***loppukevään 2010 hoidoista syntyneet***

Nonna, ai kun kiva kuulla kuulumisiasi PITKÄSTÄ aikaa!:) Ketju on aikalailla hiljentynyt, mutta aina välillä tänne tulee useampikin kirjoitus joita on tosi kiva lukea. Teidän tyttö on aika tarkalleen saman kokoinen kuin oma tyttöni oli 8kk neuvolassa:) Mira, tervetuloa ketjuun myös:)

Meidän pikku termiitti mennä viilettää ympäri asuntoa ja penkoo kaikkien kaappien sisukset lattialle..on kylläkin jo aika hyvin oppinut ei-sanan ja usein totteleekin sitä. Tai ainakin keskeyttää tuhotyönsä hetkeksi. Ja kun sanon tytölle, että tule äitin luo, niin heti tulee. Kahdet pitkä päikkärit tyttö nukkuu vaunuissa, ekat on 3-3,5 tuntia ja toiset 1,5-2 tuntia. Ja nukahtaa samantien vaunuun laittaessa, eli siinä mielessä on tosi helppoa. En osaa edes kuvitella miten kahden vauvan kanssa sujuisi..! Hattua nostan kaksosten äideille :flower: Yöt meillä menee muutamalla herätyksellä, ei olla vieläkään päästy eroon yhdestä yöpullosta. Jos ei anna maitoa, niin tyttö nousee seisomaan sängyn laitaa vasten ja huutaa mam-mam-mam, mikä tarkoittaa siis maitoa..

Pikkuperho kyseli vauvakuumeesta..ei ole kyllä ollenkaan sellaista vaikka ihanaa on ollutkin:)
 
Nonna kiva kuulla teidän kuulumisia :) Ja Mira tervetuloa mukaan! :)
Minä myös nostan hattua kaksosten äideille :)

Pikkuperho minulla myös vauvakuume alkoi heti pojan synnyttyä tai ehkä enemmänkin juuri odotus ja synnytyskuume :D :heart: Pojan synnyttyä puhuimme mieheni kanssa että pojan ollessa vuoden vanha voisi alkaa miettiä uutta raskautta,liian kauaa ei halua omassa tilanteessa odotella ja miettiä...Minulla ekat menkat alkoi kun imetys loppui eli pojan ollessa 6kk ja aika säännölliset ne on ollut. Tuntuu että päivä päivältä vauvakuume "pahenee" :). No jos nyt tammikuuhun asti malttaisi odottaa ja ottaa sitten yhteyttä polille...saisi vielä keskittyä poikaan ilman hoidon tuomaa stressiä :)

Meillä pojan flunssa alkaa helpottaa ja toivottavasti myös yöt rauhottuisivat sen myötä,tunnin välein poika itkeskellyt.Nyt kun vielä itse pysyisi terveenä...
Poitsu on ottanut jo ensiaskeleensa ja osaa sanoa ÄITI :heart: Tämmöstä tällä erää..

Olisi mukava kun saataisiin tähän ketjuun vähän eloa :)
 
illusia76 ihanan pitkiä päiväunia teillä nukutaan... Meidän pitkät päiväunet jäi viime talveen ja kuuma kesä tietenkin verotti aika lailla. Tosin meillä nukutaan melko hyvin sittean yöt. Meidän rytmi on varmaan vähän myöhäsempi kuin muilla, mutta sopii meille. Meillä kun yöunille mennään n. klo 22-23 (tai silloin nukahdetaan, useimmiten nukutaan jo klo 22 jälkeen) ja herätään sitten klo 8-9. Pikkusisko (se minuutin nuorempi ja pienemmän kokonen) nukkuu yleensä koko yön heräämättä, mutta isosisko saattaa pari kertaa itkeä kadonnutta tuttia. Yleensä kyllä löytää tutin itse, koska öisin sängystä löytyy 6 tuttia, niin että kyllä sen pikku käden pitäis niistä johonkin osua =) Päiväunia nukutaan ulkona vaunuissa 1h-3h, nykyään vakio on joko 1h tai 1,5h. Toiset päiväunet onkin se kinkkisempi jonka haluaisin siirtää sisätiloihin, koska en vaan jaksaisi monta kertaa päivässä sitä ulkovaateruljanssia, kun nykyään kiukutellaan kun puetaan. Mutta eilenkään en saanut nukkumaan sisälle ja sit jäi toiset päikkärit kokonaan välistä ja sitten valvottiin 1,5h keskellä yötä kun isosisko ei saanut nukuttua. Taidan tyytyä kohtalooni ja kestää vaan se ulkopukuruljanssi jos sen avulla sitten saadaan nukuttua yöt kunnolla.

Täytyy sanoa, että nyt jaksan ihan hyvin kun yleensä nukutaan yöt melko hyvinjaj onneksi itse nukahdan heti takaisin kun olen sänkyjen luona käynyt. Ja kun tytöt on jo näin isoja ja seurallisia. Mutta ekat 4kk oli tosi rankkoja jos ei saanut apua. Mun äiti kävi meillä auttamassa melko usein, mutta asuu 100km päässä. Onneksi oli osa-aikaeläkkeellä ja pystyi tulemaan apuun. Mutta nyt tosiaan jaksan jo aika hyvin yksinkin. Tässä lähiaikoina mies on vaan tehnyt pitkää työpäivää niin illasta meinaa ruveta pinna kiristyyn kun alkaa oleen jo vähän väsynyt :)

Nyt meillä on flunssaa, itselläni pahin tauti, mutta tytöilläkin nenät tukos ja nukkuvat taas huonommin ja kiukuttelevat normaalia enemmän. Aina tällänen sekoittaa hyvät rytmit ja varsinkin yöt. Normaalisti ei tarvi enää yöllä antaa maitoa (korviketta) mutta sitten tälläisinä huonoina öinä olen välillä antanut.

Viimeyönä isosisko oli kontillaan sängynlaitaa vasten ja kuiskaili "ätä"-sanaa. Musta tuntu että yritti sanoa että äiti ja sydän suli kyllä niin että oli pakko ottaa se syliin sieltä. Aamulla mies kiusasi että se yritti vaan sanoa että "hätä" (pissa- tai kakkahätä) =D

Kyllä mullakin sitä vauvakuumetta on vaikka noissa kahdessa sitä työtä riittää. Toisaalta mulle riittäis nuo kaksikin mutta kun vauvat kerta on noin ihania niin kolmaskin olis tervetullut. Ongelmana vaan se ajoitus. Että sais nuo tytöt edes vähän isommiksi ja sitten että tärppääkökään enää. Jos liian kauan odottaa niin ei välttämättä tärppää ja jos tähän heti rupee yrittämään niin mun kroppa ei varmaan jaksais ihan vielä sitä ruljanssia (vaikka olis varmaan helpompi kun olis yksöisraskaus) ja tytötkin jäis sit heti vähemmälle huomiolle. Ne jää jo nyt kun joutuu huomionsa jakamaan klkahden kanssa. Mutta katsotaan nyt vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Nonna78 kävin kuikuilemassa siellä monikko-onnea sivuilla. En ole tiennyt tollasen olemassaolosta mitään. Huippua, että kerroit =) Rekisteröidyn kans (tällä samalla nimellä) niin katsotaan koska pääsen kirjottelemaan ja lukemaan lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: Nonna78
Illusia teillä tosiaan nukutaan hyvät päikkärit :)

Meillä päikkärit on ollut vähän hakusessa ja varsinkin kun poika oli kipeenä. Yleensä ekat päikkärit 3-4 tunnin päästä aamuherätyksestä,nukkui noin 1-2h ja sitte tokat unet iltapäivästä noin 1h. Ja näiltä toisilta unilta herättyään poika oli todella pahalla päällä,huusi puolikin tuntia.Eikä asiaan auttanut se että nukkuiko 30min vai yli tunnin,aina itkun kans heräsi. Ja yöunille meno oli hankalaa ja sitten taas aamuyöstä poika heräili jatkuvasti.Nyt olemme kokeilleet siirtyä yksiin uniin pikkuhiljaa. Aamupäivisin keksitään kivaa tekemistä niin saan pidettyä pojan hereillä puoleen päivään asti ja ihan hyvin hän jaksaakin olla.
Joinakin päivinä siis nukutaan yhdet ja välillä vielä kahdet unet riippuen miten yö mennyt. Mutta kun poika on nukkunut yhdet 3tunnin päikkärit niin nukahtaa yöunille rauhassa ja aamuyöstä ei heräile vaan nukkuu seitsemään kunnes jo herätäänkin.(Yöunille meillä mennään 20.30-21.00.)Meidän kohdalla siis yhdet unet taitaa riittää...Niin ja vaunuissa nukutaan päivällä...
 
Heipat!

Täällä pysytty terveenä sen ekan lentsun jälkeen ja tyttökin tehnyt ekat hampunsa sekä oppinut konttaa kunnolla että nousemaan istumaan ja siitä pois turvallisesti. Jee! :) pojan kanssa reenataan vasta liikkeelle lähtöä...no, ehdinpä pyydystää Assin ennen kuin kerkii kirjahyllyn ylimmälle hyllylle ;)

Ja mie nostan hattua kaikille mamoille! :)

Vauvauinti on taas kuvioissa mukana ja se onkin lasten suuri ilonaihe. Nauttivat vedestä ja polskuttelusta sekä sukelluksista. Enää se ei aina takaa pitkiä päikkyjä...vaan väsyneet vanhemmat seuraavat kahta sirkuttajaa silmät ristissä. ;)

Meillä alkaa toiset päikyt jäädä pois duon omasta tahdosta. Nukkuvat ekat n. 11-14 ja sit jaksavat illan kunnes menevät yöunilleen n. 20- 20:30. Aamulla herättävät aiemmin, jos kakka vaipassa ja useimmiten nukahtavat uudestaan vaihdon jälkeen. Ylös noustaan 8:00-8:30. Eilen tosin ylös noustiin 9:44!!! Piti nipistää itseä, ko en meinannut uskoa todeksi...

Imetän enää pimua. Poitsu ei huoli rintaa kuin vahingossa. Mun sydän särkyy...en halua lopettaa sitä vielä.. Oon antanut pojalle pakastamaani maitoa, jota kyllä juo mieluusti. Hälle kyllä maistuu luomumaitokin ja se on sopinut hyvin. Luomuviilistä pitävät kovasti, ko laittaa omia hilloja. Seuraavaks kokeillaan piimää. :)

Pjooo....tuossa meidän kuulumisia. :). Mitä teille muille kuuluupi? :)
Ä
 
miralle tervetuloa minunkin puolestani :flower:
Nonna kiva kuulla teidän tuplakuulumisia :heart:

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä.
Käytiin tänään otattamassa 10kk mitat ja edellisen "kasvupyrähdyksen" jälkeen meno on taas vähän taantunut. 7,9kg ja 70,6cm näytti meidän kirppunen olevan.
Ryömiminen on edelleen ainut tapa liikkua, konttausasennossa vielä hytkytään vaan, mutta ei liikuta eteen eikä taakse :D Tänään tosin tyttönen nousi pöytää vasten seisomaan ja muutamia päiviä on jo noussut hyvin polviseisontaan. Saapi nähdä jättääkö tuo konttimisen kokonaan välistä ja rupeaa heti kävelemään (ei tarvitsisi ihan vielä, on niin helppoa, kun liikkuu vielä ryömimällä ja maan tasossa).

Ensimmäinen flunssa on iskenyt. Hiukan on rohissut muutamia päiviä ja nyt nukkumaanmennessä rupesi yskimään ihan kunnolla, raukka. Kauan onkin säästytty kaikilta taudeilta.
Hampaita neidillä on neljä; kaksi alhaalla ja sitten ylhäällä on toinen etuhammas ja sen viereinen kaveri. Saattaapi ne loputkin kaksi ylähammasta piakkoin tulla, niin vaaleat ovat ikenet. Ensimmäinen hammaslääkäriaika on ensi viikolla. Mitään oireita ei ole hampaista tullut vielä kertaakaan, paitsi että pureskelee omia sormiaan koko ajan.

Hapanmaitotuotteista olen antanut nyt viiliä hedelmäsoseen kanssa, sekä raejuustoa. Leipääkin murustan joskus aamuisin tytölle, niin saan itse juoda kahvit rauhassa, kun hänellä on jotain puuhaa myös. Kaikki ruoka uppoaa, vielä ei ole tullut vastaan yhtään mitään, mikä EI kelpaisi :D
 

Yhteistyössä