*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

En minä mihinkään malta lähtee. Kumpahan aamuäreenä ihmisenä kiukuttelin (ja ne hormoonit ;) )
Tuolla Kuopion kerhossa on niin hiljasta. Täällä sen sijaan riittää säpinää :LOL:
Pikku riita sillontällön kyllä puhdistaa ilmapiiriä ja saa näköjään rakentavaa ja asiallista (???) keskustelua aikaan... =)

:ashamed: meillä oli Kiia eilen toooosi hellyyden kipeä. Malttoi yöunille käydä vasta klo 00. Typyhän vietti laatuaikaa isin kanssa kun äiti roikkui täällä ja isi meillä ei ole se pussaileva osapuoli vaikka kaikkea touhuaakin typyn kanssa. Tyttö puski kuin kissanpentu kun pusuttelin toista otsaan :heart: Elikä tänään ei yhtä paljon täällä roikuta! Nyt tuo tosin torkkuu tuossa vieressä :)

voisko mutkin lisätä painonpudottajiin? teidän hienot tulokset saa mut kateudesta vihreäksi ja tahtoo kans laihtua :headwall: !!!! siis lähtöpaino 83, ja tavoite 75! mul ei oo ku normivaaka joten katotaan "pitääkö" hommata digitaalisellainen!
uskaltaahan täällä jatkossakin kysellä neuvoja ihan vapaasti? tässä esikoisen kanssa tulee vastaan aina kaikenlaisia asioita, ja olenkin saanut aivan kullanarvoisia vinkkejä teiltä äipät :flower: , se on niin hienoa kun toisilla on kokemusta useammasta lapsukaisesta niin neuvot on aina elävästä elämästä!
eikä haittaa vaikka samaan kysymykseen tulee kymmenen erilaista vastausta, päinvastoin, sieltä on hyvä noukkia ne itselleen/lapselleen/perheelleen sopivimmat! että kiitoksia mammat teille :heart: -----muistelee lämmöllä raskausaikaa joka oli km:n takia täynnä mörköjä ja pelottavia asioita, ja täältä sai aina neuvoja+lohtua----
nyt taisi poju herätä,palataan,
:wave:

Piituli tiiätkös mitä just keksin :) Jos kruunun kuvaa ei löydy niin meillä on tuossa Kiian sängyn verkkokatoksessa niitä monta. Voishan semmosen irrottaa ja ommella siihen verkkoon kiinni. Tuo kun niin kivasti kiilteleekin :whistle: Pitäisköhän kysyä myyjältä että jos hän tekis tekstin ja jättäis tilan kruunulle siihen keskelle

Nostakaa se kaatonokan toinenkin puoli ylös tai leikatkaa siitäkin pienen pieni pala pois, silloin pitäisi kaadot onnistua =)

Meillä miehen poika söi peukkua neljävuotiaaseen asti. Syönyt siis vauvasta asti. Vieroitus oli kamalaa aikaa ja kesti pitkään,koska oli aina saatavilla unissaankin. Jos Sara aloittaisi saman touhun niin koittaisin laittaa tutin sen sijasta, aina kun mahdollista. Tuttejakin on erimalleja esim aventin tutti 0-3kk on pieni tutiltaan. Jotkut vauvat ei vaan siedä sellaisia molluskoita suuhunsa kuin jotkut tutit ovat 3kk->

Äitiys on tosiaan ainainen aihe ja hyvin laaja sellainen. Siitä saa aina kauhisteltavaa ja aina jotenkin pitäisi koittaa todistella olevansa hyvä äiti, niin muille kuin itselleenkin.
Mun äitiydessä ehkä vaikein on ollut osa erityislapsen äitinä. Itsensä syyllistäminen-> minäkö tämän kaiken aiheutin, teinkö jotain väärin raskausaikana, kunnes lääkärit tolkuttivat minulle pöydän ääressä että en ole tehnyt mitään väärää, näin voi käydä jos on käydäkseen!
Kuitenkin olen joutunut sanomaan jonkin verran ääneenkin tuota muille tuntemattomille äideille että lapseni kehitysvammaisuus ei johdu minusta, jotenkin todistellut muille. Hölmöä, tiedän!Olen surrut niin paljon lapseni osaa erityislapsena mistä kaikesta hän jää elämässä paitsi ja olen myös surrut osaani erityislapsen äitinä, piehtaroinut itsesäälin syövereissä. Noussut sieltä kuitenkin pää pystyssä ja ylpeänä lapseni puolesta miten hän onkaan kehittynyt omassa tahdissaan.
Olen myös ollut se yh reppana joka jätti miehensä. Sitäkin olen surkutellut vaikeina aikoina kuinka itse hoidan lapseni ja se toinen pääsee kuin koira veräjästä. Olen saanut sääliviä katseita yksinäisenä äitinä jolla paljon vastuuta yksin kannettavana. Kuitenkin koen selviytyneeni kaikesta parhaalla mahdollisella tavalla. Kasvattanut lapsistani hyvinkäyttäytyviä ihmisenalkuja ja koen onnistuneeni, vaikka vierelläni ei joskus ollut sitä toista. Hän jäi paljosta paitsi, en minä.
Uusioperheen äitinä minua katsotaan kieroon, sinä et joskus onnistunut ydinperheessä, niin kuinka tuo tuollainen sekametelisoppa sinun+minun=meidän lapset voikaan onnistua?? Itseasiassa paremmin kuin koskaan ennen ydinperheessä
:LOL:

Näitä riittää niin paljon että näistä voisi kirjoittaa kirjan: Äitiyden kiemurat ja kuviot :wave:

Näin se vaan menee. Äidiksi kasvaa omien kokemusten kautta. Äitiyttä ei voi oppia kirjoista, vinkkejä sieltä voi saada. Kuitenkin me kaikki ollaan varmasti hyviä äitejä meidän omalla tavallamme :heart: Ja jokaisesta lokakuisesta kasvaa varmasti hieno ihminen. :)

Oikeestaan ihan ärsyttää, et kyläiltiin koko päivä, enkä päässy reaaliajassa näpyttelemään teidän kanssa :/
Ei muuten tarviis kun 25 sivua, niin ois satku täynnä tässä kuussa :D
Saa nuo muut ketjut olla kateudesta vihreenä, kun me ollaan ykkösiä (ja parhaita ja täydellisiä ja ihania :LOL: )

No ni..täällä on tilanne rauhottunu ja eikös pidetäkkin se sellaisena =) muutama sivu tekstiä oli tullu :LOL: Ja mikä tärkeintä: KUKAAN EI SAA KADOTA MINNEKKÄÄN!! olis tosi ikävää.. :'(

Sen verran pakko kirjottaa noista kiinteistä et onko kellään omaa lapsuudenajan neuvolakorttiansa tallessa?
Mä lueskelin tossa joku aika sit sitä ja 2kk neuvolan kohalle oli kirjotettu et saa alottaa RAASTEET! :eek: ei tulis ihan het mieleen moinen nykypäivänä..

Siellä on satanu lunta,jee! ei tarvi vesisateeseen lähtee, ny saa puskee tuolla lumikinoksissa! Onkohan mulle koskaan hyvä.. :LOL:

Ja punnitus asiaa..puntari näytti tasan 74kg eli -1,5kg(kö?)

Alkuperäinen kirjoittaja mikero:
No ni..täällä on tilanne rauhottunu ja eikös pidetäkkin se sellaisena =) muutama sivu tekstiä oli tullu :LOL: Ja mikä tärkeintä: KUKAAN EI SAA KADOTA MINNEKKÄÄN!! olis tosi ikävää.. :'(

Sen verran pakko kirjottaa noista kiinteistä et onko kellään omaa lapsuudenajan neuvolakorttiansa tallessa?
Mä lueskelin tossa joku aika sit sitä ja 2kk neuvolan kohalle oli kirjotettu et saa alottaa RAASTEET! :eek: ei tulis ihan het mieleen moinen nykypäivänä..

Siellä on satanu lunta,jee! ei tarvi vesisateeseen lähtee, ny saa puskee tuolla lumikinoksissa! Onkohan mulle koskaan hyvä.. :LOL:

Ja punnitus asiaa..puntari näytti tasan 74kg eli -1,5kg(kö?)

Juu ja tuoremehut ihan pienelle. lukee mun veljen neuvolakortissa noiden raasteiden lisäksi

tuutilulla, jos kysyt sitä verkko asiaa niin ilmoittele. Kyllä luulisi että tuon kruunun siihin saisi, jos vaan on siinä teilläkin reunoista ommeltu kiinni. Ja ottaisin nöyränä vastaan kruunun jos Kiiukka suostuu sellaisen antamaan/myymään meille. :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
tuutilulla, jos kysyt sitä verkko asiaa niin ilmoittele. Kyllä luulisi että tuon kruunun siihin saisi, jos vaan on siinä teilläkin reunoista ommeltu kiinni. Ja ottaisin nöyränä vastaan kruunun jos Kiiukka suostuu sellaisen antamaan/myymään meille. :ashamed: :D
Miä kävin just laittamassa viestiä ja kuvat kruunusta :LOL: Ja kyllä Kiia suostuu luopumaan kruunusta jos ne vaan siihen sopii*kysyin just* :whistle: Eikös hiljaisuus ole myöntymisen merkki :D

Ihana lumisade...vihdoin =) ja kukaan EI HÄVIÄ täältä mihinkään :attn: eihän mikään "suhde" voi toimia jos ei joskus oo jotain kinaa ;)

Meitsi sit valvo melkein yön..Peetu sai 02aikaan kunnon kouristuskohtauksen,kesti jonku 5min ja tää paniikissa täälä ramppas sit loppuyön kämppää ympäri..Ois meillä ollu jääkaapissa diapam-suppoja tuohon kouristukseen mut eihän ne sieltä keskellä yötä paniikissa mihinkään pyllyyn tietään löydä. Sit aina kun Peetu vähänkin liikahti niin olin ihan varma et taas tulee.Ja sai siis jo alku yöstä omassa sängyssää samanlaisen kouristuksen.

Onks kellään muulla kokemusta noista?..tuo kun oli jo ihan sellanen epilepsia kohtauksen näkönen,tuli kuolaa/vaahtoo suusta jne... :eek: ite kun oon monta epilepsia kohtausta nähny,hyvällä ystävällä oli paha epilepsia kuolikin sen seurauksena jokunen vuosi sitten :(

Saas nähdä onko tuo Pessi seuraavaks taas kipee..ei syönyt aamulla ennen unia juuri mtn ja noin teki just ennen korvatulehdus huutoja..Pessin isä on korvakierre lapsi,oli alle 1v kun ekat putket korviin..eikös tuokin ollut jotenkin periytyvää tms...? No mutta nyt vaaria odotteleen kun soitteli kauppalistaa multa,lupas kaupassa käydä kun en viitti noitten poikien kans lähtee.

Onnea kaikille pudottajille :flower: :flower: mä onnittelen itteeni vaan et oon kilon-kaks lihonu..aina ollu ongelma toi liiallinen painon tippuminen..Peetun imetyksen jälkeen painoin alle 49kg,pituutta kuitenkin se 170cm.Nyt 62kg ja oon oikein tyytyväinen..hieman kyllä kiinteytystä kaipaa mut ei yhtään pudotusta,en halua enään näyttää anorektikolta :ashamed:

Lunta täälläkin satelee taas. Ihanaa. Tytöt sitten taas nukahti. Mites muilla onko toi meijen neitien nukkuminen ihan normaalia kun ei ne oo hereillä näin päivällä kun just max. puoli tuntia tai tunnin. Illasta kyllä valvoo jopa 3 tuntia. Ja yöt nukkuu 6-8 tunti syö ja nukkuu 3-4 tuntia? Kysyy yks epätietoinen 4 lapsen äiti. :LOL: :LOL:

*muoks* ja kokemustako pitäs jo olla lastenhoidosta.

Yhteistyössä