"Lucy"
Täysin samaa mieltä tästä! Olen itse laman lapsia, ja muistan omasta lapsuudesta, että omat vanhemmat sen häpeän leiman löivät eniten. Molemmat olivat työttömiä, ja varsinkin äitini häpesi itseään ja koko perhettä. Äitini oli myöskin hyvin katkera niille joilla oli töitä, ja se näkyi ja kuului. Minulle taottiin vanhempien puheiden kautta vuosia sitä kalloon, että me olemme huonompia ja meidän pitää olla ihan hys, hys nöyrästi ja huomaamattomia vain. Siitä on ollut vielä aikusenakin vaikea päästä eroon, koen aina olevani huonompi kuin muut, ja koen ettei minulla ole oikeutta tuoda itseäni tai mielipiteitäni esiin.Tyttö reagoi siten kuin te vanhemmat tilanteeseen (eli teidän "huonoihin" suunnitelmiin) suhtaudutte. Jos olisitte tyytyväisiä elämäänne, niin tyttökin pystypäin kertoisi, mitä olitte aikoneet. Ei meidän lapset näytä tuollaisia kierroksia kovin raskaasti ottavan. Joskus meillä on jotain erityistä lomalla, joskus ei.
Valakaa niille lapsille hyvä itseluottamus! Sillä he tulevat pääsemään elämässään paljon pidemmälle, kuin lomamatkamuistoilla.