lomabudjetti......??????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miuski

Vieras
Heippa!
Kertokaas jos jollakulla on kokemusta lomailusta kanarialla. Meillä ei sitä ennestään ole.Olemme tässä lähipäivinä lähdössä lanzarotelle puerto del carmeniin viikoksi, äiti, isä ja tyttö 5v. Alkoholiin meillä ei mene rahaa lainkaan, itse en käytä, mitä nyt ukko saattaa muutaman oluen siemaista.Haluamme syödä hyvin.Meillä on apartamentos eli teemme aamiaisen ja iltapalan itse hotellilla mutta muuten aattelimme syödä ulkona 1-2 kertaa/pvä.Tuliaisia ei ole tarkoitus ostaa kenellekkään, paitsi tytölle jotain pientä jos löytyy jotain kivaa.Myöskään kortinlähettelyrumbaan emme ryhdy.Me aikuiset emme tarvitse mitään krääsää.Lomailu on pääasia.Rauhoittuminen, pääsy vähän toisiin kuvioihin näistä stressi kuvioista ja ottaa rennosti.Ja syödä hyvää ruokaa.:):) Muuta emme tarvi: ruokaa, kiireettömyyttä,ei tavarapaljoutta ja mitään ostoskatuja.Löhöily on lomamme tarkoitus ja pitää hauskaa tytäremme kanssa. Eli mikä siis olisi sopiva lomabudjetti kun tuntuu että rahat on vähän tiukalla. Kertokaa joku kokemuksia olisi tosi kiva kuulla.Olisi oikeeesti tooosi kiva kuulla kokemuksia!!!

vastailkaa pliis oon tän asiankaa ihan hermona kun kohta olis lähtö eikä oo paljoo rahaa, että mitä kokemuksia muilla...millainen budjetti riittää viikoksi???

Kanaria ei paljoa eroa hinnaltaan Suomen tasosta, mutta kovasti tietysti riippuu minka tyylisissä ravintoloissa ruokailette. McDonalds ja vastaavat lähellä Suomen hintoja, kalliitakin ravintoloita varmasti alueelta löytyy.

Itse varaisin vähintään 100e/päivä, eli 700e. Hauskaa matkaa!

Meillä menee yleensä n. 500-800 e ja meitä on kaksi. En usko, että pieni lapsi veisi paljoa enempää... Ostellaan, jos jotain tahdotaan ja tuliaisikin tuodaan. Syödään ulkona kerran päivässä ja muut hoidetaan itse (kaupastakin saa valmiina vaikka mitä, jos on vaan jääkaappi, mihin pistää.)

kyseisessä paikassa en ole käynyt mutta muuten matkaillu oon. ulkona syöminen on aika hintavaa ja suosittelen että aamiaisen ja iltapalan lisäksi teette toisen lämpösen ruoan kanssa hotellilla ja syötte vain kerran ulkona. lapsen ruoka tulee edullisemmaksi mutta 20 euroa vähintään saat laskea per pää. se on viikossa jo paljon rahaa! kalja on halpaa joten siihen ei tarvi kamalasti laskee. jos ootte ihan sitä mieltä ettette osta itsellenne mitään niin ok. lapsi nyt ei kamalasti tarvitse. osta rasvat täältä ne on paikanpäällä tosi kalliita. tonnilla kyllä pärjää,mutta kannattaa ennemmin pihdata loman alussa ettei tuu loppua kohden ikävää yllätystä,rahat loppu.

Meillä on ollu mukana eka reissulla 1000 e ( aamiainen kuului hintaan ) ja siitä jäi n 300 e vielä kotio viemistä =)

Tokalla reissulla matkassa oli 1200 e ( aamiainen & illallinen kuulu hintaan ) ja tuosta tais jäädä kotio viemiseksi n 450 e jos en ihan väärin muista :D

5 henkeä meitä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Virtanen:
Kanaria ei paljoa eroa hinnaltaan Suomen tasosta, mutta kovasti tietysti riippuu minka tyylisissä ravintoloissa ruokailette. McDonalds ja vastaavat lähellä Suomen hintoja, kalliitakin ravintoloita varmasti alueelta löytyy.

Itse varaisin vähintään 100e/päivä, eli 700e. Hauskaa matkaa!

Kiitos sinulle, luulen että matka tulee olemaan hauska!!;);)Mukava kuulla tuo sinun budjettiehdotus..tuo on lähellä meidän budjettia ja aateltii että 100e/pvä saisi riittää koska ei me mitään erikoista tarvita/haeta. ihan vaa lomaa tästä arjesta. Kyl varmaan toi 100e/pvä on ok luulis ainakii kun ei kummoisia ostella ja varmasti tyttö tykkää käydä sielä(kin) mäkkärissä ja toki sieltä löytyy varmaan kaikentasoisia ja hintaisia ruokapaikkoja. pizzeriat yms vois varmaan olla suht edukkaita. Ja voihan sitä omassa huoneistossakin kokata jos siltä tuntuu. Kiitos kaikille vastanneille, nyt sain jotain osviittaa kun en ole ikinä ennen käynyt sielläpäin enkä paljon muuallakaan.

voi kun kiva kun olenkin saanut jo monta vastausta ja aina vaan niitä lukiessa mieli kohenee. Luulenpa että meidän budjetti on sitten aivan kohdallansa, että sillä pärjäämme. Tuo oli hyvä neuvo joannalta että kannattaa alussa pihtailla, ettei loppua kohden tuu ylläriä ja rahat loppuu...:) ja sitäkin ajateltii nyt myös että toisen ruuan vois sittenkin laittaa itse ja vain kerran syyä ulkona. kyllä siinä säästää kummasti.Meillä on apartamentos huoneisto ja siihen pitäisi kuulua jääkaappi, niin ainakin hotellin esittelyssä kerrotaan...:) Joo ja rasvat ostinkin täältä kun kuulin joltain et ne on siellä sika kalliita.Hrrrr alkaa olla jo matkakuume kova....vielä kun en ole ikinä missää käyny eikä mun mieskää, ollaa ensikertalaisia, niin jänskättää ihan hurjasti. Lentäminen tuntuu ihan kauheelta!apua!:):)

Alkuperäinen kirjoittaja miuski:
voi kun kiva kun olenkin saanut jo monta vastausta ja aina vaan niitä lukiessa mieli kohenee. Luulenpa että meidän budjetti on sitten aivan kohdallansa, että sillä pärjäämme. Tuo oli hyvä neuvo joannalta että kannattaa alussa pihtailla, ettei loppua kohden tuu ylläriä ja rahat loppuu...:) ja sitäkin ajateltii nyt myös että toisen ruuan vois sittenkin laittaa itse ja vain kerran syyä ulkona. kyllä siinä säästää kummasti.Meillä on apartamentos huoneisto ja siihen pitäisi kuulua jääkaappi, niin ainakin hotellin esittelyssä kerrotaan...:) Joo ja rasvat ostinkin täältä kun kuulin joltain et ne on siellä sika kalliita.Hrrrr alkaa olla jo matkakuume kova....vielä kun en ole ikinä missää käyny eikä mun mieskää, ollaa ensikertalaisia, niin jänskättää ihan hurjasti. Lentäminen tuntuu ihan kauheelta!apua!:):)

Meillä on kanssa aina ollut huoneistohotelli, mutta ollaan tultu siihen tulokseen (joka kerta), että ei tahdota alkaa niissä kokkailla... sen verran epäilyttävää se kalusto. No joo, eikä muutenkaan ole kovin lomaa (mulle?) kokata sielläkin. :D

Mut onneks, kun on kuumaa, ei tee niin mieli syödäkään. Eli pärjää aika hyvin valmiilla purtavallakin (kaupasta ja silti halvempaa kuin ravintolassa).

Semmoisen vinkin, että jos ette ole muualla paljoa matkustelleet, kannattaa alkuun välttää paikallisella vedellä pestyjä kasviksia (eikä pestä itsekään niitä paikallisella vedellä), älkää syökö irtojädeä kuin ravintolasta ostettuna, jos sieltäkään (valmiiksi pakatut jädet on asia erikseen) ja pyytäkää juomat ilman jäitä (jäät tehdään paikallisesta hanavedestä). Itse pestään hampaatkin pullovedellä ...varmuuden vuoksi. Ollaan matkustettu vaikka missä ja onneksi aina säästytty vatsaongelmilta. :)

Yhteistyössä