¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

:wave: tänne yhtenä turisemaan..

onnitteluita vauvan saanneille :hug: :heart: pian niitä sateleekin niin ettei kerkiä onnitella.. :D :flower:

Sitten :hug: huitshapelille ja vaikka ei yhtään lohduta, tiedän tunteen. :/ kaveria pyytäisin meille mut niitä kun ei ole kuin muutama, pitää solveltaa jtn tekemistä. joku tuolla sanoikin hyviä vaihtoehtoja miten aikaa saisi kulumaan. itsekkin täyttelin ristikoita,luin lehtiä yms. mut täytyy sanoa että pitenmällä tähtäimellä sitä ei jaksa ja kaipaa ihmisiä jolle jutella. nyt kun kotona saannut viimein luvan olla ja tehdä niin sitä on tehnyt sitten mielissään kotihommiakin ettei tarvi maata, aina siihen asti kun puhti loppuu tai supistuksille pitää antaa periksi ja levätä. toivottavasti saat ajan kulumaan ja paljon positiivisia ajatuksia sinnekkin!

täällä oli ilmeisesti ollu puhetta siteistä synnytyksen jälkeen.. ite tarvitsin ekan kohdalla melkein ison vaippapaketin kun vuosin ku seula, tämäkin yksilöllistä. verihyytymät meinaan nyrkin kokosia ja päälle kohtutulehdus.. toivottavasti kukaan ei säiky :ashamed: monet ei tarvitse sitten kun vain pieniä siteitä muutaman päivän jälkeen. :) itellä oli näin kakkosen kohdalla ja toivon mukaan kolmosenki, itellä "epävarma" ja "yököttävä" olo kun persus vuotaa.. :/ noista öljyistä en osaa sanoa onko apua ja onko hyviä kun ite en oo koskaan käyttäny.. ekasta tikkejä 8 ja leikattiin väliliha (kuulut että tekevät herkemin ensisynnyttäjälle) ja tokasta tikkejä 2, toinen tikki kuulemma kauneussyistä :D toivottavasti jos tikkejä tulee niin ei montaa, pystyy ihan eritavalla istumaan ku vähenpi ja joissain sairaalois ei edes istuintyynyä kuten VKS jossa ite.
selkäkivuista: itellä esikon kohdalla jomotti 2 päivää ja lapsivesi meni lattian pesun jälkeen, tokan kohdalla päivän tosi kipee ja supistukset käynnisti. sukkapuikko kivut johtuu ennenmän kohdun venymisestä ja sen ligamenttien (olipas vaikea sana, mut ylipäätään kasvusta).

huomenna lääkäriin ja arvio yms. jotenki tuntuu että mun tuurilla menee vielä yliaikaseks ja turisen täällä ittekseni masun kans ku kaikki vauvautunu :ashamed: sen verran kauan on kärvistelty tuloksetta aina välistä että se tykkää asustaa, en mä pahaks pistä kunhan ei jää :/ :D

triple ja tossutin rv36+2

ps. ellokselta nätti vauvan starttipaketti 25e! näin vinkkinä! ja 3 eriväriä ainakin saatavilla. :) itselle vaalean sininen kotiin. (sis. 2 bobya (lyhyt.h ja pitkä), yhdet potkuhousut, housut ja paita +peitto ja ruokalappu, pehmonen kiva paketti..)
 
Haniböölle onnea tytöstä :flower:

Toiveikasodottaja: täällä yks pyöräilijä. Nyt se on alkaa olemaan hieman hankalampaa, kun maha on alhaalla ja asento ei ole kauhean pysty, niin tuntuu, että jaloilla potkii koko ajan mahaa :p Kun äitini kuuli, että vielä pyöräilen, niin sanoi, että sehän on vaarallista vauvalle. Aikanaan ton saman oli mummuni sanonut. Mutta ei äiti osannut sanoa, miks olis vaarallista, ehkä niin on ennen ajateltu. Muutaman kerran olen kuullut kommenttia, että miten voi raskaana pyöräillä.

kävin eilen neuvolassa. Verenpaine korkea, turvotusta löytyy, painoa tullut pari kiloa viikossa. Sykkeet oli 143 (ensin oli reilu 180, mutta laskivat normaalille tasolle). Hb oli 129. Terkka arveli, että lapsivettä olisi runsaasti. Sf-mitta oli 36,6 cm :whistle:

Nyt pitäisi lepäillä ja juoda tarpeeksi, jottei tulisi raskausmyrkytystä. Mutta ei tosta lepäilystä tunnu tulevan mitään. Eilen neuvolan jälkeen lähdin kaverin kanssa ostoksille. Sainpahan suurimman osan lopuista hankinnoista tehtyä, mutta on tuo ostoksilla olo väsyttävää :p Tänään piti ottaa rauhallisesti, mutta sitten tuli kaikennäköistä hommaa, etten ole ehtinyt kotona pahemmin olla. Nyt päätä särkee ja muutenkin olo on tokkurainen ja väsynyt, jossain välissä oli olevinaan vielä näköhäiriöitäkin. Olen tähän asti ajatellut, että raskaus menee yliaikaiseksi, mutta ei se ole haitannut, kun olo on ollut hyvä. Nyt on olo ollut pari päivää sen verran huonompi, että jos tää vielä nelisen viikkoa kestää, niin on silloin lopussa raskaat oltavat :/ Huomenna pääsen onneksi synnytystapa-arvioon, niin saa ainakin tietoa vauvan koosta ja selvyyttä tohon lapsivesiasiaan. Nyt tarkkailen koko ajan enemmän mahaa, että melskataanhan siellä ja jos on hiljaisempaa, niin olen heti huolissani.

Siteistä. Viikonloppuna kun käytiin tutustumassa synnärillä, niin vessassa käydessäni näin siteitä/vaippoja. Ajattelin, että ne olis vauvoille, ne kun oli sen kokoisia, kun muistan lapsuudesta (varmaan puolimetriä pitkiä, parikymmentä senttiä leveitä ja viis paksuja). Mutta ne eivät taitaneetkaan olla vauvoille vaan äideille? :snotty: Vai onko ne synnärin vaipat vauvoille noita kaupoissa myytäviä? Taidan kokeneimpien ohjeiden mukaan ottaa omat vaipat, synnärin vaipat näyttivät sen verran epämukavilta |O

Vega 37+4
 
Vega: äideille ne siteet on joo :D ite tykkäsin että omat oliva liian pikkusia joten aluksi käytin niitä, monen muun joukos. sairaalas on sellassia "verkkoalushousuja" johon puetaan ne siteet, ei kovin herkästi anna edes käyttää siellä omia vaatteita. ite ku menin synnyttämään niin ennen h-hetkeä puettiin marjapuuro aamutakki ja makkarasukat :x näin varmasti kolmosen kans, mut enpä pahaksi laita eipä tarvi omia vaatteita pestä.. :)

tuli muuten mieleen en voinnu olla kirjottamati mitä mun tytsy tänään sano. :D Fiona (2v9kk) tänään kysy että mikä toi on ja osotti mun tissejä, johon vastasin että äidin rinnat.
tytsy sitten tuumas; mullekkin ostetaan rinnat! :LOL: :LOL: yritin sitten selittää että ne kasvoi äidille ja että kasvaa myös tytölle.. :LOL:
 
Silleri
Vega, suuresti vuotavaisena voin kertoa, ettei alun vuotopäivinä ole mitään mukavampaa kuin sairaalan verkkopikkarit ja niissä 2kpl synnärin vaippasiteitä... ;) :LOL: No, niin kuin on todettu, kaikki eivät onneksi vuoda yhtä paljon. Meikäläiselle ei alkuun mitkään kaupan pikkusiteet riittäisi, kun ne kaksi "vaippaa" asettelee huolellisesti peräkkäin, voi makoillakin ihan rauhassa vaikka vuotaisi kuinka.

Riittää yök-aiheista.

Huomenna käynnistysarvioon, lastenhoitajan metsästyksen keskeytän siksi ajaksi kunnes kuulen, saako mies huomiseksi sairaslomaa. Sepäs olisi helppo ratkaisu, toivottavasti vaan on huomenna sen verran kunnossa, että uskaltaa pojan kanssa yksin olla. On vähän epämääräisiä oireita, toivottavasti löytäisivät lääkärissä jonkun syyn niille.

Niin ja onnea haniböölle ja tyttärelle! :flower: :flower: Ja muillekin vauvautuneille, jos olen jonkun unohtanut... voidaan pistää hormonien piikkiin.

rv38+0
 
Moikka!

Huomenna olis sitten synnytystapa/painoarvio,JÄNNITTÄÄ!!!
Eilisestä asti ollut päänsärkyä mikä ei meinaa lähtee särkylääkkeilläkään.. :|
Toivottavasti ei enteile verenpaineen nousua,yleensä mulla toi päänsärky merkki siitä.
Jospa olis vaan siitä kun nukun niin huonosti ja millon missäkin asennossa,et niskat ois jumissa ja siks pää kipee...en tiiä... |O
Sain kuitenkin olohuoneen lattian pestyä.
vkonloppuna käytiin miehen kans pesemässä olohuoneen matto niin sain sen levitettyä puhtaalle lattialle,siitä tuli hyvä mieli =)
Laittelin vauvan kotiintulo vaatteitakin valmiiksi hoitolaukkuun,tuli joku ihme pakote..
Ehkä johtuu siitä kun esikoista odotttaessa jouduin juuri samaisilla vkoilla yllättäen osastolle raskausmyrkytyksen takia ja kotiin tulin seuraavan kerran vauvan kanssa
:D

Mies on ollut flunssassa sunnuntaista asti,yrittäähän tuo minuunkin hieman nuhaa iskeä :kieh:
Taidettiin vilustua siellä maton pesussa,vesi oli aika kylmää :whistle:
Nytkin mies vetää hirsiä sohvalla työpäivän päätteeks.

Huitshapelille-Jaksamista makoiluun,muistan ite miten rankkaa henkisesti oli tyttöä odottaessa kun joutui sairaalaan vuodelepoon.
Siinä täytyy tosiaan "keksiä"virikkeitä että pää pysyy kasassa. :hug:

Vega-Paljonko sulla oli verenpaineet?

Siinäpä "tärkeimmät"nyt taidan keitellä teetä ja hyppiä huutonettiin vaatepaketteja kattelemaan :D

:wave: :wave:
 
Onnea haniböö



Kiitos kaikille tuesta!
Veti kyllä mielen maahan tuo neuvolakäynti, kun jotenkin ajattelin, että olisin jo saanut pienen liikkumaluvan, että saan edes pienet kotityöt tehtyä.
Mulla on tässä sängyllä läppäri, telkkari huutaa sängynpäässä, puikot ja langat, ristikkolehdet ja kirjat on sängyn alla. Mies tuossa laukas, että ei se auta kun nauttia tuosta tilasta :headwall:

cora: kiitos viestistä:) Taustoja; vauvan pää on kuulema ihan tyrkyllä, mutta vauva on viikkoihin nähden pieni. Lääkäri sanoi 1½vkoa sitten, että ei kestä alakautta syntyä. Siksi ollut tuskaista olla täällä "jalat ristissä".
Kaksi aikaisempaa synnytystä on ollut nopeita ja tämä raskaus supistellu tosi aikaisesta vaiheesta (muistaakseni rv 16 asti ) . Nopeat synnytykset tuovat oman jännityksen tähän odottamiseen. Neuvolassa tänään kävin ja arviolta vauva ei ole vielä kahta kiloa, joten makaaminen jatkuu sen 2 vkoa.

Mutta taas kääntyy yksi päivä iltaan (ja edessä yksi tuskainen yö *huoh* ) . Ja huomenna uusiks..
 
Vega

Itsekin tykkäsin niistä synnärin siteistä ekoina päivinä, mutta kannattaa ottaa omia mukaan jos vuoto on sellaista että niillä pärjää.. Kesken synnytyksenkin survaisin jalkaan ne verkkopögät (kamalat!!) ja synnärin siteen kun verta tuli sen verran.
 
haniböölle kovasti onnea pienestä tytöstä. :flower:

Pyöräilijät itsekkin olen kuullut juttuja ettei muka saisi polkea raskaana mutta eipä ole minua estänyt. :D siskokin sanoi että vielä viimeisinä päivinä ennen synnytystään kävi melkein 10km pyöräilylenkillä.

Tänään on ensimmäistä kertaa ollut sellainen olo että kumpa vauva jo syntyisi. Mikään asento ei ole ollut hyvä; makasit, istuit, nojailit, seisoit, ihan mitä vain niin aina on huono/tukala olla. maha tuntuu jättimäiseltä ja vauva siltä kun ois kasvanut ihan kamalasti kun liikkeet tuntuu niin että meinaa oikein sattua välillä. Ja sitten vielä kun liikkuu niin kamalasti aina välillä että huh. Kävin lämpimässä suihkussa tuossa kun olen lukenut että se voi rauhoittaa vauvaa ja nyt on saanut hetken olla ihan rauhassa. toivottavasti tämä on vain tämä päivä eikä enää huomenna...

Nyt taidankin tietää millaisia noi sairaalan siteet on. On saanut niitä laittaa vanhuksille pissavaipaksi ja aina olen miettinyt että kuinka inhottavan epämukavan näköisiä ne ovat. Ja kohta niitä saa itse pitää. :D Ainakin tietää ensi kerralla jos vanhuksia joutuu hoitamaan että miltä niistä tuntuu. :LOL: Ajattelin kuitenkin ottaa kaiken ilon irti ja rahoille vastinetta sairaalassa. Sairaalan vaatteet, vaipat ja kaikki tulee kyllä minulle käyttöön. :LOL:

Nyt puhisemaan hellan ääreen, pitää miehelle töihin eväät vääntää. :D
 
Onnea haniböö!! :flower:

Ja koeta jaksaa huitsihapeli :hug: En edes kestäisi ajatella moista, etten saisi mitään tehdä. Mä olen kuitenkin sellainen et tarviin kokoajan jotain tekemistä. Mutta nyt tietysti pitää yrittää vaan ajatella pientä, vaikka oman onnen kustannuksella...

Kirppiina mulla oli muutama viikko aivan sama juttu noiden sokerien kanssa. Yhtäkkiä kolmella +, vaikka muutoin oli aina ollut puhdas. Sokerirasituksessakin oli poikkeamia ja nyt sitten syödään terveellisesti ja jatkuvasti. Diabeteshoitajalle on aika perjantaina se vielä tarkistaa noi mittaukset ja ruokavalion muutokset yms. Hirveetä kyttäämistä on tää syöminen ja mä olin oikea herkkuperse vielä muutamia viikkoja sitten... Nyt ei saa syödä mitään herkkuja!!! Kokoarviossa en ole vielä ollut mutta siihenkin on aika perjantaina, joten katsotaan miten äipän herkuttelu on vaikuttanut pienokaiseen :ashamed:
 
onnea haniböö :flower:

pyöräilystä ei oo kukaan sanonu mulle mitään. Oon kulkenu sillä alusta asti, ei meillä oo etes autoa, ja neuvolassaki kyllä tietää et pyöräilen kun oon sanonu että sillä sinne tuun. Ihme ettei oo kieltäneet jos kerta on vaarallista... pitänee huomenna kysyä ku on aika.

Mulle tuli tuo siteiden tarve oikeestaan yllärinä. Ite ku oon vannoutunut kuukuppi-fani, en oo siteitä käyttäny ikuisuuksiin. Mutta ei varmaan nyt pysty tosiaan sitä käyttämään... Pitäänee sairaalassa ottaa jättirätit käyttöön ja ommella viel nopsaa jokunen kestoside itelle kotia. samallahan ne pesee ku nuo kestovaipatki =)

Mie edelleen ihmettelen miten erillaisia nuo synnytystiotapa-arviot voi olla. Mulla ei siis muutaku käsikopelolla sisältäpäin hieman venytelly suuntaan ja toiseen se naikkonen ja totes et mahtuu. Ei tuntunu inhottavalle eikä oikeestaan millekkään, mut siitä jäiki kyllä nyt sellanen pelko et tekiköhän se sitä ihan kunnolla ja entä jos ei mahukkaan.

Mentiin sitte tänään miehen kanssa kahestaan intialaiseen lounaalle. Se on ollu meijä vakkaripaikka ja aateltiin et mennään nyt ikäänku "vikoille treffeille".
Otin sitte linssejä makhanilla (selitys:tomaattinen pähkinäkastike).
Toi ruuan ja hieman sitä kerkesin syödä ku aloin kattoon sen koostumusta hieman tarkemmin ja makustelemaan suussani, ja tajusin et siinä on pakko olla kermaa tms maitovalmistetta.
Mies sitte varmisti tarjoilijalta, kyllä, kermaahan siinä. Mulla kun on todella todella herkkä ja paha laktoosi-intoleranssi.
Onneksi oli sentään mukavaa porukkaa töissä, ne anto sen ruuan kotipakettiin (miehelle iltapalaa) ja teki oma-alotteisesti mulle tilalle uuden annoksen.
Mut nyt vääntää sitte mahasta ku viimestä päivää,sattuu ja paisuu ja rupstuttaa ja tuntuu et oksennus tulee ku maha ei vaan mahu enää turpoomaan enempää, ai ai ai :headwall: :x
mun tuuria, tietenki.

Mitä teille on muuten sanottu neuvolassa yli-ajalle menemisestä?
Kaverillani meni 2 viikkoa, ja sit käynnistettiin, tuli jätti iso lapsi ja se repes tosi pahasti. Mulle se sano ettei nykyään anneta mennä ku sen 10päivää yli mut sit neuvolassa sanoki et 13 päivää! Siis 2 viikkoa! Mie en kyllä tasan varmaan ala oottaan niin pitkään, mut mitäpä muutakaan siinä voi jos ei tuu vaikka´mitä ite tekis. Ajatus vaan hirvittää jo nyt.

taas vessaan.... poppari ja beibe 37+6, 14 päivää laskettuun aikaan, jes.
 
Silleri
Lapsille on vahti! Tuttavani lupasi katsoa, itsellään on koululainen, kerholainen ja 1v., mutta silti lupasi... harmittaa vaan, kun ei ihan pian pääse vastapalvelusta tekemään, eikä varmasti suostu ottamaan mitään palkkaa. Hän pääsee sitten huomenna kokeilemaan koululaisen lähdettyä pariksi tunniksi 4 alle kouluikäisen lapsen kotiäitiyttä! Meidän molempien vanhemmat asuvat melkein 400km:n päässä, heitä ei ihan pienestä apuun auta hälyyttää.

Tosin alaselkään vihloo kuin puukolla iskisi, jos tästä pahenee, en kohta pysty enää 2v:tä hoitamaan. Sitten on saatava anoppi hätiin... Siitäkös riemastuu, appiukko kun on niitä miehiä, jotka eivät kertakaikkiaan tule yksin toimeen, ei ruuanlaitto- eikä siivoustaitoja.

Pyöräilystä, itsekin painelen pyörällä jos jossain on käytävä eikä auto ole kotona. Vähän jalat harallaan tulee poljettua kun maha on tiellä, mutta paremmin pyörällä pääsee kuin kävellen. Pyöräni on vielä "mummomallia" niin ajoasento on suht pysty. Tietääkseni pyöräilystä varoitellaan vain kaatumisvaaran takia. Mutta sanotaanhan, että sitä saa tehdä, mikä hyvältä tuntuu.

Huitshapelille
voimia ja kärsivällisyyttä! Päivät on pitkiä, mutta koita jaksaa! :hug:
 
Mullakin neuvolatäti tietää että pyörällä liiikun ja on aina kannustanutkin liikkumaan, lähinnä arvostelua tulee muualta tuttavilta tai sellaisilta jotka kummastelee että herran jestas kuinka voi raskaana polkea. Minä olen tottunut polkemaan kesät talvet pyörällä koulumatkat ja kaikki niin se ei ole mulle mikään kummastus. jos tämä raskaus olisi talvella, niin silloin varmasti jättäisin pyöräilyn kaatumisriskin takia mutta nyt kun on sulaa niin kovaa mennään niin että korvissa soi. :LOL:
 
Silleri
Vielä popparille, minä siis menen huomenna käynnistysarvioon, kun viimeksi meni 2 viikkoa yli ja syntyi suuri lapsi. En onneksi revennyt, mutta tukalaahan se oli sekä äidille että lapselle. Suomessa suhtaudutaan todella tiukasti käynnistyksiin ja annetaan lasketun ajan mennä yli, minullakin oli viimeksi käynnistys varattu rv 42+2 vasta, ehti tosin syntyä itsestään.

Että siinä vaiheessa jos laskettu päivä on ohi ja olo alkaa olla todella tukala(tukalahan se on aina, mutta jos tuntuu sietämättömän kestämättömän kamalalta), kannattaisi minusta ryhtyä vaatimaan käynnistystä, kehittää vaikka hysteerinen kohtaus neuvolassa ja lyödä vähän nyrkkiä pöytään jos muuten eivät usko. Meillä pitäisi olla tällä kertaa inhimillinen sairaala, pienempi kuin viimeksi, mutta jos sinne sattuu joku nihilistilääkäri joka ei suostu muuten käynnistämään, niin minä aion sanoa tulevani kahden viikon päästä nälkälakkoon heidän aulaansa... :D yksi yli 4,5kg lapsi riittää meikäläiselle.

rv 38+0 jo!
 
Taidan siis olla avoimin mielin noiden siteiden suhteen. Otan omia mukaan, mutta tarvittaessa käytän sairaalasta saatavia.

Pyöräilystä vielä. Viikko sitten menin neuvolaan pyörällä ja se tuli puheeksi terkan kanssa, ei se ainakaan mitään sanonut, että olis vaarallista. Kai se olis siitä jotain maininnut, jos pitäisi lopettaa.

Samperin puusilmä. Eilen oli paineet ekalla mittauksella 133/82, toisella mittauksella 138/87. Viikko sitten oli 120/81. Silloin oli hieman koholla, mutta silloin se pistettiin just ton pyöräilyn piikkiin, kaks viikkoa sitten oli 106/68, mikä on aika normaali. Onhan noita korkeampiakin lukemia, mutta omiin lukemiin nähden noussut.

Laitettiin äsken vauvalle huonekalut huoneeseen oikeille paikoille. Tai siis mies laittoi, mä olin työnjohtaja :LOL: Pinnis jäi vielä odottamaan pakkaukseen odottamaan kokoamista, vie sen verran tilaa makkarista, ettei vielä ole viitsitty koota sitä.
 
Pitkästä aikaa taas... Tunti meni että sain viestit luettua!

Ensin onnea vauvan saaneille, satunen ja haniböö olivat ainakin viimeisimmät!

Ja jaksamista vuodelevossa kärvisteleville ja muillekin kärsiville :hug:

Jälkivuodosta on ollut puhetta, mulla kesti esikoisen syntymän jälkeen muistaakseni 6 viikkoa, ja sain kyllä eräät kerrat lähettää miehen kauppaan hakemaan lisää siteitä. Alussa niitä meni paketillinen päivässä, huh... Mietin samaa mitä poppari, että jaksaisiko tehdä kestositeitä, mutta saas nyt nähdä ehdinkö. Liivinsuojia varten kävin kankaita ostamassa, ja ne pitäisi nyt seuraavaksi tehdä. Pitää vaan mennä anoppilaan saumuroimaan, niin saa siistimmät reunat kuin ompelukoneella. Anoppi kyllä varmasti katsoo kahteen kertaan jos siteitä rupean ompelemaan, mutta mitäs siitä...

Mulla alkaa olla jotenkin voimat vähissä, pakko on ollut päiväunet nukkua, kun yöunet ovat aika katkonaiset. Viime yönä heräsin monta kertaa, ei meinannut löytyä hyvää asentoa, ja vessassa piti ravata. Ja esikoisen kanssa pitäisi jaksaa kauheasti touhuta, vaikka mieluiten makaisi vaan sohvalla. Nostelukin alkaa tuntua jo aika ikävältä, mutta sitä ei voi välttää, kun pitää kuitenkin olla vähän väliä vaippaa vaihtamassa ja syöttötuoliin nostamassa.

Ai niin, vinkki imetysliivejä tarvitseville; KappAhlissa on kaikki rintaliivit 9,90 e ja tarjous koskee myös imetysliivejä. Itse kävin yhdet ostamassa, ja mietin, että pitäisikö vielä toisetkin hakea... Mulla on kyllä niitä jo aika paljon, mutta jostain syystä osa niistä, mitä käytin esikoisen imetysaikana, eivät tahdo nyt mahtua rinnan ympärysmitan puolesta. En kyllä käsitä miten se on voinut kasvaa, kun en ole mielestäni lihonutkaan, mutta kasvanut se kuitenkin on...

Mutta nyt alan valmistautua illan BB-lähetykseen :) Mäkin vollotin, kun Andreas sai tietää vauvauutiset, pyysin miestä tuomaan mulle nenäliinan, niin se toi pyyhkeen, näytti ilmeisesti vähän siltä, ettei nenäliina riitä :LOL:

Kirsikka rv 34+5
 
haniböölle paljon onnea tyttösestä :hug:

Ite tässä kovassa hässäkässä, huomenna muutto. :eek: saapi nähä kuin mun käy, nyt on jo semmonen jännityskiukku päällä ja päätä alkoi särkemään.. Kohta varmaan supistelee..

paremmalla ajalla sitten taas takaisin

Kati ja masu 37 + 5
 
Kiitos liivi vinkistä Kirsikka :wave: Olen menossa huomenna asioille niin täytyy käydä katsomassa valikoimat. Oliko siellä monia värivaihtoehtoja? Kuinkahan sitä osaisi ostaa sopivan kokoiset kun ei yhtään tiedä paljonko tisut tästä kasvaa vielä??

Huitshapeli minäkin luulen vihdoin tietäväni miltä supistus selässä tuntuu (korjatkaa jos olen väärässä!!). Onko se sitä, että tuntuu aivan samanlaiselta (pienen hetken) kuin menkkojen selkäkivuissa??? Mulla saattaa myös mennä hetkellisesti maha aivan sekaisin silloin. Näin mä oon ainakin kuvitellut... :ashamed:

Onnittelut Haniböölle :heart: nyt niitä vauvoja alkaa tulemaan jatkuvalla syötöllä!! Monella on jo viikot tosi pitkällä. Tuntuu vaan, että omat viikot ei kasva sitten millään!!!

meela 34+3
 

Yhteistyössä