***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

huomenta!!

on se kumma ettei täältä perältä töitä löydy... oon jotenki jo kypsyny ajatukseen että hyvinki enne joulua sitä saatetaan asustella etelässä.. hm.. :whistle: enite mulla pelottaa miehen puolesta!
se kun ei varmaankaa osaa ajaa helsingissä, että mitä jos se kolaroi siellä? :x :ashamed:
katoin uutisia, se joku urheilija satu joka voitti kultaa jostaki, nii sai kotipaikkakuntansa pankilta herra isä 10.000? lahjaksi! ja muut näkkee näläkää.. joo..pitäs iteki alkaa viskoon jotaki kiekkoa tai vähä kipittää tuolla kilpailuissa nii heti saan palkintoja, mutta ootako häviän ni jumalaton spekulointi.
sama oli Lordilla taannoin! Rovaniemen kaupunki lahjoitti tontin sille tomi putaansuulle vai mikä lie onkaan, sampoaukio muutettiin Lordin aukioksi ja tuli Lordi Roctaurant ravintola. Ja oli sen kesän myynnissä kaikkea lordi hömpötystä.. kaikki vain sen takia ku ne voitti euroviisut. Mitäs nyt?
Ei oo kuuluunu mitään pariin vuoteen. ihme hommaa..
kateeksi käy tollasta touhua.

mutta me kyllä varmaanki muutetaan espooseen.. minä en sinne helsingin keskustaan halua enkä laitakaupunkiinkaan. Jos bussilla pääsee ja muila vehkeillä näppärästi helsinkii ni ei oo mulle mikään ongelma..

mulla vaa mietityttää että miten sitten neuvola asiat vauvan synnyttyä jos me muutetaan?
Soitanko asuinalueemme lähimpään neuvolaan jos sinne muutetaan vai miten? Ja selitän että oon muuttanu jne jne..

tietääkö kukaan näistä työsuhde asunnoista, että jos miehen työpaikalla olisi järjestää työsuhde asunto niin saako siinä asua perheensä kanssa jos perhe on? :whistle: ja maksaako ne työsuhde asunnot???

hohhoijaah.. nyt pitäs visn levätä ku ei tullu yöllä nukuttua. Näin jotaki ihan sairasta unta että juoksin vesisateella omakotitalo alueen asfalttitiellä hääpukupäällä ilta hämärällä varpasilleen ja mun vanha lapsuuden kaveri jota en oo vuosiin nähny tunki meille väkisin sisälle ja riehu ja heitin sen ulos.
Ja sitte alko supisteleen (siis unessa).. jooh.. on mullaki unet!

katoin Bbn eilen.. oli hyvä.. ei sais tuomita ihmisiä jos ei tunne mutta musta se blondi pitkä tukkanen ei sovi sinne. Siitä huokuu sellane liika itsevarmuus ja ylimielisyys. Voin toki olla väärässä muttei ainakaan minun silmää miellyttäny. :kieh:
 
se olis sitten äippäloman ensimmäinen päivä :D ei vaan oikein vielä osaa suhtautua ajatukseen kun teen töitä toiminimellä ja siitä johtuen pisin loma kuuteen vuoteen on ollut 2vko putkeen...nyt sit saa olla monen monta kuukautta kotosalla...outoa :eek:
no mikäs tässä ollessa...rahattomana...työnteon kun lopetin eilen niin siihen loppu rahan tulo siitä suunnasta...ja ensimmäinen mamma raha tulee sit 1.10 kun on ollut 30pvää lomalla...tulee vähän samat fiilikset kun sillon kun opiskeli...
pitää lähtee tästä neuvolaa kohti kohtapuolii...toivottavasti ei rupee sataan kun pitäis kävellä...
ei muuta kun mukavaa päivää kaikille!!! :wave:
toivottelee...
cristiina ja vaavi 35+0 :heart:
 
Satunen mun oli pakko katsoa eilen BB yleissivistyksen vuoksi ja kyllä ylimielisemmältä ja itsevarmemmalta vaikutti se tissiensä vilauttelija :whistle: Ihme hörhöjä ne sinne löytääkin..

Mulla on nyt loppuraskauden pahoinvointia. Erilaista kun alussa, siis ihan suoraa oksetusta eikä mitään etomista. Ei tee mieli mitään aamupalaa. Ugh.. Onneksi kohta jo pääsee synnyttämään!! Odotan niin innolla.
 
Huomenta!
Neuvolassa taas käyty...
Painoa tullut nyt 450g/vko eli yhteensä 8,4kg
RR 112/61
Hb 118
SF 32.5
Tarjonta rt
Eli kaikki ihan kunnossa. Nyt alkaakin sitte joka viikkoiset neuvolavierailut ja parin viikon päästä on lääkärillä synnytystapa arviointi. Vauva menee painonsa kanssa yläkäyrillä eli melkonen pötkäle sieltä on tulossa jos loppuun asti mennään.

Katoin eilen kanssa tuon bb:n. Tai okeastaan katsoin vain sen ekan jakson. Toisessa mulla tuli niin hirvee myötähäpeä niiden puolesta että ihan kipeetä teki ja oli pakko vaihtaa kanavaa :D .

Nanna + poju 35+1
 
Huomenta täältäkin :wave:

Tänään starttasi siis viimeinen työpäivä ennen äippälomaa. Jee!!! :D Sain jo tällä viikolla suurimmaks osaks siirrettyä omat hommani taloon jääville, joten hoitelen vielä viimeisiä loppujärjestelyjä ennen lähtöä, niin olen vihoviimein VAPAA!!! :p Ensi viikolla tuon vielä henkilöstökahville läksiäiskakkua ja voin sanoa tälle työpaikalleni hei-hei :wave: (en nimittäin taida palata tähän organisaatioon enää äippäloman jälkeen, vaan pitää ensin hoitaa opiskelut pois päiväjärjestykseltä)

Tästä asiasta taisi olla jo puhetta, mutta kun en viitsi kaivaa vanhoista viesteistä tietoa, kyselen vielä kerran. Siis närästyksestä : miten te olette sen hoitaneet (ne, joilla sitä on) ? Mulla on välillä todella pahoja ja pitkäkestoisia närästys"kohtauksia". Esim. viimeksi eilen illalla. Tiedän, että Rennie ei mua auta, joten en edes viitsi ottaa sitä. Onko tiedossa mitään koppakonstia tähän ongelmaan? Yritän toki välttää niitä ruokia, joista tiedän aiheutuvan närästystä, mutta välillä tuntuu, että närästää jopa aamupuuronkin jälkeen |O Tietääkö myös kukaan, voiko siitä, jos ei närästystä hoida joka kerralla, aiheutua mitään pysyvää vauriota mahalaukkuun tai ruokatorveen? Joku on sanonut, että närästys raskauden aikana viittää siihen, että vauvalla kasvaa hiuksia silloin. Tämän perusteella meidän kaveri taitaa heti syntyä rokkitukka päässä :LOL:

Tänään yksi työkaveri, jolla on 1v. tyttö, tarjosi meille ostaa heidän Britax-kaukalo, joka on ollut heillä käytössä vasta vuoden ja vain yhdellä lapsella. Siis hyvin siistissä kunnossa. He itse ostivat sen viime vuonna hintaan 170 eur ja meille tarjoavat 100 euroon. Onko tämä teidän mielestänne hyvä diili? Itse olemme suunnitelleen ostavamme sellainen MaxiCosi kaukalo, joka kans maksaa jotain 170 eur. Nyt sais hyvän kaukalon siis melkein puoleen hintaan. Ja oon täysin varma, ettei tämä ole kolaroinut.

Muuten omaan napaan ei mitään uutta. Ensi viikolla taas neuvola. Kyselen vielä sieltä miun närästyksestäni. Ehkä osaavat neuvoa jotain järkevää.

Satunen: itse en tiedä niistä työsuhdeasunnoista, mutta voisin kuvitella, että se, millä ehdoilla sen saa riippuu paljolti itse työnantajasta. Toiset tarjoavat asuntoa koko perheelle, toiset taas vain työtekijöille. Maksu siitä kai yleensä veloitetaan suoraan palkasta. Siis, jos tuleva työnantaja tarjoaa työsuhdeasuntoa, niin pitänee suoraan häneltä tiedustella, millä ehdoilla. En usko, että mitään yleispätevää sääntöä koskien työsuhdeasuntoja ole.

Nyt tuo syksy on jo tullut vissiin jäädäkseen :( Huomasin, että miun kaikki syystakit ovat sellaisia slim-malleja, eivätkä taida enää mahtua päälle :whistle: Pitänee kai viikonloppuna lähtee shoppailemaan :p

Nyt viimeisiä työsähköposteja lähettelemaan....

Kaikille hyvää syyspäivän jatkoa! :xmas:

margo rv 34+1 :flower:
 
Margo: Me ollaan myös täällä naureskeltu että vauvalla on kunnon heviletti ku syntyy :LOL: . Eli närästys on aivan valtavaa varsinki iltaste. Jotku sano että piimä auttais. Minulla toimi ehkä vähän aikaa. Rennie ei tehoa enää ollenkaan, mutta apteekista saatavat Gaviscon purutabletit tuo vielä helpotuksen yleensä.
 
Silleri
Pakko vähän valittaa... kun iskias vaivaa, ei pääse normaalisti kävelemään eikä tee hyvää kumarrella, kuopusta ei pystyisi kanniskelemaan, vaikka sitä varsinkin öisin pitäisi kantaa ainakin vessaan ja takaisin (kun muuten karkaa pitkin kämppää, ei yöllä jaksa perässä pinkoa), mies ei voi yöheräämisiä hoitaa kun ei muuten jaksa mennä töihin. Talossa ei ole hissiä ja kahdet lyhyet portaat pitää kotiin nousta, en pysty kantamaan poikaa rapuissa ollenkaan ja väsyneenä ei itse niitä nouse. Öisin ei saa kunnolla nukuttua kun mikään asento ei ole enää hyvä. Mitkään housut eivät enää mahdu kunnolla eikä viitsi lähteä uusia ostamaan kun ei jaksa, ei ole varaa eikä viitsi, jos tämä viimeinen raskaus olisi. Hain kellarista minäkin vihdoin vauvanvaatteita ja huomasin kauhukseni, että niitä ei ole tarpeeksi, on tullut annettua kiertoon... kääk, kiva kysellä niitä takaisin, varsinkin siltä tutulta, joka saa kohta itsekin toisen lapsen! Lapsi vääntää ja myllää niin että pahaa tekee ja kaiken huipuksi sitten pitää joka aamu herätä vääntämään esikoista eskariin... :D Se se vasta kamalaa onkin kun muuten olisi äitiyslomalla, eikä mihinkään tarvitsisi herätä, lapsetkin syksyn tullen nukkuisivat 8 asti.

Ja nimi pitäisi keksiä, on alkanut arveluttaa vaihtoehdot, nimijuhlat järjestää (juu, siitäkin osataan nyt jo stressata) eikä sinne juhliin kuitenkaan tule ketään kun asutaan "niin kaukana", meitä kyllä sitten odotellaan toiseen suuntaan käymään, ei vissiin ole sama matka molempiin suuntiin? :kieh: Valitsinko oikeanlaiset rattaat, sisko hakee ne huomenna, onko niistä mihinkään, mistä ylimääräistä rahaa kaikkiin pikku hankintoihin? Ja valivali...

Juu. Eiköhän se tästä. Jo vähän helpottikin. Mutta miehelle kun ei voi paljon valitella, sanoo vaan heti, jos häijylle päälle sattuu, että "minä olin kyllä sitä mieltä, että kaksi lasta riittää". Että kestetään, kestetään! :LOL:

Silleri ja Suvi rv 35+2
 
silleri tekään ette ilmeisesti vietä perinteisiä ristiäisiä?? Meillä ei esikoista kastettu kirkkoon eikä tätä toistakaan, vaan pidämme nimijuhlat. Ja tälläkertaa hyvin pienimuotoiset. Viimeksi kutsuimme molempien vanhemmat ja mummot ja sisarukset. Kaikki kun tulivat sitten omien veljien ja siskojen ja niiden lasten kanssa, niin meidän 70 neliön kämpässä oli 60 ihmistä. :D Että tukalaa oli. Varsinkin kun kaikki istuivat olohuoneessa... :LOL: Ja miksi ne kaikki tulivat samaan aikaan?? Vaikka kutsuihin oltiin vähän porrastettu iltapäivän eri tunteihin..

Noh, nyt ajateltiin että pidetään vauvalle vaan "kummijuhlat" eli kutsutaan vaan kummit jotta he pääsevät tutustumaan kummilapseensa. Jos tupa on täynnä tuohon malliin kuin neljä vuotta sitten, jää kummit ja vauva siinä hyvin pian seinäruusuiksi. :|

Mitenkäs te muut, millä kaavalla pidätte ristiäisiä tai nimijuhlia?? Onpas aikaista miettiä vielä...

Tänään alkoi äippäloma Jee! Lomallahan tässä ollaan koko ajan oltukin, sairaslomaa, kesälomaa ja niin poispäin.. mutta kuitenkin. Taitaa kaikilla paukkua nyt äippälomat.

Kati 35 + 0
 
Silleri mun käsittääkseni Britaxin kaukaloita saa uutena halvimmillaan hintaan 130e, joten ihan hurjan kalliilta kuulostaa tuo 100e pyyntihinta. Uusia kaukaloista joka tapauksessa saa jo reilulla satasella. Itse ostin Britaxin kaukalon huutonetistä hintaan 45e, muutaman vuoden vanha mutta ihan ok. Tuohon hintaluokkaan niitä siellä on paljon myynnissä, en itse kyllä maksaisi 100e käytetystä :eek:
 
Sillerien minäkään maksais Britaxin kaukalosta käytettynä 100? kun niitä tosiaan saa niin halvalla uutenaki! Meillä on Britaxin kaukalo joka ostettiin kavereilta käytettynä, heillä se oli käytössä vajaan vuoden (siis vain yhellä lapsella) ja tiietään että se on takuu varmasti kolaroimaton, ja muutenkin on ihan uuden veronen, me maksettiin siitä niille 60? (heidän ostaessa se makso 149? ) mutta kun nyt sen saman kaukalon saa uutena hintaan 119? (tarjouksessa oli kylläki ) niin en todellakaan maksais niin paljoa käytetystä..vaikka onki uuden veronen!! :)
 
katiapatia mekään ei kasteta kirkkoon. Oisko sulla mitn vinkkejä pienimuotosiin juhliin? |O
ja minkä ikäisenä ne vois vauvalle pitää? Siis että minkä ikänen muksu ku ne juhlat ois..
Me aiotaan hankkia niitä ns"haltiakummeja" vai mitä onkaan, muttei meillä oo mitään teemaa juhlissa tai mitään erityistä ohjelmaa.Kahvittelua ja seurustelua ja nimi kerrotaanki jo kutsukorteissa sitten..Toki aateltiin jakaa itse tehdyt "haltiakummikirjat" kehystettyinä heille...

tästä meidän muutosta.. ei maha ihan vielä toteutua. Soskun luukulle on mentävä, aikaki varattuna onneksi jo! Kelalle pitää varata aika että jatkavat asumistuen maksamista ku se keskeytettii sillo kesällä ku ukko pääs töihin. Ukon pitää myös asioida työkkärissä ja jatkaa työttömänä oloa siellä niiden papereissa. Kyllähän sitä pärjää ku just laskin että minä saan sen 380?/kk äitiysrahaa + lapsilisä ja vielä toimeentulotuki sossulta ja ukko saa sen 390? työkkäristä rahaa ja asumistuki vielä nii kyllä sitä pärjää.. nipin napin..mutta pakko, eipä auta valittaa.. jos noista rahoista sais säästettyä jonki verran sitte suka vartee että pääsis sinne etelään muuttaan joskus.viim. kesällä.
:| :whistle: ja luojalle kiitos että ollaan ehitty jo hankkia vauvalle kaikki muu paitsi vaipat ja pikkusälää.

kuka seuraa hollyoaksia? minne se vauva on kadonnu joka jäi siltä naiselta joka puukotettiin vankilasa? en oo vissiin vähään aikaan seurannu.. :whistle:

[/b]kylläpäs nauratti ko katoin bbtä... ihan outoja hyypiöitä. Ainoa normaali minusta oli se vanhempi vaaliatukkane nainen, kunnon rempseä luonne jne. Aito ihminen ei mikään esittäjä niinku yleensä ihmiset..
ja kappas- olihan siellä pohjoisen poikakin ylitorniolta :wave:

nyt taas tylsistyneenä makaan.. puoli 3 tosiaan se alapää tutkimus..
 
Satunen: Se vauva on isällään eli Jakella, joka seurustelee nykyään puukotetun naisen siskon kanssa :)

Meillä pidetään vauvalle ihan ristiäiset täällä kotona. En vielä oikeen tiedä mikä on homman nimi, koska olen itse hieman sitä asiaa vastaan, mutta mies haluaa että lapsi liitetään kirkkoon. Kyllä meillekin taitaa hurja määrä ihmisiä tulla vaikka vaan lähipiiriä kutsuttais. Tosin mekin asutaan "niin kaukana" että ei tuttavat varmaan jaksas raahautua. Odottavat että me mennään sinne käymään. Toiseen suuntaan kun matkahan ei ole yhtä pitkä.

Äippäpolilta tulin äsken. Vauvalla oli kaikki hyvin, painoarvio oli 1,7kg. Ja tarjonta edelleen RT. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä. Proteiini oli 1+ ja RR 119/60. Nyt aletaan kai seurata neuvolassa viikon välein raskausmyrkytyksen varalta. Ilouutisena vielä se, että pääsin kansalaisopiston äitiysjoogaan! Saas nähä miten joogaaminen onnistuu tälleen loppuraskauden aikana :D No mulla ei paljon mitään kipuja eikä kivuliaita supistuksia ole ollut, joten tuskin ongelmaa.

Jenksu 32+0
 
silleri: en maksais itekään tuota 100? kaukalosta. Voisin ajatella hinnaks puolet ostohinnasta eli korkeintaan n.80? uudenverosesta. Mielummin maksasin vieläkin vähemmän... :)

Ristiäisistä: saatiin vihdoin kummit lapselle. Miehen ystävä Helsingistä suostui avokkinsa kanssa ja mun ystävä täältä läheltä myös avokkinsa kanssa. Huh, saatiin sekin huolenaihe hoidettua. =)
Me pidetään ristiäiset varmaan kuten kahdet edellisetkin eli paikalle kutsutaan isovanhemmat, kummit ja sisarukset eli käytännössä reilu 10 ihmistä :D
Mun vanhemmat ja 2 veljeä (eivät ole pariutuneet, vaikka mua vanhempia ovatkin... ;) ) miehen vanhemmat uusien puolisoiden kanssa ja kolme kummia (ystävän mies ei suostu juhliin lähtemään, valitettavasti) . Noistakin voi joku jättää tulematta, välimatkan (miehen vanhemmat asuu Helsingissä... ) tai muun syyn takia. Eli sopivasti porukkaa =)

BB:tä katottiin myös täällä eilen. Kiinnitin huomioo siihen, et siellä olevat asukkaat on ihmeen tummavoittosia. Siis lähes kaikilla niin naisilla ku miehillä on mustat tai ainakin tummat hiukset. Mistä lie ottikin silmään ettei joukossa ollu punatukkasta ja blondejakin vaan kaks... Ite oon siis punahiuksinen, mut viime vuonna oli vaaleita poikiakin mukana.... :)
Huomasko muut tämmöstä?????
Sinkkujakin oli selvästi enemmän ku viimeks. Taitaa olla tavotteena saada säpinää aikaseks mitä jo eilen saatiin nähdä. ;)

jasmara ja masuasukki 33+6
 
:) Mä aloin aamusta pikkusen alottelemaan siivousta kun ollaan viikonlopuksi menossa reissuun. Innostuin vähän ja sain siivottua koko kämpän perusteellisesti!! Onneks näissä sisähommissa ei oo kukaan kauhistelemassa kun siivoan kaappien ja takan päältä ja vaihdan verhoja :saint: Ulkohommissa kun jotain tekee niin naapurit kauhistelee, että mitä sää oikein ton mahan kanssa teet! :whistle:
Tai jäi multa vielä pesuhuone ja sauna siivoomatta mut ne säästän sinne lokakuuhun. Ja ajattelin hommata valmiiks jotain saumanpuhdistusainetta ja kontata nuo keittiön lattiakaakelitkin sitten lähempänä laskettua kuntoon ;)

Mulle on tulossa flunssa :snotty: Ei kiva, ei. Pitää viikonloppu kärvistellä ulkona ja toinen samanlainen reissu olis kahden viikon päästä.

Hermostuin eilen miehelle kun se toi mulle vääränkokosen hupparin :ashamed: Toinen hyvää hyvyyttään kuitenkin toi :/ Hormonit on kyllä niin sekasin että itken ja nautin vuoronperään tätä olotilaa. Ei voi kun toivoa, että tää tasottuu nopeesti synnytyksen jälkeen.

Toivottavasti naurukohtauksella ja triplellä kaikki hyvin, kun ei ole kuulunut pitkiin mitään!
Jasmara, mä huomasin saman bb:stä. Ja mun mielestä ne oli aika paljon samantyylisiä. Olis voinu olla vähän erilaisia persoonia mukana. Niinku tää vanhempi nainen, Mariako se nyt oli. Se on ihan omalaatunen tapaus siellä :D

|O |O Rupes vetää suonta tai jotain tosta jalkapohjan kaaren kohdalta |O |O pakko lähtee |O
 
|O Heräsin taas sellaisilta noin 4 tunnin päiväunilta - yö meni vähän plörinäksi :/ Ja mulle tuli aamupalan jälkeen jotain ihme pahoinvointia ja vatsa meni sekaisin joten oikaisin sitten sängylle ja siihen nukahdin.

Täällä kans ollaan jonkin sortin bb-faneja! :D Eilen kyllä joutui tuntemaan totaalista myötähäpeää eräiden pelureiden osalta... :headwall: Noh, kukin tallaa tyylillään!

satunen muistaakseni työkkärin tai kelan pitäisi maksaa työttömälle muuttokustannukset ainakin matkakulujen osalta eli bensat. Ainakin kaverilleni maksettiin kun joutui työttömäksi ja muutti sitten jyväskylään takaisin kotikonnuille. Joten kannattaa sieltäkin kysäistä asiasta. Ja jos teillä on paljon ylimääräistä rompetta niin nyt jo vaan kaikki myyntiin vaikka huuto.nettiin tai oikealle kirppikselle. Me otettiin vasta muuton jälkeen kirppispaikka (28e/vko) ja ollaan saatu siitä lähtien noin 100e viikossa sieltä rahnaa. Eli kyllä tavara kaupaksi menee :) Karsitte siis kaiken ylimääräisen niin saatte muuttokuormaa pienemmäksi. Ja kaverit muuttoapuun bensapalkalla niin kyllä se muutto onnistuu :)

Allu on liikuskellut taas parin viime päivän ajan aika hiljaisesti, tosin viimeyönä myllersi oikein kunnolla ja piti hereillä. Mutta kuitenkin tullut se väh. 10 liikettä/tunti.

Jaahas, taidankin tästä lähteä kirppikselle tavaroita järjestämään.

Adette & Allu 35+0 *poks* :D
 
Me pidetään myös nimenantojuhlat ja siitä vinkkejä löytää mm. sivulta www.pro-seremoniat.fi, josta tilasinkin kummikirjat esikoisen juhliin. Niissähän ei ole mitään kaavaa miten juhlat kuuluu pitää, vaan saa tehdä ihan oman kaavan mukaan. Periaatteessa samalla lailla kuvio menee kuten ristiäisissä, mutta jää se pappi-osuus pois. Ja kotosalla mekin ne pirskeet pidetään. Esikoinen oli 2vkoa vanha kun pidettiin tosi pienet juhlat (muutama vieras) nyt on tulossa vähän isommat ja enköhän siihen ristiäiskaavan mukaiseen 2kk ikään mennessä ne juhlat järjestä, mahdollisimman pian olisi kuitenkin tarkoitus ne sitten viettää. Veikkaan että 1kk ikä tulee olemaan meillä se realistinen suunniteltu ajankohta.
 
Heippa!

Nautiskelen tässä omasta ajasta, kun tyttö on päiväunilla eikä mua (kerrankin!) nukuttanut. Taitaa alkaa rauta pikkuhiljaa puremaan ja nostamaan hb:ta. =) Oon surffaillut pitkin nettiä ja tehnyt kaiken maailman hintavertailuja tota raksaa ajatellen ja pistänyt tarjouspyyntöjä menemään. Meillä menee tää työnjako ainakin toistaiseksi näin, että minä teen paperihommat ja mies rakentaa. Oishan se varmaan aika näky, jos tuolla raksalla mahansa kanssa heiluis. :LOL: Varsinkin kun on just kattotyöt menossa...

Satunen siitä neuvolan vaihdosta ei kannata mitään stressiä ottaa, se on ihan helppo homma, joka hoitunee yhdellä puhelinsoitolla. Soitat vaan ja kysyt, minne neuvolaan kuulutte ja ilmoittaudut sitten puhelimitse sinne asiakkaaksi. Yleensä kaupungin vaihde/terkkarin vaihde tietää neuvolankin, kun vain osoitteen ilmoittaa. Ja urheilijoita on ihan turha kadehtia, ne on tehneet niin paljon työtä sen menestyksensä eteen, että mielihyvin sen niille suon. Suomessa on ihan kourallinen ammattiurheilijoita, jotka oikeasti itsensä urheilulla elättää. Loput käy töissä ja tekee sen lisäksi hulluna töitä lajinsa eteen. Näin esimerkiksi meillä (mies siis, en todellakaan minä). Ja kaikki kustannetaan omasta pussista, se vähä mitä palkintoina tulee, menee kuluihin.

Omaan napaan ei ihmeitä. Tiistaina oli neuvola, eikä terkka osannut kuin arvailla, miten päin vauva mahassa majailee. Viimeistään lääkärineuvolassa pitäisi selvitä ja ellei, niin tulee lähete äitipolille. Eiköhän tuo käänny oikein päin, tai siis raivotarjontaan, tilaa on hyvin vielä. Painokin oli nousemisen sijaan tippunut 500g kahdessa viikossa, johtunee ahkerasta lenkkeilystä. On ollut pakko lenkkeillä, kun mies on raksalla ja koira hyppii seinille ellei saa tarpeeksi liikuntaa. Hyväähän se tietysti vaan tekee, joskus vaan väsyttää lähteä.

Mulle on iskenyt myös kunnon pesäntekovaihe päälle. Siivoan ihan hulluna, kaikki kaapitkin alkaa olla jo niin tiptop järjestyksessä, ettei tiedä mihin iskisi seuraavaksi. Toinen mitä oon nyt parin viikon ajan harrastanut ahkerasti on leipominen. Melkein harva se päivä jotain. Tän viikon saldona on jo kääretorttu, juustosarvet, porkkanasämpylät ja tänään tein suklaamuffinseja. Onneksi raksalla on porukkaa, niin kaikki myös katoaa. Pakastin on nimittäin ihan täynnä (sekä leipomuksia että ruokaa), tuntuu kuin varustautuisin ydinsotaan. No, eihän sitä tiedä millainen kaveri sieltä on tulossa, joten hyvä olla jotakin valmiina.

Nyt hetkeksi sohvalle löhöämään ja kutomaan, pakko tehdä koko ajan jotakin... (joululahjat alkaa olla jo hyvällä mallilla!) :wave: MiHLa ja Mökö, rv 32+2
 
morjens.




kävin äippäpolilla. Pojalla oli painoa VAIN vähän yli 2 kg. se mittas kahteen kertaan. eli viime kerralla oli annettu väärää tietoa..
niin ja mulla o paikat sormelle auki ja vauvan pää kiinnittynyt ja ihan alhaalla. Se sano että voin levätä kotona sen pari viikkoa vielä, ettei tarvi sinne sairaalaan jäädä, kerta makaamista se on sieläki ja että ku oon jo saanu ne keuhkoja kypsyttävät piikit sillo ni neki on jo vaikuttanu. Ja vauva saattaa alkaa syntyyn hetkenä minä hyvänsä.. JÄNNITTÄÄ SIIS PALIO ETTÄ MITEN KÄY..
|O ja en saa istua, suihkussa wcssä ja jääkaapila saan käydä ja että välillä jalotella sisällä. Parvekkeella kyllä aion käyä haukkaamasa happea kerran päiväsä tai oon muuten kalpea niinku tähän asti.
joka aamu ko oon peilistä kattonu ni keltamustat pussit silmien alla ja valkonen naama.. kauheaa..
kysyin myös tästä hikoilusta, ni se sano että normaalia, loppuraskauden hormooni jyllinkiä.
Nii ja sanoin että enhän minä sovi sitä synnyttään alapäänkautta jos se on kovin iso, niin se vain sano että katotaan tässä. ja ensviikolla uus kontrolli. joka viikko visn nii kaua kunnes syntyy. :p

nyt syömään..

*muoks* patistin ukon hakeen kaupasta mulle suklaajätskiä ja pantteri karkkeja..hirvee ja outo himo yhdistelmä? :whistle:

[/b]mihla tuu meilleki siivoon ku oot noin innokas :D
 
FPI
Iltaa!

Jos tuohon närästys/vauvan hiustenkasvu juttuun on uskominen niin meidän vauva kyllä syntyy lähes kaljuna, kun ei oo juuri närästänyt ;)

BB:tä en kattonu, mutta iltapäivälehtien lööppeihin se yks tissiensä näyttelijä oli näköjään jo päässyt...joten oonki ihan ajantasalla, heh.

Ristiäisistä, me pidetään varmaan ristiäiset kotona, toivoisin, että saatais sama pappi, joka vihki meidät, mutta saa nähdä.

Nyt on kaikki vauvan vaatteet pesty, mutta ei silitetty ;) tosin ostin tänään vielä pari kietasu bodyä niin ne on pesemättä...

Huomenna on sitten lääkäri...toivottavasti vauvan tarjonta on edelleen RT, kun tuntuu, että se on jotenkin tosi kovasti möyriny...

Jaa-ha vielä 45 min ja alkaa House, ihan yliveto sarja ;)

Huomenna on tasan kuukausi laskettuun aikaan, hui! Mihin tää aika on oikein hävinnyt???

Mukavaa iltaa mammat! :wave:

FPI+pepe rv 35+3 :heart:
 
Moro!
Kiva Satunen että sait luvan olla kotona ja kaikki hyvin....Tsemppiä vain loppurutistukseen, ootkohan sä niitä ekoja joilla on nyytti sylissä?:) Toivotaan kuitenkin, että ei ihan vielä tule, vaan sitten kun on valmis. Jaksuja lepäilyyn!

MiHLa, tekin rakennatte taloa? Millon teillä on arveltu muuttoajankohta? Meillä on aikalailla samanlainen tilanne, että mies koko ajan raksalla kaiket päivät ja illat ja mä kuulun lähinnä kannustusjoukkoihin...En oo ite oikein innostunut tuosta ruoanlaitosta niin onneksi anoppi on pitänyt talkooporukan murkinassa. Vähän säälittää mies, kun se on kaiket ajat siellä raksalla, eikä musta oo ollu oikein avuks. Meidän ois tarkoitus muuttaa syyskuun lopulla, niin siinä mielessä kohta helpottaa. Enää oikeestaan puuttuu vaan parketit ja märkätilojen pinnat ja kalusteet...ja ja ja.....Onhan tossa vielä hommaa!:) Toivotaan vaan kovasti että päästäs muuttamaan ennen vauvan syntymää.

Me pidetään ristiäiset varmaan kans kotona, jos koti on valmis sillon. Eiköhän me kutsuta vaan omat sisarukset puolisoineen ja isovanhemmat ja meiän omat mummot ja tietty kummit, jos ne ei oo jo sisarusten joukossa. Kun ei vielä tiedetä, ketä pyydettäis. Eli siis jotain 15 henkeä maksimissaan tulossa.....

Margo ja Cristiina, samoissa tunnelmissa ollaan, huomenna viiminen työpäivä, huisia!:) Mulla on ollut lomaa viimeksi vuosi sitten elokuussa pari viikkoa, joten tulee todellakin tarpeeseen pieni huili ennen vaavin tuloa....

Kirppiina ja Rakas 32+6
 
Muhun iski viikonloppuna raskauspahoinvointi takaisin (vai kerroinko jo...), oksensin pe-ma ja sunnuntaina olin sitten kättärillä tiputuksessa kun alkoi tuntua siltä että kohta lähtee taju :-/ Onneksi nyt on ohi tuo, toivon tosiaan, ettei enää tule takaisin! Samalla ultrasivat, vauva oli aika pieni, joten parin viikon päästä on uusi kontrolliaika. Ei nyt mitenkään hälyttävän pieni kuitenkaan, onneksi... Eipä ollut esikoinenkaan iso.

Täällä kans yksi joka seuraa BB:tä :) en kyllä ajatellut 24/7 hankkia, vaan katsoa vaan nuo iltalähetykset. En kyllä kokenut eilen samanlaista "hekumaa" kuin viime vuonna, jotenkin tuntui tosi pöljältä melkein koko porukka. Ja mun mielestä tosiaan tää Tissi-Minna oli aika ällöttävä... Joku roti nyt sentään pitäisi olla, ja meneehän siinä jo kaikki jännitys jos heti ekana iltana aletaan pelehtiä... :D

Mua närästää kanssa välillä ihan julmetusti, polttaa niin että vedet tulee silmiin. Rennietä olen vaan ottanut, ja sitten mulla on ihan reseptillä jotain närästyslääkettä, olisiko ollut ranixal.

Olen nyt ollut jotenkin tosi väsynyt, olen vähän huonosti saanut öisin nukuttua. Toivottavasti ensi yö olisi parempi!

Nyt sohvalle rötköttämään...

Kirsikka rv 32
 
ristiäisistä meillä niiden kanssa onkin vähän ongelmaa monella saralla. Omasta puolesta kutsun vain isäni+naisystävä ja tämän kaksi lasta, 2xsiskoni ja kolme lähintä ystävääni, mutta miehen puolelta tuleekin sitten lapsen isoisovanhemmat, isovanhemmat ja miehen pari setää ja tätiä ja ja ja... laskettiin että joku 30ihmistä mikä on minun mittakaavassa järkyttävä määrä! :D Mutta miehen suku asuu samalla paikkakunnalla ja niiden kanssa on niin paljon tekemisissä että vähän "pakko" ne on kutsua. Eli meidän 60m2 koti on auttamatta liian pieni. Sitten vielä tarjoilut siihen päälle ja kukas ne tekee, minä tietysti kun sellainen olen että haluan itse tehdä lähes kaiken. Jihaa. :D ja päälle vielä kummi pulma. Miehen pikkusisko on jo varmistettu mutta sitten on ongelma. toista isosiskoani olen miettinyt ja yhtä lähintä ystävääni mutta sitten ei ole ollenkaan kummisetää pienellä. Karmee ongelma vyyhti. :D

vauva koittaa taas tulla mahasta läpi. :LOL: pyörittää takapuoltaa mukavasti tuossa kylkiluiden alle. hyvältä tuntuu.

oisin kysynyt pinnasängyn petarista kannattaako sellainen hommata? minulla oli alunperin ajatuksena etten hommaisi, laittaisin vaan patjan päälle äp-muovifroteen ja lakana siihen päälle mutta tajusin muovifroteesta sanan MUOVI. :LOL: hiostaako se kamalasti jos se on suoraan lakana/vauvan ihon alla eikä välissä mitään petaria tai vastaavaa? Mikä olisi hyvä ratkaisu että sänky olisi kosteussuojattu ettei tartte patjaa vaihtaa jatkuvasti jos pulauttelee tms.

Hiukan jännittää se Naurukohtauksen tilanne. galleriassa on että 7päivään ei ole siellä käynyt eikä kukaan ole onnittelukommenttejakaan laittanut...

Odotan niin innolla illan BB:tä. "vahingossa" kävin netistä jo vilkaisemassa mitä tuleman pitää... :kieh:

Nyt housen pariin.
rv33+3
 
matkustus jäi sitte. Soitin neuvolaan ja ne tuumaili et ei kannata lähtee. Tulee kuulemma liian raskaaksi se matka vaikka kuinka taukoja pitäski. Sanovat et eivät kiellä, mut eivät suosittelekkaan. Mietin sitte ite tilannetta ja totesin ettei siin oo mitään järkee et jos sitte onki hankala olo autossa koko ajan, menee koko reissu vaan siihen et on kipeä, hankala ja inhottava olla. Ei ois kiva mennä sinne juhliinkaan. Ja tänään ku käytiin sitte n.70kilsan päässä autolla reissaamassani tuli varmistettua et oli oikea ratkasu, tuli heti huono olo ja hankala ja alko painaan ikävästi virtsarakkoa. eli tein oikean päätöksen.
Mut ei ne neuvolassa kyl mitään mistään veritulpasta sanoneet...

BB-stä Ei tuu seurattua ku ei oo telkkaria =) En kyllä varmaan muutenkaan innostuis. Sillon joksus muinoin ku tuli se ihan ensimmäinen BB, se englantilainen minkä voitti se homopoika, niin sillon kyllä katoin ja joka ikisen jakson, mut sit kiinnostus lopahti. Etenki sen jälkeen ku hain siihen ite enkä päässy.

turvakaukalosta en minäkään käyettynä maksas 100 ?uroa. Ite ostettiin semmonen vuoden käytössä ollu baby safe kaukalo 15?urolla. Haettiin se just ja oli ihan ehyt ja siisti ja hyvässä kunnossa. Maksimissaan oisin kaukalon ostanu 50? ja siin ois kyl saanu olla jo pelit ja vinkeet mukana.

perhevalmennuksessa oli tänään aiheena synnytys ja se video oli kyllä tosi sievä versio. Mietinki et huh huh, kenellä menee muka nuin simppelisti kaikki??? Mut oli silti kiva valmennus ku oli kätilö paikalla kertomassa ja vastaamassa kaikkiin kysymyksiin. Meni kyl 2 tuntia nopeesti ku kaikki pommitti sitä, mut oli se hyväki, nyt on jotenki viisaampi olo kaikesta ja semmonen et kyl ne siel titää sitte mikä on mun kohalla paras vaihtoehto asioissa.

meille tulee nimiäiset En oo sen enempää suunnitellu, aattelin vaan et ei kerrota kenellekkään nimeä ennen niitä. Paikalle pyydetään varmaanki äitit, isät ja niitten uudet puolisot, mummi ja pappa ja sit kaikki kaverit jotka haluaa tulla. Ite varmaan leipasen ku siitä niin tykkään ja äiti varmaan haluaa kans jotain tuoda. Ja nimi paljastetaan tosiaan sitte vasta siellä. Ja juuaan kahvia ja syyän ja kuunnellaan hyvää musiikkia ja hengaillaan. Ei kait sitä muuta tarvikkaan.

joku mietti pinetä sf-mittaa Siitä ei kannata huolestua. Mullaki on aika alakäyrillä ollu koko ajan, mut sit ultrassa vauvan koko on menny keskiviivalla, eli ihan normikokonen on tulossa. Pieni sf-mitta johtuu mun rakenteesta ja vauvan asennosta. Siellä varmaan sama juttu.

jollaki oli pesänrakennusvietti Mulla ei oo sitä vielä, mut siihen leipomisvimmaan voin kyl yhtyä =) Kauheesti kiinnostaa kokeilla uusia reseptejä ja leipoa ja mussutella ite tehtyjä herkkuja :p Ja sit muhun on iskeny kans hirvee neulomisvimma. On päivisin niin tylsää yksikseen muuten, mut ostin sellasen novitan Muksu-lehden, ja siel oli aivan ihania ohjeita vauvoille. Alotin tekeen sellasta villasta kietasuhaalaria. Se menee sitte huippuna välivaatteena pitkäänki =)

Vauvakuume senku vaan kasvaa päivien kuluessa. Vielä ois laskettuun aikaan 36päivää...

poppari ja beibe 35+1
 
mitä bb tapahtui eilen?? jäi väliin ku nukahin :ashamed: mitä säpinää sielä oli ollu? voin vaa arvata se blondi pitkätukkanen ja joku??
ukko se vaan naureskeli että olivat töissä pojat miettineet että kellehän se antaa ekana peppua.. |O
-miehet!! aina vaan se ja se.. mielessä.

mulle tuli joku ihmeen hinku helsinkiin? oon seko joo..Rakastan niitä vanhojan taloja, kahviloita ja puistoja. Ja SHOPPAILU paikkoja.. nii ku mä siinä muutossa eniten mietin sitä koti ikävää äitiin ja tuollain, niin täytyypä ajatella näinki päin että äitiki lähti etelään työnperässä ku oli nuori. Jäi isä ja muut kauas pohjoseen Ivaloon. Sitte äiti reissas norjassaki työssään, sitte synnyin minä ja muutti taas etelään ja lopulta päätyi tänne pohjoseen.
ja mullahan on sitte oma perhe, ja onhan kirjeet ja puhelimet keksitty!! :whistle: ja kait sieltä kavereita saapi ainaki hiekkalaatikolta mamma juttu seuraa??!!! :D

nyt murojen syöntiin..

kuka katto eilen housen?


turvaistuimesta!!! citymarketista saa ihan uuden 89? carena merkkinen! me aiotaan ostaa se.
 
Huomenia

Täällä kaikki ok, tänään tasan 33+0 =) niin se aika etenee vaikka odottavan aika on pitkä.
eilinen bb jäi mulla myös väliin mut laitoin boksille sen :D jos tässä jossain vaiheessa katsois sen.
Tänään meinasin poikien huonetta alkaa siivoomaan ja käymään leluja taas läpi.
aina välillä tulee raivattua se rikkinäisistä leluista ja niillä millä ei ole aikoihin leikitty ni vien kellariin.

Kelaan pitää myös mennä, reilu täti kun soitteli eilen et jos löytäisin viime vuoden loppupuolelta palkkakuitteja. Ni hän vois ne huomioida päivärahaa laskiessa, kun hyppää muutaman työttömyys jakson yli. Ollu jaksoja ettei ole ollut töitä kun olen tänä vuonna tehny sijaisuuksia.

ni jos sit ensviikonaikana sais sen päätöksen et paljonko sitä päivärahaa tulee :)

hauskaa perjantai päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä