Loppusiivous uuteen taloon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta muuttava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta muuttava

Vieras
Olisiko jollakin antaa vinkkejä/neuvoja siivoukseen uudessa talossa? Talo on valmis muutaman viikon päästä ja sitten pääsee tekemään siivousta, mutta miten se siivous kannattaisi tehdä käytännössä? ;) Siis minkälaisilla aineilla se kannattaisi tehdä, että varmasti tulee puhdasta kun haluan heti siivota joka paikan kunnolla puhtaaksi :D Varmaan yläkerta on hyvä siivota ensin ja tulla sitten alakertaan? Mitään erikoisia materiaaleja ei ole, lattiassa parketti ja kylppäreissä laatat. Jos jollakin olisi jotain vinkkejä antaa, niin otan mielelläni vastaan! B)

Toivoopi vähän tyhmiä kyselevä muuttaja :laugh:

Minä ensin imuroin katosta lattiaan ja sit pyyhin kostealla. Jos laminaattia niin Kiilto laminaatin pesuaineella ja parketit puutolulla. Ei siinä minusta sen kummempia.

Meillä loppusiivous maksoi 500?. Talo 180m2. Firma päiväsi laskun muutaman viikon muuton jälkeen, joten saimme summasta vielä kotitalousvähennyksen verotuksessa (60%-100?omavastuu=200?). Oli todellakin sen väärti...

Meillä äiti tekee ammatikseen rakennusten loppu siivouksia että oli apuna meillä...

Edellisenä päivänä/iltana imurointi, katot ja kaikki.

Sitten vaan nihkeällä mopilla seinät, katto, lattia... Viimeseksi sitten lattia lattiaan sopivalla aineella.

Ph laatat saat prhaiten puhtaaksi kuivalla rätillä. Hinkkaat kuivalla rätillä, sitten nihkeellä, sitten kosteella..

Sitte voit harjata ja huhdella. Avot, muuta sisään.....
:D

Kiitoksia vinkeistä :)
Emme asu suomessa, joten täällä on niin kallista siivottaa ulkopuolisella, että tehdään se ihan omin voimin ja tosiaan ei mitään kotitalousvähennyksiä ole niin nekin on poissa laskuista :(
Mutta kun tekee itse niin ainakin tietää, että tulee puhdasta =) (Toki ottaisin ulkopuolisen jos olisi vähän halvemmat hinnat, joten täytyy uskotella itselle, että hyvää tulee kun itse siivoaa) :p

Yhteistyössä