Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

IMN Meillä kans on esikoinen tainnut just oppia päiväkuivaksi. Aika mukavaa. :) Ei ole tarvinnut pestä vaippoja enää viikkokausiin. Tosin päiväkodista en tiedä, miten menee. Ihan hyvin kai sielläkin. Olis kyllä kiva saada esikoinen kokonaan kuivaksi ennen vauvan tuloa. Tai ehkä yövaippa pitää vielä pitää käytössä.

nurmo Varmasti löytyy jokin kiva äitiysmekko juhliin vielä. Bebesillä on joskus aika ihania mekkoja (tosin hintavia), bebes.fi. Tai sitten Nelly.comissa taitaa olla kans äitiysvaatteita.

Jensar Inhottavia nuo vuodot. :( Onneksi kuitenkin vauveli voi hyvin. Tuohan kuulostaa ihan siltä, että sulla limakalvot vuotelee helposti. Ärsyttäiskö hiivatulehdukset niitä? Koita olla liikoja murehtimatta kuitenkin. :hug:

Istukka mulla on etuseinämässä. Sain tietää vappuaattona kun oli pakko käydä gynellä kovan alavatsakivun takia. Kipu johtui onneksi vaan siitä, että kova yskä oli vähän ärsyttänyt kohdun kannittimia tms ja vauvalla oli kaikki hyvin. Äkkiä ultras, mutta totes, että istukka löytyy edestä. Esikoista odottaessa oli sama juttu ja tosi pitkään vaimensi vauvan liikkeiden tuntemista. Nyt liikkeitä tuntuu melkein päivittäin, joskus selkeemmin, joskus taas pelkkiä hipaisuja.

Rakenneultraan olis vielä vajaat 2 vkoa. Toivottavasti kaikki on muksulla hyvin. :)

Lumi & murunen 18+4
 
Nyt pitäis listan olla taas jotenkuten ajantasalla! :D Jos siis bongasin kaikki päivitykset..

Tämä viikko on eletty vähillä unilla ja ihan liialla tekemisellä! Huomenna ois vihdoin ne esikoisen juhlat, joten pitäis tän elonkin sen myötä rauhoittua!

Istukan paikkaa en tiedä vielä, lääkäri(?) unohti nt-ultrassa katsoa sen! Joten odotellaa pari viikkoa rakenneultraan ja katsotaan mitä siellä sanotaan! Itse aavistelisin etuseinäistukkaa liikkeiden vaimeuden takia. Tunnnen kyllä, mutta yhtä vaimeana kuin esikosta, josta istukka oli edessä..

Supistuksia oon myös ollut bongaavinani, osa kipeitäkin! Pitää maanantaina yrittää muistaa neuvolassa sanoa asiasta. Varsinkin rehkimisen jälkeen koskee. Kuvittelin ne aluksi kohdun kasvukivuiksi, mutta yksi ilta tajusin, että kyllä ne suppareita on.

Jaaha, neidillä on ylläri vaipassa, lähdettävä vaihtamaan... :D

-Minki ja pikkusisko 18+0 POKS-
 
Nurmo: Meillä kanssa kaverin häät heinäkuun alussa. Koitin katsella juurikin bebesistä ja nellystä mutta mun mieleen tosi tylsiä..kun ei häihin kiva ole mustaa laittaa päälle. Asos.com:ista näyttää saavan tosi kivojakin ja halvalla. Katoppa sieltä:)
 
Mä varasin sitten hädissäni ajan kunnon 4D ultraan jo puolentoista viikon päähän. Rakenneultrakin kun on vasta 22 viikolla ja sinne saa vielä kolmisen viikkoa odotella. Oltais me 4D:hen menty muutenkin mutta vasta kesäloman jälkeen kesäkuun puolivälissä. Näiden vuotojen takia en nyt uskalla lomamatkaa riskeerata kun veikkaan ettei rakenneultrassakaan mitään syitä vuoteluille löydy. Toivottavasti tuossa 4D:ssä näkyy rakenteet jo hyvin, mulla olis vasta 19+4 silloin ja haluan että sekä istukka, napanuora että vauvan tärkeimmät elimet näkyy kunnolla, lisäksi tietysti huulihalkio tai jalkojen epämuodostumat mitä ei välttämättä tavallisessa ultrassa aina näy...No sittenhän sen näkee, jospa sukupuoltakin pääsis kurkkimaan mutta ennen kaikkea toivotaan että kaikki asukilla hyvin =) Vuotoa ei ole sitten eilisen näkynyt ja liikkeet tuntuu voimakkaina edelleen.

Kivuista: Mulla tuntuu välillä kovaakin paikoittaista vatsakipua, milloin missäkin, sellaista vihlontaa lähinnä. Niitä kannattimien kramppejakin on välillä niin että polttaa oikein kunnolla ja vetää melkein kaksinkerroin...Mitään hyppyjä tai pomppimisia ei maha enää kestä ollenkaan ja liitoksetkin jo nähtävästi löystyneet kun ajoittain kävely tai portaiden kiipeäminen sattuu. Onneksi tuo on vielä ajoittaista eikä päivittäistä niin kuin esikoisesta oli rv 20 lähtien.

Jensar kera asukin 18+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Hassua kun toiset vasta suunnittelevat äitiysvaatteiden ostoa, kun itselleni ei ole muuta enää piiiitkiin aikoihin mahtunutkaan. Olo on aika möhkälemäinen. Salassa sitä ei voisi millään enää pitää, kun työkaveri kommentoi, että näyttää siltä kun olisin piankin menossa synnyttämään.. No, se on jo neljäs niin alkaa nopeammin näkyä, kun jo sen verran löystynyt paikat. Ja kun vartta on suotu niin lyhyelti, ettei se siihen pituuteenkaan ikäänkuin häviä tuo vatsa.

Rakenneultraan olisi vielä reilu kaksi viikkoa, ja ainakin ekassa ultrassa käydessäni kätilö sanoi, että voidaan rakenneultrassa yrittää sukupuolta katsella. Itselläni on aivan tyttöolo. Tai sitten se on toiveajattelua.. kolme poikaa kun on ennestään niin.. No, luen kuitenkin merkkejä, joista yritän päätellä sukupuolen olevan nyt toiveeni mukainen. Tämä liikkuu eri tavalla. Aikaisemmat potkivat niin perhanasti, mutta tämä enemmänkin tuuppii ja mynkyää. Hiukset on latteat ja rintakehä ja yläselkä täynnä finnin kaltaisia näppyjä, kun aikaisemmin hiukseni ovet olleet tuuheat ja luonnonkiharat oikein päässeet valloilleen, ja ihoni ollut parhaimmillaan. Ja nyt tekee mieli makeaa. Alkuraskaus meni niin, ettei oikein mitään tehnyt mieli kun olo oli huono, mutta nyt jäätelö ja rahka esim ovat niiin ihania.. Kun aikaisemmissa raskauksissa olen himoinnut lihaa tai KUNNON ruokaa, ja isoja määriä!!

Mutta rauhallista menoa näin kesää odotellaan. Saapa nähdä kuinka kauan voin töissä käydä, kun rasituksessa ja stressatessa meinaa supistella, ja sitäpä se pääosin tuo nykyine työni on. Mutta ihanaa kun tulee kesä!!

Marjuskainen76 ja valtava vatsa 18+3
 
IMN ja LUMI: olenpa kateellinen teille, jotka olette saaneet jo pottailun toimimaan. Meillä pikkuherra kohta 2 v ei malta istua potalla-eikä pytyn pienennysrenkaalla- käytännössä yhtään, vaan survoo kaiken surutta vaippaan. Ei silloinkaan onnistu, vaikka istutan potalle heti ruoan jälkeen, jolloin tulostetta yleensä syntyy. Kakka tehdään kyllä vaippaan heti sen jälkeen kun kyllästyy kiemurtelemaan potalla. Esikoinen aikanaan oppi päiväkuivaksi 1,5 vuotiaana, ja yölläkään ei tarvinnut vaippaa enää 2-vuotiaasta eteenpäin. Ja samalla reseptillä olen kakaroita koettanut opettaa!
Liekö sukupuolella sitten niin suuri vaikutus: esikoinen on noheva tyttö, nyt vaipoista pois koetan opettaa vilkasta poikaa. Pitänee kesän tullen antaa pojan kirmata munasillaan pihamaalla jne, jospa se jossain vaiheessa alkaisi pottakin kiinnostamaan. Olisi kiva saada edellinen edes vähentämään vaippavuortaan, kun uusi vauva jo saapuu.

Tiituli81: taaperomme on siis 1v 11 kk poika nyt. Melkoinen ”ohjus” on syliin tullessaan, ja siinäkään ei sitten paikallaan istu...

ruuvih ja nyttynen 16+1
 
moi!

tervetuloa uusille:wave: !

käytiin eilen ylimääräisessä ultrassa, jotta voin rennoin mielin lähteä parin viikon lomamatkalle. aikamoinen yllätys, kun saatiinkin 4d-kuvaa cd:lle ja 10 valokuvaa kotiin :) ultraaja kysäisi heti alkuun, että haluammeko tietää sukupuolen, jos se on näkyvissä. tämän sanottuaan, vauva avasi jalat levälleen :) ja paljasti pippelinsä. ultraaja sanoi olevansa 100% varma pojasta eikä jäänyt meillekään epäselväksi. siispä meille voi päivittää poikalupauksen. aikamoista <3 hassua, miten 4d-kuvan näkeminen ja sukupuolen tietäminen konkretisoi entisestään tulevaa. mahottoman suloinen oli vauveli ja aivan miehen näköinen. nyt viimeistään odotan aivan malttamattomana lokakuuta. ja mikä pääasia vauvalla oli siis kaikki hyvin. istukka on takana ja olenkin ollut jo tuntevinaan pari viikkoa silloin tällöin pieniä liikkeitä.

kivuista: mulla myös on ollut kipuja. semmoisia ilkeän tuntuista kiristämistä. välillä yöllä oon herännyt vatsakramppiin. juuri noista syistä hainkin mielenrauhaa ultrasta ja kai ne sitten vaan on tavallisia kasvukipuja.

aurinkoista viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!


-naapuri ja hipsuli lomatunnelmissa :cool: (16+0 POKS)
 
Lupsakkaa toukokuuta kaikille! :)

Oon seuraillut kyllä jutusteluja, mut en oo saanu ite kirjotettua mitään pitkiin pitkiin aikoihin.. Toki lomailtiin ulkomaillakin tuossa välillä :)

Ihana lukea että muillakin alkaa masut näkyä ja liikkeet tuntua -samoin täällä. Nyt pieni masu pömpöttää niin, että tullaan kysymään koska saadaan pikkuinen <3 Liikkeitä oon tuntenu muutaman viikon, mielettömän ihana tunne kyllä :)

Mukavaa vloppua! :)

-Piiti ja Tiuku (17+4)
 
En oo aiemmin tänne kirjotellu mut nyt aattelin kokkeilla.. :) Mites saan tohon ekalle sivulle ne tiedot itestäni? Vai miten tähän ryhmään liitytään? Täällä siis la ois 15.10 ja ensimmäistä odotellaan... Ois kiva jaella kuulumisia samassa raskausajan vaiheessa olevien kanssa :) Aurinkoista viikonloppua kaikille!

-Shaana ja "Ihme" rv 16+4
 
Moi,
voisin ilmoittautua keskusteluun mukaan. Ketjuja olen lueskellut sieltä täältä viikon verran, ihan kaikkia en ole jaksanut ruveta lukemaan. ;)
Perustiedot: Mille84 - 27v - toinen - KaKs
Niin ja laskettuaika 21.10.

Perheeseemme kuuluu mies ja reilu 3v neiti. Töissä olen, ja töissäkin alkaavat jo tietämään. Ainakin nyt lähiaikoina viimeistää loputkin kun maha näkyy jo ihan selvästi. :) Äitiysvaatteet on ollu jo käytössä ehkä noin pari-kolme viikkoa. Viikkoja tällä hetkellä 15+5. Hyvin on mennyt koko alkuraskaus, ei ollut pahoinvointia. Laihduin noin kolme kiloa kolmessa kuussa, jäi kaikki makea pois, kun ei yksin kertaisesti tehnyt mieli yhtään. Ja teki mieli syödä muutenkin kaikkea terveellistä. :) Nyt alkaa taas maistumaan, lähinnä salmiakki..:/

Kesäkuun alussa olisi rakenneultra, toivottavasti sukupuoli näkyisi ja sen myös kertoisivat. Tietää ruveta laittamaan tarvittaessa kiertoon tyttövaatteet. :)

Monta kertaa olette käyneet tähän mennessä neuvolassa? Minä olen käynyt vasta kerran, ja sekin oli vasta viikolla 11. Vai onko ensisynnyttäjällä useammin käyntejä? Muistan vain ekasta odotuksesta, että siellä piti ravata koko ajan.. Ultrassa olen jo käynyt kaksi kertaa, ne oli 2 viikon sisällä toisistaan, ensin neuvolassa ja sitten np-ultra.

Mites muuten teidän neuvolassa on käytäntö, otetaanko siellä verinäytteitä ja pissanäytteitä? Minä ymmärsin, että meille käydään aina labrassa. Voiko tosiaan olla näin? Kun loppu ajastahan sitä piti aina käydä purkkiin pissaamassa, ennen neuvolaan menoa? Vai käsitinköhän vain jotain väärin? No parin viikon päästä neuvolakäynti, niin pitää kysäistä. Mut ajattelin vaan että onko ihan normaali käytäntö.

Mutta nyt keskityn tuohon lätkään! :) Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
IMN
mille84 Itsekin olen uudestaansynnyttäjä ja kerran olen käynyt normineuvolassa ja kerran lääkärineuvolassa. Nyt 16.pv on toinen "tavallinen" neuvola :) Pissanäytteet otetaan täällä joka kerta. Verikokeita ei oteta muuten kuin seuloissa ja sitten jos jotain poikkeavaa on. Hemoglobiinia varten toki otetaan se pienen pieni verinäyte (jos sitä sellaiseksi voi edes sanoa) joka kerta. N. kuukauden välein on oulussa neuvolat ja käsittääkseni joka 2. tai 3. lääkärineuvola.

Vielä melkein neljä viikkoa rakenneultraan! Aika matelee. Tai rv:t kuluu kauhean nopeaa, mutta tuo rakenneultra vaan tuntuu juoksevan karkuun :D

IMN & Tuutikki 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen käynyt neuvolassa kaksi kertaa, lääkärineuvolaa ei ole ollut ollenkaan. Ultrassa olen käynyt 4 kertaa alkuraskauden vuotojen takia. Noista yksi oli np-ultra. Seuraava neuvola on vasta kesäkuussa, ja silloin saan jo kelan paperit, tämän kuun lopussa on rakenneultra. Ei siis liian usein tartte juosta, onneksi. Näin kolmannella kerralla neuvolan löpinät tuntuu aika tutuilta, sydänäänet tosin on aina yhtä ihana kuulla.
Täällä kuulemma kertovat nihkeästi sukupuolen, pitää vähän kuulostella ultraajaa, uskaltaako kysyäkään...
Minun piti käydä lapbrassa otattamassa verikokeet, ja kerran kuussa on vietävä pissanäyte alkuraskauden pissatulehduksen takia. Neuvolassa katsotaan pissa joka kerta, mutta "isommat" näytteet pitää mennä antamaan labraan.

stressihiiri 16+6
 
Mukavaa toukokuuta!
Nyt en jaksa muuta kirjoittaa, kuin että tuhrua tullut tänä aamuna täältäkin. Ei ihan holvahtamalla ensin, vaan sellaista kunnolla punaista valkovuotoa. Ja perään sitten ruskeaa tuhrua. Yritän lohduttaa itseäni, että se tuli varmaan limakalvoilta, kun olin vääntänyt hampaat irvessä kakkaa kun on maha niin kovalla, ettei moneen päivään ole tullut mitään. Että kai nekin ärtyy siitä, kun monta päivää yrittää pinnistää. Mutta silti meni nyt koko päivä pilalle. Piti siivota, mutta taidankin viettää päivän sohvalla. Ärsyttävää, että on lauantai. Jos haluais käydä lääkärissä, pitäis raahautua päivystykseen. Mutta toivotaan, että oli vain sieltä limakalvoilta. Aloitin nyt levolac-kuurin, kun näyttäisi että ummetus on iskenyt kunnolla tännekin.

Pakko vielä lisätä, että olisin varmaan enemmän paniikissa, jos Jensar ei olis kertonut tuhrustaan. Että onneksi on tämä paikka, missä jakaa kokemuksia.
 
Sabrinafair: Mulla on kanssa ummetusta ja oon myös lohduttautunut tulisko vuoto kovan ponnistelun seurauksena kun täällä myös hampaat irvessä saa vääntää...Kuivattuja luumuja oon syönyt nyt viikon verran ja hieman helpottanut ummetukseen. Mulla ei noi vuodot tunnu oikein linkittyvän mihinkään, välillä kuitenkin kun ei tule mitään vaikka olisi ummetusta, hiivaa, liikuntaa, seksiä, ties mitä ja sitten viikkojen kuluttua taas tulee, kummallista...:confused: Luulisi jos olisi limakalvot herkästi vuotavat niin sitä tulisi harva se päivä, no onneksi ei tule...Nyt ollaan kuitenkin selibaatissa ainakin seuraavaan ultraan asti, mitään tulehdusriskejä tai muutakaan en uskalla nyt ottaa kun en varmuudella tiedä mikä on. Kurjaa silti, voin samaistua täysin tuohon päivän pilalle menemiseen:hug:
 
Päiviä kaikille!

Kamala ilma taas vaihteeks (ainakin täälläpäin Suomea), oikeen masentaa ku niin on välillä ollut kesäistä.

Tervetuloa uusille! Porukka on taas innostunut muutaman päivän aikana kirjottelemaan niin paljon etten muista puoliakaan vaikka lueskelen ahkerasti. Miten tuntuu että kaikki muut on niin paljon mua edelle raskauden suhteen siis.. No täällä LA tosiaan on vasta loppukuusta että eiköhän se ole ihan ymmärrettävää. Mutta täällä tosissaan np-ultrassa käytiin jo aika aikasilla viikoilla ja nyt tuntuu ton rakenneultran odotus ihan tuskalta, siihen on vielä ainakin puoltoista kuukautta. Toinen neuvola ois viikon päästä, mutta tuskin siellä mitään ihmeellistä tapahtuu. Saavatkohan ees sydänääniä kuulumaa. Viime raskaudessa jouduin itse neuvomaan tädille et mistä kohtaa äänet kuulus, kun koitti koko ajan vaan väärältä puolelta mahaa.

Noista oloista täytyy sanoa sen verran et raskaus on hyvin saman tyyppinen kun esikoisestakin, (joka on siis poika), mutta jostain syystä kuvittelen et tää ois nyt tyttö. Kirpeät karkit on melko uus himo täällä, ikinä en oo oikeestaan aikasemmin syöny. Myös ihmeellisiä hetkittäisiä mielitekoja, mm. pähkinäjäätelö tai joku tietty dippi, mitä en siis myöskään syö yleensä. Appelsiinia söisin vaikka koko ajan, mutta atopia ei anna.

Siitä tulikin, että jokuhan valitteli atooppisen ihottuman iskeneen nyt raskausaikana. Muistat vaan ahkerasti rasvailla, ja seurailla josko joku ruoka-aine vaikuttas asiaan. Enkä tarkottanu nyt kettuilla, mut kyllä saa olla kiitollinen jos se jää vaan raskauden ja imetyksen ajaksi. Itse nyt kärsinyt tästä lähes koko pienen ikäni ja usemmat lääkärit todenneet et on pahimpia heen ikinä näkemiään eli ei todellakaan ole kivaa. Vielä kun mikään muu ei tunnu auttavan kun todelliset myrkyt, joita ei tietenkään saa raskausaikana käyttää. Ja pahoittelen avautumistani, mut kyll tää välillä ärsyttää tosissaa, vaik ohan tähän jo melkein tottunu. Sit ku mies on vielä joskus ihan mäntti ja kysyy et miten se muka voi kutista noin paljon, ettei hänellä ainakaan ikinä mikään noin paljon kutise. NO MUTTA KUN SULLA EI OLEKKAAN IHOTTUMAA! :D

Vauvelin kuulumisista ei oikeestaan ole tietoa. Välillä muljasee mahassa silleen et kyllä ne varmaan liikkeitä on, mut harvakseen niit viel tuntuu. Liitoskivut on myös ihanasti alkaneet hyvissä ajoin. Esikosta muistan et joskus 35+ viikoilla niitä ilmeni jonkin verran. Paha olo ja väsymys ovat helpottaneet jo jonkin aikaa sitten. Nyt olo on hyvin normaali enkä todellakaan muista olevani raskaana, varsinkaan kun mahaa ei juurikaa vielä ole (tai on, mut se ei johdu tästä vauvasta vaan tosta edellisestä :D).

Jipsu & Pömppis 15+5

Ps. En muista onko tullut puheeksi, mutta onko tekonimienne takana jokin tarina?
 
Hei

Kaksoset ovat päässeet jo rv 17 ja sydänäänet olleet vahvoja. Pahoinvointi ei ole vielä loppunut,mutta pysyy kurissa kun syön 2h välein. Painoa tullut noin 400g, mutta maha on jo melkoinen pallo ja rinnat myös.

Maanantaina meillä on rakenneultra äippäpolilla ja monikkoperhevalmennuskin alkaa silloin. Rakenneultra hieman jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin molemmilla pikkuisilla. Sukupuolta meinataan kysyä, varsinkin kun alussa väläyteltiin että saattavat identtisiä olla. Maanantaina siis varmaan selviää monta mieltä askarruttavaa asiaa.

Mielialat vaihtelee,ilosta kyyneliin aika herkästi. Kipuja ja muutama sipustuskin jo ollut, niin ja maha painaa jo tässä vaiheessa.

Käsittääkseni minun lisäkseni oli toinenkin kaksosia odottava..jumppapallo? Ei ollut listalla enään?

Hankintoja ollaan alustavasti katseltu, muttei olla vielä hankittu mitään. Esikoistytöltä on jotain tallessa, mutta aika paljon isoja hankintoja on edessä.

Vadelma82 ja kaksoset rv 17
 
Minäkin ilmoittautuisin vielä mukaan:wave:. sankofa79-33v.-kolmas-kät/H-laskettuaika 19.10.-tyttöolo

On ollut aika rankka alkuraskaus. Jatkuva pahaolo ja järjetön väsymys. Pahaolo on nyt helpottanut, mutta väsy sen kun jatkuu|O Liikkeitä en ole vielä tuntenut ja hiukan huolettaa. Onneksi ensi viikon torstaina on neuvola niin toivottavasti kuulee sydänäänet.

sankofa ja elli 16+2
 
IMN
sankofa79 Tervetuloa! :) Kiva kun tulee uusia näin paljon vielä tässäkin vaiheessa :)

Vadelma82 Muistelisin Jumppapallon siirtyneen syyskuisten joukkoon. Saattaa olla että muistan väärinkin.

Jipsu Uskon kyllä että monelle atoopikolle olisi luojanlykky jos sanottaisiin että ihottuma todennäköisesti tulee jossain vaiheessa loppumaan, mutta eipä tämä kutina ole mukavaa siltikään. Mieluummin olisi ilman ja nauttisi siitä "raskaushehkusta" vai miksi sitä jotkut harhaluuloiset sanovatkaan :D Nyt syyhyävät sääret, polvitaipeet, rinta ja korvantaukset, sekä kasvot. Vatsanaluetta myös kutiaa, mutta uskon sen johtuvat enimmäkseen ihon venymisestä kun mitään näppyä tai laikkuja ei näy.. Onneksi on nuo pojan voiteiden jämät vielä tallessa niin jos niistä löytyisi itsellekin "se oikea". Pojalle kun meni lähes 2 vuotta löytää voiteet jotka oikeasti auttoivat.. Isälläni taas yli 50 vuotta. Tälläkin hetkellä raapii selkäänsä kokinveitsellä :D:D

Mies lähti liiton risteilylle Tukholmaan ja nyt esikoisen kanssa vietetään viikonloppua vanhempieni luona :) Onpa kiva olla pitkästä aikaa äitin passattavana :D

IMN & Tuutikki 17+0
 
Täällä vielä yksi uusi odottelija ilmottautuu. Olen tässä viikkojen kuluessa alkanut kaipaamaan vertaistukea, kun ei ole ketään kenen kanssa höpistä vauvajuttuja eikä mieskään aivan aina jaksa. :)

Eli 27-vuotias nainen odottelee esikoistaan saapuvaksi 31.10. ja synnytyspaikka OYS

Mulla on ollut tyttöolo ihan alusta asti, vaikka sille ei todellakaan ole yhtään mitään perusteita. Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Hajut ällöttivät jonkin aikaa, mutta sekin meni ohi. Väsymystä sen sijaan on ollut. Työpäivien jälkeen aika on kulunut sohvalla nuokkuen ja oon vetänyt surutta 9 tunnin yöunia eikä tämä tunnu helpottavan ollenkaan. Päänsärkyäkin on tässä viime aikoina ollut varsinkin aamuisin, mutta vielä olen sinnitellyt vielä ainakin ilman lääkkeitä.

Nt-ultrassa olen käynyt kahteen otteeseen, kun ensimmäisessä oli vielä liian pieni mittailtavaksi. Toisessa näkyi hyvin ja kaikki oli kuulemma kunnossa :heart: Rakenneultra on vasta 20.6. eli pitkä on odotusaika. Onneksi sydänäänet on kuuluneet sekä neuvolassa että lääkärissä ja aina kuunnellaan kuulemma jatkossakin. Kovasti haluttais sukupuoli tietää, mutta saapa nähdä kertovatko. Mielelläni kuulisin, mitä ovat muille Oulussa sanoneet.

Keskiviikkona kävin ylipainon vuoksi ensimmäisessa sokerirasituksessa ja niinhän siinä tietenkin kävi, että paastoarvo oli hieman koholla (5,5) ja diagnoosi raskausdiabetes. Nyt sitten odottelen diabeteshoitajan yhteydenottoa ja yritän skarpata syömisten kanssa. Onko muita kohtalotovereita?

Muuten täällä eletään jännittäviä aikoja, kun pikkuhiljaa on alettu kertoilla lähimmille. Äitienpäivänä koittaa jännittävin hetki, kun kerrotaan äideille. Anoppi on odottanut ensimmäistä lapsenlasta niin kauan, että ihana kertoa hänelle tällaisia uutisia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pampula84 ja pikkupapu 14+3
 
IMN
Pampula84 En ole kuullut että Oulussa olisi mitään yleistä suositusta ultraajille että kertoako vai ei :) Minulle ainakin kerrottiin ilman mitään "No miksi se nyt pitäisi tietää?"-tupinoita. Pari kertaa myös kysyttiin että joko tiedämme sukupuolen. Näin siis ainakin äippäpolilla ja tuon raskausdiabeteksen takia todennäköisesti pääsetkin sinne asiakkaaksi, eikös? :)
Ja on kuulemma Maikkulan keskusneuvolassakin ihan hyvillä mielen sukupuoli kerrottu niille jotka sitä vaan ovat kysyneet. Sitten taas on kuultu myös niitä tarinoita kuinka ei ole mukamas suostuttu kertomaan, mutta ei ole alunperin itse ymmärretty kysyäkään.
 
IMN ompa ihana kuulla. Jännityksellä siis odotellaan. Mulla ei oo oikeastaan mitään hajua vielä tuon GDM seurannasta, torstaina siitä vasta kuulin ja th sanoi, että ottavat Maikkulasta yhteyttä. Ainoa positiivinen asia siinä varmaankin on se, että pääsee ilmeisesti usein pikkusta kurkistelemaan.
 
Täällä kanssa ilmoittaudutaan mukaan matkaan :)
Eli ikää on 28-vuotta, ensimmäistä odotellaan ja sairaalana PHKS. Laskettu aika on 29.9.

Tulen mielummin tänne teidän kanssa, kun viikot käy paremmin yksiin ja melkein lokakuun puolellehan tuo laskettu menee.
Täällä tosiaan hieman varovaisesti otettu tämä alkuraskaus. Marraskuussa sain keskenmenon viikoilla 15+4, se suru ja tuska on niin tuoreessa muistissa että nyt ollaan oltu ihan hissukseen ja päivä kerrallaan. Mutta tosiaan, nyt melkein puolessa välissä ja kaikki mennyt hienosti.
Minulla oli vuotoa melkein koko raskauden ajan ja siihen ei löytynyt koko aikana mitään syytä vaikka ultrattiin tosi tiheästi. Sitten alkoivat supistukset, jotka vaan paheni ja paheni. Kolme päivää supisteli, mutta ei sillekkään mitään kuulema voinut tehdä niin vähillä viikoilla. Kolmantena iltana meni sitten lapsivesi kotona ja onneksi kerittiin sairaalaan. Pieni enkelimme syntyi liian aikaisin. Sumussa mentiin kuukausi sen jälkeen ja sitten rupesi hieman helpottamaan. Unohdu tämä asia ei koskaan, mutta helpottanut paljon. Helmikuun alussa tein sitten raskaustestin, ja plussaahan se näytti :) Olo epätodellinen ja itselleen ei uskaltanut antaa lupaa iloita asiasta. Ajan kanssa sitten helpotti paine ja nyt uskaltaa jo nauttia raskaudesta :heart:
Ensi viikon perjantaina päästään jo rakenne ultraa, tyttöolo on vahva.

Äitiysvaatteita olen käyttänyt jo pidemmän aikaa. Painoa ei onneksi ole tullut kun reilu kolme kiloa, mutta tuosta syksyn raskaudesta jäi se reilu 7 että plussalla mennään ja vahvasti :)

Masu12 ja vielä nimetön tyyppi 19+1 :)
 
Masu12, tervetuloa joukkoon. :) Ja onnea ihanasta uudesta raskaudesta, en voi kuin kuvitella miltä on tuntunut menettää pienokainen. :hug: Sellaista halusin sinulta kysyä, kun kerroit että supistelut alkoivat silloin, olivatko ne kipeitä synnytyssupistuksia vai minkälaisia?

Itselläni ovat nyt harjoitussupistukset alkaneet vaivata, niitä tulee aivan jatkuvalla syötöllä ja pelkään kuollakseni että vaavi syntyy liian aikaisin. Sama juttu oli esikoisella ja silloin hän syntyi rv 36. Olin saikulla pitkään harkkasupistusten takia koska ne olivat kypsyttäneet ja avanneet paikkoja...

Muuten hyvä olo, ei kummempia vaivoja enää. Puoltoista viikkoa rakenneultraan, toivotaan että sieltä selviäisi kumpi on tulossa!

Lakukissa ja pentunen 18+6
 
Minulla on taas epätodellinen olo koko raskaudesta. Omat vaatteet mahtuu päälle, mahallaan nukkuminen vaan tuntuu vähän oudolta. Jossain vaiheessa kuvittelin tuntevani pienen liikkeitä, mutta vähään aikaan en ole tuntenut mitään. Keskeytyneen keskenmenon kokeneena pelko välillä nostaa päätään, jos vauva ei olekaan elossa... Ärsyttää, kun km on vienyt ilon odotuksesta, koko ajan on pieni pelko takaraivossa :( Kolme viikkoa vielä rakenneultraankin... Tekisi mieli käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, mutta meidän neuvolan täti ei ole ymmärtänyt minun pelkojani, mitähän tuo tuumisi, jos pyytäisin pikaisen sydänäänien kuuntelukäynnin...

stressihiiri 17+0 ja POKS (muistinpas kerrankin tulla poksumaan)
 
Tulimpa minäkin nyt pitkästä aikaa lukemaan teidän kuulumisia :) Ärsyttää kun aikaa on niin vähän, nii ei ehdi täällä usein käymään vaan tuolla fb-ryhmässä sit enemmänki. Täällä kuitenkin tuntuu et porukka kertoo enemmän huolistaan/iloistaan kun fb:ssä. Pitäis vaan ryhdistyä ja koittaa ettiä sitä aikaa tännekin :)

Täällä tänään poksuu 18+0! Silti jotenkin tuntuu et olisin ihan alussa, eikä uskalla iloita oikein mistään. Ja tän raskauden piti olla sellanen missä uskallan ottaa kaiken ilon irti kun todennäkösesti ei lapsia enempää olla aikeissa "tehdä".
Mulle ei kuulu oikein mitään. Tosi kovasti pikkunen potkii jo! Useita kertoja päivässä ja itse tunnen kädellä välilä läpikin. Mies jos yrittää niin pikkunen lopettaa heti möyrinnän ;) Ehkä ajan kanssa sitten :) Meen ens viikon keskiviikkona ylimääräseen neuvolalääkäriin kun ne tarkistaa et tihkuuko lapsivettä vai onko valkovuoto tosiaan niin vetistä & runsasta. Toivotaan jälkimmäistä. Rakenneultra on tän kuun lopussa ja miten sinne onkaan niin pitkä aika?! :eek: Sukupuolesta ei nyt oikein tiedetä et kysytääkö vai ei. Esikoisesta ei kysytty ja oon ollu vakaasti sitä mieltä ettei tästäkään, mut nyt jotenki on tullu mieleen et jos tää on viiminen raskaus, nii olis kiva kokeilla erilaista raskautta sen suhteen et "tietäis" sen sukupuolen. Saas nähä mihin päädytään :) Koskaanhan kun ei voi olla varma. Ja oon kuullu myös tosta et nykysin ei kerrottais ja syy on se kun ihmiset sitten suuttuu ja tyyliin on haastamassa kätilöä oikeuteen jos sukupuoli ei ookkaan se mitä on sanottu?! :eek: :eek: Luulis et jokainen tajuaa ettei ultrassa voi koskaan saada 100 % varmuutta! Eriasia sitte lapsivesipunktiot yms.. Tytöilläkin kun on aika pitkään ne häpyhuulet aika turvoksissa et voi näyttää selvästikin pippeliltä, ja taas pojalla pippeli voi olla jossakin piilossa ettei sitä oikeesti nähdä vaikka kattois miten. Mut ihmisethän on tunnetusti vähän tyhmiä ;)

Nellinu & Sirrikkä 18+0 :heart:
 

Yhteistyössä