Lopetanko imetyksen vai mitä teen?

Vauva 7,5kk vanha ja kolmekuisesta saakka oon saanut melkein joka kerta taistella että suostuu syömään. Pienikin häiriötekijä jos on niin ei suostu tissille. Esikoinen on 2v3kk, kotihoidossa, päivisin on aika hankalaa saada järjestettyä niitä täysin rauhallisia imetyshetkiä.

Maitoa on tullut yleensä ihan hyvin, sen jälkeen kun yöimetykset lopetettiin n. kuukausi sitten on toki selvästi maitomäärä vähentynyt.

Sössöjä syö tosi hyvin ja iso tyttö (lähes 10kg) kyseessä. Oon nyt maanantaista lähtien antanut välillä korvikettakin kun ajattelin että söisi pullosta paremmin, mutta ei se maito tunnu siitäkään oikein maistuvan. Ja tietenkin mitä useammin annan korviketta sitä vähemmän multa tulee maitoa ja sitä enemmä tyyppi kiukuttelee tissillä. Loputon kierre??

Mitä teen? Lopetanko koko homman ja alan antamaan pelkästään korviketta? Periaatteessa en jaksaisi enää imettää (esikoista imetin 11kk eikä se tuntunut musta ikinä näin raskaalta kun ei ollut mitään taisteluja), mutta en myöskään jaksaisi alkaa pitämään pulloja ja korviketta aina mukana. Ja mieluummin toki tarjoaisin tytölle rintamaitoa kun korviketta. Ja tuntuu tyhmältä laittaa rahaa korvikkeeseen kun omaa saa ilmaiseksi. Ja vielä itsekäs syy, imetys on tosi hyvä painonhallintakeino. Äh, mitä mieltä olette? Vinkkejä?
 
Minä lopetin miedän keskimmäisen imetyksen siinä 8 kk:n paikkeilla. Ensin lopetti oma-aloitteisesti päiväsyönnin, ei vaan malttanut enää olla tissillä. Jäljellä jäi yösyötöt joista sitten vieroitin juuri tuossa 8 kk:n iässä.

Minä kyllä sinuna varmaan lopettaisin imetyksen kokonaan ja antaisin päivisin korviketta. Mutta nämä imetys-asiat on niin tunnepitoisia ja jokainen tekee tavallaan...Ja kuten sullakin, noita syitä jatkaa imetystä on, kuten on noita syitä miksi lopettaisit.

Mun oma juniori on nyt myös 7,5 kk ja lopettanut miltei kokonaan päivällä rinnan syömisen. Yöllä syö kahteen kertaan. Eli hyvin pitkälti noudattelee tuon keskimmäisen lapsen tapoja...Ja ajattelin lopetella imetystä tässä pikku hiljaa....Eli kunhan saan itseäni niskasta kiinni ja lopetan nuo yösyötöt.
Meilläkin menee kiinteitä jo 5 kertaa päivässä ja kunnon määriä, joten yöllä ei maitoa sen takia tarvitse.

Ja kyllä se korvike alkaa maistua kun pakko on. Näin ainakin meillä on kahden kohdalla ollut. Ja voithan siirtyä jo suoraan nokkamukiin?
 
Kiitos vastauksestasi Zeena!

Tuo kyllä juo korviketta jos on oikeasti nälkä ja pullo on kelvannut ihan alusta saakka jos on tarvinnut (esikoinen kun ei ikinä oikein oppinut pullolle kunnes lopetin imetyksen kokonaan ja siirtyikin sitten nopeasti nokkamukiin), tähän saakka on saanut pumpattua maitoa. Paitsi siis viime viikolla nyt tuota korviketta myös.

Kannatti valittaa tänne, eilen meni taas syömingit aika hyvin :) Ja aloin nyt miettimään myös että jos tää vaikein tilanne mikä tässä olikin onkin johtunut osaksi hampaiden tulosta ja siitä, että mulla on kohta menkat taas alkamassa ja mulla aina vähenee maito niitä ennen. Eli, tulin siihen tulokseen että yritän nyt vielä imettää, on se vaan niin paljon kätevämpää. Ja kun kuitenkin tuo tarvittaessa juo pullosta, niin ei tämä edes sido minua juurikaan. Jos tuntuu ihan kamalalta taistelemiselta taas niin sitten uusi harkinta. Jos vaikka syksymmälle jaksaisi vielä..
 

Yhteistyössä