Lomarahako verollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmistynyt (hölmöläinenkö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kukas sun puolesta on hommannut muutosverokortin??siinä vaiheessa kun sitä haetaan,niin kuuluu ilmottaa,kk-tulojen vai vuositulojen mukaan hakee muutosverokorttia..

aivan. tai niin ainaki meikäläiseltä on joka kerta kysytty :whistle:

jaa no multa ei ainakaan kysytty kun tänään soitin ja tilasin muutosverokortin

Alkuperäinen kirjoittaja kesis:
Mutta se vasta on ärsyttävää kun lomarahat saa vasta elokuun palkassa. Mitä helvettiä niillä tekee kesän jälkeen. Ja kun kesäloma on heinäkuussa... kyl niin sapettaa, piti elellä vähän rennommin ja tehdä kaikkea kivaa, mut tosiaan ihan tavallisella palkalla porskutetaan ja sit syksyllä nautitaan kesälomarahoista....

Se on voi voi, jos ei osaa yhtään suunnitella talouttaan etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä mulla ei ollut mitään rastitustehtävää verokortissa, mutta näin siinä lukee:

Peruspros. 17%
Lisäpros. 39%
Vuositulo 26 000

Voiko tosta sanoa, kumpi mulla on käytössä?

Jos et tosiaan ole valinnut itse, haluatko A:n vai B:n mukaan, tulee automaattisesti kuukausituloraja. Eli tiettyyn summaan asti on tuo 17%/kuukausi ja sen jälkeen menee 39%. Vuodessa jos ylittyy tuo 26000, menee 39% siitä ylimenevältä. Kyllä siinä verokortissa vaan on sellanen kiva rastitustehtävä, jos sen viitsii lukea läpi ;)

Kuten sanottu, mulla on käytössä muutosverokortti ja siinä en tuota rastitustehtävää nähnyt. Siinä tavallisessa sen kyllä olen nähnyt.

kukas sun puolesta on hommannut muutosverokortin??siinä vaiheessa kun sitä haetaan,niin kuuluu ilmottaa,kk-tulojen vai vuositulojen mukaan hakee muutosverokorttia..

Jos muutosverokortti otetaan kesken verotuskauden, niin silloin ei kysellä mitään ; sitä verotustyyliä (kk vai vuosiraja) nääs kun ei voi muuttaa kesken kauden.

Noin tiukillako on työssäkäyvien ihmisten rahat ettei ole säästössä paria tuhattaa euroa lomaa varten?!?

No ei meillä kyllä ole paria tonnia lomaa varten säästössä! Eikä kyllä sellaista summaa lomailuun laitettaisikaan, hui kamala.

Alkuperäinen kirjoittaja hlh:
Mun mielestä mulla ei ollut mitään rastitustehtävää verokortissa, mutta näin siinä lukee:

Peruspros. 17%
Lisäpros. 39%
Vuositulo 26 000

Voiko tosta sanoa, kumpi mulla on käytössä?

Jos et tosiaan ole valinnut itse, haluatko A:n vai B:n mukaan, tulee automaattisesti kuukausituloraja. Eli tiettyyn summaan asti on tuo 17%/kuukausi ja sen jälkeen menee 39%. Vuodessa jos ylittyy tuo 26000, menee 39% siitä ylimenevältä. Kyllä siinä verokortissa vaan on sellanen kiva rastitustehtävä, jos sen viitsii lukea läpi ;)

Kuten sanottu, mulla on käytössä muutosverokortti ja siinä en tuota rastitustehtävää nähnyt. Siinä tavallisessa sen kyllä olen nähnyt.

Jos muutosverokortti otetaan kesken verotuskauden, niin silloin ei kysellä mitään ; sitä verotustyyliä (kk vai vuosiraja) nääs kun ei voi muuttaa kesken kauden.

Kuten tuolla aiemmin jo kerroin niin kyllä sen pystyy kesken kaudenkin muuttamaan. Niin tein tuossa pari tuntia sitten. Tilasin muutosverokortin ja vaihdoin sen siihen vuositulorajaan. Nyt menee kaikesta 18,5%, kun kk-rajasta meni 17% ja ylimenevästä 39%

Yhteistyössä