*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Pikainen pyörähdys,vähän selailin tekstejä en siis kaikkia lukenu.
Meillä Yodottaja Pessi viihtyy sitterissä ja ihan vaan peiton päällä lattialla,sillon on tosin joku lelu tai helisitin tms.kädessä...sit tosiaan huutiksesta ostin 10?:lla leikkimaton jossa kans hyvin viihtyy


kannattaa tuolta huutiksesta katsella,saa kyl paljon halvemmalla kun kaupasta.

Nyt on sit meikäläisen treffit ohi ja oli kyl oikein ihanaa.... on mamma ihan sekasin kyl nyt ;) ei siis ollu ensi tapaaminen mut vähän niinkun "viralliset treffit"..huh huijaa..kuinkahan mahtaa uni tulla.
Leffakin oli tosi hyvä, Tummien perhosten koti.Suosittelen todella paljon jos vähääkään Suomalaiset draamat kiinnostaa,kerto poikakodista ja sen asukkaista ja tapahtumista. Sai nauraa mut meinas kyl itkukin tulla välillä.

No mutta jos nyt tuonne sänkyyn nukkuun..tai haaveileen...
Ja ei muuten jäänyt tähän treffailut,eli jatkoa luvassa tähän tarinaan... ;)

 
Ginnifer
Piippuko se kyseli kestoista... Meillä ollaan nyt melkein 100% kestoilla. Tai siis olemassaolevat kertikset käytetään pois, mutta uusia ei suunnitella ostettavan. Mulla meni hermo ton sisävaippa+kuori -yhdistelmän kanssa, mutta kuoria käytetään kyllä vielä harson+lisäimun kanssa. Etupäässä kuitenkin Fuzzeja (valikoimasta löytyy myös yksi Muksut-tasku ja Popolini AIO), joita on 7 kpl. Se riittää mutta imuja tarttee enemmän, sillä kestävät kauemmin kuivua. Laitan yleensä sen Fuzzin oman insertin ja toisen imun - bambu-hamppuyhdistelmä on paras, niitä yöksi. Alussa meilläkin oli laiheliinin reisien kanssa falskausongelmaa, mutta nyt se on poistunut. Pito on parhaimmillaan jopa yli 6 tuntia, eli kerran yössä vaihdan. Päivällä tietysti useammin.

Jaahas, kutsu käy.
 
Sen verran vaan pikaisesti, että hi hiii :heart: , ihana lukea Yksäidin onnistuneista treffeistä :heart: . Oiih, noista alun fiiliksistä on jo niin kaaaauan :| . Onhan se niin jänskää tuo suhteen alku :heart: . Me ollaan oltu kohta 10v naimisissa ja yhdessä 13v. Mites muut, kuinka pitkään nykyisen miehen kanssa olette majaa pitäneet? Jatka sä yksäiti haaveilua ;) ja anna kuulua teidän etenemisestä, kiva lukea tällaistakin :ashamed: . Ja onnea matkaan tietysti :) !

Tyttelikö se oli, joka pohti kiinteiden vaikutusta kakkaamiseen. Meillä ollut noilla isommilla niin, että kakkavaivoja ei ole ollut eikä panttaamisia muuta kuin kiinteiden aloittamisen kohdalla. Eli jos panttaa jo nyt, en ehkä heti alottaisi kiinteitä? Vaan mistäpä sen tietää, varmaan jollain voi kiinteet laittaa suolen toimimaankin?

Ja sit vielä hedelmäsoseista. Tuli vaan yhtäkkiä mieleen, että joskus taannoin oli kovasti lehdessä juttua muistaakseni hedelmäsoseiden yhteydestä diabetekseen, että hedelmiä (tai mitä nyt olikaan) ei sais antaa ennen 4kk. Ja hei! en oo yhtään varma ja ainakaan siitä että liittyikö diabetekseen vai mihin, mutta jotkut ruoka-aineet oli musta erityisesti kiellettyjen listalla ihan pienillä. Nää tietty jonkun tutkimusten tuloksia, mutta kumminkin. Mistähän tiedon löytäis, hmm...

Meillä oli eilen ihan karrrrseen pitkä nukutus sessio ja meinasin jo uuvahtaa, varsinkin kun mies ei voinut kertaakaan käydä edes kysymässä, vaihdettaisko välillä vuoroa :headwall: :headwall: . Yön nukkui sit melkosta hyvin kuitenkin ja tänään oli nukutus helpompi :) . Jospa se tästä pikkuhiljaa sinnikkyydellä :)
 
Ginnifer
Vielä niistä äp:n vaatteista, onpa ikävä kuulla, että on ollut huonoa laatua. Meillä ollut ihan ehjiä kaikki ja siitä pupupotkarista ihan tykkäänkin. Pellebodyssa on vaan ihan liikaa niitä nauhoja, joten ei tule hirveästi käytettyä; se kulkee meillä usein varavaatepussissa. Tosin eipä niitä muitakaan äp:n bodyja ole niin hirveästi käytetty, kun ovat sellaista lyhyttä ja leveää mallia. Sama juttu muuten Marimekon bodyt... (HUOM: lahjaksi on saatu, ei itse ostettu. Järjettömän kalliita ovat ja sitäpaitsi en voi sietää sitä Paakkashirviötä turkissekoiluineen... No niin, asian vierestä, mutta kuitenkin.) Ja meillä kun olis tilaus enempi siihen pitkään ja kapeaan tyyliin!

Siis minulta on mennyt ihan ohi formaldehydisaagan jatko-osa. Siis täkki ja lakanat, vai? Kumpiakaan ei ole onneksi käytetty (ja lakanat onneksi pesty), mutta ei kai makuupussi kuitenkaan??

Pitääpä kohta lähteä tyttöä herättelemään. Muutenhan me nukuttaisiin autuaasti molemmat tähän aikaan, mutta neuvolaan on lähtö... Äitiä pelottaa sillä taitaa tulla piikki. :eek:
 
yksäiti84: aivan ihanaa lukea treffifiilistelyjä; haikeudella muistelen, siitä on niin kauan......voi kun kaipaan sitä kutkuttavaa tunnetta! ukon kans ollaan oltu yksissä n10vuotta, alkaa ne kutinat olla ohi :LOL: ! tämä vauva-aika on kyllä kovasti koetellut parisuhdetta, toivottavasti tilanne vielä paranee :|

vauvan mielipaikka: pinniksessä soiva ja pyörivä mobile; AINA jaksaa hymyilyttää! meillä ei vielä nukuta siinä ollenkaan, se onkin sitten seuraava projekti.....! muuten viihtyy lyhyet ajat kerrallaan jumppamatolla, sitterissä(tosi vähän pidetään,on niin liikkuvaista sorttia). ja kyllä viihtyy omassa kehdossaan leluja potkien; se on niin matala että näkee kun minä puuhastelen siinä ympärillä omia juttuja! tässä kohtaa päästään helpolla, että ei hän mikään sylikissa ole!

taidan lähteä postinhakuun kun tuo poju tuolla vielä vetelee sikeitä :heart:
...kummasti se vaan maailma näyttää ihan mukavalta kun on saanut aamukahvit rauhassa hörpätä, vaikka aamuyö oli taas vauvan kans yhtä valvomista.....uusi päivä,uudet murheet!
:wave:
 
Me ollaan miehen kanssa oltu tasan 2v 1kk, naimisissa 9kk.

Nyt laitoin aamulla yhen äippäpakkauspotkarin päälle, ni kas, yks olkanappi puuttui. Just ku sanoin et ollu ehjiä...
Ne puolpotkarit jääny käyttämättä ku jotenki kireitä, muuten kyllä tykkään puolpotkareista.
Katoin kännykuvasta, että se raitabody oli meillä käytössä jo kun poika oli 20pv vanha.

Ja toinen mistä kerkesin mainita, niin että meillä illat suht helppoja, niin eipä ollu eilen! |O Tietty, heti kun mies illan pois ni pitää äitiä testata. Hirvee huuto päälle, ei auttanu vaipanvaihto, röyhtäytys (about 100krt), syöttö, ei mikään... Mä olin jo ihan valmista kamaa, sit veljen vaimo fiksuna tulee 21.00 soittaa ovikelloo! Haloo!!!! Onneks poju ei heränny, mut puolentunnin unien jälkeen oltiin taas pystyssä ja sit meniki n.1½h ennen ku lopullisesti sippas, huh. No sitpä samalla hetkellä isäkin saapui katsomaan miten poika nukkuu :/ Eli 23.00 nukahti, yhellä syötöllä mentiin yö ja ihmeellisesti heräs 7.30 (norm.9.00). No kiva vaan jos aamut hieman aikaistuis, nyt taas pinnikses 'aamu-unilla', haukottelee kovin, mutta ei vielä antanu periksi.
 
huomenta vaan kaikille!
tää mamma se heräs jo viideltä,vaikka neiti posotteli nukkua seiskaan saakka. nyt sit kyllä väsyttäis |O
nukuttamisesta oli kyse. meillä mies nukuttaa melinan oikeestaan joka ilta. tekee ilta pesut,antaa ilta maidon(mennään siis korvikkeella ;) ) ja sitten nukuttaa. tosi ihanaa,saa tää mamma sit omaa aikaa.

tietääkös joku,että saako tuohon emma sitteriin ostettua lisävarusteena sellasen lelukaaren? mistä ja paljonko mahtaa maksaa?

kai se täytyy mennä sänkyyn pötköttelee,kun melinaki simahti =)
 
*haukotus*Tyttö heräilly tän viikkoo 2h välein :( Harvoin näin pitkää pätkää nukkuu noin huonosti.Toivottavasti ens yö parempi..saahan sitä toivoo :saint:

Joo tääläkin käy vähän kateeks yksäitin sitä ihanaa alkuhuuma tunnetta :heart: Myö ollaa miehen kanssa seurusteltu 8 vuotta..ehottelin josko sitten 2010 mentäs naimisiin ;) Kun on vuosia 10 niin voisi suunnitella häitä 10.10.2010 :) Nyt huuto käy olkkarissa..ja kissa hilluu ympäri kämppää.Pittee mennä.
 
Huomenta!

Aaah. Juho nukku ilta kymmenestä aamu kasiin, yhteen putkeen, vaan pari kertaa tarvitti tuttia laittaa.
Nyt Juho painii harson kanssa sitterissä ja mamma lipittää aamukaffea ja lukee muiden kuulumisia.

Kohta valmistaudutaan kyläilyyn. Mennään naapuriin, sinne tulee muutama muukin mamma niin saa vähän äiti seuraa tääkin äippä.

Parisuhteesta: Me ollaan oltu yhdessä kahdeksan vuotta, asuttu niistä kimpassa 5.5 vuotta. Naimisiinhan me tässä alkuvuodesta ollaan siis menossa.

Yksäitille onnea todella onnistuneista treffeistä! :heart:

Tuutilullalle :hug:
ja piitulin perheelle paranemisia!!

Elina ja Juho
 
Huomenia =)
Pikaisesti omaa napaa: laivareissusta selvitty. Hytti oli ihana, siellä odotti hedelmälautanen (viinirypäleitä, meloonia, mansikoita yms.), suklaakarkkeja sekä jääkaapissa oli limsaa, olutta, vettä sekä kuoharipullo. Se mikä oli mun mielestä parasta oli se, että pääsimme "toista" kautta laivaan, ennen siis muita matkustajia eli ei tarvinnut mennä vaunujen kanssa siellä ryysiksessä. Wilma nautti pallomerestä sekä voitti myös piirustuskilpailun ja sai palkinnoksi tommosen leivontasetin sekä kirjan. Diplomin sai myös. Ruoka oli hyvää ja karkkia tuli taas ostettua vaikka ei pitänyt mitään ostaa...arvatkaa vaan onko selkärankaa, kun ne huutavat tuolla kaapissa....
Unohdin käydä puntarilla aamusta enkä uskalla nyt mennäkkään joten mukana taas ensi maanantaina.
Weeti oli laivalla niin kiltisti, nukkui yön matkasängyssä klo.22.00- 08.00, oli vissiin hyvä nukkua, kun sänky tutisi sen verran. Nyt tarvii lopetella, tarttis ruveta kattelee Weetin pieniä vaatteita pois, nyt käytetään 74cm ja vaipat on 7-14kg, samoja kuin Wilmalla :LOL: aika jössikkä :heart: :wave:
 
Piti jo eilen Tuutilullalle lähettää voima :hug: Toivotaan, että huonot fiilikset menee menkkojen myötä! Tommoset olotilat on ärsyttäviä, vaikka kestäs vaan muutaman tunnin, saati pidempään :( .

Ja Pupulle piti jo kauan sitten lähettää voimia vauvahuuruisiin häävalmisteluihin! Ei tosiaan välttämättä ihan paras ajankohta oman jaksamisen kannalta ja kun vauva-aika koettelee kai joka parisuhdettakin hetkellisesti hiukan tavallista kovemmalla kädellä... Ihana asia kuitenkin teillä edessä :heart: ja tää vauva-aika on kuitenkin loppupeleissä lyhyt koitos :)
 
venla nukkuu aamupäivä unia tossa meijän sängyllä.
aamuyöstä tyty kihnus ja kihnus unissaan,tuttia puotti suustaan ja heti oli nyrkki sit tilalla..aika naurettavan näköstä kun silmät ummessa lutkuttaa nyrkkiään.
otin sitten tossa kuuden jälkeen neidin viereen,ja siinä hää sitten nukku puoleen kaheksaan.
ite en oikeastaan viiden jälkeen nukkunut kunnolla.
taas piti nuo elukat sellasta trafikkia että uhkasin taas kerran tehdä niistä rukkaset :eek: ei kukaan haluais kolmea kissaa.. :D ?

parisuhteesta äityli75 myökin ollaan tos ukon kanssa oltu yksissä 2v 2vkoa :D ja naimisissa 10kk =) tai 23pvä tulee tuo 10kk.
joku sano et nopeeta toimintaa..mutta mitä sitä vuosia jahkaamaan,jos hyvältä tuntuu.

yksäiti ihanaa kun treffit oli mennyt kivasti..siskollani samanmoinen tilanne päällä..olivat eilen olleet treffeillä uimahallissa :LOL:
tänä aamuna soitteli ja kerto..no alaston totuus heti kättelyssä :D
oon onnellinen sinun puolesta =)

nukuttamisesta oli puhetta meillä minä yleensä annan tytylle iltajuomisen,niin sitten laitan hänet myös tonne sänkyyn.eikä se sieltä kamalasti enää huutele.

mutta nyt täytyy jotakin lähtee tekemään..ainakin nuo pyykit korjaamaan tuolta narulta pois.
 
Tai no huomenta ja huomenta, noustu täällä on jo seiskalta.

Parisuhteesta: Meillä tämä vauva-aika on kyllä koetellut ja rankasti. Riitoja on tullut enemmän, koska mä olen ollut tosi väsynyt. Olen vetänyt itseni nyt ihan piippuun ja seuraamukset on olleet aikamoiset. Johtuu varmaan menneistä, että koitan tehdä kaiken yksin ja jotenkin sitten koen että mun täytyykin tehdä. Olin pitkään yh kolmelle lapselle joista yksi on erityislapsi.
Yhdessä ollaan oltu sellaset 2v 2kk. Ja naimisissa siitä 6kk:tta. Häitähän me juhlitaan vasta ens kuussa kuitenkin.
On tää vaan niin eriasia nyt pyörittää vauva-arkea kun on muitakin lapsia 4. Ja ehkä mä nyt kotiin jäätyäni poden "krapulaa" tästä paikkakunnan vaihdostakin? Jotenkin kauhee ikävä Espooseen missä mun ystävät ja perhe on. Aiemmin kun uppouduin töihin, niin ei ollut aikaa ihmetellä täällä kotona ja osasi vapailla nauttia kotona olosta ihan erilailla.
Kyllä me tästä kuitenkin selvitään, siitä olen aivan varma. Olen elämässä kokenut kuitenkin sen verran paljon vaikeita asioita. Ja meidän parisuhde on pohjimmiltaan todella hyvä. Jääräpäisenä suostuin nyt ensimmäisen yön nukkumaan korvatulpat korvissa ja aion nukkua tästä eteenpäinkin monta yötä niin. ;) Eihän sitä kukaan jaksa kuukaustolkulla katkonaisia yöunia.
Eikä parisuhde voikaan olla aina ruusuilla tanssimista, silloinhan siinä vasta olisikin jotain mätää...? :(
Jotenkin olen vaan yllättynyt itseeni että mihin on kadonnut se entinen energiapakkaus, mitä joskus olen ollut...??


Yksäidille onnittelut täältäkin onnistuneista treffeistä :heart:
Me oltiin aikoinaan niin romanttisilla treffeillä kuin pulkkamäessä :LOL:
Tyylinsä kullakin :D

Milli (joka koittaa nyt piristyä..) ja Sara ylihuomenna tasan 3kk
 
Ginniferille kiitos kestovaippainfosta. Ajattelin josko ostaisin kokeeks muutaman noita fuzzeja,, tuntuu että aika moni niistä tykkää. Mua itteeni raivostuttaa ihan älyttömästi raahata kertsejä kaupasta kotiin kun kerran "päätin" ennen vaavin syntymää että kestoilla mennään. Ja moni kavereista/tutuista mun yritystäni epäilikin silloin, ehkä se vielä lisää tätä epäonnistumisen tuskaa :ashamed: Ostin eilen sen Suuri käsityö -lehdenkin, josko muutaman vaipan värkkäis sen ohjeiden mukaan. Niinpä se vaan on, että kaikille ei sovi kaikki mallit. Onko muuten jollain käytössä villahousut kestojen "kuorena"? Mulla on villakuoria useita kun äiteeni teki ennen vauvan syntymää innostuksissaan, mutta eihän nekään toimi :ashamed: . Tai sitten pitäis tunkea niin paljon fylliä housuihin, että tytölle sais pukea 80 koon vaatteet päälle :LOL: kun peffasta tulee niin valtava noilla villahousuilla (siis tarkoitan sellaisia hahtuvalangasta kudottuja en sellaisia ohuita villahousuja)! Joten suossa seistään kestojen kanssa........
Ihanaa kuulla yksäidin treffeistä.Onnea jatkoon!!!! :heart: Alkuhuuma on vaan niin ihana. Me ollaan oltu yhdessä miehen kanssa 9v joista 1,5v naimisissa joten se siitä alkuhuumasta.
Onko ne imettävät, joilla menkat alkaneet, huomanneet menkkojen myötä muutoksia maitomäärissä? Juuri viime/toissa viikolla "valitin" täällä maitotulvaa. Nyt reilu viikko sitten alkaneet menkat takana ja maitomäärä suorastaan romahti sen myötä. Tätä ennen jatkuvaa ylituotantoa ja tissien kiristelyä jo parin tunnin kuluttua imetyksestä, nyt rinnat tuntuvat "lutkuilta" melkein koko ajan. Ella kuitenkin niistä tuntuu irti maitoa saavan ja se pirun suihkutissikin vaan sinnikkäästi seuraa mukana vaikka rinnoissa ei juuri painetta ole!
Mitä vielä piti kommentoida. Muisti pätkii... Tuutilullalle tsemppiä harmaaseen olotilaan. Itellä ainakin menkat saa kaikki möröt liikkeelle, joten toivotaan että se ois vaan hormonihäiriö ja ohimenevä olotila!
 
milli78 minä olin 8v yh-na noiden isojen likkojen kanssa.
arvaa oliko minulla sopeutumisvaikeuksia kun ton miehen kanssa yhteen muutettiin..kun siinä sitten piti huomioida muutkin (mies ja sen etälapsetkin) kyllä olen itessäni huomannut sen että yksin yritän vieläkin (valitettavasti) tehdä kaiken,vauvan hoidon,kotihommat ym.
mutta pikkusen ehkä olen periksi ruvennut antamaan,ja luottamaan siihen että mieskin osaa tehdä (kun mies entisessä suhteessa hoiti lapset,kodin,talon,pihatyöt ym) niin miksi en antaisi hänen sitten tehdä..ehkä se entinen elämä kuitenkin siellä kummittelee,että minä,ja minä vaan ainoastaan osaan ja voin nämä hommat tehdä.

mutta kyllä sitten kun oikein rupee tökkimään,niin paasaan tyyliin,et kukaan muu ei täällä tee mitään,ei edes kysy et voiko tehdä jotakin..joo joo..tämmönen mie oon... :D
 
Meillä sama juttu että mies hoiti kaiken entisessä elämässään ja jäi lapsensa kanssa kaksin. Osaa siis hommat hoitaa varmasti niin että lapset pysyy ainakin hengissä.
Ja kun mä kävin kolmivuorotyössä, niin joutuikin olemaan noiden kanssa keskenään.Teki ruuat ja kuuras taloa, oli oikea kodinhengetär. Jotenkin vaan nyt kun jäin kotiin, niin mieheltä hävis huithittoon se oma-aloitteellisuus. Ja mä en kai sitten osaa pyytää apua ja teen sitten yksin. Senhän pitäis lukea mun ajatukset mun ilmeistä ja eleistä :D

Se on totta että entinen elämä nostelee aina välillä päätään, kai siitä joskus pääsee eroon lopullisesti..?!
 
Noista menkoista ja imetyksestä. Mä en imetä eikä meidän tyttö ole saanut mun maitoa vuodenvaihteen jälkeen. Kuitenkin kun menkat tuossa alkoi viikonloppuna ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen, niin täältä ilmestyi esiin todelliset lurput! :eek: Rintsikat vaihtuivat kokoa pienempään samantien, liekkö niissä ollut sitten jotain maidonrippeitä täytteinä ja haihtuivat jonnekin menkkojen ilmestyttyä? Kyllä se jotenkin varmaan siihen maidonmäärään vaikuttaa. Joskus kuulin että se maito ainakin menkkojen aikaan maistuu erilaiselta vauvalle.
 
Piippu: mullahan menkat alkoi pari päivää sitten ja eilen annoin ensimmäisen kerran Nannia vaikka olin itsekin kotona. En tiedä oliko pojalla edes nälkä kun vain 60ml joi ja senkin takkuillen, mutta jotenkin poika oli eilen tissillä normaalia enemmän, eikä nukkunut kunnolla niin kokeilin oliko kenties nälkä. Luulen että omassa maidossa on nyt jotain muutosta aikaisempaan kun nämä menkat on päällä, pojan käytöksestä päätellen. Ja rinnatkin tuntuu melko tyhjiltä, mutta on tuntueet ennenkin ja silti maitoa on ollut. Aion silti jatkaa ihan vaan täysimetyksellä enkä enempiä lisämaitoja tarjoile, kun ei tuon enempää kerran syönyt, vaikka jotain omituista tuossa eilisessä rintaruokinnassa oli. :/ katsotaan nyt millainen päivä tästä tulee. Ainakin viime yö ja tämä aamu mennyt ihan entiseen malliin, siis imetyksen suhteen.

Krisu meillä tuo sitteri on emman merkkinen ja jos huomasit tuosta aikaisemmin laittamastani kuvasta, meillä siinä on lelukaari joka on minun ymmärtääkseni varaosana hankittu. Itse en ole sitteria uutena ostanut enkä siksi tiedä tarkkaan. Tuo on hyvä lelukaari siinä mielessä, että sitä voi liikuttaa ja säätä eri asentoon ja lelut on tuollaisia pehmoleluja. Luulen että noita saa ostaa lastentarvikkeesta, sehän myy tuota sitteriäkin.

Parisuhteesta me ollaan aviomieheni kans lapsuuden ystäviä ja tunnettu yläaste iästä lähtien. Yhdessä ollaan oltu 11 vuotta, joista naimisissa 5v. Vauva-aika meitä on koetellut molempien lasten aikaan ja jotenkin minun hermot varsinkin tuon ukon suhteen palaa normaalia helpommin, mutta sitten lasten kans vieteri venyy melko pitkälle. Kai minä puran tuohon mieheen kaiken väsymyksen noiden lastenkin osalta, kun en niille kuitenkaan paljon koskaan pimahda ja johonkin se väsymys on purettava.:/ Onneksi minun mies tuntee ja tietää minut mikä olen, eikä enää nykyään ota niin vakavasti tätä mun tuuliviiri luonnetta.

Meillä neuvola tänään, joten lähdenpä laittamaan väriä naamaan ja tukkaa taivuttelemaan :D

Katja, Anni ja Aatu
 
Kiitos pikaisista vastauksista imetysasian suhteen Katjannalle ja Milli78:lle. Tarkemmin ajatellen tuo tyttöhän on tissitellyt tiuhempaa nyt viime päivinä. Josko kyse ois juuri siitä, että menkat vähentäneet maitomäärää ja vauva tilailee nyt tuotosta lisää???? Tiedä näistä nyt sitte! Koitan sitkeesti kuitenkin jatkaa imetyslinjalla, musta tullut varsinainen fanaatikko imetyksen suhteen vaikka ennen synnytystä ei ollut mitään kantaa asiaan :kieh:
 
Neuvolakuulumisia; Siljan mitat 60,8 cm, 5715 g ja pipo 42,7. Täysimetyksellä mennään ja toivottavasti päästään siirtymään suoraan lusikkahommiin tossa neljän kuukauden kieppeillä. Ihan samoja fiiliksiä täälläkin aika-ajoin ku Rontilla vaikka hyvin neito kasvaa ja voi pelkällä tissilläkin. Ja eipä kai se vauvan vielä tarttekaan nukkua täysiä öitä ja mä onnex ite jaksan ihan hyvin syötellä yölläkin kolmen tunnin välein. Neuvolassa oli muutenkin kaikki ok, ei edes piikki pahemmin itkettäny. Poikkeuksellisen jämäkkä kuulema on, hienosti pysyy pää pystyssä jne. Mukava reissu siis, kun kaikki kommentit positiivisia =)

Niin, ja Rontti ku kyselit kauanko kukin on ukkonsa kanssa yksissä ollut niin aloin sitä miettiä ja hoksasin, että siitä on tänään tasan 9 vuotta ku tavattiin ekan kerran ja siitä lähtien on yhtä pidetty, viime kesänä mentiin 'salaa' naimisiin. Pitäsköhän jotenki juhlistaa?
 
milli78 joskus mies mulle sanoi että jalkaterän asennostako hänen pitäs miun ajatukset lukee :LOL: et vois suutansa aukasta kun tuntuu siltä..mutta hiton vaikeeta on kyllä pytää apua.kun sitä ei ole ikinä ennen tottunut saamaan.
meillä miehellä kans vähän samanmoisia elkeitä että oma alotteisuus on kadonnut minun taloon tulon myötä jonnekkin..mutta hän tekee kolme vuoro työtä,ja olen sanonutkin että kyllä kodin ja huusholli hommat hoidan,ilmanmuuta kun kotona olen..mutta kun sitä kaipaa välillä myös sitä että mies vois kysyy että mitä hän vois tehdä..

tossa alku syksystä otin pultit kun etälapsetkin oli tässä,niin sillo kyllä sai jokainen kuulla kunniansa..kun kukaan ei tehnyt elettäkään et olis jotakin voinut tehdä.käveltiin telkkarilta toiselle ja tietsikalta toiselle..no silloin annoin tuutin täydeltä tulla.niin jonkin aikaa kyselivät et mitä voivat tehdä..mutta nyt moneen kuukauteen ei ole moisia kysymyksiä kuulunut.
omat likatkin narisee jos pitää tiskikone tyhjentää..ja hirmu kinaaminen siitä et kumpi sen nyt viimeks tyhjenti..no tulos on yleensä sit se et mie tirahan et sit ei mene kumpikaan tietokoneelle,kun pitää tapella eto asiasta.ja määrään jomman kumman sen tyhjentämään..no muutaman päivän kun ovat tietokone poikotissa,niin sitten ei vähään aikaan muisteta edes narista siitä kumpihan nyt mahtaa koneen tyhjentää..
 
No niin kannatti kehua helppoja öitä :whistle: Poika päätti neljän aikaan ettei enää tarvii nukkua, hitsiläinen kun pääsikin valpastumaan. Puoli kuuteen asti jaksoi pimeessä makkarissa taratella ennenkuin nukahti uudestaan, no eipä siinä mitään, kun ei kuitenkaan huutamaan innostunut.

Kysymys pulloilijoille, kuinka usein vaihdatte pulloihin uudet tutit? Meillä oli yhteen aikaan hirveetä vänkäämistä pullon kanssa ja pää pyöri kun pöllöllä koko ajan ja lopulta ei suostunu ottaa ollenkaan, vaan huusi pää punaisena. Vaihdettiin pulloihin uudet tutit niin helpotti kummasti, ilmeisesti oli keittelystä sen verran jo kärsineet, että reiät oli suurentuneet ja maitoa tuli liikaa. Ja minä jo ihmettelin, kun poika tuntui aina ahmivan kovasti, mutta tosiasiassa maitoa tuli niin paljon ettei kerennyt nielemään!

Me ollaan oltu miehen kanssa yksissä kuusi vuotta, joista neljä asuttu yhdessä. Kaksi ensimmäistä vuotta asuin eri paikkakunnalla opiskelujen vuoksi. Ennen varsinaista seurustelua kerettiin kuitenkin hengailla jo parisen vuotta aina silloin tällöin. Ja mähän olen siis kohta 23v, mies 26, että aika nuorena on aloiteltu...

Sitähän mun piti kans kysymäni, että kuinka usein te mietitte synnytystä näin jälkikäteen? Mulla kun se tuppaa tulemaan mieliin joka päivä, yleensä iltaisin..Varmaan johtunee siitä, kun kaikki ei menny ihan nappiin ja synnytys ei ollut ihan helpoimmasta päästä, tosin ei ole kokemusta kun yhdestä, ja tällä hetkellä olen sitä mieltä ettei uusia tulekkaan! Kyllä mä ihmettelin sairaalassa, että hullujahan ne on jotka sinne takasin tulee, mut kätilöt rauhoitteli, että varmaan sinä tulet itsekin vielä uudestaan...joten kai se joskus alkaa unohtua!

Mutta joo, olihan mulla tarkoitus tänään saada jotain aikaiseksikin, jotenka päivänjatkoja!
 
Piippu Hahtuvahousut ovat meillä satunnaisesti vaippakuorena, hyvin ovat toimineet parin tunnin vaihtovälillä kun käsittelin ne lanoliinilla. Niiden päälle ei kannata pukea tiukkaa bodya tms., sillä kosteus voi hiipiä läpi vaatteisiin. Meillä kuitenkin pääsääntöisesti käytössä taskuvaipat, kahdeksan Fuzzia, kolme Muksujen taskua, kaksi Bumgeniusta ja kaksi tuolla Suuren käsityön kaavalla tehtyä, lisäksi pari sisävaippaa. Vaippapyykin pesen nykyään joka toinen päivä, yöllä toistaiseksi käytössä kertavaippa. Meidän tyttö pissii ilmeisesti paljon, harsot tai äitiyspakkauksen vaippa eivät riittäneet alkuunkaan.

Minä nukutan meillä eniten kun rintamaidolla mennään, mutta jos vauva heräilee illalla niin mies menee nukuttamaan. Joulun aikaan yöllä piti syöttää vain kerran tai kaksi, viime yönä viisi kertaa... Nyt vähän väsyttää.
 
äityli75 Tuo teidän eilinen ilta kuulosti ihan samalta kuin mitä meillä kesti tuossa parisen viikkoa, kyllä olin välillä väsy! Nyt onneksi siis kolme iltaa mennyt paremmin jo ("koputtaa taas puuta"), sunnuntaina meni nukkumaan klo 22, maanantaina klo 21 ja eilen 21:30, ja on ollut rauhallinen, ihanaa! Toisaalta kun oli tuo huutokausi päällä, niin samalla otti tavakseen heräillä enemmän yöllä |O , vieläkin herää sen kolme kertaa, viime yönä esim. klo 00, 03 ja 06, herättiin sitten yheksältä.

Puhetta oli ollu siitäkin miten kauan on yhteistä taivalta takana. Me ollaan tunnettu semmonen 12 vuotta ja oltu yhdessä kymmenen vuotta, joista naimisissa puolitoista.
 

Yhteistyössä