Uusi vuosi ja uudet kujeet B) Mun uudenvuoden lupaus: Aion löytää täältä uuden kaverin itselleni ja tuolle meidän tytölle
Ollaan asuttu täällä 1,5vuotta ja ainoastaan tuttuja muutama miehen kaveri ja vanhat työkaverit joista vain yhteen pidän säännöllisesti yhteyttä ja kahvitellaan puolin ja toisin. Kyllä sitä täytyy todeta että näin muutaman kuukauden kotona olon jälkeen alkaa pikkuhiljaa tulemaan mökkihöperöksi
Hyviä ystäviä on mutta asuvat kaikki n.50km päässä ja mulla kun ei ole autoa/korttia niin täällä saan käkkiä keskenäni. Ja hekin ovat töissäkäyviä pienten lasten vanhempia, yksi heistä vain vielä kotona, joten ei edes päiväseuraa pahemmin olisi vaikka olisikin auto ja kortti.
yodottaja: Pitikin tulla kommentoimaan jo muutama viikko sitten mutta en saanut aikaiseksi/ehtinyt.. Kuitenkin sanomani piti, että musta sä teit hienon päätöksen tuon yökyläilyn suhteen =)
Meillähän kävi niin että tyttö päätti kääntää rytmin päinvastoin, valvoi tyytyväisenä yöt ja nukkui päivät. Koitin kaikkeni, eikä onnistunut itse kääntää. Mies tietenkin auttoi mutta eipä hänkään voinut nukkua öitä loputtomiin huonosti. Lopulta mä olin niin yliväsynyt että itkin, raivosin :ashamed: ja hermoilin täällä kaikesta. Mä en osannut enää edes nukkua päiväunia kun olin niin väsynyt ja ylikierroksilla, se oli jotain aivan kauheaa. Mä en nähnyt enää mitään positiivista missään ja epäilin jopa sairastuneeni masennukseen lievästi. Sitten puuttui peliin mun miehen vanhemmat (ihme! *anoppi h*lvetistä*) ja ottivat tytön yökylään kahdeksi peräkkäiseksi yöksi, jolloin tyttö vieraanvaraisena alkoikin nukkumaan yöllä, ehkä hän ajatteli että nukkumalla pääsee takaisin kotiin..?
Ja siitä se sitten lähtikin normaali yörytmi, ensin heräsi muutaman kerran ja tuttia laitettiin aamuyöstä ja lopulta nyt ollaan siinä että tyttö pyytää kerran pari tutin yöllä ja syö aamulla kun herätään tai viim 8-9 aikaan =)
Mä anna nyt kaiken ymmärrykseni raivoaville ja itkeville väsyneille lapsille, kun itsestänikin tuli sellainen :ashamed:
Joululoman aikaan sain nukkua ja nukuinkin sellaisia 10 tunnin unia +päikkärit päälle. Lopputulos tässä showissa on se että lapsi tosiaan nukkuu ja minä saan nukkua ja kaikki ovat taas onnellisia ja iloisia. Mistään masennusoireista ei ole tietoakaan =) Se oli vaan mieletön unen puute joka veti mielen matalaksi kera ajatuksien että olen huono äiti, saakohan vauva tarpeeksi hyvää vuorovaikutusta, annanko kaikkeni, olenko superhyvä äiti hänelle..jne jne..
Mutta kuitenkin sinä siis teit hyvän päätöksen ymmärtäessäsi sen että tarvitset apua ja kun sinun tilanteessa ei ole apua sukulaisista, osasit hakea sitä muualta, Hieno juttu! ja toivon tosissani että teilläkin yöt paranee eikä tarvita lopulta yökyläilyä tai jos tarvitaan niin silloin tällöin :hug:
allergia asioista: Olikohan täällä ollut puhetta ..? Taaksepäin kun selailin niin taisi olla. Sitä piti kommentoida että jos apua ei saa tk-lääkäriltä, niin kannattaa mennä yksityiselle lasten allergialääkärille. Minä olen aikoinani tapellut 4 lääkärin kanssa vanhemman tytön maitoallergiasta, joka oli suolistoperäinen allergia. Viimeinen se 5 lääkäri oli helsingistä ruusulan lastenlääkäriaseman allergialääkäri joka pelkän puhelinkeskustelun perusteella oli samaa mieltä kanssani ja laittoi neocate reseptin apteekkiin. Kului 2 viikkoa neocatella ja loppui kuin seinään tytön kivikova vatsa, oksentelut, turvotus ym. oireet.
unikoulusta: Siitä mulla ei ole mitään kokemusta, mutta kuullut olen ettei alle 6kk:tta vanhan vauvan yöunin puututa, tiedä sitten..?
Meillä auttoi pari yökyläilyä muualla, jokapäivä pitkät unet ulkona klo 12-> ja 1dl velliä viimeisellä ruualla illalla.
krisu: Taisit olla Nummelasta? Mekin ollaan =)
Eipä kait sitten kummempia tänne...hää stressi alkaa pukkaa päälle, enää kuukaus juhliin..
Ja on muuten ensimmäiset ja viimeiset hääjuhlat mitä itselleni järjestän
Hyvää päivänjatkoa kaikille ja voikaahan hyvin! =)
Milli ja Sara *paksubertta* 2,5kk