Täälläkin ollaan reissulta palattu. "Pikaisesti" luin viikon tekstit ja paljon oli taas asiaa tullut
elämänperhonen Itselläni myös pco ja sen takia olen kahdesti ollut (rv14 ja rv26) sokerirasituksessa. Ensimmäisessä sokerirasituksessa paastoarvo oli rajalla, eli 5.3 jonka perusteella minulla olisi raskausdiabetes. Siitä lähtien olen mittaillut verensokereita kotona, kolme-neljä kertaa viikossa neljä kertaa päivässä. Uusimmassa rasituksessa arvot olivat kunnossa, samoin itse mitattuina, mutta lääkäri siitä huolimatta laittoi lähetteen äitipolille seurantaan ja ylimääräiseen ultraan, ja tänään tuli kutsu ensi viikolle. Hieman tarkempaa olen seurannut ruokavaliotani, mikä ei ennenkään niin epäterveellinen ole ollut. Painokaan ei ole vielä noussut kuin kolmisen kiloa, eikä lähtöpainokaan ole paljon ollut. Meillä ollaan noista sokerirasituksista ainakin tosi tarkkana ja ehdottomasti pco:laisten siihen kuulemma pitää mennä.
PCO:sta tulikin mieleen kyssäri, teille joilla kyseinen vaiva on todettu, oliko teillä vaikeuksia/ongelmia raskaaksi tulon kanssa? Minä olen jäänyt onneksi helposti, heti ekasta mahdollisesta kerrrasta raskaaksi, joten ongelmia ei sen suhteen ole ollut, vaikka etukäteen lääkärit lapsettomuudesta ja raskaaksitulon vaikeudesta varoittelivatkin.
suklaahirmu Minä odotan toista lasta ja minulla olisi myös ollut normaalisti vain kaksi lääkärikäyntiä (neuvolan kautta), alkuraskaudessa ja vähän ennen la:ta, mutta supistelujen takia pääsin viime viikolla tarkistuttamaan paikat, kaikki oli onneksi niinkuin pitääkin. Äitipolilla normaalisti on kaksi käyntiä, mutta itselläni niitäkin on useampi, raskausdiabeteksen (?) ja verenhyytymishäiriön takia.
Hammaslääkärin minäkin sain tänään varattua. Täällä niin paljon on asiasta ollut puhetta, että päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja soittaa itselleni aikaa hampaiden tarkastukseen. Kahden viikon päähän sain ajan, nopeasti mielestäni. Toivottavasti ei kovin paljon rekiä ole, viime tarkastuksesta kun on jokunen vuosi aikaa :ashamed:
22 vuoden ikään mennessä ei ole vielä yhtään reikää ollut, joten epäilisin, ettei nytkään ole..
Vaatteita meillä on päääasiassa 60cm ylöspäin, muutama pienempikin vaatekappale kyllä löytyy. Esikoisellakaan ei keretty kauaa alle 60cm vaatteita pitämään. Mutta olihan se kiva sairaalasta tuoda "oikean" kokoisissa vaatteissa kotiin.
Seksi, mitä se sellainen on??!
Eli hiljaiseloa täälläkin sillä rintamalla. Minua alkaa niin helposti supistelemaan, ettei juuri ole uskaltanutkaan mitään touhuilla, eikä kumpaakaan liiemmin edes kiinnosta. Sama juttu oli esikoisen raskausaikana, mutta nyt sentään on vähän vilkkaampaa sillä rintamalla.. ja eiköhän tuo makkarielämäkin palaudu (toivottavasti) kun tästä valtavasta vatsasta pääsee.
Äitiyspakkaus minulle tuli viime viikon alussa, viikko meni kun Kela oli sen Reimalta tilannut. Pakkaus on mennyt jo eteenpäin, kun myin sen. Hieman kurkin sisältöä ja melkein olisi tehnyt mieli perua kaupat, niin kivoilta vaatteet näyttivät
Järkevämpää oli se kuitenkin myydä, kun vaatteita löytyy kaapeista jo NIIN valtava määrä. Saatiin vähän ylimääräistä kelan rahakorvaukseen verrattuna ja saatiin rahoilla melkein kokonaan tuplat maksettua
Nyt iltapesuille pojan kanssa ja nukkumaan!
gibbon ja mytty 27+0
muoks. Onnittelut
nannalle! :flower: