*Lokamassut 2009 Toukokuussa*





Meitä on 105 masunkasvattajaa... :wave:
13 Tyttölupausta,3 Tyttö epäilyä ja 7 Tyttö oloa
4 Poikalupausta, 1 Poika epäily ja 9 Poika oloa

Nimi...........Ikä........Mones lapsi...........Synnäri..........Tyttö/Poika


28.9
inka85......................23.......2.lapsi............Kät............Tyttö(Tyttö olo)

29.9
Riinuska81...............27.......2.lapsi.............KYS............Tyttö
Silona.......................24.......1.lapsi............Kät.............Poika(Poika olo)

1.10
hansbiko.............................4.lapsi............PHKS

2.10
kassu.......................31........5.lapsi..........TYKS..............Tyttö olo
Mirmi.....................................2.lapsi.........Kät, KOS
pikkumyyh85........................1.lapsi.............?
Riivinrauta............................2.lapsi..........PHKS

3.10
MB........................................2.lapsi..........Kät, KOS.......Tyttö
moksa..................................2.lapsi..........KOS
paapelo..................22.........2.lapsi..........Kät.......Tyttö epäily(Poikaolo)
Sipuli123.............................1.lapsi.............?

4.10
hollannikkaat.........29........1.lapsi...........MKS
Mutilainen..............31........2.lapsi............JS
Vilver.................................3.&4.lapsi......SEKS

6.10
Empsu-..................19.........2.lapsi..........
heinähattu.............21.........2.lapsi..........NKL................Tyttö epäily
Marsupilami-.........29.........6.lapsi...........PKKS..............Tyttö(Poika olo)
Toivo82................................1.lapsi...........?.................Tyttö


7.10
emmiliisa.............................2.lapsi.........Ras
Flora79.................29.........1.lapsi..........PS...................Poika
hemari..................20.........1.lapsi..........TYKS(?)
Talvicci...............................1.lapsi................................Poika olo(?)

8.10
Hilda-....................22.........3.lapsi..........JS.....................Tyttö olo
Mansikkakakku....27..........4.lapsi..........NKL..................Poika(Tyttö olo)
miltski...................29.........4.lapsi..........VKS.................Poika olo

9.10
Mamma Muu.........33.........9.lapsi...........KYS(?)...........Tyttö epäily
Raitanen...............34.........1.&2.lapsi.....KYS
Unihiekka.............27.........2.lapsi...........OAS.................Tyttö olo

10.10
anelie...................23.........1.lapsi...........KYS
Hanikka................29.........1.lapsi...........TAYS...............Tyttö
Muisku78.............................2.lapsi.........TAYS
Peppi30..............................1.lapsi.............?
shakki.................................3.lapsi.........TAYS/VAS
suzu 1981...........27.........3.lapsi...........TYKS
treehouse...........22...........2.lapsi..........VAS................Tyttö

11.10
Amira..................................3.lapsi.........VKS
KatLinn................33.........1.lapsi...........PS
pure love.............27.........2.lapsi..........OYS...................Tyttö olo
raputitirallaa......................3.lapsi............?
Ven.....................................1.lapsi...........?

12.10
herttaliisa...........................2.lapsi...........?...................Tyttö
Hätähousu.............25.......2.lapsi..........K-PKS...............Poika olo
Nupsuliina............29.........2.lapsi..........Kiina................Tyttö
nöpötin..................26.........1.lapsi............?
Pikki.....................28.........2.lapsi...........KOS............Poika(Poika olo)

13.10
Kuumeilija...........................1.lapsi..........?
Muumimamma87....21......1.lapsi...........K-SKS
peppimamma.........34.........5.lapsi........OYS.................Tyttö

14.10
aliisa77................31.........1.lapsi...........NKL.................Poika
kaurisäiti...........................4.lapsi..........PHKS.................Tyttö olo
mimaldi...............33.........5.lapsi...........OYS

15.10
DsariaL................20.........1.lapsi...........PKKS................Poika olo
Hokkis...............................2.lapsi...........NKL
leijona80.............29v........6.lapsi...........KYS.................Poika olo?
Nasuli08..............28........1.lapsi.............SATKS
Paulah................29.........1.lapsi............NKL
Sopraano.............31.........4.lapsi............JS

16.10
henskuliini...........22.........1.lapsi...........K-PKS (taustalla)
hugoliina............................1.lapsi.............?
Kisumisu75.........................2.lapsi........EKKS...............Poika olo
minttukoo2.........................2.lapsi.........LKS
Missah................24.........1.lapsi............PHKS
Soro...................................2.lapsi..........Kät/NKL*
tiiuska.................21.........2.lapsi................?
äitsy80...............................4.lapsi..........Seks...............Poika olo

17.10
Aku....................................2.lapsi.........Kät, KOS?
babyboy............................3.lapsi.........Kät/H
Etanainen..........................2.lapsi.........NKL.................Tyttö
Henspu..............21..........1.lapsi.............?

18.10
Niisku-................24.........1.lapsi...........RAS

19.10
Nappula06........................2.lapsi............?

20.10
H-a-n-n-e...........30.........2.lapsi...........KYS
Tiila....................................2.lapsi........KYS

21.10
hilde...................................1.lapsi........K-SKS
Miekkavalas........27........2.lapsi...........SeKS
sutikka...............................5.lapsi...........?

22.10
gimmick..............................2.lapsi.........Kät
LinneB................................2.lapsi.........TAYS
lumella...............21...........1.lapsi...........SatKS
solmu.................................1.lapsi.........TYKS..................Tyttö

23.10
Mepuli................23...........2.lapsi.............?

24.10
auringonpaiste....37........5.lapsi.............TYKS...............Poika olo
bellama..............................2.lapsi..............?
Itun emo.............31.........1.lapsi...........Perhe asuu ulkomailla
MiMMelo..............30.........5.lapsi.................?
P-i-k-k-i-s............20.........1.lapsi..........Perhe asuu Tukholmassa

25.10
Chantal..............27.........2.lapsi............SeKS
Dragon-lady........33........3.lapsi............Kät
Minde80............................3.lapsi..........OAS
myola................................1.lapsi..........K-PKS
NaNa84...............24........1.lapsi............K-SKS

26.10
Vimpula05ja07...33.........3.lapsi.............KYS

27.10
emuliinu............33...........8.lapsi............K-SKS..............Poika epäily
Fresia-82..........27...........1.lapsi............Kät..................Tyttö
Ulpu79.............30............1.lapsi............JS

28.10
CrystalBlue........................4.lapsi..........TYKS
Hope2009.........................2.lapsi...........TYKS

29.10
Barbapörrö..........27........1.lapsi...........TAYS..................Tyttö olo
myola................................1.lapsi.............?

30.10
chilitin.................23.........4.lapsi............K-HKS
pinkkimieli.........................1.lapsi...........TAYS.................Tyttö olo

31.10
apollo80.............29........1.lapsi.............NKL
nanna-adele....................5.lapsi...........TAYS
Sade-74.............34.........5.lapsi............OYS

1.11
(suunniteltu sektio rv.38-39)
marihoi79..........30..........5.lapsi...........K-PKS



Huonoja uutisia kohdanneet...:hug:
Ada.......................tm 02/2009
Chira.....................km 02/2009 rv.5+3
Eelis......................km 04/2009 rv11+6
FiOna....................km 03/2009
Heinämassu82......km 02/2009
hese82.................km 02/2009
Katjushka-81........keskeytynyt km 03/2009 rv.9+
kirsikka85.............km 02/2009 rv.5+2
malttamaton.........km 03/2009
meriaani...............km 04/2009 rv.14+
Merrah..................km 02/2009
Miiruska................km 03/2009
Minky....................tm 03/2009
Miukkelis...............km 02/2009
Orion.....................km 02/2009 rv.6+6
pinpella.................keskeytynyt km 04/2009 rv.11+
pyrola...................ku 03/2009
Vatukka................km 02/2009
Sitruvaan..............km 03/2009
Yeb.......................km 03/2009

Ja odotuspuolelle palanneet... b:)d
Ada.......................La 12/2009
Chira....................La 11/2009
Heinämassu82.....La 11/2009
hese82................La 12/2009
malttamaton........La 12/2009
Vatukka...............La 12/2009
Sitruvaan.............La 01/2010



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Aikaisemmat keskustelut:
Alotuspino:[/u]http://kaksplus.fi/keskustelu/t1302259
Helmikuu:[/u] http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311012
Maaliskuu:[/u] http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337146
Huhtikuu:[/u] http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367830


Pinolla on myös oma kerho
?Lokamassut2009 http://kaksplus.fi/kerhot/
?Salasanaa ja lisätietoja voi kysellä Talvicilta mieluiten vaikka yv:nä niin tulee takuulla perille :wave:

 
Kiitos Talvicci uudesta pinosta :flower: :wave:

Ja kauniit ilmat jatkuvat,täysin kesä.Paitsi kylmä merituuli viilentää ilmaa..
Tänään luvassa grillailua ja ulkoilua,ihanaa :)

rentouttavaa lauantaita kaikille

nöpötin ja pikkuinen 16+3
 
Olo on niin jaksamaton, etten oo jaksanut yhtään kirjoitella. Jotenkin tuntuu, että oonkohan tässä enää raskaana ollenkaan, kun jo pitäis olla yli17 vkoa, eikä mitään liikkeitä vielä tunnu. Lääkärissä kävin pe, muttei siellä ees kuunnltu sydänääniä. Lääkäri totes liikkeettömyyteen, etteihän niitten vielä kuulu edes tuntua. Eipä masukaan oo kasvanut... kateellisena oon katsellut teidän masukuvia. Ultran piti olla ens pe, mutta peruuntui...odottelen uutta aikaa äippäpolilta...ja kärvistelen. Neuvolaankaan ei pääse ennen kuun puoliväliä, joten odotellaan. Oon yrittänyt nauttia tästä lämmöstä, jota on nyt vappu saatu nauttia. Vappu ei juhlana merkkaa mulle mitään...eikä täällä malla sillai vietetä vappua (kaupoissa ei myydä samalla lailla vappuapalloja kuin kaupungeissa). Tehtiin me sentään vappusimaa...nam..että maistu hyvältä haravointiurakan jälkeen.

Nyt lähen nauttimaan ulkoilmasta

Mamma MUu+joku? 17+1
 
Nyt mennään jo toukokuussa!!! Rakenneultrat lähestyy ja kesäki :D
Uuden pinon kunniaks pyytäsin kurkkaamaan tuota listaa omalta kohalta ja vinkkaamaan mulle mahollisista muutoksista :wave:


Alkoholista
Mulla on nollalinja itellä. En kuitenkaan usko että esim. yksi kuoharilasillinen vaarallista olis mutta tuo yhenki voi ihan hyvin jättää ottamatta...
Alkoholittomiakin vaihtoehtoja nimittäin on jos esim. siiderin mausta pitää :wave:
Mulle tää nollalinja on jotenki ihan luonnollinen asia eikä se ole mulle mikään ongelma.
Ei siitä kumminkaan sen enempää...

herttaliisa puheli "poika/tyttömasuista" kuvien perusteella... :D
Mitenkäs ne nuo poika/tyttömahat oikeen menee? :whistle:
Oonko käsittäny oikein että tyttö mahat kasvas enemmän sivulle päin ja poikamahat vaan eteenpäin?

Onko kellään kokemusta haberkorn merkkisistä yhdistelmävaunuista?
Netistä löysin yhet tosi kivan oloset yhistelmät niin sillä kyselisin :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.17+3* :heart:
 
Talvicci:
Kiitos jälleen uudesta pinkasta :D

Ja masu muistuttaa etäisesti mielestäni myös pojan aikaista mahaa...kaikki tulee eteen, joten poikamahaksi minäkin tämän lasken, eli ei huolta, että mitenkään pahastuisin veikkauksesta :D

Kauniita ilmoja on toden totta pidellyt. Meillä on juuri puhjennut koivuihin lehdet, se olisi siis kesä minun mittakaavassa :D
Parvekkeella kun olin välipäivän jälkeen hoitamassa istutuksia, jossa muuten oli hommaa enemmän kuin tarpeeksi, meinasin kuolla kuumuuteen...mittari näytti varjossa 30C ja kaikki lasit oli kyllä auki :eek: Mutta ihanaa oli, poikakin viipotti vaippa päällä parvekkeella ja mutusti aina silmän välttäessä multaa orvokki istutuksesta :LOL: Mahtoi olla hyvää =)

Eilinen meni oikein mukavasti.
Lähdin klo 11.00 ja palasin klo 23.00 :D
Hyvin oli mieskin jaksanut pojan kanssa, tosin oli kuoleman väsynyt, kun saavuin, eikä oikein edes jaksanut tuulettaa Suomen voittoa lätkämatsin osalta...nytp tietää, että vaikka poikaa onkin helpompi hoitaa, ei se silti mitään lomailua ole hänen kanssaan, tarvitsee jatkuvaa virikkeiden luomista ja seuran pitoa ja lohdutuksia ja komennuksia :D

Itsellä oli siis mahtavan hauska päivä. Näin paljon tuttujakin ja ystävän kanssa pidettiin tavallamme hauskaa. Hän tosin pienessä sievässä ja minä vesiselvänä, mutta hauskaa oli :D
Myöhään illalla sitten päätin lähteä kotiin, kun hän olisi ollut vaihtamassa seuraavaan osoitteeseen...itseä ei enään paikan vaihdos himottanut, joten lähdin kotia kohti, söin, höisin miehen kanssa, mutustin vähän suklaata, ja aloin nukkua :LOL:

Maha on nyt tosi pinkeäksi muuttumassa...juuri parvekkeen ikkunasta mallasin mahaani ja huomasin, että se pienikin ihopoimu, mikä siinä heilui on kadonnut pois.

Tiuhti riehuu mahassa minkä joutaa ja potkut alkaa olla aikas tuntuvia.

Nyt tulee hoito tyttö joten mentävä mun on :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 18+0 POKS :heart:
 
Voi, että ulkona on ihana ilma!!! Mä ajattelin kaupungille hippasta...jospa löytyis itselle sopivat kengät ja muuta kivaa. =)
Monilla on ihanasti maha jo pyöristynyt...itsellä ei nyt niinkään kun on niin taaksepäin kallistunut kohtu...eli mahan kasvua odotellessa... :)
Neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra VASTA kesäkuun alussa...eli kuukausi vielä odotettava... :/ Olenko mä ainoa joka menee niin myöhäisillä viikoilla ultraan? Eli viikkoja sillloin rv23.
Sisko toi mulle eilen pari pulloa simaa ja ajattelin silloin tällöin lasillisen juoda kun en usko, että siinä nimeksikkään alkoholia on. Muuten pysyn kyllä nollatoleranssissa alkoholin suhteen.
Mutta nyt katsomaan mitä koiruus parvekkeella puuhaa ja sit pyykkien laittoon. =)

Aurinkoista päivää kaikille!!! :D

Pure Love ja Ihme rv16+5

Niin ja mulla on tämän raskauden suhteen tyttö olo. :heart:
 
Tervehdys uuteen pinoon!

Ihania massuja kyllä olette laittaneet nähtäviksi :heart: Itsellä kun on jokunen ylimääräinen kilo, ei se vauvamaha niin kuvasta erotu (muuta kuin hyvin lihonneen kaljamahan näköisenä ), vaikka itse tietääkin sen olevan ihan muita ulottuvuuksia. Itseasiassa mulle kyllä menee vielä kahdetkin tavalliset farkut, joissa on vähän matalampi vyötärö, ihan kiristelemättä. Maha vaan nousee siihen päälle sellaiseksi pelastusrenkaaksi :$ mutta toisaalta sen saa myös väljällä tunikalla katoamaan. Hassua! Esikoisesta nimittäin aloin käyttää mammahousuja rv 11 täytyttyä, kun alavatsa tuntui niin kovalta että mammahousujen leikkaus istui paljon paremmin.

Vappu meni meillä rauhallisissa merkeissä: aattona oli miehen mummon hautajaiset :( ja illalla käytiin tuttavaperheen luona grillaamassa. Vapunpäivänä vähän katseltiin esikoisen kanssa vapputorimeininkiä ja muuten oltiin kotosalla, pihalla paljolti ihanan päivän ansiosta. Ja avattiin myös oma grillauskausi illalla. Tänään on sitten käyty vauvauinnissa ja päivällä mennään ystävän syntymäpäivillä käymään, täyttää pyöreitä kymmeniä ja juhlat ovat kuulema pitkät ja ankarat :) Me käydään vaan päiväaikaan siis pistäytymässä koko perhe.

Kevät on täälläkin edistynyt tosi nopsaan näiden ihanien säiden ansiosta, krookukset kukkivat täyttä päätä ja narsissien varret ovat jo yli kymmensenttiset. Ihana kun pihamaat ovat kuivaneet hyvin (vaikka maa onkin vielä aika kylmää ), niin saa esikoinenkin mönkiä sydämensä kyllyydestä luonnon uusista ulottuvuuksista nauttimassa!

Minulla rakenneultra ajoittuu vrv 22+1 (muistaakseni, en ole kalenterin vieressä juuri), mutta eikös tuo rv 23 ole vielä ihan tavallinen r-ultran ottoaika? Luulisin.

Mukavaa viikonvaihdetta
ja aurinkoista toukokuuta
~Tiila ja Kauno 15+4
 
Minulla kanssa meni vappu mukavasti. Itselläni maha on jopa hieman pienentynyt. Luulen, että yhdessä vaiheesa oli osittain turvotusta, joka nyt poistunut. Olen tosin jo alkanut käyttää mammafarkkuja, kun sain sellaiset lahjaksi.

Paapelo: kiva, että vappusi meni mukavasti. Pisti vihaksi tuo miehesi katoamistemppu vappuaattona, joten hyvä, että lähdit itse pitämään hauskaa kaverin kanssa.

Ammatista: olen ekonomi ja työskentelen day trading hommissa. Ihan mukavaa työtä, tosin vähän pelotaa, kun meillä yleensä äitiysloman jälkeen jää aina uran suhteen hieman sivuraiteelle.

Alkoholista: minulle neuvolassa sanottiin, että juhlan yhteydessä voi ottaa lasin. Olen sitten juonut lasin kuohuvaa omissa häissäni toissa perjantaina ja nyt vappuaattona illallisella. Nyt ei olekaan siten enää juhlia tiedossa, joten loppui sekin "lysti".

Nyt keskityn sitten jännittämään parin viikon päästä edessä olevaa rakenneultraa. Tuntui hassulta, kun neuvolassa sanottiin, että siellä saa halutessaan tietää sukupuolen. Jotenkin olen niin pelokas, että lähinnä olen ajatellut, että onko a. hengissä b. vakava rakenteellinen vika tms. ja ei ollut tullut mieleen, että kaikki voisi olla ok ja sitten saisi miettiä haluaako tietää sukupuolen vai ei. Jos tuohon kohtaan päästään nin ajattelin kysyä sen. Meillä suvussa on ollut pelkkiä tyttöjä, joten voisin sitten totutella hyvissä ajoin, että poika tulossa =)
 
Omasta vauvamahasta...
Jos uskomuksiin olis uskomista niin tää mun maha kai kuten herttaliisa sanoki olis poikamaha?
Mä en tiiä onko mulla poikaolo vai johtuuko se vaan Uuno nimestä... :D

pure love puheli rakenneultran ajankohdasta...
Mulla olis eka ollu se aika rv.21 tasan mut siirsin sen 2päivää myöhemmäks jotta mies varmasti pääsee sinne mukaan :)
Eli mulla se on rv.21+2 (ultran mukaan rv.21+6)

Seuraava neuvola mulla on 11.päivä, seki olis normaalisti ollu vasta kesäkuun puolella(edellinen käynti oli 14.4) seuraavan kerran mut painon takia meen jo aikasemmin...

*Talvicci ja Uuno rv.17+3* :heart:
 
Talviccille kiitos uudesta pinosta!

Vappu on vietetty tässä kotosalla. Eilen oltiin miehen siskon luona grillaamassa. Nyt mies laittaa viimeisiä lattialistoja paikoilleen, pikku hiljaa tää talo ehkä valmistuu.

Rakenneultrasta mulla on toukokuun lopulla, viikkoja taitaa olla silloin 19+6. Neuvola on sitten siitä parin päivän päästä.

Tänään näyttäisi tulevan vähän lämpöisempi päivä, eilen oli vain +7° vaikka ennusteet lupasivat + 15°. Kohta vois lähteä kuopuksen kanssa pyöräilemään. Kuopus oppi polkemaan kunnolla pyöräänsä viime viikolla, oli kyllä jo aiemmin polkenut mutta tarvitsi hieman työntöapua kun muuten ei pyörä oikein liikkunut. Yhtäkkiä sitten hoksasi miten homma menee ja nyt painelee hirveää kyytiä. Valitettavasti jarruttaminen on sitten ihan kateissa, osasi sen viime kesänä, mutta kyllähän sitä talven aikana kaikenlaista unohtuu.

Peppi ja toukka 16+4
 
Aurinkoista lauantaipäivää mammat :wave:
Täällä on lähemmäs +20 astetta lämmintä B) Ihanaa, kesä tekee tuloaan ja sitten onkin kauan odotettu syksy ;)

Talvicci: juu, poikamasut kertyy tuohon eteenpäin ja takaapäin ei toisista huomaa edes että on viimesillään raskaana kun ei masu näy kun edestä katsottuna. Toki poikkeuksiakin on :D
Ja tyttöä ootellessa äiti leviää ihan tuonne sivuille päin ja toki eteenkin, mutta kaikki ei siis tuu vaan masuun. Mulla ainakin tuosta esikosta oli sellanen tasasen pyöreä masu joka näkyi sivuille, eikä ollenkaan sellanen eteenpäin työntyvä kun on esim. paapelolla ja sullakin :heart: Ja tyttö tuo esikko siis on. Selkäkin levis ihan uusiin lukemiin :whistle: Mutta, onnesta vaan väliaikaiseksi.

Koitan kans päivitellä masukuvaa tässä tänään, saadaan vähän vertailla taas masujamme.

Liikkeitä oon alkanut tunteen enemmän ja enemmän, enää ei siis oo huoli siitä että onko masussa elämää vai ei. Ihanaa.

Mamma muu oli huolissaan kun ei vielä liikkeitä tunne, niinhän se on että vauvalla on vielä hurjasti tilaa potkia masussa ja vain murto-osa potkuista tuntuu vielä näin alussa. Älä ole huolissasi, kyllä vielä tulet tuntemaan kunnon potkuja, kunhan vauvakin vähän vahvistuu ja tilaa on vähemmän :hug:

Mitäs vielä...mulla rakenneultra on rv 20+1

Nyt jatkan netissä surffailua kun tyttökin on päiväunilla :wave:

Voikaahan hyvin siellä!

Hertta ja bertta 16+5 :heart:
 
Talviccille kiitos taas uudesta pinosta!
Voisit laittaa mut tohon tyttö veikkaus listaan, sillä on ihan tyttö olo jostain syystä, enkä osaa edes miettiä poikien nimiä, kun on vaan sellanen olo.


Vappu sit oli ja meni. Ilmat oli aivan mahtavat, niinkuin on vieläkin B)


Eilen poksui viikotkin =) Nyt siis jo 14+1
Aamulla kuuntelin pallopäätä doplerilla ja siellä se tais potkunyrkkeillä, kun korviin kantautui ihan selvää muksimista (mitä en kuitenkaan tuntenut) sykkeen lisäksi :heart:

Lähdenpä tästä viettämään tyttöjeniltaa äireen polttareiden merkeissä :D

pinkkimieli ja pallopää 14+1 :heart:
 
Hei,
piipahdan nopeesti kysymässä taas huolta herättävän kysymyksen.. :ashamed: Eli kun haravoitte,pesette terassia/parveketta tms. käytättekö jotain heng.suojaa kasvoilla??? Kun tänään haravoin ja kovasti pölisi,en uskaltanut jatkaa mm.myyräkuumeen vuoksi vaan mies sai kunnian haravoida loppuun.. Eli uskaltaako haravoida? Tai no meidän piha on nyt haravoitu,että myöhästä se enää on.

Rakenneultra mulla toukokuun lopulla,laskelmien mukaan tuolloin olisi 19+6 vkot.Seuraava neuvola sitten samalla vkolla.

nöpötin ja pikkuinen 16+3
 
Talviccille kiitos uudesta pinosta,ajatella että on jo toukokuu =)
Mun hyvällä ystävälla on noi haberkornin yhdistelmät ja se on ollut niihin tosi tyytyväinen,eli en ainakaan ole mitään huonoa sanottavaa niistä kuullut :)

ihan kateellisena luen teiän lähestyvistä rakenneultrista kun meillä ei kunta kustanna semmosta ollenkaan ainoastaan np-ultra tehään koko raskauden aikana.

mulla ei ole koskaan mahan muoto paljastanut sukupuolta vaan aina on maha kasvanut vaan eteenpäin eli ns.poikamahaksi ja 2 tyttöä ja yhden pojan olen saanut =)
nyt on aika vahva tyttö-olo kun oireet ja olo on ihan samanmoinen kuin edellisessä raskaudessa :heart: tosin tiedän että kun maha rupee kunnolla kasvamaan niin poika veikkauksia taas tutuilta satelee :D
ja sama sykkeitten kanssa mulla ne on aina ollut samat sukupuolesta riippumatta,en sitten tiedä onko noihin kuinka uskominen vai oonko vaan poikkeustapaus :LOL:

nöpötin itse en ole koskaan mitään suojia pitänyt pihahommissa ja kukkapenkkejä myllätessä raskaana ollessa enkä muutoinkaan,enkä ole koskaan siitä sairastunut.tietysti jos kovin pelottaa ja huolestuttaa niin kannattaahan se sitten ennemmin suojautua kuin stressata asialla.

ihanaa enää 5 yötä neuvolaan :heart:

kaurisäiti ja bambi 16+3
 
Rakenneultra on meillä rv19+2, olisi alunperin ollut rv18+6, mutta kätilö halusi pelata varmanpäälle sydämen osien näkymisen kanssa ja siirsi ajan seuraavaan arkipäivään. Sanoi silloin, että mitä myöhemmin tämän ultran tekee, sitä todennäköisimmin sydämessä olevat viat voidaan huomata, jos niitä on ja järkevin ajankohta on kuulema hänen mielestään aikaisintaan rv19 =)

Vaavimassusta vielä:

Eli tässäpä teille mielleyhtymä poikamahaan.

Itse olin rv38+? ja olimme läheisessä K-supermarketissa, jossa oli maankaameet jonot...siinä sitten vedin kärryä selä ihmisiin päin yltääkseni laukkuuni ja ihmiset aika nuivasti siirsivät itseään mihinkään, kunnes...............käännyin maha heihin päin ja ihmisten ilmeet valahtivat ja ketjureaktiona jonon toisena olevalle hepulle ( n.15v ja minusta n.10m päässä ) huudeltiin että antaa paikkansa, täällä on tiineenä oleva nainen jonon hännillä ja ihmiset hymyillen siirtyivät sivuun kun minä vaapuin tyytyväisenä jonon keulaan :LOL: :LOL: :LOL:
 
Talvicci: kiitos taas uudesta pinosta. Miulle vois päivittää tuon LA:n oikein. Eli LA ois 15.10 neuvolan mukaan.

Rakenneultrasta oli puhetta, eli miulla on rakenneultra 28.5, jolloin rv 20+0.

Vauvamasun muodosta: tämä "suuren suuri" (lue: pieni) vauvamahani on kyllä selvästi leviämässä myös (ainakin omasta mielestä) sivullekin päin, eli silloin olis tyttömahasta kyse. Normaalisti itsellä on siis todella kapea vyötärö, mutta nyt vauvamaha tuntuu ensimmäisenä enemmän puskevan tuonne sivulle, kuin eteen... Sitä kuvaakin pitäis muistaa joskus ottaa, oon vaan ollu niin laiska, etten oo saanu aikaiseksi.

Meillä vappu meni oikein rattoisasti kavereiden kanssa hengaillessa. Itse toki nautin vain sokerihumalasta, mutta mies otti sitten kaksipäiväiset (mikä nyt ei minua haitannut ollenkaan). Miehen kunto ei vaan näköjään kestä enää yli puolen yön, vaan nukkumassa oltiin molempina iltoina jo hyvissä ajoin, mikä ei tietysti minuu haitannu yhtään. Mietittiinkin siinä sitten miehen kanssa, että taitaa se isän vastuu jo kantaa hartioilla... Tämä vappu olikin sitten varmasti meidän osalta viimeinen tälläinen "ryyppäysjuhla".

Ihanaa kun on saanut hieman energiaa. Tänäänkin jaksoin ruoat laittaa (tai tehdä salaatit kun mies grillasi), käydä lenkillä ja hieman haravoida pihaa miehen apuna. Nyt vain ilmeisesti kohdulla ja vauvalla on kova kasvukausi, kun haravoiminen tuntui selvästi alavatsalla asti. Muutenkin on ollut selviä kohdun kasvukipuja.

DsariaL ja Nökerö (jonka potkuista saan tässä kirjoittaessa nauttia) 16+2
 
Talvicci on ollut taas niin ahkera uuden pinon kanssa, kiitos siitä! :heart:
Mä jossain vaiheessa mainittin et mun LA muuttu hieman...kun neuvolakortissa luki 16.10 ja olin ite ilmottanu eka et laitetaan 14.10 (niinku nyt listassa) mut siis sillon np-ultrassa se muuttu ja on nyt 10.10. Et sen vois vielä vaihtaa, niin ja synnäri on TAYS.

Vitsit että mä oon väsy!! :| Siis en mitenkään vapun tai muun takia, mut yleensäkin. Nyt on pari viikkoo menny niin et väsyttää ihan koko ajan, vaik meen tosi aikaseen nukkuun ja saatan nukkua pari tuntia päivälläkin. Ja muun ajan sit lepäilen sohvalla suurimmaks osaks. Välillä oon ihan niin rättipoikki et en kävellessä jaksa nostella jalkoja!! :/ Voiskohan johtuu jostain hemoglobiineista tms.?? Ei mulla ekassa odotuksessa ollu tällasta väsymystä eikä nytkään ennenku vasta pari vko sitten alko.

Nytkään en jaksa enempää kirjoitella, silmät lumpsuu. Pakko mennä maate pikkuhiljaa.
 
Muisku, mä kans oon täällä ihan rikkipoikkikatki :/ ei kyl käsitä miten voi näin väsyttää |O Voiko se alkuraskauden väsymys tulla takas....ei kai. Mä painelen kans nyt suihkuun ja sitten kyllä nukkumatti kutsuu, ei voi mitään. Niin, ja muiskulle vielä sen verran, että saas nähä ollaanko laitoksella samaan aikaan....Mä kans TAYSiin tulossa :wave:

Hertta ja bertta 16+5 :heart:
 
Voi johtua alenemaanpäin olevasta hempasta...itse muistan esikosta, että se alkoi väsyllä, sitten mukaan astui raudan maku suussa, sitten ikenet alkoi vuotaa harjatessa joka kerta ja verta tuli herkästi niistäessä kovaa. Lopussa sitten tuli kamala päänsärky ja olin tosi kalvakka ja muutenkin heikotti ja neuvolassa sitten mitattiin hemppa, niin oli pudonnut alle kuukaudessa 140:stä 110:n :whistle:
Sitten vain Maltoferia alkuun 3xpäivässä ja kun nousi 120 paremmalle puolelle annos laskettiin 2 tablettiin päivässä...ja maha tykkäsi :/
Mutta olo koheni tuolla alku annostuksella kahdessa päivässä ja se oli sanoinkuvaamattoman ihanaa.
Joten jos joku havaitsee omakseen näitä oireita, kannattaa soitella neuvolaan hempan mittaus aikaa...
Minulle tosin sanottiin, että kun muistan oireet hyvin, niin saan omiin nimiin aloittaa raudan heti kun oireita alkaa ilmetä, tosin siis 1tabl/pv :D

Nyt hääräämään pojan kanssa...tyypillä vaan riittää energiaa...ja kello raksuttaa jo lähellä puoli kymmenen :ashamed:
Noh...saa nukkua ehkä vähän myöhempään huomenna...tahtoisin vain saada minun rahkaa tuolta kaapista...haluan pitää sen täysin itselläni :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 18+0
 
Huomenet!

Meillä isommat pojat mummolassa yökylässä ja on niin kovin outoa ja hiljaista =) Eivät kyllä usein ole missään yökyläilemässä, taitaa olla toinen kerta kakkosen elämän aikana (3v) joten täytyy vaan yrittää nauttia pelkästään nuorimmaisen kanssa laatuajasta :D

Nöpötin, mäkään en ole koskaan käyttänyt hengityssuojaa pihahommissa.

Väsymys vaivaa täälläkin, kunnon yöunet on ihan pakolliset ja nyt kun jääkiekkoa tulee iltaisin myöhään niin mä missaan ne pelit nukkumalla sohvalla :whistle:

Masun muodosta äiti sanoi heti mulle että taas poika tulossa mutta mä en itse usko että masun muodosta voi sukupuolta päätellä, luulen että masun muoto tulee meidän itse kunkin ruumiinrakenteen mukaan.

Ihanasti masut pyöristyneet taas kuviaan laittaneilla, niitä on sitten niin ihana aina katsella :D

Rakenneultra on mulla tosiaan vasta 17.6 jolloin viikkoja 22+5 mutta ollankin kyseinen viikko mökillä joten täytyy yrittää vähän sen vuoksi aikaistaa ultraa. Seinäjoella näköjään supsitaan tuota mahdollisimman myöhäistä ultrausajankohtaa ja toisaalta sen kyllä ymmärränkin, ainakin kaikki tarvittava varmasti näkyy.

Mutkin voisi heittää tuonne poikafiilis listalle, se tosin toivon mukaan säilyy jännityksessä loppuun saakka kun rakenneultrassa en halua kysyä vaikka mies haluaisikin tietää. Välillä tulee kyllä itsellekkin tosi utelias olo ja mietin että josko sitä sortuisi asiaa kysymään mutta yritän pitää pääni :D

Tässä viikkojen vaihtumisen kunniaksi uutta masukuvaa täältäkin, otettu rv 16+1



Nyt päiväruokaa laittelemaan :wave:

äitsy ja lauri 16+2 :heart:
 
äitsyllä kyllä ihanan kokoinen maha jo! =)

Mulla olisi tänään ollut iltavuoro, mutta eilisestä asti on maha ollut todella kipeä...mahataudinko tässä vielä saa niin johan on... :/ Oikein polttaa tuohon mahalaukun kohdalle...huh...

Onkohan meillä se rakenneultra sit sen takia vasta rv23+ ku edellinen raskaus joka päättyi kohtukuolemaan niin sikiöllä huomattiin ensin istukanvirtauksessa häikkää ja sitten kasvu alkoi hidastua ja lopulta sydän alkoi reistaileen kun ei saanut happea tarpeeksi...noilla viikoillahan sit varmasti huomataan jos on jotain häikkää sydämmessä...Toistaalta innolla ja kauhulla odotan sitä ultraa ja NIIIIN toivon, että kaikki olisi tällä kertaa hyvin.

Mulla on lantio ja takapuoli kyllä levahtanut älyttömästi :eek: ja tuntuu, että se maha leviää tuonne sivulle eikä eteen eli myös tämän takia tyttö olo... =)

Ja sitä en kyllä ymmärrä, että aiemmin mulla vaihtui viikko aina sunnuntaisin, mutta nyt yllättäin se vaihtuukin maanantaisin...oli kaks eri neuvolahoitajaa ja molemmilla noi viikot vaihtui erilailla... :/

Mutta nyt parantelemaan mahakipua...mikä lie siihen nyt auttaisikaan...

Pure Love ja Ihme rv16+6 tai rv17 :kieh:
 
Pure love: Mulla on ollut nyt muutaman päivän ihan sama ongelma. Masu on ihan älyttömän kipeä. Kivistää just tuohon keskivatsaan, mulla on myös vatsan ihan löysällä..

Eilen oltiin siellä häissä, löysin onneksi Veromodasta mama-licious housut, ja laitoin niiden kanssa tunikan. Oli kyllä tosi kivat pippalot. Seuraavat häät tän kuun lopussa :)

Rakenneultrasta: Mulla se on 12.5 eli reilun viikon päästä. Silloin 20+1..
Odotan jo niin kovasti.
Mulla on niin tyttöolo joten kiva mahd. saada tietää pitääkö paikkaansa. Noh viim .sitten 18.5 jolloin 4D-ultra :D

Nyt ei muuta kuin sohvalle kahtomaan leffaa, poikakin haettiin hoidosta ja nyt päikkäreillä..

Inka 18+6 :heart: :heart: Huomenna taas POKS! :D
 
inka85 joo, mulla oli eilen niin kipeä etten kävelemään pystynyt...nyt on helpompi mut edelleen sellainen inhottava tunne just siinä keskivatsan kohdalla...ärsyttävää...mut maha mulla ei ole löysällä ollut vaan edelleen ihan kovana... :/

Mä myös menossa 4D-ultraan ellei sukupuoli selviä rakenneultrassa...haluun niin tietää kumpi tulossa. :saint:
 
Heips!

Meikäläisen osalta eilinen tyttöjenilta päättyi lähes 3tunnin istumiseen Hatanpään päivystys asemalla :(
Kesken illan huomasin jotain veristä paperissa kun kävin vessassa. Onneksi kaveri oli autolla liikenteesä ja tuli seurakseni odottelemaan. Odotellessani lääkärille pääsyä loppui kyseinen "vuoto" lähes kokonaan, mutta sain kuitenkin lähetteen TAYSin synnytys polille, kun tivasin, et haluan tietää lapseni olevan hengissä. Hatanpäällä ei kuulemma ole olemassa dopleria tai ultraa.
Synnärillä en onneksi joutunut odottelemaan kuin ehkä puolituntia, jonka aikana piti pissata purkkiin, mitattiin lämpö ja verenpaineet ja sitten pääsin ultraan. Siellä mein Pallopää :heart: heilutteli käsiään ja sydän sykki hyvin. Oli kasvanut 2viikossa niin paljon, ettei enää mahtunut alatie ultran kuvaan kokonaan =)
Sanoi se lääkäri / kätilö, et tällaiset on ihan normaaleja (oli muuten sama lekuri joka totesi mun KM:n joulukuussa).
Lopulta pääsimme vielä jatkamaan hetkeksi polttareita, kunnes iski tajuton väsymys ja oli lähdettävä kotia nukkumaan.

Että tällainen viikonloppu mulla.
Mites muilla on mennyt?


Meillä tuo rakenneultra on rv 20+3 eli 15.06.

pinkkimieli ja pallopää 14+2
 

Yhteistyössä