Loma rahana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä otin kesäloman rahana, kun jäin äitiyslomalle. Ei siinä mittää erityistä, tilipäivänä maksettiin. Samana päivänä kuin ois maksettu jos olisin pitänyt sen lomana. Pointtihan on siinä että jos otat sen rahana, saat siinä kuussa tavallaan 2 kuun palkan, kun tulee lomarahat + käyt töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Kannattaa kyllä miettiä... Tulee pitkä pätkä töitä taas ennen seuraavaa lomaa! Omaa jaksamista pitää todella ajatella!

No ei tuo mun mielestä oo mitenkään kauheen pitkä aika ilman lomia, kun ajattelee et mä oon joutunu tekemään siitä kun alotin työt syksyllä 2006 töitä et kesällä 2007 oli 2 viikkoo lomaa ja seuraava loma on kesällä 2008 joka on 4 viikkoa. Miehellä taas on ollut kesä ja talvilomat ihan normaalisti

Onko se niin että pitää loman tai ei niin saman rahan saa.
esimerkkinä jos palkka olisi 2000e niin lomaajan palkka laskettaisiin näin: 2000/25=80, 80*6(lomapäivää)=480, se olisi loma ajan palkka ja se jaetaan kahdella saataisiin lomalta paluu rahan suuruus joka olisi 240 euroo, niin sen saisi jos pitää loman tai ei pidä, meniköhän oikein???

No siitä nettoaa noin 1,5 kuukauden palkan miinus verot. Eli loma-ajan palkan ja lomarahan kokonaan tai puolikkaan, riippuen työehtosoppparista. Kannattaa tarkistaa palkanlaskennasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
se kannattaa muistaa että menee aika lailla veroa kun tulee sen normaalitulon päälle. varmaan puolet menee veroihin

Kannattais valita B-vaihtoehto verokortista...

eli

Eli kaikki maksettava palkka menee normi% mukaan kun valitsee B-vaihtoehdon verokortista.

jos menee vain normaaliprosentti niin silloinhan maksat liian vähän veroa. mitä järkeä sen lisäprosentin mukaan mitään olisi maksaa?

Eli kaikki maksettava palkka menee normi% mukaan kun valitsee B-vaihtoehdon verokortista.

Paitsi jos kortin palkkasumma tulee täyteen ennen vuoden vaihdetta niin sitten kaikesta lopusta meneekin lisäprosentin mukaan.

jos menee vain normaaliprosentti niin silloinhan maksat liian vähän veroa. mitä järkeä sen lisäprosentin mukaan mitään olisi maksaa?

Kannattaa laskea vuosiarviot tuloista. Siinä B-vaihtoehdossa on hivenen korkeampi % kuin A:ssa mutta tosiaan vain yksi tuloraja vuoden ajaksi.

Yhteistyössä