Lomalaisten takaisin tulo, air finland, selittäkää..

Mä en nyt ymmärrä miten tää menee, uutisissa sanottii et matkatoimistojen kautta lähteneet lennätetään heti kotiin kun vaan lento saadaan järjestettyä, kuluttajaviraston sivuilla on ilmotus lennoista ja iltalehti uutisoi että turkista tullaan ensin kotiin, silti matkatoimistossa ei ollut tietoa korvaavasta lennosta ja sanottiin et palataan asiaan huomenna...

Järjestääkö matkatoimisto nyt sit ite ne lennot?Onko ne kuluttajaviraston ilmoittamat lennot vaan air finlandista pakettimatkan ostaneille?

Onko kellään tietoa tai ajatusta asiasta...?
 
"Mie"
Ne, joilta matka jää kokonaan tekemättä saavat korvausta kuluttajavirastolta, jos ovat ostaneet PAKETTIMATKAN.

Ne, joiden kotimatka peruuntui, saavat korvaavan matkan kuluttajaviraston kustannuksella, jos ovat PAKETTIMATKALLA.

Kuluttajavirasto ja suomen lähetystöt yrittävät auttaa niitäkin suomalaisia, jotka ovat jääneet maailmalle ostettuaan AirFinlandilta pelkän lennon. Mutta uusi lento tulee kustantaa itse.

Valitettavasti vakuuksista maksetaan VAIN ja AINOASTAAN PAKETTIMATKALAISILLE aiheutuneet kulut.
 
fdas
Tilanne on ongelmallinen yhtiöltä reittilennot ostaneille, sillä heidän piti järjestää lentonsa itse. Myöskään korvauksia yhtiön vakuudesta ei ole luvassa. Rahojaan voi hakea takaisin luottokorttiyhtiöltä, jos matkan on maksanut luottokortilla.
 
[QUOTE="vieras";26568567]Ei vaan kuluttajavirasto ja matkatoimistot yhdessä :)[/QUOTE]

No oli niin tai näin mut noi kuluttajaviraston ilmoittamat lennot ei koske matkatoimistojen asiakkaita ilmeisestikkään vaan niin air finlandin pakettimatkalaisia, matkatoimistot hankkii sit niitä korvaavia lentoja muualta näemmä.
 
"Mie"
Yksinkertaistetusti
Matkatoimistot (kuten Tjaereborg ym) hankkii lennot niille Tjaereborgin asiakkaille, joiden lento oli AirFinlandin koneella.
Ne valmismatkalaiset, jotka olivat hankkineet pakettimatkan AirFinlandilta, saavat korvaavan kotimatkan Kuluttajaviraston hankkimana.
Reittilennon hankkineet AirFinlandin asiakkaat puolestaan joutuvat itse löytämään kotimatkan ja myös kustantamaan sen itse.
 
[QUOTE="Mie";26568658]Yksinkertaistetusti
Matkatoimistot (kuten Tjaereborg ym) hankkii lennot niille Tjaereborgin asiakkaille, joiden lento oli AirFinlandin koneella.
Ne valmismatkalaiset, jotka olivat hankkineet pakettimatkan AirFinlandilta, saavat korvaavan kotimatkan Kuluttajaviraston hankkimana.
Reittilennon hankkineet AirFinlandin asiakkaat puolestaan joutuvat itse löytämään kotimatkan ja myös kustantamaan sen itse.[/QUOTE]

Juurikin tätä rautalangasta väännettyä versioo hain kun en noiden lehtijuttujen jne. perusteella oikein päässyt jyvälle tästä asiasta, kiitos.
 

Yhteistyössä