Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
-Siili-
Nuuskikselle paljon onnitteluja! :) Ihanaa, kun sujui noin hyvin.. Ja hitsi, sähän ohitit mut jonossa. Mulla olis ollut la ennen sua.. ;)

Täällä ei edelleenkään kummempaa tapahdu. Tänään ollut vähän supparreita, maha tuntuisi olevan sekaisin ja vauva on kovasti hiljainen. No, eipä nuo ole ennenkään mitään merkanneet. Jokatapauksessa eipä tässä paljoa ole enää jäljellä ja koska vointi on mitä mainioin, niin mikäs tässä on odotellessa.

Nyt hakemaan leffaa ja vähän karkkia kans..

Ihanaa viikonloppua ja jaksamista kaikille!

Siili 40+5 (oho, kohta jo 41)
 
Vivian79
Ylipaljon onnea Nuuskis! Eli syntyikö hääpäivänä? :) Ihanan nopeankuuloista ja tikitöntä toimintaa joka tapauksessa! Halaus!

Täällä sitä samaa puuduttavaa odottelua... Hyvä ystävä sai pojan lauantaina, oon yrittäny mun mahalle selvittää, että kannattais jo syntyä kun poikakaverikin jo odottaa. :) Oi kun se oli ihana pieni poikavauva. Tuli niin sellanen olo, että munkin vauva on niin lähellä, mutta silti niin kaukana.

Vivian 38+6
 
Hupsista, ei kirj
ONNEA Nuuskis!!!! :)

Älkää vaan luulko, että olisin päässyt synnyttämään. Tänään hädin tuskin 2 supistusta.... No ehkä vähän enemmän, mutta eilisten suppareiden jälkeen jotenkin outoa, että liki "oireeton" päivä.
Ja alkaa todellakin turhauttamaan, kun lupailee lupaillee, muttei mitään kuitenkaan tapahdu.

Noh, onhan päivä vielä huomennakin :)

Hupsis, 39+1
 
lidia ei kirj.
kirpsakkaa huomenta!

tännekin on tullut syksy, ulkona vaan muutama lämpöaste ja sisälläkin viileää. toivottavasti tajuavat pian nostaa lämpöjä tässä talossa.

hupsis ja vivian, samoilla mielin mennään. tulis jo!! jouduin nukkumaan puoli-istuvassa asennossa, kun ylämahaan koski taas. en tiiä painaako vauva vai mikä on. menin nukkumaan jo kasin maissa, aamuyöllä vähän taas valvoin, mutten pitkään, nyt ihan ok olo. uskon et sitä limatulppaa tulee vähän koko ajan, sellasta keltaista räkämäistä.

jeps, kohta sinne sairaalalle akupunktioon.. jee, ja illalla tilataan aivan taivaallista pizzaa!!

viikonloppuja :)

lidia 39+3
 
Lumikki-81
Laskettu päivä olis tänään...
Aamu ainakin alkoi hyvin ärsyyntyneenä. En tajuu itteeni et miks käyttäydyn välillä ku mikäki idiootti.. Tulee paha mieli jo omasta ärsyttävyydestä.. :( Nää tunteet kun heittelee ihan laidasta laitaan...
Mulla menee yöt tosi hyvin, siis supistusten osalta. Levossa ei tule ollenkaan. Illalla yleensä tulee aika paljon ja kipeitäkin, mutta ne loppuu heti kun menee pitkälleen.
Tuntuu nyt siltä, että voi kun saisi mennä peiton alle koko päiväksi. Anteeksi valivali -teksti!

Lumikki-81, 40+0
 
Annukka ejk
Onnea Nuuskikselle!

Täälläkin tunteet menee kyllä laidasta laitaan. Välillä tuntuu jotenkin niiiin kurjalta ja välillä taas voisin siirtää vaikka vuoria... Ne on kai ne hormonit, kun tekee tepposia.

Viime yö meni ehkä paremmin n. 3 tunnin välein syöteltiin. Miehellekin totesin, että tuntuu aika hurjalta, kun ei yhtään tiedä, koska seuraavaksi saa nukkua kunnon yöunet.

Kovasti supistuksia kaikille odottaville ja jaksamista synnyttäneille.
 
ÄssÄ!
Isot onnittelut vauvan jo saaneille ja iiiiiisot tsempit pallomasujen kanssa olijoille!

Meillä on arki lähtenyt kivasti rullaamaan, nuoriherra on aika rauhallinen tapaus ja siskot on ottaneet veikan kivasti vastaan. Kovasti olisivat syliin aina ottamassa... ja rätin ja liivinsuojan hakijaa on jonossa 3 kappaletta ;O) tappeleevat, kuka saa auttaa.

Mini-mies syö n.3-4 tunnin välillä, maitoa tulee tulvimalla. Kakat on joka vaipassa, mutta onneksi tuli haalittua niitä pieniä kestoja paljon...
Kantoliina on myös kovassa käytössä, onneksi mini-mies viihtyy siinä hyvin.

tulikohan paljon kirotus-vireitä... mini-mies on tässä tissillä sylissä... eli yksisormijärjestelmällä näpyttelen =O)

ÄssÄ +mini-mies 10vrk
 
-Siili-
Lumikki, ihan samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Välillä sitä on niin herttainen olo ja välillä tuntuu, että räjähtää ihan just. Täällä ainakin tulee kiukuttua ihan turhaan.. ja sitten tulee itselle paha mieli! Mutta sellasta tämä kai on..

Täällä ollut tänään koko päivän tosi kipeitä suppareita, auh! Tulevat kyllä melko harvaan, joten ei vielä mitään hätää. Mutta jos tihenevät, niin kai pitää näytillä käydä.

Kiva, että Ässällä alkanut kotona arku rullaamaan hyvin! :)

Siili 40+6
 
Hupsista, ei kirj
Yhes koos edelleen......
Käväisin aamulla reilun 3 km lenkin tosi mäkisessä maastossa ja sen jälkeen onkin ollut suppareita, mutta en ala hihkumaan ennekun olen tositoimissa....
Ihanan helppoa ollut kotona kun mies on nyt jeesimässä. Kunpa vaan ehtis poitsu syntyä ennenkuin miehen pitää töihin palata....

Just heräsin päikkäreiltä ja nälkä kurnii masussa, joten pakko mennä syömään.

hupsis, 39+3
 
Lumikki-81
Siili, kiva tietää, että on kohtalotovereita. Mä oon nyt järkeillyt tän niin, että meille tulee poika. Eli mulla on nyt vierasta hormonia niin paljon elimistössä, että siksi en tunnista ollenkaan itseäni tai käyttäytymistäni. Ei mulla nimittäin aiemmissa raskauksissa ole mielialat heitelleet näin. Ja sit toinen, mistä päättelen pojan asustavan masussa, on se, että tärisee välilllä tosi voimakkaasti. Olen lukenut, että pojat tekisivät sitä enemmän. Meillä ei kumpikaan tytöistä ole tärissyt vatsassa ollenkaan. Joten saas nähdä osuuko ajatus oikeaan ;)
Ärsyttää, kun kipeitä suppareita tulee päivittäin, joskus paljonkin mutta ei ne sit mitään meinaa. Aina vaan toiveet herää kun tuntee supistuksen.
Viime yönä turvotus oli taas ihan järkkyä, en meinannut saada kättä nyrkkiin ollenkaan. Ja ne kengät mitä olen tähän asti pitänyt (eikä ole puristanut yhtään) on nyt ihan pienet. Että kiva jos tässä vielä paljon turpoaa, niin milläs kävelen.. Täytyy sit ottaa miehen kengät :)

Lumikki-81, 40+1
 
-Siili-
Lumikki, ei oo totta.. Kun mä olen pohtinut, että miksi tuo masuasukki välillä tärisee noin. Hei, sehän onkin poika! ;) Poikafiilis mulla on ollut kyllä kokoajan.

Täällä ollut tänään paha ärsytyspäivä. Siis ihan kaikki ärsyttää! Tuntuu, että on ihan alakuloinen olo ja mikään ei ole hyvin. Ei jaksa oikeen keskittyä mihinkään, eikä mikään oikeen kiinnosta. Ja vauvakin ollut jonkin aikaa (päiviä) todella vaisu. Onneksi on huomenna neuvola, kun vähän jo huolestuttaa tollanen hiljaisuus. Kyllähän se liikkuu, mutta voi niin vähän. Onkohan vaan niin iso ettei enää mahdu kunnolla?

Ja sekin ärsyttää, että kyllä mä joudan tätä vauvaa odotella, mutta käynnistys nyt vaan uhkaavasti lähenee ja lähenee. Se pelottaa ehkä eniten. Ei tässä vaan aikaa ole enää täälläpäin niin kovasti jäljellä.. :(

Tällainen avautuminen tänään.. koittakaa kestää! Toivottavasti teillä muilla on iloisemmat fiilikset..

Siili 41+0
 
Vivian79
Heippa kaikki,
kävin taas (kolmannen kerran) "turhaan" synnärillä tänään. Ekahan oli joskus rv 26 kun lorahti jotain housuun ja tutkittiin, että oliko lapsivettä, toinen kerta oli joku reilu kuukausi siten kun oli ihan järkyttävä päänsärky ja tutkittiin, että onko raskausmyrkytys. No tänä aamuna taas oli menoa. Heräsin outoon oloon vatsassa, menin pissalle ja samalla kun pissasin jotain oikein kunnolla lurahti emättimestä pönttöön. Pöntössä ei näkyny mitään väriä (no muuta ku pissaa). Sit perus kuivasin ja laitoin alkkarit pyykkikoppaan, koska nekin olivat oudon märät. Noustessa ylös alkoi jalkaa pitkin valumaan kirkasta nestettä. Valui ihan reippaasti ja tippui lattiallekkin tippoja. Olin jo aika toiveikas, kun ajattelin, että ei valkovuotoa VOI tulla näin paljon, vaikka kuinka olisikin vetistä. Laitoin siteen ja nousin touhailemaan jotain. Välillä aina housuun lorahti lisää. Loppujen lopuksi lähdin käymään synnärillä. Jätin tosin miehen ja synnärilaukun kotiin, kun ajattelin, että ei varmaan ole vielä mikään kiire, vaikka vähän supistelikin.

No sairaalassa kuitenkin selvisi, että kyllä se vaan olikin kuitenkin valkovuotoa! Voitteko kuvitella!? Sitä oikeesti tuli kuitenkin aika paljon.

Kuulin siellä kun makasin käyrillä kun joku synnyttäjä päästeli kauheita kidutuskammioääniä ja pian sen jälkeen kuului vauvan itkua. Se oli jotenkin niin liikuttavaa ja hienoa kaikessa pelottavuudessaan ja karuudessaan. Kuulin kun maailmaan syntyi lapsi! Aloin itkemään eka liikutuksesta ja sitten sitä kun tunsin itseni niin typeräksi. Toiset saa ihan oikeesti vauvoja ja mä tuun muka synnyttään kun multa tulee pimpistä VALKOVUOTOA.

Tänään on kyllä supistellut koko päivän, ei kipeästi, mutta kuitenkin niin että tuntuu ja tietenkin epäsäännöllisesti. En oikein tiedä mitä ajatella siitä, varsinkaan tänään. Toisaalta hyvä, kun siellä mahassa jotain tapahtuu, mutta koska nää ei ole synnytyssupistuksia niin miettii, että onko tästä mitään hyötyä. Tekis mieli lähettää vauvalle joku "ei mainoksia kiitos" -viesti.

Että semmosta sekoilua täällä...

Vivian 39+1
 
-Siili-
Väliaikatietoa:

Synnärille on jo soitettu ja olivat sitä mieltä, että synnytys on käynnistynyt. Nyt kitkutellaan kotona jonkin aikaa ja vielä ainakin melko normaalisti pystyy olemaan suppareitten välissä. Itse supparit tulee jo 5 min. välein ja SATTUVAT!

Siili
 
Hupsista, ei kirj
Go Siili!! :)

Täällä sama meininki!!
Eli aamuyöstä asti hemmetin kipeitä suppareita, mutta tossa vajaa tunti sitten aloin kellottaa ja nyt tulee noin 2 min välein. Synnärille soitettu ja kunhan mun vanhemmat tulee, niin lähdetään.

Mun vinkki: ylös ulos ja lenkille (vetäsin eilen 3km lenkin), siihen päälle yhtä ässää ;) ja tuoretta ananasta.

Tsemppiä Siilille ja muillekin vielä odottaville!!

Hupsis, 39+4
 
Lumikki-81
Hupsiksella ja Siilillä jännät paikat. Onkohan jo vauvat sylissä...
Mä täällä sit varmaan posahdan viimesenä..
Eniten ärsyttää kun torstaina pitää raahautua taas neuvolaan. Kun ei siellä mitään ihmeitä tapahdu. Onhan se hyvä tietää että vauvalla kaikki kunnossa, mutta kahden pienen lapsen ja jättimahan kanssa kulkeminen, lähteminen, riisuminen, pukeminen, ni huh huh, ahistaa jo etukäteen.

Lumikki-81, 40+2
 
Raipe83
Hui! Taitaa tosiaan nyt sitten olla meidän listassa pari vauvaa lisää! :)

Meidän tyttö taisi juuri mennä nukkumaan, rauhoittui viimein isukin syliin. Vähän typykässä on ilta/yökukkujan virkaa mutta ei pahasti. Nyt on aloitettu d-vitamiini, ja se voi tietysti vaikuttaa, pari mehevää puklua on tullut nimittäin vitamiinin aloittamisen jälkeen.

Lauantaina on ristiäiset ja pitäisi nimikin pikkuhiljaa päättää. Se on tosi vaikeaa!!!! Olkaa onnellisia, jos teillä on selkeät suunnitelmat sen suhteen! Muutama vaihtoehto on, ja tyttö näyttää eri hetkinä eri nimiseltä. No, se pitää sitten jossain vaiheessa vain päättää ja pysyä siinä.

Tsemppiä ja malttia odottaville, ponnistusvoimaa synnyttäville ja jaksamista ja iloa synnyttäneille! :) Vauvat on ihania!

Raipe ja tytär 16vrk
 
hemuli83
helou

täällä vielä yhtenä kappaleena. saas nähdä kuinka kauan vielä. mitään edistystä ei ole kyllä tapahtunut. vuoto on hieman alkanut olemaan rusehtavaa/vaal.punertavaa ja la tuli hieman limatulppaa (ainakin luulisin kun oli sellainen geelimäinen klimppi), mut suppareita ei vieläkään. ei tässä muuten mitään, fyysisesti voin hyvin ja saan nukuttuakin 9t öitä, mutta kun omat hermot alkaa olla aikas kireellä. en tiedä miksi, eikä periaatteessa ole mitään syytä olla kiukkuinen, mutta kun jotenkin kaikki asiat vain alkavat ärsyttämään ja sitten huudan ja mesoan miehelle. eikä yhtään auta asiaa että hän ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä että hormoonit jylläävät vaan alkaa sanomaan takaisin.

lumikki, älä murehdi, et varmaan ole viimeinen. epäilen että mulla menee niin yliaikaiseksi että katsellaan sit marraskuussa =). onkohan täällä ketjussakaan enää ketään enää sillon...

raipe, kuin te jo olette jaksaneet suunnitella ristiäisiä? olikos siinä muuten joku aika koska ne pitäisi viim. järjestää? vai olikos se vain niin että nimi piti olla 2kk sisään ilmoitettuna maistraattiin.

nyt näyttää kyllä pahasti olevan aika moinen ärsytys-päivä tulossa. ei kiva! onneksi niitä ei kyllä ole aikaisemmin montaa ollutkaan. ja turvotuskin sen kuin vaan jatkuu niin että kädet ovat kipeät öisin. lonkkiakin särkee öisin todella ikävästi. mikähän siihen auttaisi??

anteeksi tämä valivali valitus =/
 
Lumikki-81
Mä ymmärrän sua Hemuli ihan täysin. Muakin ihmetyttää tosiaan tää oma käytös. Kun mikäs tässä odotellessa, viikko kaks sinne tänne ei maailmaa kaada, eikä sitä jälkikäteen pidä kummosenakaan asiana. Mutta kun nää hermot!!! Kun ei vaan osaa olla rento tän asian suhteen vaikka kuinka yrittää.
Voi se mennä täälläkin marraskuulle ja jotenkin oon ihan asennoitunutkin siihen. Silti sitä elättelee toiveita josko jo tän kuukauden puolella... Täällä kans tänään aika ärsytyspäivä. Tosin oon aika rauhallinen muuten ollut tänään, mutta pään sisällä kuohuu :( Että ei tää loppuaika enää oo kauheen kivaa. Veikkaanpa vielä että tulee taas reilusti yli nelikiloinen, kun esikoinenkin oli ja se meni aikoinaan 10 päivää yli lasketun.

Lumikki-81, 40+3
 
Leppis79
Niin toi aamunkajastus 16.10 mukanaan poikavauvan mittoinaan 3775g ja 51 cm. Synnytys käynnistyi itesestään yliaikatarkistuksen jälkeen. Mentiin kuitenkin pitkän kaavan mukaan, kesto yhteensä tommonen 16h, ponnistusvaihe parikymmentä min.
Kyllä oli aivan mieletöntä saada lapsi syliin ensimmäistä kertaa.

Nyt ollaan kotona ja en kauaa tässä koneella viihdy, tikkejä tuli, kun jouduttiin leikkaamaan ja istuminen on vielä aika tuskaisaa. univelkaa kertyi aikas lailla, koska synnytys kesti läpi yön. Laskin, että nukuin 60h aikana noin 5h.

Pikkuinen on oppinut hienosti syömään, joskin öisin mielestäni vähän liian useasti ;) no, opettelua ja totutteluahan tämä on ja varmasti rytmi vielä löytyy.

Onnea vaan kaikille muillekin vauvoista ja voimia loppuodotukseen vielä yhtenä kappaleena oleville!

Leppis ja poika
 
Maikkuli81
Onnea Leppikselle!! Ihania uutisia :) Sen verran paljastan että Hupsiskin on saanut vauvan eilen aamupäivällä, saa itse kertoa mitat ja sukupuolen :)

Onnea siis kaikille vauvaantuneille ja vielä yhdessä koossa oleville, pian teilläkin on syli täynnä rakkautta :)
 

Yhteistyössä