¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Helteistä iltaa :wave:
Mun jalat on turvonnu muodottomaks |O tuo jalkapöytä vai mikä lie tursuaa tohon varpaiden päälle jo :eek: Oikein eroottista :whistle:

Mäki hain äippäpakkauksen tuossa muutama päivä sitten ja olin tosi tyytyväinen.Varsinkin se toppapuku oli kerrassaan hurmaava.

Mulla on nyt tunnin ajan tullu n.15min välein aikamoisen kipeitä suppareita :/ Saas nähä miten tää ilta lähtee taas käyntiin.... :/

Mä vaan pikaseen :wave:

-Laura ja Jättis 30+3-
 
Moi!
Kiitos Gibbon pco:hon liittyvistä kommenteista. Tosiaan täytyy sivistää tuota meidän neuvolaa, että hekin ottaisivat tietoa ainakin siitä, mikä pco on jne. Kyselit, että onko ollut vaikeuksia raskaaksi tulon kanssa...vaikka mitä... eli lapsettomuuden kautta minulle tämä diagnoosi on saatu. Oireita ei minulla mielestäni sinällään ole ollut muuta kuin se, että kuukautiset eivät tule luonnostaan hyvin...eli epäsäännöllisesti ja kierto voi olla melkein puoli vuottakin. ja sitten tosiaan en ovuloi. Meille ei tehty inseminaatiota lainkaan, koska siitä ei olisi kuulemma ollut hyötyä tässä tapauksessa ja mentiin suoraan clomien ja metforminien jälkeen ivf-hoitoon, joita tehtiin kaksi, ja en niistä raskautunut. Mutta sitten tuli tämä luomuplussa. Eli viitisen vuotta vierähti, että vihdoin saamme vauvan. Olen aiemmin kertaalleen saanut jo keskenmenon ja tähän sairauteenhan kuuluu se suurentunut km-riski. Nyt minulla oli tukihoitona lugesteronit aina viikolla 12 asti km-riskin takia. pco:sta johtuvia oireita minulla on sellaisia, että lihon herkästi ja paino kertyy tuohon keskivartaloon - muulloinkin kun nyt siis :)

Ihana tuo video sitruunaa maistavista vauvoista :) Täytyy tallentaa tilanne, kun omallekin sitten joskus maistattaa ekaa kertaa....Mutta tuo vauvakakku...niin ihana kuin onkin...en voisi kuvitella syöväni.

Ootteko muuten miettineet jo nimen/-t valmiiksi vauvalle?

rv 27+3
 
siitä vauvakakusta, en miekää ajatellu että voisin syyä sitä.. ihana ois esim: ristiäisiin mutta kukas sitä kehtais syyä? "syödään vauvaasi" :D
joo iteki hokasin että pitääpä tallentaa sitte ku oma muksu maistaa sitruunaa ja muita hedelmiä..

Nimeä oon miettiny : Noel (1.vaihtoehto).. Roope, Roni, Rasmus, Aatu jne.. Aika yleisiä mutten mitään Jormaakaan halua lapseni nimeksi.. nyt koisimaan.. rupes nukuttaan hirveästi.
 
Täällä taas heti aamusta. Tää on nyt tullu näköjään ihan tavaksi, että herään aikaisin aamulla, syön vähän aamupalaa, palstailen ja n. tunnin päästä takaisin nukkumaan. Onkohan tää jotain kehon valmistautumista yöheräilyihin :D

Naurukohtaus- mulla myös nuo jalkapöydät turvonneet. Kun katson jalkojani niin en edes tunnista niitä omikseni :( Varmaan tää hellekin on nyt vaan pahentanut asiaa.
Mulla on normaalisti myös tosi leveä ja korkea jalka, että esim. sandaalien löytäminen on vaikeaa. Nyt oon sitten miettinyt että mitä ihmettä mä syksyllä vedän jalkaan hameen kanssa, kun ei varmasti mitkään korkkarit tai saappaat mee jalkaan, eikä lenkkaritkaan oikeen sovi :eek:

Nimiä ollaan myös mietitty ja yksi vaihtoehto etunimeksi on löytynyt ja 2 vaihtoehtoa toiseksi nimeksi. Pojalle on niin vaikea keksiä :/ Eikä miehelle kelpaa mikään mitä mä ehdotan :snotty:

rv 30+4
 
zizilisko ja naurukohtaus: missä vaiheessa teillä alko tulla sitä turvotusta?
Mulla on vaa sormet turvonnu nii palio että kihlasormus menee enää just ja just pikkurilliin :kieh:
pitää keksiä sille uus paikka..esim kaulaketjuun kaulaan, tai takaisin siihen rasiaan säilöön :ashamed:

On mun naamaki hieman turvonnu. Tai oikeestaan melko paljon ja pohkeet..Muttei nuo jalkapöydät.
Johtusko siitä ku oon kuitenki pakottanu liikkumaan itteni? Saatan käppäillä 6km sillon tällön yhteensuuntaan.. Tai enenmpiki jos vauva sallii tuolla masussa. Tänään hirvittää lähtiä käveleen 2 km matka kaupungista laitakaupungille kirpputorille kun vauva painaa rakkoa sen verran että tuntuu että varmasti pissaan siinä välillä housuun.. Meen ostamaan pyörän kirppikseltä että pääsee liikkumaan vähä nopiampaa ja enempi.Kun tuo kävely ei enää suju niin mahtavasti kuin kuukausi sitten pysty vielä käveleskeleen noita 6km lenkkejä.. :'(
Nukuin yön tosi huonosti.. Oli niin kirkasta illalla että piti ukolle sanoa että laitahan musta lakana ikkunaan suojaksi. Siinä me molemmat roikuttiin ikkunassa yövaatteissa meikä piti lakanaa paikallaan ja ukko laitto sen nipsuihin kiinni. Oli varmasti ohikulkijoille näky. :LOL:
ukko lähti puoli 7, polkemaan töihinpäin täältä o sellane 6-7 km sen työpaikalle.. Ois menny autolla mutta se on huollossa ja sen saapi vasta perjantaina käyttöön. :$ mulla vähän hirvittää kun se lähtee sotkemaan armeijan huutokaupasta ostetulla pyörällään, kun sillä ei oo mikään mahtava kunto!! Ja kun se on semmonen hulttio että ei aina taho autoja kunnolla kattoa. Pidinki sille "äidillisen" saarnan ennen ku se lähti, huikkasin vielä parvekkeelta perään että "muista pysähtyä ennen suojatietä" ja katsoa kunnolla autot.. Soitan sille kyllä tässä jonku ajan päästä että onko päässy perille turvallisesti. Eihän täältä kaupunkiin polkeminen ole kuin hujaus! Alamäkeä koko matka.. Mutta takasin kaupungista, ylämäkeen rinnettä pitkin.. huhhei, kun tuntuu että kävellessäki tunkee asfaltti vastaan.
:D Jaa naapuritki on heränny. Niiden herätyskellon ääni huutaa meidän seinien läpitte.. :LOL: saa ilmasen joka iki-aamuisen herätyksen 6:50.
:$ ajattelin että ku oon kaupungissa ja oon sen pyörän käyny ostamassa niin, pitäisköhä polkassa siskon tykö kylään..Olla siellä 6 asti ja polkea sitten ukon kanssa samaa matkaa kotia..Sovittiin että illanpäälle polkassaan Citymarkettiin, täältä sinne on n. 7km per suunta. Pitäisi käydä ostamassa ukolle eväsreppu ja vauvan vaunuihin pumppu.
Ja tuosta pumpusta tulikin mieleen että pistä ukko tekemään jotakin ja mene itte perässä!
Käskin ukon eilen kattua ettei oo reikiä sisuskumissa vauvan vaunuissa, no sehä suju oikein mukavasti eka renkaan kohalla, mutta sittekö piti sisuskumi tunkia takasin vanteen ja päällyskumen väliin niin se piti tunkea sinne ruuvimeisseli kanssa, ja reikähän siihen sisuskumeen tuli! Kiva, ois ollu renkaat kunnossa niin nyt pitää ostaa uuet. :headwall: ois vissii pitäny itte tehä seki..
jaah.. mitäköhä sitä söis aamupalaksi? Ruisleipä alkaa nii sikana närästämään.. Hyvä kun tuli ruisleipä mieleen.. siitä tuli mieleen rauta, ja pitääpä tullessa kaupungista käyvä ostamasa apteekista rauta pillereitä joku Maltofer vai meltofer ? onko siittä kellään kokoemuksia??? Kun tuo obsidan fe++ tuppaa tekeen mun masun vuoristoradaksi :LOL: .. nyt meen syömään ja laittautumaan ihmisen näköseksi..
9 lähtee bussi kaupungin kulmille.. heippodei ja kertokaahan muutki mukavia kuulumisianne.
:flower: onko mun vauva jo kääntyny kun yöllä heräsin siihen ku nipisteli sillain jännästi, ei kipiästi vaan jotenki lihaksia alavattasa ja tuntu niinku jotaki palloa ois jyrätty jonneki luiden tai jonneki väliin?" onko se siis ankkuroinu nuppinsa sinne?
 
huomenia vaan

taas heräsin supistuksiin, eka tunti parikyt minsaa väli, sit kymmenen minsan välein ja kolmas tunti ehkä hyvällä tuurilla viisi minuuttia väliä. Soitin jo neuvolaan ja sit kättärille että jokos tuun.. Puhelun jälkeen ne supistukset sitten häviskin. On tämä outoa.

Mä en ole vieläkään hankkinut vauvalle mitään. Äitiyspakkausta ei oteta, pinnasänky, turvakaukalo ja kasa vaatteita on jäljellä vielä esikoiselta joten ei oikein mitään tarvitakaan. Esikoisen kanssa pärjättiin ilman hoitopöytää, nyt ukko oli hakenut sellasen joltain kaveriltaan. Kamala rotisko, ja aivan varmasti turha.

Esikoista odottaessani mä olin niin intopiukeena tulevasta vauvasta että keskityin vaan täysillä siihen vauvan varustamiseen. En osannut kuvitella ollenkaan että tapahtuis jotain mihin ei löydä kaupasta välineitä.. Olin ekan puol vuotta tosi masentunut ja mulla oli kovia sopeutumisvaikeuksia kotiäidin rooliin. Aina tehny hirveesti töitä ja opiskellu ja ollu kaikissa riennoissa ja muissa mukana. Sitten raskauden ja viimeistään vauvan syntymän myötä viimesetkin kaverit hävis ja mä olinkin sitten oikeasti aika yksin. Imetys ei sujunut, esikoinen oli tosi hankala öisin, meillä ei nukuttu juuri lainkaan. Vauva-aikaan esikoinen nukkui 20 minuuttia kerrallaan, ja jossain vaiheessa saatiin tietenkin pidennettyä sitä, mutta rankkaa oli. Eikä siihen osannut valmistautua, kukaan ei kertonut tai varoitellut.

Nyt oon sitten ollut astetta rennompi, etten turhaan intoile etukäteen "sitten ollaan niin ja näin sen uuden vauvan kanssa ja kaikki on niin ihanaa"

Huoh. sataispa vettä.

30 + 4
 
Vauvan lääkekaappiin voisi varata ainakin just noita suppoja, sitten desinfiointiainetta (septidin) navan puhdistukseen (+pumpulipuikkoja puhdistusta varten), keittosuolatippoja + nenäfriida tukkoisen nenän varalle, bepanthen-voidetta (voi käyttää esim. vauvan peppuun jos on tullut vähän ihoärsytystä ja myös äidin kipeisiin nänneihin!), mahdollisesti myös jotain muuta voidetta, kuten sinkki- tai talkkivoidetta (mutta sellaisen ehtii kyllä hakea sittenkin jos tarvetta ilmenee)... Mitähän vielä... Ja äidille kannattaa varata synnytyksen jälkeen särkylääkettä, jos on tarvis, jotain rasvaa nänneihin, kuten lansinoh tai bepanthen, hirmuiset määrät siteitä jälkivuotoa varten (mulla meni esikoisen aikaan paketti päivässä ekan viikon-parin ajan, ja vuoto kesti yhteensä 6 viikkoa... pitäisi varmaan harkita kestositeitä ), liivinsuojia... Nämä eivät nyt mene ihan lääkekaappi-osastolle, mutta saman suuntaista kuitenkin :)

Me oltiin tossa viikko mökillä, tultiin loppuviikosta takaisin, ihana olla taas kotona.

Mutta nyt kävi kutsu, pitää mennä...

Kirsikka rv 27+4
 
Heissan taas kaikille pitkästä aikaa =)

Paljon taas tullu tekstiä, mut lueskelen paremmin ku ehdin, nyt pikaseen kuulumisia kun muut viel nukkuvat ;)

Lauantaina mustakin tuli sit viimein rouva :heart: Oli ihanat pienet häät ja kaikki suju hienosti ja ilmakin oli mitä kaunein. Illalla iski vain ihan tajuton väsy pitkän päivän jälkeen, mut muuten jakso hyvin eikä jalatkaan turvonnu mitä pelkäsin. Vauva oli kans vilkkaalla päällä ja hienosti masu heilu potkuista puvun alla :D

Viime viikolla oli lääkärineuvola ja muuten kaikki ok, sf-mitta vain oli pudonnu 24 cm ku viimes oli 25,5 ja monesti mittas ja sen sai. Aikovat sit seurata et johtuko vauvan asennosta vai mistä. Vielä ainaskin istuskelee masussa eli ei oo kääntyny, mut kerkeehän tuota vielä. Ja ultrallakin katottiin ja sukupuolta koitettii selvitellä, muttei kunnolla näkyny taaskaan ja varovaisesti taas tyttöö veikkas et jokohan tohon uskos et taas prinsessa tulossa :heart:

Mut nyt aamiaisen tekoon, hyvää alkavaa viikkoa kaikille



=)
 
Huomenta!

Satunen: Rovaniemeltä tosiaan ollaan =) ... Noista vaunujen hinnoista en tiedä kun ostettiin meille ylivieskasta vaunut. Mutta jonki näkösiä renkaita sielä oli myynnissä. Kannattaa käydä kattomassa tosiaan.

Hipsuli: Onnea rouvutumisesta :flower: :flower: !

Pöppiäiselle :wave: taas vähästä aikaa!

Miten tiheästi teillä muuten menee nyt nuo neuvolakäynnit? Kun joku tais sanoa että 2 viikon välein, ja kun asiaa netistä lueskelin niin näytti olevan yleinen käytäntö. Meille ainaki vielä annettiin viimeksi aika 4 viikon päähän. Eli seuraava käynti on rv 33.

Ajattelinpas vielä muistuttaa ja jos on tullut uusia niin kertoa siitä facebookin syysmassuista! Kannattaa toki liittyä sinnekki, noin 50 ihmistä on syyskuisista ja meistä sielä yhteensä.

Nanna + poju 30+5
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa. :)

30.viikko alkoi täällä (29+0) ja sen kunniaksi näin yöllä unta synnytyksestä. naurettiin miehen kanssa aamulla sille unelle kun oli niin outo. synnytin muka viikolla 32 ja lapsi paino 3030g ja oli 48cm pitkä. melkoinen pötkö niille viikoille. :D synnytyksen jälkeen lapsi, isä ja hoitaja vaan lähtivät enkä mä saanut edes kuulla kumpi tuli (lopulta selvisi että poika). sitten hetken päästä lapsi olikin jo tissillä eikä imenyt kunnolla. sanoin että no eihän keskoset yleensäkkään heti ime kunnolla (mikä keskonen tuon kokonen :D ) hetken päästä unessa oli isosiskoni joka kovaa neuvo että kuinka mun pitäisi nyt lasta kantaa ja pidellä yms. sitten tulikin kauhea kasa sellaisia sukulaisvieraita joiden kanssa en ole ollut tekemisissä kymmeneen vuoteen... mielenkiintoinen uni. Ja synnytys sujui vielä niin nopeasti ettei päästy edes saliin asti vaan oltiin jossain perusosaston huoneessa. Täytyy sanoa että jos se synnytys nuin menee niin hiukan pelottaa :LOL:

asukas on tänä päivänä muljannut ihan kunnolla mahassa. Huomaan selkeästi että ei tykkää yhtään jos istun etukumarassa tai makaan kyljelläni kun alkaa aina silloin yrittää tulla läpi mahasta. heilahdukset tuntuu kummallisilta. koko maha velloo ja on sellainen olo että kaveri heittää kuperkeikkoja koko ajan. Ei ole näemmä kuuma vaikuttanut vielä tähän kaveriin.

Nyt pitäisi lähteä aamupalan tekoon.

rv 29+0
 
Ihan ensimmäiseksi... voi kamala tuota suru-uutista tuolla heinäkuisten puolella. :ashamed: Kävin itsekin lukemassa ja kyyneleethän siinä alkoi väkisinkin valumaan ja tuli pelko itselle, riski on kuitenkin aina olemassa :'(

Pakko kasailla itseään nyt kun töissä on, ei sovi olla tomaatit silmien paikalla :/ Joku oli käynyt istuskelemassa hierovassa tuolissa. En välttämättä suosittele.. Meillä on työpaikalla tällainen tuoli käytössä, mutta sen käyttö on kielletty raskaana olevilta. Kun se hieroo paikkoja niin voi hieroa samalla myös sellaisia hermoja jotka johtavat supisteluihin. Laittaa myös veren kiertämään nopsemmin, joka myös johtaa supisteluihin, joten olkaahan varovaisia hieromajuttujen kanssa :wave:

Viikonloppu oli aivan ihana! Aurinko paistoi ja oli ah, niin ihanan kuuma! Auringossa maattiin kavereiden kanssa ja nautiskeltiin, saunottiin, syötiin hyvin ja käytiin terassilla ja Vauhtiajoissa. Oli tosi kivaa pitkästä aikaa ja ihana tauko muuton keskellä. =) Nyt on vain vähän tylsää olla töissä kun olisi niin paljon mukavempi olla ulkona tällaisella ilmalla.

Huomenna olisi sitten viimeinen neuvolakäynti täällä vanhalla paikkakunnalla, pitäisi saada aikaiseksi varmaan soittaa uusi aika tuonne Seinäjoen neuvolaan... Olen vähän niinku unohtanut asian... :whistle:

Jospa jatkaisi nyt työskentelyä... :headwall:

Adette & Allu 30+5
 
minäkin luin sen kamalan suru uutisen.. Voi pientä. Siellä on nyt taivaassa muiden enkeli vauvojen kanssa oottamassa sitä päivää kun isi ja äiti tulee myös taivaaseen ja siellä se vasta alkaa se niiden yhteinen perhe elämä! :heart: :'(

Kävin ostamasa sen pyörän.. kirppikseltä 55?.. IHan ok kunnossa nopsa merkkinen, kulkee kuin unelma sillä pääsee tosi lujaa ku ohuet renkaat.mutta siinä ei oo jalka jarruja vaan käsijarru, ja hemmetin kova penkki. 1,5km poljin tänne siskon luo niin perä kyllä puutu mukavasti ja siinä vipattaa vähän takarengas.. tuon pyörän annan sitten siskolle kun ens keväänä mulle ostetaan helkama mummopyörä uus :) ja siihe se vauvan turvaistuin kans. :heart: tuohon romuun uskalla mitään kiinnitellä, on varmaan sen 20 vuotta vanha jos ei vanhempikin pyörä :) mutta silti sillä pääsee tulemaan ja menemään.
Väsyttää hirveästi..taidan koisia unet tuossa siskon sohvalla, on sen verran pehmeä ja mukavan tuntonen. Palaillaan! ja kiitos vauvan lääkekaappi hankintojen neuvonnassa
 
Moi

kävin kans lukee sen ja ihan kauheaa, itkin kun ois joku tutun vauva tms sellainen kyseessä...ihan kauheaa :'( :'(

Katiapatia kärsii suppareista ja niin täälläkin..käytiin eilen mökkitiellä ja sen verran kai pomppuja et ärsytti oikeen kunnolls, viime yönä supistuksia 20 min välein monta tuntia et heräsin välillä aina niihin, sit loppui ja tänään kans herkästi ollu mut ei säänn..kurjaa!!!!

huomenna ois neuvola ja saa nähdä lähdetäänkö tarkistukseen lääkäriin, meillä ei neuvolassa terkka testaa onko kohduunsuulla mitä tapahtunut vaan aina mennään lääkäriin ,mikä on toisaalta tyhmää ,kun aika useassa paikassa voi homman testata ihan neuvolassa..

vauva potkii vielä tosi kovasti tonne alas tai sit työntää kädellä ja puskee päällä kun en enää osaa sanoa miten päin tuolla on :heart: ..

kauheasti tekstiä tullu ,en muista nyt kaikkea mitä piti kommentoida...

kelan kanssa asioitu tänään kauan ja vielä soittavat mulle..miehen tulot kun vaihtelee paljon niin hurja selvittäminen...

mut huomenna palataan neuvolaterveisin

pw 30+3???
 
Hipsuli onnea :flower:
Täällä ei mitään helteitä näy vaan palellaan kylmässä tuulessa. Eli ei näytä se kesä millään tulevan tänne oulun seudulle. Muutama vähän lämpimämpi päivä ollut. Sen verran että lapset on päässyt uimaan itseä kyllä ei ole tuo kylmä vesi paljon houkuttanut edes kahlailemaan.

Neuvola käynneistä oli puhetta niin kyllä minä ainakin sain vielä viimeksi ajan reilun neljän viikon päähän eli seuraava käynti olis viikolla 34 eli varmaan tuoki vaihtelee paikkakunnittain tosin minulla oli taas vaihteeksi tuuraaja joten en tiedä kuuluuko oikeistii mennä noin. Keskiviikkona olisi sitten tuo sokerirasitustesti, sekin venynyt jos kuinka kauaksi kun kaikki paikat on heinäkuun kiinni ja sinne yhteen aukiolevaan labraan hirveät jonot.

Täälläkin noista supisteluista on tullut joka iltaisia seuralaisia. Päivisn niitä ei esiinny vaikka tekis mitä mutta odotappas illalla kun käyn nukkumaan niin johan alkaa. Ei nuo mitään kivuliaita ole ja en usko että mitään saavat aikaan muuta kuin häiritsevät iltaisin nukahtamista. Muutenkin tuntuu tuo unensaanti nykyisin vaikealta kun mikään asento ei ole oikein hyvä :/

Nimistä oli puhetta ja etunimi on pojalle valmiina toinen nimi ihan täysin hakusessa kun mikään ei tunnu sopivan. Tosin eihän tuosta etunimestäkään voi sata prosenttisen varma olla jos poika ei olekkaan yhtään nimensä näköinen ja menee koko nimi vaihtoon.

Pumppernikkeli ja niilo 30+5
 
Hipsuli - kovasti onnea rouvautumisesta!

Pitihän se minunkin sitten kävästä heinäkuisten pinossa.. :'( Kyllä nämä uutiset saa aina mielen matalaksi... Ihan kamalaa....

En muista kirjoittelinko viime viikolla neuvolakäynnistä.. Nooh siellä kaikki kuitenkin hyvin oli. SF-mitta on 25 cm esikoisesta oli näillä viikoilla jo 29! Painoa on tullut yhteensä hurjat 12,7kg!!! Mutta ei siitäkään sanomista tullut...

Neuvolakäynnit on meillä olleet tähän saakka 4 viikon välein ja nyt sitten 2 viikon välein. eli seuraava on rv32. Ja lääkäri näin toista odottaessa on vaan 2 kertaa eli rv 12 ja 36... Ja lääkäri laittaa sitten rv 36 lähetteen äippäpolille synntystapaarvioon... Muutenhan tuota ei sais, mutta kun esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla...

Nimet on mietitty.. saattaapi kyllä sielä muutua..

Nyt neitonen heräs. On mentävä!

Emppu & Papunen 30+2
 
Onnea hipsuli :flower:

Neuvolakuulumisia

rr 121/71
sf 23
hb 115

painoa tullu nyt 600g per viikko alusta 7,6kg

seuraava aika on kolmen viikon kuluttua, ja sen jälkeen sitten kahden viikon välein. :)
Aika menee nopsaan, ennekuin huomataan niin täällä jännätään ketkä on
synnyttämässä :D


jaahas täytyy mennä sulattelemaan ruokaa sohvalle :wave:
tulee taas uni aikasin ku työt taas viikonlopun jälkeen alkoi..ja aikanen herätys.

meillä ei ole nimiä lyöty lukkoon, ehdotuksia on ilmassa.
 
Hipsuli Onnea!!! :flower:

Meillä on ollut neuvolakäynnit tähän asti kuukauden välein, mut sit rv 30 eteenpäin ne alkaa olemaan kahden viikon välein. Ja sit jossain loppuvaiheessa ne on kerran viikossa. =)

Meillä on nimi melkein keksitty :) ensimmäinen ja kolmas nimi on jo valmiina, mut toinen nimi on vielä vähä vaiheessa, mies tuossa just yrittää miettiä sitä :D

Monet täällä sanoo että aika menee nopeesti tj, mie oon varmaan ainoa jonka mielestä aika matelee eteenpäin, tuntuu että on ikuisuus vielä siihen kun pikkuinen on sylissä :heart: mie oon kyllä muutenkin niin kärsimätön, että tää odottelu tekee mulle ihan hyvää :D

mutta nyt iltapalle!

memmy ja vaavi 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmy:
Hipsuli Onnea!!! :flower:

Meillä on ollut neuvolakäynnit tähän asti kuukauden välein, mut sit rv 30 eteenpäin ne alkaa olemaan kahden viikon välein. Ja sit jossain loppuvaiheessa ne on kerran viikossa. =)

Meillä on nimi melkein keksitty :) ensimmäinen ja kolmas nimi on jo valmiina, mut toinen nimi on vielä vähä vaiheessa, mies tuossa just yrittää miettiä sitä :D

Monet täällä sanoo että aika menee nopeesti tj, mie oon varmaan ainoa jonka mielestä aika matelee eteenpäin, tuntuu että on ikuisuus vielä siihen kun pikkuinen on sylissä :heart: mie oon kyllä muutenkin niin kärsimätön, että tää odottelu tekee mulle ihan hyvää :D

mutta nyt iltapalle!

memmy ja vaavi 26+4
Sillon vasta kahden viikon välein neuvolakäynnit?!?
Mulla oli viimeks rv 25+5 neuvola ja nyt on huomenna rv 27+4 neuvola.. :whistle:

 
Pitipä itsekin mennä heinäkuisista lukemaan surullisia uutisia :'( Kamalaa! Tuli vauvansa menettäneen perheen puolesta todella huono olo ja heti alkoi miettimään tilannetta omalle kohdalle, kuinka kamalaa se olisi.. Kaikkea ikävää kuitenkin voi sattua.. :(

Mukavampiin asioihin, eli Hipsulille kovasti onnea naimisiin menon johdosta! Miehen kanssa myös eilen puhuttiin naimisiin menosta, mutta päivää ei lukkoon lyöty, eikä edes vuottakaan :D Ei ainakaan vielä ensi vuonna, katsoo miltä tilanne vaikuttaa 2010.. :)

Katsoin esikoisen aikaisesta äitiysneuvolakortista, niin meilläkin rv30 jälkeen alkaa olemaan neuvolat kahden viikon välein (ainakin kaksi vuotta sitten oli). Joskus loppuaikana sitten viikon välein. Tähän asti olen käynyt n. neljän viikon välein, seuraava neuvola on ensiviikon lopulla.

Olen perjantaina menossa äitipolille raskausdiabeteksen takia johonkin seurantaan, kovasti odotan jo ultraan pääsyä ja vauvan näkemistä. Joskohan ne nyt suostuisi kertomaan sukupuolen!? :whistle: Kiva olisi myös tietää vähän painoarviota, mutta eiköhän ne sen jo näillä viikoilla automaattisesti katsokin..!?

Nimet meillä on ollut molemmille valmiina jo kauan, mutta lopullisesti nimi päätetään kunhan tiedetään miltä vauva näyttää ja kumpaa sukupuolta on =)

Nyt iltapesulle ja nukkumaan.. Hyvät yöt kaikille! |O

gibbon ja mytty 27+4
 
Täällä yksi uneton

Ei tule uni tai herään aamuyöstä valvomaan ainakin tunniksi.

Ostin miniläppärin niin voin roikkua täällä netissä yökaudet :LOL: Tietokone on ollut vielä tähän asti makkarissa joten siellä ei voi naputella yömyöhään että mies saa nukuttua ja piakkoin siirretään tietokone pojan huoneeseen jossa vielä vähemmän illalla surffailet. Tämä kone on kyllä tosi näppärän kokoinen.

Selkä on tosi kenkkumainen :( Olin suunnitellut meneväni kuntosalille odotusaikana jotta selkä ei kiusaisi. Yhtään kertaa en ole käynyt!! Eka oli väsymys ja pahoinvointi, supistelut ja nyt kesällä on ollut muuta ohjelmaa jne.. Aika on mennyt älyttömän nopeasti. Monta asiaa vielä tekemättä mitä oli suunnitellut. No sitten vastapainoksi viimeiset viikot ja päivät matelee :/

Multa on hävinnyt vähäinenkin keskittymiskyky, ärsyynnyn ja kommentoin helpommin jopa vieraille ihmisille ja jotenkin haluaa olla vain itsekseen tai perheen kanssa. Viikonloppuna lähdetään mökille miehen sisko perheen kanssa ja jotenkin ei jaksaisi yhtään semmoista yhteistä olemista vaikka ovatkin tosi kivoja. Hassua :/

Altsun (kälyn ja sen kavereiden antama nimi vauvalle) asento on ilmeisesti edelleen poikittain mutta en ota selvää missä asennossa se poikittain on. Toivottavasti kääntyy piakkoin. Alapään jomotus välillä mietityttää. Nytkin tuntuu siltä että työntäisi päänsä läpi...

Nyt unta yrittämään

Tiihu & Altsu rv 27+3
 
Onnea täältäkin Hipsulille rouviintumisesta! :flower: :D

Neuvolasta juuri tulin, olisin tarvinnut saikkua, mutta en viitsinyt ruinata :ashamed: Olen niin väsynyt, oikeastaan uupunut, ja iltaisin on alkanut supistelemaan. Tuntuu, että tarvitsisin pari päivää levähdystä. :| No, tässä kuitenkin neuvolakuulumisia...

paino: noussut 100g / 4 vko ;) yht. kuitenkin jo 9,8 kg :whistle:
rr: 108/60
hb: 114
sf: 31cm
pissa puhdas
vauva todennäköisesti jo raivotarjonnassa
vauvan syke 142
liikkeet +

Nyt pitäisikin sitten seuraava aika varata sinne sjoelle. Kun vain pääsisi puhelimella läpi! :kieh: Neuvolatäti sanoi, että pitäisi varata lääkäriaikakin koska olen viimeksi viikoilla 21+5 ollut lääkäritarkastuksessa. Nyt siis pitäisi mennä ja seuraavan kerran sitten rv 36. Tästä eteenpäin myös neuvola-ajat ovat kahden viikon välein ja perhevalmennus alkaa piakkoin =) Nopsasti se aika vaan kuluu, enää on 9 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan. Tuntuu loppujen lopuksi niin lyhkäiseltä ajalta.

Eilen saatiin uudet kaapit makuuhuoneeseen ja niitä piti sitten miehen alata kasaamaan illalla - no myöhäänhän siinä meni eikä ilman asennuskaljaa selvinnyt :D On se vaan niin mukavaa seurata kun "minähän en mitään ohjeita tarvitse" laittaa kaappia kasaan. Muutama naarmu on siitä todisteena nyt parketilla ja melkeinpä uudessa tapetissakin, mutta onpahan kaapit pystyssä ja siitähän ukkoa pitää päälaelle taputtaa :LOL: Ja tänään jatkamme kylppärin puolella kaappien kasausta, voi juku! :p Ei ihme että tässä tuntee tarvitsevansa sairaslomaa :whistle:

Nimistä on myös ollut puhetta. Meillä hätäkaste nimet on aika lopullisia, ehkä... Katsoo nyt miltä vauva näyttää, sopiiko nimi hälle yhtään. Sitten varmaan vielä vaihdetaan. Mutta on niistä sen verran kova vääntö ollut ettei kovin helpolla aikanaan vaihdu :D

Adette & Allu 30+6
 
:attn: kertokaa oonko tehny jotaki väärin ku poljin eilen pyörällä tohkeissani ja puuskutin joitaki ylämäkiä menemään kovalla innolla ja hiki valu jne

Toivottavasti siitä ei ollu mitään haittaa vauvalle?? :ashamed: tosin takamus on ollu älyttömän kipeä eilisestä. Kävely hieman hankalaa mutta kyllä se tästä. Niinhän se on yleensä jos ei oo pitkään aikaan pyöräilly kunnolla niin saattaapi takamukseen ottaa penkin kovuus.
Vauva on vietelly hiljaiseloa, paitsi illalla ku olin sängyssä se potki hirmuisesti. Ja [TAAS] valu tissistä maitoa yönaikana.. kun en käytä rintaliivejä yöpaidan tai t-paidan kanssa...voin vain kuvitella että kuin sitä sitten valuu kun on alottanu imetyksen.

mitä mieltä ootte siitä vanuhaalarista? Eikö olekin se lähinnä sitä varten että se laitetaan sen toppapuvun alle vauvalle päälle ulosmennessä? kun tuli siitäkin riitaa kaverin kanssa, tai siis kaveri rähjäs mulle joka luulee olevansa oikea tärkeilijä, (saanut kesäkuussa lapsen) on aina ollut semmonen kaikki tietävä, väitti ettei vauvat tarvi sitä vanupukua haalarin alle.. vaikka itteki asuu täällä lapissa jossa ilmat on kylmät. Alko mulle vauvan patjastaki valittamaan että joo kyllä se pitää olla ihan OIKEA allergiapatja semmonen joka maksaa liki 200?.. joopa joo..
Tai ei se oikein kaveri oo, vaan tuttava pikemminkin. Ärsyttää vaan kun se pitää mua ihan mitättömänä luuserina joka ei osaa tehä ikinä mitään oikein. Siitäkin naputti kun en ole vielä ehtinyt ostaa kovin paljoa pojalle sukkia valmiiksi.. :headwall: alkaa oikeasti masentamaan kun kuuntelee tuollasta naputusta koko ajan.. Ja alko siitäkin neuvomaan että millon saan viiä lapsen ulos, ja kauppaan ja en saisi antaa vauvalle tuttia jne.
Kyllä minä tiiän että kaikki ei vauvaa opeta tutille, mutta minä opetan! Minusta vauvalle kuuluu tutti ja sillä sipuli. Se on jokaisen oma asia.. :kieh:
hermo menee!!!!

eikö töllöstäkään voi koskaan tulla muutaku näitä "voit nyt voittaa 300? kun soitat" pelejä? :whistle:

ONKO MULLA JOKU VIKA KUN ÄSKEN TULI IHAN HIRVEÄSTI VERTA NORONA NENÄSTÄ???!!!
mulla ei ikinä vuoda nenä verta.vaikka kuin oon kolhinu nenääni (kävelly päin pylvästä jne)..
PIenenä joskus tullu mutta säikähin kyllä kun yhtäkkiä alko tuleen..

:D aaaw.. mulla o palio asiaa.. ihmiset varmaa ihmettelee kuka pimbo oikein oon..
Mulle tuli äsken taas sellane hellyyttävä olo. Ajattelin vauvan pikku sormia ja varpaita..Vooi..

minäkin oon höpöttäny ukolle häistä.. Siinä o vaa monta ongelmaa!! Raha, ukko ei kuulu kirkkoon ja minä en ole käynyt rippikoulua :ashamed: ja potuttaa nii potusti! Sen takia jätin rippikoulun kesken kun mua kiusattiin siellä.. onpa mahtavaa siis.. mutta onko mulla mitään mahollisuutta saaha kirkkohäitä ikinä? Jos ukkokin liittyy kirkkoon takasin. Se eros kirkosta hetken mielijohteesta netissä
joku eroakirkosta.fi tai jotakin.. pöljää.. :'(
ukko meinas maistraatti häitä, mutta minulle naimisiin meno meinaa kirkkohäitä!
:kieh: aattana.. huoh.. meidänki naimisiin meno siirtyy muutaman vuoden päähän. Meidän sukulaisia on yhteensä sellaset 200hlö plus siihen ystävät jne, niin häihin kyllä menisi rahaa ja PALJON..
silti aina kattelen netistä kaikkea ihania häähommia ja unelmoin. :heart:

mutta nytten meen lukemaan kirjaaa.. mor..
 

Yhteistyössä