Loppuraskaus ja kovat viiltävät kivut alavatsalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 33+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 33+2

Vieras
Ajattelin tulla kyselemään että onko muita kohtalotovereita tällaisille kivuille loppuraskaudesta.

Eilen illalla alkoi viiltelemään alavatsaa oikein kipeästi. Viillot sattuvat paljon ja niitä on tullut nyt sieltä eilisillasta saakka säännöllisen epäsäännöllisesti. En kuitenkaan osaa noita yhdistää kipeisiin supistuksiin kun mielestäni vatsa ei kovetu. Toinen lapsi siis kyseessä ja tässä raskaudessa harjotussuppareita on tullut jo viikosta 18 saakka joka päivä aamusta iltaan.

Tämä kipu on kuitenkin sellaista mitä edellisessä raskaudessa ei ollut. Yöllä selkää rupesi särkemään samaan aikaan kun tuli niitä viiltelyjä ja nyt tänään tulee aina kylmät väreet kun viiltää. Vauva ei mielestäni liiku samaan aikaan kun viiltoja tulee. Vauva on myös laskeutunut ja hän on ollut raivotarjonnassa myös sieltä viikosta 18 lähtien.

Voiko näistä nyt mitään päätellä vai onko ihan normaaleja kipuja. Laukku on jo onneksi pakattu kun neuvolalääkäri sanoi että voi varautua ennenaikaiseen synnytykseen. Valmiina siis ollaan mutta tarviiko tässä nyt valmistautua lähtöön vai olla murehtimatta sen enempää.

Kokemuksia kaipailisin.

Liitokset ne viiltelee...

Mun piti myös varautua ennenaikaiseen kun kunnon suppareita tuli rv20 asti ja oli "lähtökuopissa" jo hyvissä ajoin.. ... 42+0 tyttö sit syntyiki vauhdilla (supistusten säännöllistymisestä meni 2h että likka oli pihalla - matkaa meiltä sairaalaan n.1h ja piti viedä esikoinenkin hoitoon matkalla)

Onko ensimmäinen lapsi syntynyt alateitse vai sektiolla?

Mulla on ollut hyvin samantyyppisiä tuntemuksia tässä raskaudessa, edellinen lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Lääkäri arveli kipujen johtuvan kiinnikkeistä, joita haavan parantuessa on syntynyt ja jotka kohdun kasvaessa venyvät ja aikaansaavat kivut.

Kuulostavat mun mielestä ihan normaaleilta loppuraskauden vaivoilta. Mut tietty jos supistelemaan alkaa niin sittem heti soittoa synnärille. Onko sulle swnottu jokubsyy, miksi syntyisi etuajassa? Mullekin on monesti noin sanottu,mmutta kaikki syntyneet rv 41-42.

Yhteistyössä