*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Meilläkin on Emmaljungan duo edge gombit 2007 mallia, itse olen ainakin ollut tosi tyytyväinen niihin =) Helppo pukata isojen ilmakumipyörien ansiosta vähän loskakelilläkin ja lumessakin, ja muuteskin tykkään. On ainakin myöskin lämpimät, tosi pakkasella vasta saa pojalle villapukuja ym. vällyjä laittaa, on muuten ihan hikimärkänä :| Kivaoja nää kelit, kun niin vaihtelee, saa koko ajan olla pähkäilemässä vaatetusta, meillä yleensä liikaa! Ei nyt viittis ihan bodysillaankaan sinne ulos laittaa toista nukkumaan...

Niin ja juu ne matkarattaat, kävin niitä itsekkin tässä katselemassa lastentarvikkeessa yks päivä, Gracon sellaisia, kun meillä se kaukalokin, olisi helppo sitte vaan siihen laittaa kaukalo shoppaillessa jne. Pitäähän ne nyt yhdet matkikset olla :whistle:

jaahas..pitäsköhän munkin luovuttaa...en tiä vielä :whistle:
tilasin nyt sellasen beigen hyttyssuojan jossa lentskarin kuva ja teksti "shh...pikku-hurmuri huilaa" :D ei muuta kun hyttyssuojia kaupungilta bongaileen ;) eikös tuo jo oo meiän tunnistus merkki :LOL:

dogtor meillä on myös brion primo-kaukalo, ja jalustan kanssa on hyvä kyllä, ilman jalustaa ainakin meidän autossa tuntu melko heilakalta..mutta pieneksihän tuo kohta käypi tuolle meidän pikku jättiläiselle...joka nukkuu muuten limen värisessä yöhaalarissa...

Ja eiköhän tässä ole nyt parempi jo joutua itekkin petiin, tuntuu vaan että käy ihan kierroksilla koko ajan...

nyt tämä äiti vaikenee-mutta vain hetkeksi...

Nyt on tässä välissä sanottava dogtorille tämä: sanoit aiemmassa viestissäsi jossakin sivun 60 kieppeillä että toivoisit asiallista keskustelua ja että ihmiset vähän miettisivät mitä kirjoittavat, ettei kukaan pahoittaisi mieltään. Mä alan pikkuhiljaa pahoittamaan oman mieleni noista vellikommenteista esimerkiksi edellisessä viestissäsi enkä pidä niitä asiallisina.

Terveisin täysimettävä Marzyciel

Mikäs tuote seuraavaksi otetaan? Siis ostovimmaa meinaan.. :whistle:
Minen oo vielä sortunu noihin teidän "kotkotuksiin", (ei sillä, haluaisin ainakin sen pilvi-puvun :snotty: ) vaan koitan vastustaa kiivaasti ostohaluja. Meillä tuota tavaraa on liikaakin ja yläkerran rakentaminen alkaa just, et siihen saa kyllä rahaa palamaan, kun "omilla" aateltiin se tehä pikkuhiljaa.

Hei, kaikki tarvii varmasti uuden käsilaukun! Tarvii, tarvii! Mä ostin just kaks. (ja haluaisin ainakin 5 muuta) Vähän turhan lähellä houkutukset, kun makarissa on neljä isoa laukullista käsilaukkuja. :snotty:

Ginnifer
Huhhuh... kävin yhdellä imetyksellä (puoltoista tuntia, jos näitäkin piti nyt lähteä vertailemaan) ja tekstiä oli tullut 10 sivua! Kävin myös lukemassa uudestaan omat kirjoitukseni ymmärtääkseni mistä täällä on niin hirmuisesti loukkaannuttu. Jos täällä eivät kaikki ole kahlanneet koko tekstimäärää, niin totean nyt vielä, että sanoin erittäin selvästi, että jos imetys ei onnistu niin sitten korviketta. Huonoista äideistä en ole sanonut sanaakaan, päin vastoin. Ja termi "tainnuttaa", josta joku otti pulttia - sitä käytti tuttavani, kahden lapsen äiti, suosittaessaan minulle, tuolloin 3-viikkoisen äidille, tuhdin korvikeannoksen antoa iltaisin, jotta saisin kunnon yöunet. Pyrin ilmaisemaan itseäni erittäin selkeästi, ja jos joku lukee jotain muuta kuin olen kirjoittanut niin vika on lukijassa.

Ja vielä: jos pelin henki on se, että sallittua "keskustelua" on vain höyhenenkevyt diibadaaba, niin minun on sitten vissiin turha roikkua tällä palstalla. Se vaan ei pidemmän päälle jaksa pitää kiinnostusta yllä. No, ehkä onkin parempi käyttää tämäkin aika ihanan lapseni kanssa seurusteluun.

Ginnifer

No nyt kun mä sain vihdoin ton Eelin nukkuu niin kaikki luovuttaa. No pikaisesti tässä itsekseni kirjoittelen.

Dogtor: Käänteistä velli rasismia? Ymmärrän, että pahoitit mielesi mutta antaa kaikkien kukkien kukkia jne. Myös meidän vielä vellittömien... eikös joo.

Äitivaan: Tosiaan melko aikainen aamu-uinti teillä. Meillä ollaan vielä unten mailla tuohon aikaan jos Eeli sen suo. Arvaa jäikö nyt vaivaa se teidän poitsun nimi!? Ymmärrän että et halua sitä palstalle laittaa. Laita yv:nä? Kun sut on nyt kumminkin paljastettu.... Voi kun mä olen NIIIIIIN utelias :D

Niin enhän mä sitä kaljaa muuten mut kun nousis maito paremmin... Menikö läpi?! :saint: Nyt jäi kuitenkin se kalja kaappiin kun tuo nuori herra halusi valvoa äipän kans.

Pähkäilin et tää palsta kehittyy kuin parisuhde. Ensin on se kuherrusvaihe ja sit otetaan yhteen et särmät hioutuu. Noin meillä ainakin ukon kans meni ja nyt ollaan ihan yhteisymmärryksessä ;) Musta on hyvä että kaikki voi ilmaista täällä vapaasti mielipiteensä (suotavaa kuitenkin olla mun kans samaa mieltä :LOL: ). Turhan provokatiivinen teksti ei kuitenkaan palvele ketään. Minä sain tästä kipinän lykätä vielä kiinteiden aloitusta, mutta moni varmaan pahoitti mielensä. Kaikki varmasti ajattelee lapsensa parasta, siitähän me ollaankin oltu kokoajan yhtämieltä.

Hyvää yötä toivottelee
Susa ja Eeli n.3,5kk

Ginnifer, en minäkään arvannut viime yönä ensimmäisten joukossa viestiisi vastanneena, että minkälainen haloo tästä syntyi. Harmi että tämä meni näin. Mutta tosiasiahan on, että tutkimuksia on pilvinpimein ja niinkuin aiemmin kerroin, niin minä taas otin omakseni välttää kätkytkuolematutkimuksessa ilmenneitä asioita. Eli kai se kultainen keskitie ja oman järjen käyttö tutkimusten rinnalla olisi se paras mahdollinen vaihtoehto... Esikoisen kanssa tein kaiken "kirja-tarkasti" ja täytyy sanoa että pidemmän päälle se oli aika ressaavaa. Nyt päätin jo raskausaikana, että meillä tehdään niinkuin meidän perheestä parhaalle tuntuu vauvan hyvinvointi tärkeimpänä lähtökohtana. Tällä kertaa tosiaan tuo imetys otti tuulta alleen ja tällä kertaa mennään siis sillä. Toivottavsti "velliläiset" eivät sen vuoksi ala dissaamaan...

Tämän ei ole tarkoitus olla mikään ohje/saarna tms. vaan taas yksi näkökulma asialle. Minä en ainakaan kaipaa tänne palstalle pelkkää haihattelua, vaan toivon myös pintaa syvempiä keskusteluja. Tosin olen tässä huomioinut, että joinakin päivinä on kuin tyhjille saleille kirjoittaisi... Tai sitten mun jutut ei vaan kiinnosta ketään. Mutta vähän on semmonen sisäpiiriolo välillä. Liekö vain mun omassa päässä tämä luulo :/

Täällä vielä...Pakko oli viel pariin juttuun kommentoida.

En mäkään uskonut et ginniferin asiasta tällanen haloo nousis :/ Niin asialliselta kysymykseltä se vaikutti... mutta niin vain kävi, harmillista että jotkut pahoitti mielensä.
Dogtor sanoikin jotenkin näin että sellaset asiat vois jättää täältä pois, mistä toiset kokee mielipahaa. Asia on vain niin, että sitä kun ei tiedä mikä asia loukkaa milloinkin ketäkin. Me toisillemme ventovieraat ihmiset, ei voida tietää mikä on kellekkin se arka ja "kielletty" asia. Ties vaikka jokainen meistä joskus on mielensä täällä pahoittanut?
Esimerkiksi toi velli-läppä täällä tänä iltana...että eiköhän sen jo anneta olla.
Ja susan nimittämä höyhenenkevyt läppä...:) se on ihan ok, etenkin näin kotiäitinä ei aina jaksa syvällisiä ajatella ja on mukava vaan niitä näitä kirjoitella ja lueskella, mutta välillä kaipaa ihan syvällisempää keskustelua jne. Joku mainitsi et noi sose-velli-imetys-jutut jätettäs niille kuuluville palstoille(tai jotenkin näin sen ymmärsin) niin mä olin kyl luullu et juuri nämä on niitä palstoja... :ashamed:
Mammoliino, saman olen huomannut että toisina päivinä ei saa vastausta vaikka sen useampaankin kertaan kysyisi, tai sitten ne on ollut niin tylsiä että ketään ei kiinnosta =) Mutta en mä välitä...en mäkään joka asiaan kommentoi, lähinnä en ehdi tai muista :/
Ja vielä lasten vertailu...eiköhän se tännekkin tule pian se että mitä kunkin lapsi osaa, mitä ei osaa, joko liikutaan-toisilla ei liikuta, jne. mutta mun mielestä se on ihan selvää ja mukavaa kun vaihdellaan pikkuistemme kuulumisia. En usko et kukaan tulee lällättään et MEIDÄN VILLE OSAA SITÄ JA TÄTÄ,LÄLLÄÄ TEIDÄN MAIJA EI OSAA =)

Mutta :hug: kaikille, TASAPUOLISESTI. Toivotaan että palstan aina yhtä iloinen ja hyvä meininki jatkuu vastasuudessakin =) Hyvää yötä!!!

...miten paljo tekstiä tullu!!! on se hyvä ettei saa nukuttua niin voi päivittää ittensä ajantasalle teijän juttujen kans! :D |O ...
vaunuista: meillä teutonia prestiget07 ja tykkään kovasti :) ! matkiksina gracot kun on se kaukalokin senmerkkinen.
vai että hyttysverkkobuumia pukkaa; yritän väistää tällä kertaa :D

ja poju taitaa kölliä tällähetkellä tutan raidallisessa unihaalarissa :heart: . ja niin pitäis äipänkin kölliä mut minkäs teet kun ei se nukkumatti tullu tänäkään yönä :(

ja pitäähän asioista pystyä keskusteleen ilman et täytyy pelätä että joku loukkaantuu? siis asiallisesti kun keskustellaan?

:wave: |O :wave: |O

Toivottavasti kaikki ovat levänneet ja jaksavat taas tänään iloisina kuin kevään linnut tulla tänne palstailemaan. :wave:

Kuten joku tuossa kirjoitti niin tämä on juuri niinkuin suhteen alussa. Ensin kaikki on niin ihanaa ja sitten kun "tutustuu" paremmin niin alkaa löytyä se oma minä sieltä pikkuhiljaa ja minusta se on ihan hyvä asia. Sillä eihän tämä mitään olisi jos ei kirjoituksista saisi minkäänlaista kritiikkiä tai hyvää palautetta laisinkaan.

Mutta mitäs jos nyt uuden päivän kunniaksi haudataan tämä "vanha juttu" ja keksitään jotakin muuta. Mutta muistakaa aina saa ilmaista mielipiteensä jotkut siitä suuttuvat enemmän jotkut taas vähemmän mutta sellaista tämä elämä on. :saint:

Mammoliino, olen ainakin yrittänyt vastailla kysymyksiin sikäli mikäli niistä minulla jotakin tietoa on tai ymmärrystä asioista (meni taas sekavaksi
:LOL: )

Minusta meillä on kyllä yleensä ollut toodellaaa hyvä yhteishenki tällä palstalla ja toivon että se jatkuu edelleen.
:hug: :heart:

Huomenta! Pikaisesti merkkaan mihin luin ennen kun työ vauhtiin pääsette. Nyt laittamaan pokua eskari kuntoon. Mummi soitti ja sanoi tulevansa toisten kanssa vienti ajaksi niin nyt ei tarvi niitä herätellä :)

Kohta palaillaan :wave:

Täälläkin on poika tappelun kera saateltu jo taksiin ja pikkuiset tytöt nukkuvat vielä, Ella katselee Muumia olkkarissa. :D

Odottelen täällä postin soittoa, kun pitäisi tulla tilaamani Partylite tavarat. Pääsisi taas polttelemaan kynttilöitä. =)

Katotaan nyt, miten riitaseks tää porukka käy. Ymmärrän kyllä kaikkia osapuolia, mut kun ei tuohon sävyyn ennen oo täällä kirjoteltu. Vuosi on menny niin hyvin ja aina on voinu kaikista asioista tänne kirjotella ja sitten yksi joko väärään sävyyn kirjoitettu tai väärin ymmärretty (itsekkin vähän mieltäni pahoitin) viesti jakaa porukkaa kahtia. Kukaan ei edelleenkään ole täydellinen ja kaikki on ihan yhtä hyviä äitejä, mut jäi vähän paska maku suuhun...

mileko, mä luulen että kun tässä on yö nukuttu ja menee vielä hiukan aikaa eteenpäin niin tämä episodi unohtuu (itsekin hiukan otin itseeni, mutta yritän porskuttaa eteenpäin kuin höyryjuna), ja taas olisi se kiva yhteishenki koossa. :hug: :heart:

Minusta on myös toisaalta ihanaa kun pystyy purkamaan tänne näitä juttuja joskus näitä ikäviä mutta myös tosi usein niitä aivan ihania asioita. Ja mielipiteet on aina kautta aikojen jakaneet porukoita kahtia. Sille vaan ei voi mitään, vaikka sanonta on että mielipiteistä ei voi kiistellä. Ja naiset tunnetusti osaavat tappelun jalon taidon liiankin hyvin, tiedän henk.koht. kokemuksesta kun olen kaupassa töissä ja se on naisvaltaista jos mikä. :saint:

Huomenta!

Mintun aamukakat siivottu (miten voi kakata joka aamu 7.50??) ja yö suht nukuttu, ja nyt aamukahvin kimpussa.

Minä kirjoitin että tykkään tästä palstasta kun on kevyempää lukemista, ja sitten "raskaampaa" luen toisilta palstoilta. Täytyy myöntää että en nyt ihan siis toivo että täällä tosiaan ihan vaan vaatteiden väreistä puhutaan, enempi siis tympäisi se että meni riidaksi kun yksi yritti keskustelua virittää yhdestä mieltä painavasta asiasta. Tuli hieman kirjoitettua hieman heppoisesti tuo. Mutta tosiaan sitä hain että olisi ihana että täällä pysyisi tämä hyvä ilmapiiri, vaikka se sitten vaatisi joidenkin asioiden kirjoittelun välttämistä :/ Mutta toivotaan että niin ei tarvitisisi jatkossa olla ja kaikesta voisi kirjotella hyvässä hengessä! Mutta eihän tästä nyt pitäisi niin suuttua että pois palstalta lähdetään! :eek: Kyllä tämä tästä, kuten mulla on tapana miehellekin sanoa ;)

Mutta hei, saisko pikaista kommenttia teidän Gracon matkarattaista? Olen miettinyt Quatro Deluxe merkkisiä, kun oli niin paljon ominaisuuksia pientä vauvaa ajatellen. Olisko kellään ? Jos sais vähän kommenttia onko hyvät.

Katja

Topsy2, noi on melkein samanlaiset kuin meidän Voyagerit, niitä kun ei näköjään enää ole listalla. Olen tykännyt, hyvät työntää jopa soratiellä ja asfaltilla rullaa tosi hyvin, käyttöikä pitkä kun Ella mahtuu niihin vielä tosi hyvin istumaan. Noissa sun rattaissa oli vissiin vaan se että se kuomu kääntyy ja saa lapsen itseäpäin nukkumaan vauvana. Laitan omista kuvaa kun löydän. Niin voit vertailla. ;)

Yhteistyössä