä :) Mutta googletapas Maxomorra, alessa ei jää enää pahasti hintaa ollenkaan, ja nyt on aika paljonkin sellaista 20-30% alea siellä ja täällä.
 
vaalean lapsen äiti
Samaa olen harmitellut kuin ap. Lisäksi meidän pojalle ei sovi kovin hyvin ns. murretut sävyt, joita mm. Meandi, Maxomorra, Småfolk jne ovat pullollaan. Haluaisin niin lapsekkaita vaatteita puhtaissa kirkkaissa väreissä tai pastellisävyinä. Ne sopisivat meidän lapselle tosi hyvin, mutta harvassa ovat. Lapsella onkin sitten aika monta kirkkaan punaista paitaa, se tuntuu olevan kirkkaita värejä, joita on helppo löytää pojalle.
 
hdhd
Lindexillä on bodyja myös koossa 92cm, ja juuri oli kivoja lapsekkaita poliisi- ja paloautopaitoja.

JA yksi keino iloisempiin vaatteisiin on ostaa yksivärisiä paitoja bodyja ja painaa/piirtää niihin itse jotain.

http://www.bodenusa.com/Baby-Clothing.html
Käykö nettikaupat?
 
"ThunderBird"
Tuntuu loppuvan kyl kaikki just nätit värikkäämmät ym eläinkuosit jne tuohon kokoon 92, yhtäkkiä sitä ollaankin vissiin niin isoja ja cooleja et pitää olla jotai army paitaa yms;).kun ei viittis kipeeks itseään maksaa ni se on mentävä kirppiksiä kiertämään.kumma kun just tuota 92 kokoa niin sika vaikee löytää kivoja.ihan ok vaatteita olen sit kyl jostain bongannut siitä isompia..outoa!
 

Yhteistyössä