Loppuraskaus, uimahalli/kylpylä ja kohdunsuun tilanne...hjälp!

Siis uimassahan saa käydä, kun kohdunsuu on vielä kiinni. Eikö?

Vaan mistä (hitosta :snotty: ) mä tiedän onko se kiinni vai ei? Supistuksia on ollut aika ajoin (joinain päivinä paljon, joskus ei ollenkaan) jo viikkokausia. Ja kohdunsuu on katsottu kerran, raskausviikolla 11 tms.

Niin että mitähäh?! Saanko/voinko mä mennä uimaan vaiko en?

Kyseleepi tietämätön uudelleensynnyttäjä.

"lapsia kolme"
Höö, mulle ei oo tosta koskaan kyllä mitään sanottu, eli faktatietoa ei löydy. kaksi loppuraskautta on sijoittuneet hellekesiin ja ainakin viimeisimmästä olin sen 4cm auki jo joskus rv35 lähtien, uimassa (järvessä) kävin itseäni viilentelemässä kyllä päivittäin synnytykseen asti 41+1. Ei siitä koskaan mitään puhetta ollut missään etteikö voisi/saisi mutta olen joiltain kyllä kuullut puheita että ei muka olis suositeltavaa.

Olikohan nyt mitään apua, yhtä tietämätön kolmen äiti täällä! :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="lapsia kolme";26294433]
Olikohan nyt mitään apua, yhtä tietämätön kolmen äiti täällä! :)[/QUOTE]
Ekan kohdalla tiesi kaikki nämä jutut. Kolmannen kohdalla en tooodellakaan tiedä, mitä saa tehdä ja syödä ja juoda, jajaja... :D

Ehkä kysyn neuvolasta kun sinne maanantaina menen. Se tosin ei paljoa auta huomista uintireissua ajatellen, mutta silti.

"noh"
Mulla rv35 ja olen kyllä uimassa käynyt, melkein loppuun saakka aion käydä kuten aiemmassakin raskaudessa. Mullakaan tilannetta ei ole katsottu sitten rv 23 jälkeen, supistuksia (myös kivuliaita) ollut, mutta ei mulla aiemmassakaan raskaudessa kohdunsuu lähtenut niillä avautumaan. Viimeksi raskaana ollessani taisin käydä uimassa kesällä Samppalinnassa vielä rv37.

"anu"
Viime odotuksessa (kolmas) jälleen kerran varmistin uimissääntöä ja sain useammalta lääkäriltä ä-polilla ohjeen että saa mennä uimaan jos ei lapsivedet ole menneet. Vaikka olis aukikin, niin sikiökalvot ne suojaa ja aika harvoin se kohdun sisäsuu on auki vaikka ulkosuu oliskin.
Uin vielä sektiota edeltävänä iltana järvessä ja ihan hyvällä omalla tunnolla kun kaikki lääkärit sitä vakuutteli että voin uida. Ja olin sormelle auki jo varmaan rv 26 alkaen ja lääkärit tämän kyllä tiesi.

[QUOTE="anu";26294534]Viime odotuksessa (kolmas) jälleen kerran varmistin uimissääntöä ja sain useammalta lääkäriltä ä-polilla ohjeen että saa mennä uimaan jos ei lapsivedet ole menneet. Vaikka olis aukikin, niin sikiökalvot ne suojaa ja aika harvoin se kohdun sisäsuu on auki vaikka ulkosuu oliskin.
Uin vielä sektiota edeltävänä iltana järvessä ja ihan hyvällä omalla tunnolla kun kaikki lääkärit sitä vakuutteli että voin uida. Ja olin sormelle auki jo varmaan rv 26 alkaen ja lääkärit tämän kyllä tiesi.[/QUOTE]

Oorrait...eli todellakin voin mennä uimaan :), lapsivedet on visusti sisällä.

"vieras"
Jos te kaikki olette saaneet luvan uida ihan loppuun asti, niin miksiköhän se multa kiellettiin rv35?
Kohdunsuu kiinni, kanavaa jäljellä, ei raskauden aikana mitään tulehduksia ja muutenkin normaali raskaus, mun vointi hyvä. Ja lapsivettäkään ei lirunut ennen synnytystä, rv40+4.

Ja kiellettiin kylpylät, hallit, järvet ja joet.

"noh"
[QUOTE="vieras";26294611]Jos te kaikki olette saaneet luvan uida ihan loppuun asti, niin miksiköhän se multa kiellettiin rv35?
Kohdunsuu kiinni, kanavaa jäljellä, ei raskauden aikana mitään tulehduksia ja muutenkin normaali raskaus, mun vointi hyvä. Ja lapsivettäkään ei lirunut ennen synnytystä, rv40+4.

Ja kiellettiin kylpylät, hallit, järvet ja joet.[/QUOTE]

Ylireagoiva terveydenhoitaja/neuvolalääkäri...?

Mulle sanottiin, että käyttäen omaa harkintaa. Että joku pikkuisen kohonnut tulehdusriski tms, merkittävää todennäköisyyttä ei. Kävin uimassa ihan pitkään vaikka kohdunsuut auki ja supistukset jne.
Mä vihaan kun mulle sanotaan niin. Mistä mä tiedän, mikä on oikeanlaista omaa harkintaa? :D

(tivolissakin olin ties missä hilavitkuttimissa justiinsa :snotty: ja juurikin sen kuuluisan oman harkintani mukaan)

Kohdunsuun tilanteesta ei tosiaan oo haisuakaan, kun sisätutkimus on tehty vain kerran, alkuraskaudessa. Jäi väliin se rv 28 (tai jotain) lääkäri : /

"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";26294799]Kyllä tää oli ihan yliopistosairaalan synnytyslääkäri.[/QUOTE]

No ne ne vasta ylireagoivia ovat! Haluavat pelastaa oman persnahkansa, joten siksi pyytävät potilaita olemaan ennemmin tekemättä asioita varmuuden vuoksi.

T:yliopistosairaalassa töissä hoitajana

Yhteistyössä