loppuiko imetys nyt kokonaan?

Mitäs nyt tehdä kun 4 kk:n ikäinen tyttöni ei huoli rintaa enää ollenkaan?
Joka kerta rinnan nähdessäänkin alkaa kauhea itku ja huuto...
Olimme mieheni kanssa viikonloppuna reissussa ja vauva vanhemmillani hoidossajolloin sai pullosta korviketta. Onko tämä nyt sitten joku "kosto" siitä kun rentouduttiin ja vietettiin omaa aikaa.. :(
Olen yrittänyt kaikenlaisia kikkoja, kuten vauvan imettämistä hänen ollessaan uninen, imettämistä kävellessä ja heijaillessa vauvaa jne. mutta mistään ei ole apua..
Tätä siis kestänyt nyt jo 4 päivää.
Pitäskö nyt sitten vaan luovuttaa ja olettaa että imetys loppui tähän kokonaan? Suututtaa ja itkettää, kun tuntuu ettei enää kelpaa toiselle ja itse kaipaa kovasti sitä läheisyyttä jonka vauvan kanssa kokee imettäessään.

meillä tuntuu välillä, että kun on välillä saanut enemmän pullosta kuin rinnasta, niin pullo tuntuu kivemmalta, koska siinä suihku on tasainen ja jatkuva kunnes pullo on tyhjä. olen kuitenkin ollut sitkeä - kyllä se sitten huolii kun riittävästi nälkä on!

joka tapauksessa: mikä toimii meillä, ei toimi välttämättä teillä. tsemiä ja jaksamisia!

Kuulostaa niin tutulle. Meillä poitsulla on pariin otteeseen ollut jopa viikon kestävä imulakko. Kyllä siinä oli usko koetuksella, mutta edelleen mennään imetyksen voimalla ja poitsulla ikää kohta 9 kk. Koville se ottaa ettei vauva huoli rintaa, mutta täytyy luottaa siihen, että kyllä hän tietää paljonko maitoa/nestettä tarvitsee. Meillä poitsun pysty joskus huijaamaan rinnalla unessa, joskus tutin kanssa ja joskus riittävän pitkän imetysvälin kanssa. Pahimmillaan oli juuri tuota, että alkoi huutamaan rinnan nähdessään ja jopa kun aavisti, että koitan tarjota rintaa.
tsemppiä!

Ei kannata vielä neljän päivän jälkeen lopettaa. Meidän tyttö sai 2 kk ikäisenä ihan kamalia rintaraivareita. Kuukauden kärvisteltiin siinä molemmat, kunnes luovutin ja aloin antaa maitoa pullosta. Myöhemmin kun tyttö oli rauhoittunut, minulla oli aikaa ottaa näistä asioista paremmin selvää. Monessa paikassa sanottiin, että tuollainen muutamien päivien lakkoilu on ihan tavallista. Myös imetystukihenkilöiltä saa apua. Mä aloin itse ottaa asioista selvää vasta sitten kun oli liian myöhäistä. Maidontuotanto oli niin vähäistä enää siinä vaiheessa, että jouduin siirtymään kokonaan vastikkeisiin. :(

Kiitos vinkeistä ja tsemppauksesta!
Nyt jo hieman helpottanut. Ainakin unisena vauvan saa jo rinnalle. Hereillä ollessa annettava maitoa ensin pullosta, sitten huolii rinnankin. Eiköhän se tästä. =)

meillä oli paljon rintaraivareita aikoinaan, mut en vain antanut periksi. tehokkain konsti oli kävellä samaan aikaan kun imettää. :D ei välttämättä mikään imetyskirjan lempivinkkejä... kannattaa käyttää tyynyä apuna. ;) se kyl toimi loistavasti. kyllä se vielä tissin huolii.
meillä poitsu on kohta 8kk ja nyt huomaa, et se kiinnostus tissiin alkaa ihan oikeasti hiipua. mut eipä tuo enää haittaa. nokkamukista kyllä juo, muttei vielä kovin suuria määriä.

Meillä ei varsinaista lakkoa ollut, mutta kieltämättä siinä 4 kk:n kieppeillä alkoi useamman kuukauden jakso, jolloin imi hyvin vain ennen nukkumaan menoa tai herättyään, ihan siksi, että ulkomaailma kiinnosti liikaa. Pari kertaa taas oli niin tiltissä illalla, että en saanut imemään sängyssä makuultaan, ja silloin laitoin just kantoliinaan ja imetin kävellessä, tuo on Dr. Searsin suosittelema rauhoituskeino ylipäätäänkiin esim. koliikkivauvoille, eli joskus vauva tarvitsee rauhoittuakseen sekä keinumista kävelyn tahdissa että samanaikasta imemistä. Tsemppiä!

juu itsekin olen kyllä huomannut että vauvaa on alkanut ympäristökin kiinnostamaan niin paljon että se vie keskittymisen imemiseltä.. onneksi lakkoilu nyt kyllä loppunut oikeastaan kokonaan. Joskus kun ehtii oikein kova nälkä yllättää, huolii ainoastaan pullon, koska ei ilmeisesti jaksa odottaa herumisrefleksiä. muutoin imetys sujuu taas ihan normaalisti. jee! =)

Meillä alkoi samat 4 kk iässä. Ei kelvannut enää kuin kylkiasento ja missään muualla kun kotisohvalla tai makkarin sängyllä ei rinta maistunut. Se pikkasen vähensi meidän kulkemisia:(

Samalla siinä selvästi imetysvälit rupesivat pitenemään.

Kuitenkin iloiseksi yllätyksekseni asia kääntyi ja nyt kohta 8 kk vallan tykkää tissistä. Imetysvälit on pitkät mutta sitäkin suloisemmat ja pieni ihan repii paidan kaulusta kun tissille haluaa:D

Yhteistyössä