Lokakuussa 2010 syntyneet

Zeena Mäkin innolla odotan, koska päästään soseita aloittelemaan. 4kk iässä olis tarkotus ja bataatilla myös! Meinkin tytölle lusikan käyttö on tuttua, alusta asti vitamiinit on annettu lusikan kanssa.

Nallu ja Sonja 11vko 6vrk
 
Nallu, tervetuloa mukaan :)

Meillä neiti kannattelee päätään tosi jämäkäsi kun on sylissä tai makaa esim. miehen vatsan päällä. Mutta lattialla ollessaan ei, siinä touhussa menee vain herne nenään, mutta eiköhän sekin ala jossain vaiheessa luonnistumaan. Jutellut on nyt noin viikon verran ihan kunnolla, käsillään kovasti huitoo ja työntää niitä suuhun, mutta ei selkeästi ole niitä vielä hahmottanut. leluille on kiva nauraa ja seuraa katseellaan tarkasti kun mobile pyörii pään päällä :) Kääntyilyä ei vielä harrastele, tosin kun lempipaikka on syli niin eipä siinä hirveästi tarvitse itse kääntyillä :D

meilläkin vitamiinit on annettu suoraan lusikalla heti alusta lähtien, neiti ei kyllä todellakaan maiskuttele kun lusikka tulee näkyviin :D Hänen mielestään vitamiinit on ihan hirveitä yöäk, ja välillä tuntuu kyllä että niitä on enemmän kaikkialla muualla kuin suussa :D

Tutti ja tuttipullo ei vieläkään kelpaa, mie on saanut minun poissa ollessa annettu pullosta hieman maitoa hirveän raivarin säestyksellä :/ Tuo hieman harmittaa, koska välillä on pakko päästä itsekin käymään jossain ja aina on hirveä huoli siitä että kuinka kamala huuto täällä käy.. Ehkä elämä sitten vähän helpottaa kun soseita saa annettua, mikäli hän huolii niitäkään!

Meillä olisi miehen kanssa häät maistraatissa tiistaina! :) Ja tietysti juuri kun pitäisi olla nättinä niin naamaan puhkesi TAAS monta finniä!! Niin tyypillistä :D No ehkä tässä tänään voisi yrittää jotain taikoja niille tehdä niin jos ne vaikka katoaisi ennen tiistaita. Hassua kyllä kun tuo vauva vie kaiken huomion niin ei oikeastaan edes jännitä.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
ps. aivan mahtavaa kun ei ole enää pakkasta!!

Ryöminkäinen ja monsteri 8vko ja 6pv
 
Nallulle terppis! :wave:

En tie onko viisasta tulla tänne kertomaan mutta me ollaan jo annettu typyn maistaa sosetta..Luumua maistettiin pari lusikallista ja hyvinhän se uppos :whistle:

Typykkä seuraa jo tosi paljon ja hymyjä tulee ku hälle vaan juttelee. Päästää jo jonkin sortin ääniä suustaan ja nyrkit on kanssa melkein kokoajan suussa. Meilläkään ei kannattele kauheesti päätään lattialla ollessaan mut sylissä juu :D

Mekin mentiin maistraatissa naimisiin joulukuussa.Teille tuleekin ryöminkäinen kiva päivämäärä hääpäiväksi :) onnea hurjasti huomisen johdosta! :flower:

Ihanaa kun aurinko näyttäytyy pitkästä aikaa.Esikko meni tänään pitkän loman jälkeen päikkyyn ja typy koisaa ulkona vaunuissa.Torstaina nla+lääkäri :)

MUKSU ja typykkä 3kk 3pvä
 
Heippa!

Täällä ollaan oltu toipilaana: vauvalla oli ensimmäinen nuha ja mulla oli myös nuha, että rintatulehdus..Ihanaa, etä näin parin kk:n imettämisen jälkeenkin se vielä iskee..Omaa syytäni tosin; olin lomilla vähän laiska pumppaamaan ylimääräisiä maitoja ja kuinkas siinä sitten kävikään. Lähes 40 astetta kuumetta, rinta aivan mielettömän kipeä ja punainen. Nyt olenkin sitten orjallisesti pumpannut uuden tulehduksen pelossa.

ryöminkäinen meillä on ihan sama juttu: poika kannattelee hienosti päätään kakkialla muualla kuin lattialla vatsallaan. Hyvällä tuulella jaksaa vähän aikaa, mutta muuten seuraa huutoa. Sylissä viihtyy vähän liiankin hyvin ja haluaa istua pystyssä muuten seuraa lisää komennusta. Toivon, että oppisi olemaan myös lattialla, kun se kuitenkin on se motorisesti kehittävin paikka. Onnea tulevista häistä jo näin etukäteen!! :)

Täälläkin on tänään paistanut aurinko ja ollut hieno lauha sää. Ainoa huono puoli on se, että tiet on nyt niin sohjona, että vaunuja saa lykkiä oikein urakalla.

Meillä on huomenna 2kk neuvola, joka siirtyi tuon mun rintatulehduksen takia. Saa nähdä, kuinka paljon on pojalla nyt mittaa:)

Lavelyn ja poika 2kk
 
Pitkästä aikaa!

Nallu tervetuloa! Tänne mahtuu!

Meillä 2kk neuvola takana. Painoa 6170 g ja pituutta 60. Hyvin kasvaa tyttö siis =) Rotaa ei otettu kun ensi viikonloppuna ristiäiset enkä halunnut tämän meidän mahakipu historian takia riskeerata yhtään enempää.

Minä siis edelleen madottomalla ja munattomalla. Nyt saatiin kutsu allergiatesteihin jotka alkaa loppukuusta. Ja se kielijänteen katkaisu on myös silloin. Tulee kiireinen kuukausi.

Hymyjä tulee ja juttua riittää. Lempipuuhaa on maata sängyn päällä ja höpöttää meidän kanssa. Se on kyllä hellyyttävää hommaa :heart:

Nukahtaminen on meillä nykyään ongelma isolla O:lla. Iltaisin saattaa mennä monta tuntia vaunuja heilutellessa. Puhumattakaan että pitäis alkaa sänkyyn totutella. Yön myöhemmät unipätkät yleensä menee omassa sängyssä ellei maha tai tulossa oleva kakka vaivaa liikaa =) Silloin siirrytään taas meidän sänkyyn. Vähän on hakusessa vielä tää homma.

ryöminkäinen onnea hääpäivälle!

Sofiia
 
Moi Kaikki,

löysin vasta tämän lokakuu vauvojen foorumin... Meidän tyttö syntyi 29.10, 52cm ja 3960g oli painoa. Itse asiassa etsin eilen illalla imetykseen apua, tai lähinnä sarviapilan käytöstä vinkkejä ja yhtäkkiä oli täällä lukemassa muitten loka äitien kirjoituksia, siinä menikin ilta :) Mietin että onko teistä kukaan käyttänyt sarviapilaa, siis kuivattuja lehtiä, ihan tavallisesti haudutettuna? Olen kokeillut weledan imetysteetä ->rintatulehdus seurauksena :) ja mielestäni 8€ on aika paljon hintaa siittä setistä. Tänään ostin mamma teetä ja sarviapilaa erikseen, ajattelin yhdistää ne ja katsoa lähteekö maito herumaan paremmin. Olen ollut itse nuhassa viikon ajan ja maito on hiljalleen vähentynyt... Kiitos jo etukäteen kaikille :)
 
Täällä sykyssä kuumeinen paketti :(. Tänään oli 3kk-neuvola ja rokotukset on nyt kankussa. Kuumetta oli tunti sitten 38,4 ja annoin Panadolia. Nyt neiti nukkuu ja kuume 37,3. Paino oli 6406g ja pituutta 59,6cm. Kaikki hyvin! =)

Ryöminkäiselle hääonnittelut!
Nallu ja Lilli's - tervetuloa! :wave:
äiti03 - voi ei, voimia! Kerrohan millaisena rokko tuli ja kuinka jakselette!
Lavelyn - oon jo täysin unohtanut koko rintatulehdusasian, kun siitä on jo pari kuukautta. Ei tullut mieleenkään, että toki se voi iskeä tässäkin vaiheessa... Ja voimia myös pikkuisen nuhan kanssa!

Tässä nopeimmat, en ehtinyt kaikille kommentoida, on yhdellä kädellä aika haastavaa - kuten varmasti tiedätte... ;)
 
äiti03 Toivottavasti ei ole rokko iskenyt pahana. Tule kertomaan miten jakselette!

Ramona Voi pikkusta! Toivottavasti kuumeilu menis pian ohi. Meillä on ens tiistaina 3kk neuvola ja rokotteet myös edessä. Jännittää jo kovasti miten tyttö niihin reagoi.

Huomenna olis ensimmäinen vauvamuskari edessä. Jännittää miten kaikki sujuu, toivotaan parasta!

Nallu ja Sonja 12vko 3vrk
 
heippa pitkästä aikaa! Päivät on ollut "työn" täyteisiä niin ei ole kerennyt kirjoittelemaan :) Meidänkin typykkä kannattelee päätään kovasti, mutta se on kyllä tehnyt sitä jo syntymästään asti, varmaan syntynyt pää pystyssä :D :D Lattialla on nyt alettu viihtyyn jo hetken yksinäänkin niin ei tarvitse koko aikaa viihdyttää :) Lelut ja kädet kiinnostaa kovasti. Hauskan näköistä kun toinen tuijottelee käsiään ja sitten työntää ne suuhun ja apinan raivolla syö niitä :D Juttuja ja hymyä tulee kovasti jo :) Nyt parina päivänä oon huomannu, että olisi kova hinku päästä kääntymään mahalleen, mutta ei ihan vielä hoksaa jutun juonta, kyljelleen kyllä pääsee :)

Nukkuminen on pysynyt samanlaisena, eli yössä nukutaan se 6-8 tuntia yhteen soittoon, yleensä heräillään 7.30-8.30, aamupäikkärit 10-11 aikaan ja päivällä miten sattuu, että siihen ei mitään rytmiä vielä ole ja aina kun tuntuu että nyt on joku rytmi niin tyttö päättääkin nukkua eri lailla :D eiköhän se tästä :) Nukkumaan menon kanssa on joskus ongelmia, kun ei osaa rauhoittua ja sitten tulee kauhee huuto ja hyssyttelyyn saattaa mennä tuntikin, joskus taas simahtaa ihan tosta noin vain, kun laittaa sänkyyn ja tutin suuhun :)

Eilen meillä tuli ensimmäinen naurun pyrähdys, tuli äipällekin itku silmään:heart: Tyttö on onneks perus tyytyväinen pakkaus, mutta ilmoittaa kyllä jos joku on huonosti :D

Meillä tosta rotarokotteesta ei tullut mitään sivuvaikutuksia, tyttö oli hyvän tuulinen rokotteen anto päivänä ja seuraavana päivänä alkoi vatsa toimiin, toki toimitukset olivat aikas runsaanmoisia :D Ens viikolla on 3 kk neuvola ja silloin tulee toinen annos rotaa ja ekat piikit:eek: vähän jännittää, että kuinka kipeeks niistä tullaan..

Meille ei onneksi vielä ole tullu oksennustautia, mutta nuhaisia mekin ollaan oltu, mutta ei onneksi kovin pahasti :) Meillä on nyt megatehostettu käsienpesu, jotta saataisiin nuha pois :)

Meillä on ollut nyt loppiaisesta asti vaikeaa imetyksen kanssa, tyttö vetää hirveet raivarit, kun yrittää laittaa rinnalle, joten korviketta on mennyt sitäkin enemmän.. :( Aamuisin kyllä suostuu syömään rinnalta, mutta päivällä ei.. toivottavsti se nyt menis ohi...

Ens viikolla meillä alkaa vauvauinti, ihan mahtavaa :) Onko muilla kokemuksia, mitä ootte tykänny?

Seuraavaan kertaan

Hanna ja tirriäinen 11 vko
 
Aurinkoista perjantaita kaikille!

äiti03 ja Ramona toivottavasti vauveleiden vointi tokenee nopeasti! Kurja varsinkin toi vesirokko! Mäkin mietin, että mitenköhän meidän poika sitten reagoi noihin rokotteisiin vajaan kk:n päästä. Rotasta ei tullut onneksi mitään erikoisia oireita; kakka meni mun mielestä vähän enemmän ns. liejuisemmaksi.

2kk neuvolassa meni oikein mallikkaasti. Poju kasvaa hyvin rintamaidolla; taas oli tullut vajaa kilo lisää painoa. Kohta mennään yli 7kg:n, hui! Pituuttakin oli jo 64,5cm. Vaatteista tällä hetkellä käytössä kaikki 60-senttiset eli 60-68cm. Käsiä mussutetaan täälläkin innolla ja kovasti poika yrittää pulista:)

Huomaa kyllä, että poika ei enää ole mikään ihan ihan pieni, kun yötkin alkaa mennä vain yhdellä syötöllä tai joskus poika jopa yllättää ja nukkuu yön ihan kokonaan ilman. Mitä luksusta! :D Viimeksi meni 9h putkeen! Ekalla kerralla olin vähän pelästynyt aamulla, että mitä apua, se ei oo syönyt, mutta hyvin tuo on näyttänyt pärjäävän :) Rinnat on kyllä huutaneet hallelujaa noiden läpeensä nukuttujen öiden jälkeen..

hanna88 Toivottavasti imetystilanne rauhottuu ja alkaisi taas sujua! Meilläkin poika aina sillointällöin saa pienet rintaraivarit ja sillon ei auta muu kuin yrittää kiinnittää pojan huomio johonkin muuhun ja rauhotella ja sitten hetken päästä yrittää uudelleen.

Tervetuloa Nallu & Lilli's munkin puolesta! :)

Vauvauinnista Juuri soitin ja ilmoitin meidät mukaan ryhmään:) Maaliskuun alussa sitten päästään vihdoin polskuttelemaan :) Meidän poika on ainakin tykännyt kylpyhetkistään ja Ikean amme alkaa olla jo liian pieni; masullaan ollessa pikku jalat polskii ilmassa :D

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Lavelyn ja poika 10vkoa
 
Hello vaan,

hyvä lukea teidän kokemuksia (vaikka kaikki ei niin mukavia) noista rokotuksista. Meillä on ens viikolla neuvola ja rokotusten aika. Pelottaa hirveästi kipeilyt niistä, vanhempi tyttöni oli kolme päivää aina kipeänä noista perusrokotuksista. Ja nyt kun oon ollut itse kipeänä ,niin koittanut super hyvän käsihygienian lisäksi muistuttaa muuta perhettä ottaan vitamiinit, vaik aika hyvin ne menee ilman muistutustakin :D

meidän tyttö saa kans rinnalla noita raivareita, tää viikko on ollut aika tuskaa imetys, ajattelin/toivon että se menee ohi, onko jollain jotain apuja tähän??? Ollaan koitettu antaa niinkin päin et ensin pullosta isoimpaan nälkää 60ml, ja sit rinnalle, tyttö ei jaksa tehdä kauheasti töitä imemisen kans, hän on saanut ekat kolme päivää elämästä pulloa....

Hyvät viikonloput kaikille,
Lilli ja Signe
 
Tervetuloa Tanya!

Tulin nopsaan kommentoimaan, että meilläkin on imetys nyt jotensakin kummallista. Yöllä syö normisti, mutta päivällä itkun kanssa ja vain jotakin 4 minuuttia kerrallaan. Muut hommat ja oleminen hoituu aurinkoisesti. Onko tää joku 3 kuukauden kriisi? Tosi reilua että äidillä kolmenkympin kriisi ja tytöllä kolmen kuukauden kriisi.. :LOL: Aion vaan tahkota eteenpäin täysimetyksellä, katsotaan. Ehkäpä tää on keskiviikkoisen rotan vahvistuksen vaikutusta?

Muuten meillä meni 3kk-rokotusten kanssa siis ihan hienosti. Lohdutuksen sanaksi niille, kenellä rokotukset on tulossa ja jännittää. Se kuume nousi silloin rokotusiltana, mutta panadolilla laski tunnissa siihen 37 asteeseen ja siitä puolen tunnin päästä tyttö olikin hiestä märkä ja virkeä oma itsensä. Nukkui yönkin normaalisti, eikä kuume enää noussut. Panadol on meillä se suun kautta otettava, otin siihen apteekista sellaisen ruiskuhomman. Vähän senkin laitto jännitti, mutta katottiin sitä etukäteen neuvolassa ja helpostihan se meni. Jotenkin tuntuu helpommalta, että nykyään kuumettakin mitataan kainalosta ja särkylääkkeet suun kautta, vaikka kyllä se suppokin varmaan menisi, mutta vaatisi harjoittelua...
 
Meillä oli kanssa torstaina 3kk rokotuspäivä. Ensimmäisestä rotarokotteesta me kärsittiin viisi päivää ja yötä, pojan maha meni pahasti sekaisin ja oli todella kipeänä :(
Pelkäsin ihan kuollakseni torstaita, mutta ilmeisesti turhaan; neljä tuntia rokotteiden jälkeen oli masu pipinä, paska lensi kuin varpusparvi, ja yökin oli vähän levoton. Perjantai ja lauantai taas on mennyt kuin unelma, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :)

Tanya & Petja 3kk+4pvä
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan sanoon, että meillä kans joku ihme 3 kk:n kriisi menossa. Poika on niin pahantuulinen, itkeskelee, EI NUKU! Siis päivällä 30 minsan pätkissä, saa olla jatkuvasti heiluttelemassa vaunuja. Yöt on levottomia. Mä oon ihan silmät ristissä ja pahantuulinen kun kaikki aika menee ton pojan hoitamiseen ja vaunujen heiluttamiseen. Ja sit pitäis noita isompiakin jaksaa. ARGH.
Lueskelin netistä, että ilmeisesti tähän 3 kk:n ikään voi kuulua joku tällanen itkukausi...?

Ajattelin, et jos poika on nälkänen eikä nuku siks. Tissillä roikkuu parin tunnin välein, päivät ja yöt. Yöllä herää tosiaan kans 2 tunnin välein ja on ihan nälkään kuolla, tissi pitää olla heti suussa tai alkaa huuto ja sit sitä maitoo vedetään kun kuoleman hädässä...
Eilen keittelin sit ekat bataattisoseet, jos alkais kokeilla kohta niitä.

Meillä siirrettiin 3 kk:n rokotuksia vähän kun poika oli sillon kipeenä. Mennään ens viikolla hakemaan ne.

Tervetuloa uusille!


Zeena ja poika 3 kk ja päälle
 
Täällä ollut kanssa tämän viikon ajan poika kiukkuisempi kuin normaalisti. En tiedä sitten voiko vielä johtua maanantaina annetuista 3 kk rokotteista vai mikä on. Kiukkusuuden lisäksi on tosi väsynyt, eilenkin nukkui 13.30-19.30 välisen ajan, tosin heräsi kyllä syömään välillä mutta nukahti samantien uudestaan. Sitten pelkäsin miten nukkuu yön, kun on koko päivän nukkunut, mutta nukkui senkin normaaliin tapaan 22.30-07.00 kahdella syötöllä. Eli nyt on joko nukuttu tai kitisty, ihan muutamia hymy- ja jokellushetkiä on vain päivässä :( En tiedä pitäisikö huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä pitäisikö olla huolissaan..

Terese ja poitsu 3kk ja 6 päivää
 
Meillä ei ainakaan ole vielä näkyny 3kk "kriisiä". Neiti hymyilee ja juttelee lähes koko hereillä olo aikansa. Todella tyytyväinen neiti meillä siis. Ylihuomenna tulee tasan 3kk. Opitut asiat ei ainakaan vielä ole vaikuttanu yöuniin eikä muuhunkaan. Saa nähä miten jatkossa käy!

Nallu ja Sonja 2 päivän päästä 3kk
 
huomenia meillä kans 3:n kuukauden kriisi vähän levottomuutta havaittavissa yötä päivää mallastakin kävin ostamassa kun tuolla vatta meni lakkoon ja sitäkin huusi kyllä rupes taas kura lentään kun annoin sitä
vesirokko tuli meille tosi lievänä ei kuumetta vähillä näppylöillä perjantaina käytiin ihmisten ilmoilla jo meni rokko ohi vähän huomaamatta en sittä tiedä voihan tuo salama iskeä toistamiseen kun nyt tuo lievänä verikokeillahan tuon saa aikanaan selville ettei ainakaan rokota turhaan jos rokottaa joskus nyt meillä vanhemmat tytöt räkäsiä
saa nähä tarttuuko se mölliä jos joutuu neukkaa vielä siirtään kerkee täyttää 4 kk ennen 3 kk rokotuksia
 
Meillä oli vihdoin eilen ristiäiset ja kaikki meni ihanasti. Mun vanhemmat järjesti oikeastaan kaiken joten me päästiin tosi helpolla. Ja tyttö oli kuin enkeli koko päivän!

Muutenkin tosta meidän hirviöstä on kuoriutunu todellinen suloisuus. Ihan selkeästi vatsavaivojen helpotuttua muuttui tämä meidän elämä. Tyttö ei tiedä mitään hauskempaa kun tapittaa silmiin ja höpöttää :heart:

Lavelyn ihania noi teidän yöt!

Imetyksestä. Meilläkin on noita rintaraivareita varsinkin iltaisin. 3 kk:n kieppeillähän on kai joku kriisi mutta mun ymmärtääkseni se liittyy enemmänkin lisämaidon tilaamiseen kun raivoamiseen. Voisko teillä Zeena olla tosta tilaamesta kysymys? Meillä ihan selkeästi tulee noita raivareita iltaisin kun väsyttää.

Tänään rota. Siirrettiin viime viikolta ristiäisten takia. Tuolla on kuulemma kamala loskakeli, saa nähdä miten päästään perille. Ei haittaa vaikka ei päästäis, pelottaa ne oireet : /

Sofiia ja tyttö 2 kk ja varmaan viikko =)
 
heipparallaa ja kiitos kaikille onnitteluista :)
Huh meillä oli kyllä sellainen vilinä viikko, että jos tällä viikolla vähän rauhallisemmin. Tiistaina oli tosiaan se maistraatti, neiti oli tosi nätisti hiljaa koko ajan ja sunnuntaina sitten juhlittiin sukulaisten kanssa. Samalla siis myös pidettiin neidin nimiäiset :) Hyvin meni, neiti malttoi nukkui vain pieniä päikkäreitä joten kotona kävi sitten yö unille jo klo 19.30!

2kk neuvolakin oli viime viikolla ja pituutta oli jo 59cm ja painoa 5 565g :) Niin se neiti vaan kasvaa, ens kerralla tulee sitten jäykkäkouristus yms rokote.
 
Tervetulloo Tanya82! :flower:

Hyvä että vaavi selvisi helpolla vesirokosta äiti03.

Me oltiin viime to neuvolassa+lääkärillä.Kaikki ok.Sai myös rotan ja perusrokotukset.Ei tullut kummastakaan mitään.Olin kyllä varautunut panadolilla. 3kk mitat: 5590g ja 61,7cm ja pää 40,2cm.

On kyllä perustyytyväinen vaaveli.Hymyä irtoo ja jokellusta kuuluu.Tarttuu myös kaikkeen kiinni - ja kovaa :D Korviketta annetaan päivisin noin 120ml kerralla.Öisin on tissillä.

Nyt täytyy mennä..Tulen taas paremmalla ajalla.Voikaahan hyvin! Aijuu,irtooko muilta hiukset päästä?? Siis ihan tuppoja lähtee kun oon suihkussakin..Kohta oon kalju..

MUKSU ja typy reilu 3kk :)
 
Hei äidit!

Minkälaiset nukkumaanmenorutiinit teillä on? Meillä päivisin tyttö syö, sitten vaihdetaan vaippa, sitten ollaan hereillä n. tunti ja sitten nukutaan seuraavaan syöttöön asti. Illalla kuitenkin oon toiminut niin, että yritän nukuttaa heti syönnin jälkeen (syönti joka osuu 22-23 välille). Nyt aloinkin miettimään, että ehkä pitäisi toimia luontaisen rytmin mukaan ja siirtyä yöunille jo ennen tuota syöttöä, niin ei tarvitsisi nukuttaa virkeää lasta... Eli esim. klo 20 syöttö ja vaipanvaihto + yöpuku ja leikkiä kunnes väsähtää -> yöunille. Silloin luulisin että eka herääminen tulis ehkä sit jo aiemmin, koska edellisestä syötöstä on aikaa, mutta hämärässä huoneessa ja yökkäri päällä uni jatkuisi, eikä tarvitsisi nukuttaa. Nää on näitä mitä oppii varmaan ajan kanssa kun kokeilee, mutta aattelin kysyä miten te teette? Oon ajatellut aiemmin, että siirrytään yöunille suoraan tissiltä klo 22-23, niin ei tuu heti nälkä... Ja sit on ollutkin virkeä neiti. On kyllä nukahtanut siitäkin, mutta kestää aikansa. Olipa sekava selostus, ja nyt kirjoitettuna ihmettelen itsekin, miten pohdin näin tyhmiä... :ashamed:
 
MUKSU1 mulla lähtee kans hiukset päästä!! hiusharjasta saa vähän väliä irrottaa kauhen kasan hiuksia ja muutenkin jokapaikka täynnä mun hiuksia..rasittavaa. Ostin lisää niitä multivitan raskaus+imetysvitamiinejä, jospa niillä ois jotain vaikutusta asiaan :) ettei ihan kaljua tulis =D
 

Yhteistyössä