***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Moi

Satunen mulle tehty siis kolme sektiota, ja toipuminen on tosiaan yksilöllistä,,kokemuksesta sanon et kyllä se pieni nyytti saa nopeasti toipumaan ,kukaan muu leikkauspotilas ei kuulemma toivu leikkauksesta niin nopeaan kuin sektioäiti ja siis vauvan takia...itse oon toipunut tosi hyvin kaikista ja toivottavasti nyt seuraavastakin...katetri poistetaan seur. aamuna yleensä ..ei sitä kannata jännittää, laitto vähän tietty tuntuu mut vain hetken ...pissa valuu sinne itsestään siis sinne pussiin, et tunne sitä...

seuraavana aamuna autetaan ylös ja siitä se toipuminen alkaa, hyvät kipulääkkeet on olemassa ja niitä kannattaa ottaa ettei hidasta kipujen takia toipumista, mitä nopeammin sieltä sängyn pohjalta yrittää nousta niin sitä parempi...muistaa vain pyytää sitä kipulääkettä ennen kuin yrittää ekaa nousua...kipeää tekee toki aluksi..

kotona ei saa nostella(nyt en muista kuinka pitkään aikaan) vauvaa painavempaa, eli miehelle kaikki kauppakassit... =)

vatsalaukkuun ei vaikuta millään lailla, kaikki syöminen HUOM: alkuvellien ja liemien jälkeen sallittu..olinkohan niin et kun leikattiin niin sit parin päivän päästä sai jo syödä ihan normaalia ruokaa, leikkauksen jälkeisenä päivänä oli nestemäinen ruoka mut seur. jo normaali..

haava mulla aina parantunut hyvin...muistaa vaan jättää ne nostelut ym...ja oikea ryhti heti alusta saakka ettei tulis kiinnikkeitä ...(mut eipä niitä aina voi välttää)

kysele lisää jos voin auttaa....mutta jokainen kokee tietty leikkauksen, toipumisen ym eri tavalla..nyt katsoo tv:tä ja huomenna neuvolaan..

ai niin onko täällä muita BB faneja? Mä oon ,ihan parantumaton ja huomenna se siis alkaa..jee
pw 34+4

Pinkwawe: Onko sulle nytkin suunnitteilla sektio vai? Saako udella, miksi aikaisemmat sektiot tehty? Ihan mielenkiinnosta, ei tietty tartte kertoo jos et haluu...:)

Joo, ja on BB-faneja täällä :wave: Oon jo illan katellut noitten touhuja.... Voi olla että tulee äippäloman alku ainakin aika tiiviisti katottua tota 24/7:aa.....

Kirppiinamulla ei valitettavatsi 24/7 mut muuten töllötän joka ilta,nyt piti käydä jo netti sivuja kurkkaamassa :LOL: ..ai miten niin koukussa...

noista sektioista joo on nytkin suunn. sektio kun kaksi on tehty niin kolmas ja siitä seuraava on aina sektio ,ei kuulemma alatiesynn. tule kyseeseen..eka mulla meni sektioon kun oli raskausmyrkytys, sen takia siis leikattiin, tokaa olin synnyttämässä ihan normaalisisti mut meni kiireelliseen sektioon kun sydänäänet vaimeni(napanuora oli tuhannen mutkalla) ja sit kolmas ja nyt tää neljäs onkin sitten noiden aikaisempien takia leikkaus myös....

pw

matkustaminen raskauden loppuvaiheessa on mietityttänyt minuakin. olemme lähdössä mieheni kanssa tulevana vkl mökille noin 100km päähän mutta se nyt ei ole paljon. Mutta sitten kun olen 35+ viikolla lähdetään minun kotopuoleen käymään jonne yksi suuntainen matka on se n.330km matkaa. Tähän asti minulla ei ole tehnyt tiukkaa istuminen autossa, kun laittaa selkänojaa vähän alemmas ja pysähtelee sopivin väliajoin jaloittelemaan ja pissalle. Mutta kun joku sanoi että istumisesta voi tulla veritulppa niin hyppäs sydän kurkkuun. :eek: Voiko niin tosiaan olla? Uskaltaako tässä lähtiä sitten enää mihinkään vaikka olo oisikin ihan normaali, eli ei mitään supistuksia tai muuta sellaista..

BB-fani ilmoittautuu!!! odotan ihan älyttömästi sen alkua. piti käydä juuri subin sivuilla vähän vilkaisemassa minkä näköisiä asukkaita on taloon mennyt. harkitsen mtv3kanava paketin hankkimista kaapeliin kun operaattori tarjoo BB 24/7 kanavan ilmaiseksi koko kaudelle samalla... oisi jotain katsottavaa kun kotona aikaa paljon joutuu viettämään.. ;)

Vauva saa ihan ihmeellisiä sätkykohtauksia mahassa... :eek: ihan ku olisi joku lyhytaikainen epilepsiakohtaus tai jotain kun sätkii ja tärisee tosi kummallisesti välillä. kai se vaan hakee itelleen tilaa pienenevässä kohdussa ja kun se on jo sen verran iso että liikkeet tuntuu sitten vain voimakkaasti. mutta pelko pelottavan oloinen on joskus...

Mikä siinä on ku pitää koko ajan olla jääkaapilla??? Mies on vielä iltavuorossa ja itekseni olen kotona niin koko ajan olen jääkaapilla vaikkei nälkä olisikaan. aina tekee jotain mieli ja harvemmin on kyse mistään terveellisestä. jestas sentään, loppuisi jo tälläinen. :D

Innolla odotan ensi viikon neuvolakäyntiä. stressaan niin kauheasti siitä pienestä sf-mitasta että ei mitään järkeä... mun puolesta saisi olla jo joka viikko niitä käyntejä..

rv33+1

bb-fani täälläkin! -tänäänkö se alkaa?? Kuka meinaa alkaa seuraan sitä sairaala syke ohjelmaa??
Ite meinasin..

Mulla ois taas paljo asiaa ja neuvoja kaipaisin..

Tilanne on nyt se että, ukolla loppuu työt perjantaina, se tuli niille eile kaikile yllätyksenä ku porukkaa vähennetään vaikka ostoskeskuksen anttilan osion avajaiset myöhästyy 3 viikolla |O
niin.. ja helsingissä ois töitä vaikka kuinka. Ollaan sitte puhuttu että jos espooseen muutettas muutaman vuodenpäästä mutta pakko visn lähtiä aiemin.
Hirvittää muuttaa noin vain yks kaks täältä pohjosesta jonneki etelään. |O
ensin pitäs oottaa että vauva syntyy, ja sitte muuttaa. kämppä hommata, ja muutto kyydit ja kaikki.
Yhellä firmalla maksais 800? täältä muuttaa kuorma autolla. sisältää kanto avut jne.. ihan hirveän kallista, mutta onhan noita kilometrejäkin.. jos ei muuta ni sosku maksaa pakkoha niien on jos on saanu työpaikan jostain muualta?
siellä ois vakituisia työpaikkoja, täällä on vaan pätkätöitä joka ei oo olleskaa hyvä juttu.
mietin vaan että miten me selvitään tästä kaikesta? Pitäskö ottaa lainaa että saatas rahaa muuttamiseen ja järjestelyihin jos miehellä kerran on luvassa vakituinen työpaikka? :eek: nyt tästä asiasta vedän ressiä.. tuntuu kauhealta jättää äiti ja siskot tänne..mutta kyllähän ne junat ja lentokoneet kulkee :D en meinannu unta saaha ku mietin tuota asiaa..

hei mun häpyluu ei oo enää kipeä! Eilen siihen vielä sattu ja alapäähän kans :p tänä aamuna ko heräsin ni mulla oli jotenki parempi olo. ihan ku oisin ollu terve, tai siis että aivan ku oisin muina päivinä ollu kipeä ja nyt terve? oonkohan kunnossa.. :LOL: lepo kyllä jatkuu vielä. Huomenna ois se äippäpolin tutkimus.

oon epätietoinen siitä leikkauksesta että tehäänkö sitä vaiko ei, niistäkää ei ota ikinä selvää.
Mulla o 3 kaveria joilla o kahelle tehty leikkaus suunniteltu ja yhelle suunniteltu käynnistys normisti, no kaikille ilmotettiin muutaman päivän varo ajalla!! saanko mä leikkauksen jos haluan ja jos vauva o niin iso ku ne väittää etten pysty sitä pungertamaan alateitse ulos?

Täällä on sala bb-fani! Aiemmilla kausilla olen ensin pari viikkoa ollut että voi hitto taas tuoki tulee, ja kuka sitä muka viittii katsoa. Sitte joku ilta oon menny ja kattonu ja jääny koukkuun. Näin siis joka vuosi. Nyt ajattelin että taitaa olla sama jos alan jo alusta seuraamaan :LOL: .

Tuosta matkustelusta.. On varmaan omasta voinnista kiinni. Itselle se ei sopinu ja lääkäri epäili että alkukuun päivän reissu anoppilaan (yhteen suuntaan noin 100km) olis aiheuttanu mulla tuon kohdunsuun kypsymisen ja avautumisen. Seuraavana päivänä olin siis sairaalassa sitte jo. Mutta se on varmaan yksilöllistä miten vaikuttaa, eli jos on taipumusta tuohon ennen aikasuuteen niin sitte ei varmaan kannata. Olen kuullut että jotku tekee ihan viimosilla viikoilla pitkiäki matkoja yksinki.

Satunen: Kannattaa varmaan sillä lääkärinkäynnillä keskustella tuosta leikkauksen mahdollisuudestakin! Ne todennäkösesti tekevät sielä taas painoarvion teidän vauvalle ultralla ja osaavat varmaan arvioida taas hiukan paremmin kuinka iso sieltä olis loppujen lopuks tulossa.

Nanna + poju 35+0 (enpä olis uskonu että tähän päästään =) )

nanna81joo.. voinkohan ilmaista haluni leikkauksen suhteen? sanoa että haluaisin mielumin sen leikkauksen vaikka paraneminen on varmaan vähä erinlaista ku alateitse..

kellä vauva potkii nii että tuntuu kuin tulis masusta läpi? Mulla ainaki.. ja sen pää painaa aina tuota rakkoa.. tuntuu sillä hetkelä ku se potkii että rakko räjähtää..

:)

Vauvan tärinästä mahassa sen verran, että se on ihan normaalia =) Vauva kuulemma pissaa silloin kun tärisee. Itsekin olin alussa ihmeissäni että miksi vauva menee värinähälytykselle mahassa ja tiedustelin asiaa neuvolassa, niin sanoivat tosiaan että pissatessa tärisee...

BB:tä pitää varmaan itselläkin alkaa seuraamaan, osaan koukuttaa itseni aika tehokkaasti tuonkaltaiseen hömppään ja kuitenkin vakuutella itselleni, että ei se nyt niin tärkeetä oo ja kaikki jaksot on sitten pakko kuitenkin nähdä :LOL:

Matkustamisesta: itse ajattelin viikoilla 36+ lähteä käymään Kuopiossa, jonne täältä matkaa kertyy siis se reilu 500 km. Tämä siis jos senhetkinen kunto antaa periksi ja neuvolasta aion kyllä etukäteen kysyä, että onko järkeä vai ei... Mutta pysähtelemällä useasti ja ottamalla autossakin vaihtuvia asentoja ajattelin pärjääväni.

Nannalle :flower: viikkojen poksumisesta :)

Taralee ja Pätkä 31+5

Huomenta! Kävin neuvolassa,kaikki oli ok :)
Pitää kyllä oikeen täälläki kehua ku mulla on nyt niin mukava neuvolatäti!! :)
Siis ihan eriluokkaa ku entinen..Tämä kyselee aina vointia (no kysy edellinenki mutta sille oli ihan sama mitä vastasit )ja juttelee muutenki tosi paljo kaikkea..Kyselee mikä tulevassa mietityttää,pelottaako synnytys tai vauvan hoito ja onko kokemusta pikkulapsista jne.
Ja ottaa miehen huomioon joka asiassa!!Oiski ollu tämä alusta asti..aivan mahtava tyyppi!

Ompa harmaa sää :eek: uskottava se on että syksy tuli! :( voi juku ja aika rientää niin ettei perässä pysy..apua :D

Maarit ja Touho 33+6

Huomenta

Täällä vauva potkii niin että koko maha heiluu tai läpi tulee nahkasta.

Satunen, jos vakituista työtä on tarjolla niin kannattaa harkita muuttoa. Joskus olen kuullut sanottavan että Rollon lähin kaupunki on Helsinki :) Lentoyhteydet on hyvät ja saa edullisestikin hyvällä tuurilla. Joten yhteydenpito sukulaisiin on helpompaa. Itse asun itä-suomessa ja jos haluan sinne pohjoiseen nopeasti niin eka pitää lentää Hesaan ja sieltä vasta sinne. Muuttaminen vaatii rahaa ja sitä menee yllättävän paljon. Asioita kannatta miettiä mut älä ota stressiä. Asioilla on tapana järjestyä :)

BB, pakko sitä on jostain syystä seurata ja nyt varmaan tuleekin kotona enemmän seurattua.

Maatritti, onpa kiva kun on tuollainen neuvolan täti. Minun terkkari kysyy pakollisen miten voit mutta ei kysele eikä kerro mistään mitään. Moni asia on 8 vuoden aikana muuttunut esim. synnytyspaikka kauemmas. Enemmän on kiinnostunut utelemaan tutuistani joita hän tuntee tai kälystäni joka myös on terkkari. Vaikka odotankin kolmatta niin ei sitä kaikkea enään muista. Onneksi hän jää nyt kuukauden lomalle ja tilalle tulee kätilöterkkari joten odotan mielenkiinnolla millaista on hänen kanssaan.

Tällä viikolla olen herännyt joka yö kun olen nukkunut selälläni. Mikä lie kampee siihen asentoon. Tukala olo todellakin herättää ja pistää vaihtamaan asentoa. Esikoista odottaessa muistan nukkuneeni enemmän selälläni kuin nyt. Heräsin yksi yö siihen kun poika käänti kylkeä olessani selällään. Nosti pyllyä niin kovasti että nahka venyi hurjasti ja koski ihan kunnolla. Tuntui aika hurjalta.

Lepo on jo auttanut. Selkä ei ole läheskään niin kipeä ja supistelu vähentynyt. Eli huilille jäänti kannatti.

Sain postissa eilen tilaamani kantoliinan. Treenasin sen sitomista ja etsin netistä videon pätkääkin. Pitää tytön nukeilla vielä treenata :D Harmi kun ei tuota tytön vauva aikana hoksannut. Olisi helpottanut arkea huomattavasti.

Nyt laittamaan koti kuntoon aamun jäljiltä ja alan tekemään koruja. Aikaa kerrankin niille...

Tiihu ja Altsu rv 31+4

Täällä kans erittäin innokas BB-fani!! :wave: Miehen kans odotellaan jo iltaa, että pääsis näkee ensimmäisen jakson. Jotenkin siihen vaan jääpi koukkuun :ashamed:

Pitkistä matkoista, me ollaan lähdössä kuukauden päästä käymään helsingissä, matkaa kertyy yhteen suuntaan n. 450km, mutta uskoisin että jos kunto pysyy tämmöisenä niin eiköhän se matka onnistu suht hyvin =)

Mutta nyt lähen aamupalalle.. taas :D

memmy ja vaavi 30+6

FPI
Huomenta!

Matkustamisesta, oon suunnitellu viikonloppureissua puolentoista viikonpäästä eli silloin on 36+5 ja matkaa tulee noin 500 km yhteensä, että jos vointi on tämmönen kun nyt niin enköhän selviä? Jos pysähtyy pari kertaa ja jalottelee ja pyrkii liikuttamaan jalkoja autossa ollessa niin luulisi veritulppa riskin olevan aika pieni ja jos omistaa lento/tukisukat niin ne auttaa kanssa.

Sektiosta, satunen, sulle varmaan tehdään se synnytystapa-arvio ja jos vauva on liian suuri syntymään alateitse niin varmasti tekevät sektion ja voit sitä toki itse pyytää.

Eilen oli perhevalmennus ja katsottiin synnytysvideo ja olivat kyllä helpon synnytyksen valinneet...menisikin niin helposti...oli kyllä kyseessä toinen lapsi...äiti ponnisti ehkä kuusi kertaa ja oli ihan tosi rauhallinen koko ajan ja sitten vauva putkahti maailmaan...huh!

Jalkojen turvotus on vähän vähentynyt, jee! Tänään on tutustuminen Jorvin synnäriin...

Ai niin, muuttamisesta, meillä on tiedossa muutto Espoosta Joensuuhun vauvan syntymän jälkeen (pian syntymän jälkeen!) niin kyllä hieman arveluttaa miten kaikki mahtaa sujua??

Nyt koiren kanssa lenkille, heips! :wave:

FPI+pepe rv 35+2 :heart:

Tääl myös bb:n seuraaja :wave: Ensimmäisinä kausina mäkin olin, että hitto mitä sontaa... mut koukkuun siihe jäin :ashamed: Ja viime vuonna jäi jo ukkoki :D Ei meillä mitää 24/7:aa oo, mut iltasin tulee sit subilta kytättyä ja netistä kurkittua.
Ihanaa ku tulee jotai seurattavaa, on vähän tota tekemisen puutetta ku oon kk:n ollu jo kotona. Kesäloma ensin ja nyt huomenna äippäloman eka päivä B) Sit odotan ihan fiiliksissä
Paon alkamista!

Vitsit nukuin viime yönä huonosti :/ En tiä mikä oli, ei vaa uni maistunu. Nyt tulin juur koiran kans piiiitkältä lenkiltä ja vatta on ihan kivi kova. Täytyypi mennä pitkälleen jos vaik tulis uni vielä huonosti nukutun yön jäljiltä. Tai jos kävis ekan siel bb:n sivuil kattoo ne uudet asukit...

Wow, huomenna viikot paukkuu. Alkaa 36. viikko :heart: Ihanaa ajatella et n. viikon päästä vauva sais sit ihan luvalla tulla eikä tarvis lähtee yliopistollisee sairaalaa, tonne 70km:n päähän, synnyttää. Sit saa synnyttää tääl oman kaupungin aluesairaalas.

Iltaa ja bb:tä odotellessa Liina ja tiiti 34+6

Luin juuri iltasanomien sivut ja ihmettelen, mikä tuossa BBssä ihmisiä oikein kiinnostaa kun pointtina tuntuu olevan vaan se, kuka sekstaa ja kenen kanssa :whistle: Noo, toki sitä saa jokainen katsoa mitä haluaa.. Mulla on näitä klassikoita dvdnä odottelemassa katsomismaratonia, Kummankaa, Hynttyyt yhteen, Vesku Showt.. kun vauva syntyy niin illat menee rattoisasti jos on imetysmaratoneja kuten esikoisen kanssa, sohvalla imetellen ja tvtä katsellen (pientä vauvaa kun se töllötin ei vielä tunnu häiritsevän taustalla)

Poppari riippuu tietysti voinnistasi tuo matka mutta itse en lähtisi enää nyt 600km ajomatkalle. En itseasiassa lähtenyt heinäkuussakaan, kun oli paikat sen verran kipeänä. Nyt on kivut hellittäneet mutta supistuksia tulee välillä autossa niin paljon että en jaksaisi lähteä pitkälle matkalle autoilemaan. Meillä olisi kihlajaisjuhlat 20pv tiedossa ja matkaa tulisi yhteensä parisataa kilometriä, sinne kyllä ajattelin lähteä jos vointi on vielä tämän tasoinen kuin nyt.

Kohta rv35 =)

poppari han oman kunnon ja oman tunnon mukaan... tiedän immeisiä joita on kielletty lähtemästä sukuloimaan kun viikot on ollet pitkällä mutta sehän riippunee äipän/vauvan tilanteesta. Mulla 1,5h automatkoilla kaveri on alkanut rytyyttämään ja se istuminen noin pitkään ei ole nannaa. Noh varmaan ainakin tarvitset kunnon jalottelutaukoja. Muutenhan on täälä synnärit pääkaupungissakin, joten neuvolakortti aina vaan mukaan ja jos kaveri päättää syntyä tai tulee probleemaa niin sitten hakeudut täälä sairaalaan! Itse ehkä jättäisin tuon reissun kuitenkin väliin, mua mietityttää jo nyt tuo omaan kotikaupunkiini visiteeraaminen vaikka sinne tosiaan automatkaa vain 1,5h mutta haluaisin kuitenkin olla ihan omassa kotona ettei sitten tarvisi mennä mahdollisesti tuolla ko. paikkakunnan sairaalaan. Mutta ilmeisesti nyt vielä mennään sinne käymään, miehellä on mökillä vielä laitettavaa (vaikka talviteloille laittaneekin vasta loka-marraskuunvaihteessa).

Satunen kun sulla on kysymyksiä paljon liittyen tuohon sektioon tms. niin ota nyt ihmeessä yhtettyä sinne omalle neuvolantädille/lääkärille ja kysy nuo asiat! Usein on niin, että kun jostakin asiasta saa tietoa niin sitä ei silloin tulekaan kysymyksiä mieleen kun sulattelee asiaa vaan nuo kysymykset herää sitten juuri vähän myöhemmin - silloin kannattaa sitten ottaa yhteyttä ja esittää nyo asiat jotka askarruttaa :) Työstä vielä, näin se vaan tuntuu monella olevan, että on pitänyt tänne pääkaupunkiseudulle muuttaa töiden perässä - toisaalta kun on toimiva parisuhde niin ei se niin ankeeta ole koska loppupeleissä työ vie aikaa ja illalla on niin sippi ettei sitä kauheesti jaksaisikaan mitään kyläilyjä joten kyllä tähän tottuu että asuu muualla kuin omat ystävät/sukulaiset. Voihan sitä tulla tänne ja jos tuntuu ettei kotiudu tai ei löydy työtä joka olisi mieleistä niin saa sitten palattua takaisin sinne mistä tulikin. Kun on vakityötä tarjolla, niin uskon että saisitte pankistanne muutolainaa jos on tarvis.

Viikkoja 35, masukaveri ihan turhan rauhallinen nyt... tiedä sitten, miksi on nyt vaan paikallaan.

kiitti kaikille neuvoista joo mä kyselen huomenna siitä sektiosta siellä äippäpolin tarkistuksessa kätilöltä.

Niin tuo muutto homma.. ohan siinäki hommaa mutta just puhuin miehen kanssa puhelimessa siittä niin me varmaan myytäs tai lahjotettas nää mejän vanhat huonekalut ja otettas vaan vaatteet ja muut kamat matkaan ja sieltä ostettas sitte uusia. Vaikka nyt huuto netistä tai jostain jotain käytettynäkin..

tai sitte otettas se muuttofirman auto. Mietin vaan kovasti että kiva matka pikkuvauvan kanssa autolla sinne etelään.. 800km.. mutta onneksi ei oo kesäkuuma! :eek: niin pankista varmaan pitää käyä lainaa hakemassa että pääsee alkuun..

sain n. puolituntia sitte jonku kohtauksen sängyssä!! menin sänkyyn makoilee ku tää patja olkkarin lattialla alko tuntuu nii kovalta kyljille.Makasin siinä nii yhtäkkiä en saanu henkeä. henki alko salpaantua ja tuntu kuin tukehtusin. Nousin istumaan ja hengitin syvään ja rauhallisesti isoja vetoja puuskuttaen. joha helpotti.. ihme kohtaus! |O

MONELTAKO BB TULEE??

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

Taas oli tosiaan sijainen, ens kerralla sit pääsen tutustuun mun vakkariterkkaan vihon viimein.... :)
verenpaine: 118/76
pissa puhdas
paino +323g/vko eli yht. 5,6kg
sf 31,5cm
syke +140
liikkeeet ++
tarjonta rt

Ens käynti onkin lääkäri 10.9 ja siitä eteenpäin käynnit on viikon välein. =)
Tänään kuulin, et tossa meidän neuvolassa onkin ultralaite :whistle: Tosin lääkäri käyttää sitä vaan jos esim. on epävarma tarjonnasta. Kaikille sitä ei kuulemma käytetä :(

Täällä myös BB:n katsoja. Viime kausi katottiin miehen kans melko ahkeraan, ku saatiin sen MTV3:n paketin mukana ilmaseks 24/7. Nyt se pitäiskin ostaa erikseen, plääh... :/ Katotaan viittiikö uhrata sitä rahaa, voihan sitä kattella sit päivittäin koostetta.
Niin satunen: BB tulee tänään klo 21. BB-extra klo 19, normaali päivälähetys klo 22 ja sunnuntaisin häätölähetys klo 21.

jasmara ja masuasukki 33+5

Moi

neuvolassa käyty, painoa viikossa tullu n. 1 KG !!!! kiva juttu, ja pääosin turvotusta mikä näkyy noissa verenpaineissakin, jotka on noususuunnassa,nytkin alapaine jo jotain 86....muuten kaikki ok paitsi etttä laittoi mut varmuuden vuoksi huomenna verikokeisiin kun kutinaa on iholla niin paljon..ihan hyvä tarkistaa ettei oo maksa-arvot koholla..mulla voi tehdä heti nää kylmät ilmat et iho alkaa kärsiä vaikka rasvailen minkä ehdin....

vauva masussa ollut ärsyttävän =) hiljainen tänään ...joku muukin valitteli samaa...sitä alkaa ehti miettii kaikkee pahinta mahdollista....söin suklaata äsken josko vauva kohta heräilis =)

BB alkaa joo tänään ,luin iltiksen netistä ja siellähän on jo oikee meninki käynnissä, odotan iltaa kans, eli pahasti koukussa ollaan...

onko kukaan löytänyt kivoja runoja tm smillä ilmoittaa vauvan syntymästä? laittakaa vaikka linkkiä jos teillä tiedossa mistä löytäis..

mut nyt maksaa laskuja..

pw 34+4

Täällä myös yksi innokas BB fani! Turhaakin turhempi ohjelmahan tuo on, mutta niin koukuttava, että pakko se on katsoa. Nyt jo "murehdin" sitä, ettei sairaalassa välttämättä näe muutamaan iltaan BB:tä.. Nooh, ehkä silloin on jotain muutakin parempaa tekemistä, eikä ko. ohjelmaa edes kaipaa :D

Onerva
Mahdollisesti on aikaisemminkin ollut asiasta puhetta, mutta minkä takia joudut piikittelemään itseäsi. Onko sinulla ollut tukos aikaisemmin tms.? Ihan sillä utelen, kun itselläni alkaa sama homma rv35, periytyvän geenivirheen (FV Leiden) takia, tukoksia ei onneksi ole kuitenkaan ikinä ollut. Millä viikolla sinulla nuo piikit alkoivat, ja kuinka pitkään sinun tarvii niitä pistellä? Itselläni esikoisen raskaudessa aloitettiin samoilla viikoilla kun nytkin ja piti vielä kuusi viikkoa synnytyksen jälkeenkin pistää. Luulisin, että nyt on sama homma, muutaman viikon päästä tuokin selviää kun Klexanet aloitetaan.

Matkustaminen
Itselleni ei ole tullut mieleenkään, ettei enää voisi autolla matkustaa pidempiä matkoja :ashamed: Ehkä en ihan 600km lähtisi ajelemaan, mutta pienempiä matkoja meinaan kyllä vielä tehdä.. tietysti oman voinnin mukaan. Syyskuun puolessa välissä ollaan pojan kanssa kahdestaan lähdössä viikoksi minun äidilleni Tampereen suuntaan, ja kyllähän sinnekin melkein parin tunnin ajomatka yhteen suuntaan on. Jos vauva siellä päättää syntyä, niin onpahan pojalle hoitajat lähellä ja sairaalaankaan ei mikään mahdoton matka. Itselläni ei tosin ole vielä mitään merkkejä synnytyksestä, joten ehkä senkin takia olen vielä uskaltanut huoletta suunnitella reissuja. Lokakuussa taitaa reissaaminen jäädä vähemmälle.. =)

Satunen Onko sinulle puhuttu mahdollisesta sektiosta, vai oletko itse sitä miettinyt vauvan koon takia? Kyllä äitien mielipidettä asiasta pitäisi kuunnella, mutta kyllä kai mieluiten alateitse yrittävät äidin synnyttävän, JOS kokevat sen turvallliseksi sekä äidille että vauvalle. Kannattaa näistä asioista kysellä neuvolasta/lääkäriltä..

Omaan napaan ei ole kuulunut ihmeitä aikoihin. Päivä kerrallaan eteenpäin mennään ja vatsaa kasvatellaan :) Perjantaina olisi taas neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia..

gibbon ja tyttömytty 31+6

pinkwawe Tässä muutama runo, jotka tuli mieleen..

Auringonsäde maahan koski, syntyi soma nukkaposki. Tuli tähän maailmaan sydän iloa tulvillaan. pvm klo xx.xx tyttö/poika xxxxg xxcm.

Pienoiset kädet, suu ihan suppu, syntynyt uusi on ruusunnuppu. Se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää, sydämen kokonaan onnesta täyttää. pvm klo xx.xx tyttö/poika xxxxg xxcm.

Hiukkasista elämän on suuret ihmeet luotu. Lahja kaikkein arvokkain on iloksemme suotu. Poika/tyttö syntyi pvm klo XX.XX. xxxxg ja xxcm.

Peiton alla posken nukka, jalassa punainen/sininen sukka. Tänään meille onni tuotiin, ikioma poika/tyttö tuotiin. klo xx.xx xxxxg xxcm.

Lisää löytyy ainakin positiivareiden värssypankista. Siellä on jos jonkinmoisia runoja. http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?b70077b8-86b5-45a2-8994-c7e92a84fb82

gibbon: Juurikin samasta asiasta on kyse. Eli mulla on todettu lähisukulaisen veritulppasuman jälkeen n. 12 vuotta sitten hyytymistekijämutaatio, jonka vuoksi aloitin Klexane-pistoshoidot pari viikkoa sitten ja ne jatkuu sitten vielä sen kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen.

Onerva

FPI
Tässä näitä vauva viestejä:

""Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
On masussa pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat! Ilomme on rajaton, meille vauva tulossa on!"

"Syntyi tähden lennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta
maailman suloisin poika/tyttö" (pvm, klo, pituus, paino)

"Hetkellä yön hämärän,
alkoi matka uuden elämän.
Syntyi poika/tyttö niin suloinen,
Suppusuu ja nöpönenä,
meidän rakas silmäterä."

"Pieni poika/tyttö meille annettiin,
se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
et sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin se on ihana, ihana niin!"

"Oman lapsen, pienen linnun,
kannoin alla sydämen.