Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Heippa taas! Pariin päivään ei oo Plussan sivut suostunu tällä koneella oikein pelittään, meinas jo tulla hätä että jään aivan jälkeen teidän jutuista... Ja tere tulemast kaikille uusille minunkin puolestani!

_Lumi_, kiitos vinkistä! Voipi olla, että tohon hintaan saattaa itellekin käydä vastaavanlainen vahinko:D

Tosta kiinalaisesta raskauskalenterista näyttää olleen juttua täällä... Sen mukaan meille ois tulossa poika, mikä passais hyvin yksiin mun poikaolon kanssa. Ja vaikkei tämmösiä vissiin sais ääneen sanoakaan, niin poika se vähän toiveissakin ois, kun esikoinen on sitä kauniimpaa sukupuolta. Mut eihän sillä loppujen lopuks väliä oo, ja jos tää toinenkin ois tyttö, ni ainaki tulis halvaks ko vois kierrättää esikoisen vaatteet hälle :D

Ultrasta ja neuvolasta (johon muuten tarvis kai alkaa soitteleen kohdakkoin): Ainakin ultraan mies on ihan innoissaan tulossa mukaan (tää on hänelle eka lapsi), mut työaikojen vuoks tuskin ainakaan kaikki neuvolakäynnit onnistuu. Tosin sydänääniä hän haluais ainaki tulla kuuntelemaan.

Onko teillä muilla muuten ollu herkät tunteet pinnassa näin alkuraskaudesta? Ite liikutun ihan pienistä ja omituisistakin asioista, aloin raskautta epäilläkin itse asiassa siinä vaiheessa, kun Gloria-lehden telkkarimainos pisti itkemään:p Viimeksi tuli tippa linssiin, kun Terra Novassa ammuttiin dinosaurusta ja minun kävi sitä niin sääli...

Rockabella & Taimi, oisko se sitte 4+3 nyt
 
Lumi: Mulla täysin sama olo tuon työmotivaation suhteen. Ei kiinnostaisi sitten pätkääkään työnteko:( Lisäksi mun työhousut on alkaneet nyt kiristää vatsankohdalta (turvotuksen takia) ja kun housut tulevat työnpuolesta iski paniikki..pakko yrittää hommata jotkut äippäpöksyt huomaamatta, kun en esimiehelle halua kertoa kun vasta joskus vkolla 14. (Koeajan takia)

Sellanen tuli mieleen että saahan neuvolassa ja lääkärissä raskauden takia käydä työajalla? Mulla työ aina 8-16 ja olisi mahdotonta käydä työajan ulkopuolella..

Uusia oireita ei ole ilmaantunut..päällimmäisenä vain tämä kova väsymys. Mutta näillä mennään. Ikionnellinen silti <3

Tänään 6+0
 
Niin ja Lumi mun piti vielä kommentoida tuota "tyhjäpäisyyttä" vai miten sen asian nyt ilmaisitkaan..musta tullut ainakin niin hitaalla käyvä ja unohtelevainen ja kertakaikkiaan tyhmempi kuin ennen raskautta:) hullua.

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille ois tyttö tulossa, itsellä kyllä päinvastanen olo..mut enhän mä nyt mitään voi tietää :)
 
Huh, sain sanottua pomolle että mieluusti peruisin huomisen Vierumäen reissun omalta osaltani. Meillä ollaan tietoisia tästä minun tilastani, joten kaikki ymmärtävät täysin varsinkin kun raahustan muutoinkin naama valkoisena kaikki päivät :)

Onnellinen84; Riippuu tietysti sinun työpaikastasi miten siellä on ollut tapana, mutta meillä (kuntapuolella toimistotöissä olen..) ne katsotaan omiksi menoiksi. Liukumien puitteissa olen päässyt tarvittaessa livistämään vähän aiemmin, mutta se vähentää sitten työaikasaldoa..minkä voi kyllä sitten tehdä takaisin toisena päivänä. Itse olen sopinut neuvolat ja muut omat menot työpäivän päätteeksi mahdollisimman myöhään. Meillä neukkatäti on ollut aika joustava ja olen saanut neljän aikojakin tarvittaessa.

Ikäerosta; Sitä tulee esikon ja pikkukakkosen välille 2,5 vuotta. Varmaan ihan sopiva, luulisin :)
 
Huoh, just kun ehdin esittäytyäniin tulee epävarmuus. Tänään aamulla alkoi vuoto, ehkä vähemmän kun kuukautisten aikana, mutta kuitenkin paljon ja tuntuukin ihan kuukautisilta. No soitin aamulla neuvolaan ja sain ajan lääkärille. Kuulemma tämä ja huominen ratkaisee tilanteen. Pitää sängyssä makoilla ja juoda paljon nestettä, ottaa rauhassa ja välttää stressiä.

No ihmekyllä olen tauhallisempi kun koskaan mutta tuntuu pahalta odottaa huomiseen. Jos huomenna vuoto ei lopu ja on kipuja niin saan lähetteen kätilöopistolle, jos taas vuoto loppuu niin sitten pitää ottaa rauhassa ja tehdä viikon päästä testi uusiksi. Huoh, jo on neuvot. Mutta siis jos nyt oikein käsitin niin vielä olisi ainakin matkassa mukana.

Toivotaan nyt, ettei pikkusen matka katkea.
 
Lumilinnea: Meillä ei ole liukumaa lainkaan joten työaika on aina arkisin 8-16. Lääkärillä saa kyllä käydä työaikana jos ei aikoja mahdollista saada illalla. Joten luulisin että saan kyllä neuvolassakin käydä..tuskin niilläkään neljän jälkeen enää aikoja?! Katsotaan mitä sanovat kun sitten joskus kerron..ei varmaan kauhean ilolla oteta uutisia vastaan, mutta eipä se mua kovin haittaa:)
 
Jiii: Mulla oli kans maha eilen tosi kipeä. Oltiin silloin just mun isän ja äitipuoleksi luona iltateellä kertomassa mahdollisesta lapsenlapsesta. Äitipuoli sanoi, että sillä oli kans ihan järkyttäviä kipuja ensimmäisessä raskaudessa, mutta siellä se 190-senttinen esikoinen metelöi yläkerrassa. Ei siis aina ole mitään vakavaa, vaikka olis koviakin kipuja.

Oireista: tänään sitten ei juuri ole ollut oireita. Rintoja ei aamulla juuri kivistänyt ja mahakin on ollut paljon vähemmän kipeä. Nyt saa sitten stressata tästä oireiden vähyydestä, kun eilen stressasin mahakipua. Tänään kyllä on hyödyttänyt ja palvellut kauheasti ja työpaikkaruokalassa joku haju iletti tosi paljon. Jospa ne sitten ois oireita.

Työmotivaatiosta: Eilen meni koko työpäivä ihan pilvessä, kun olin just edellisenä päivänä tehnyt testin. Kolmen tunnin yöunista huolimatta olin ihan sepereneginen. Tänään sitten iski väsymys ja laiskuus. Yritin tännekin työaikana kirjoittaa, mutta tökki, enkä onnistunut. Ja yleensä mua ärsyttää ihmiset jotka surffata omia juttuja töissä :)

Neuvolasta: sitten kun joskus saan neuvola-ajan, mies tulee sinne varmasti mukaan ja aikalailla kaikkeen muuhunkin. Onhan tämä eka.

Kiinalainen raskauskalenteri sanoi, että meille olis tulossa tyttö. Itsellä ei ole vielä mitään vahvaa oloa sukupuolesta, enkä osaa kuvitella, miten sen tuntis. Tyttö olis silleen helppo, että kälyllä ja serkulla on molemmilla kaksi pientä tyttöä, sais vaatteita varmasti molemmilta. Mutta kyllähän jotkut neutraalit värit menis pojallekin.

Sabrinafair & pikkuruinen 4+5
 
Moikka

Myöhäiset ystävänpäiväntoivotukset kaikille:heart:
Pahoinvointi Kävin sunnuntaina täällä viimeksi ja silloin kauhulla odottelin,josko pahoinvointia pian alkaa kun niin etoo. Esikoista odottaessa sitä kesti 3kk !!! No arvakkaapa mitä??? KYLLÄ heti maanantaina se sitten alkoi, aamusta iltaan pää pöntössä. Esikoista odottaessani,jouduin olemaan paljon sairaslomalla kovan pahoinvoinnin takia, kun tosiaan mikään ei pysynyt ja nyt näyttää alku samalta.Mies kävi tänään aamulla ostamassa SEA BAND-pahoinvointirannekkeen minulle. Löysin googlettamalla tällasen linkin, siihen liittyen.Pahoinvointirannekkeet alkaen 9,90 € - 24h postitus suoraan kotiin!, Mulla on siis tuo ranneke , joka tuossa maksaa 14.80. tosin meidän apteekissa se maksoi päälle 20e. Sen verran siitä on nyt tänään kokemuksta, että sen verran auttanut, että sain 2h nukuttua, kunnes taas alkoi. Haleja kaikille samassa jamassa oleville ja muillekkin:heart:

Vadelma82 ja pikkukakkonen 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Iipparin pikkuiselle toivottelen hyviä näppivoimia jotta jaksaa pitää kiinni!

Vadelma: Miekin ostin nuo pahoinvointirannekkeet vähän niinkuin kaiken varalta, kaveri kovasti suositteli ja vannoi niiden toimivan :) Onneks en oo vielä kuitenkaan niitä tarvinnu.

Mulla olis huomenna eka neuvola, omien laskujen mukaan 5+0. En kyllä ihan tiiä minkä takia sain ajan näin pian... Millon te muut ootte käyny? Ja mitä siellä tapahtuu? Jännittää :D Onneks mies tulee mukaan :heart:
 
Voi kiitos Sabrinafair sulle kannustavasta kommentista!:) Toivotaan parasta, vaikka kovasti kyllä pelottaa...

Iipparille hirmuisesti tsemppiä täältäkin ja Vadelma82 toivottavasti rannekkeesta on apua!

Kiinalaisen raskauskalenterin mukaan meille ois tulossa tyttö. Itse en osaa tähän sanoa vielä yhtään mitään "oloja" suuntaan tai toiseen ja oikeasti ihan sama kumpi se on. :heart:
 
IMN
kiyoko Ekassa neuvolassa lähinnä jutellaan vaan vanhemmista ja elämäntilanteesta, tentataan alkoholi- ja päihdeasioista ja otetaan perustiedot (veriryhmä, aiemmat raskaudet ym.) ylös, sekä kysellään tukiverkostoista ja muista :)
 
Viimeksi muokattu:
LumiLinnea: Mietinkin että pitää huomenna kysellä miten reissun jaksoit... Varmasti hyvä idea perua se :)
iipparille pidetään peukkuja!!
Kiyoko: Onpa sulla aikaisin neuvola! En ole edes viitsinyt soittaa kun ajattelin että se on niin pitkän ajan päästä...
Miten muilla? Mulla on viikot 5+2
Mulla ei ollut pahoinvointia eka raskaudesta, eikä vielä ole tästäkään, en tiedä vieläkö se vois alkaa? Luonnollisesti tulee huonoolo jos ei muista syödä.
Meillä lasten ikäero on 1V8kk (perheessä on myös kohta 7v & syksyllä 9V

Sike&nimetön(vielä) 5+2
 
ok, mie mietinki et mitäs ne siellä tutkii puoltoista tuntia... meitä tulevia vanhempia siis :)

Verenpaineesta tuolla jo aikaisemminkin kyselin. Onko kellään kokemusta? Mulla on siis perinnöllisistä tekijöistä johtuen (kai) korkea verenpaine. Lääkitystä ei oo kun oon muuten terve, liikunnallinen ja normaalipainoinen. Mut siis pitääkö nyt aloittaa lääkitys? Onko korkeesta verenpaineesta sikiölle haittaa? Altistaako raskausmyrkytykseen vai onko se sit ihan eri asia? Vähän huolestuttaa :(
 
Yritin kirjoittaa tänne jo aiemmin pvllä, vaan netti katkes just sillon, tyypillistä.. :S

Neuvolasta sen verran, mullakin on ensi maanantaina eka neuvola, sillon viikkoja 6+4,joten aikasin minäkin sen sain, tosin pyysinkin ajoissa koska sitten alkaa harjottelu ja niistä työajoista kun ei oikein voi joustaa. Eikös ekassa neuvolassa oteta verikoe/anneta lähete raskaushormonin takia? Olisi edes joku rauhottava tieto,että kyytiläinen matkassa, vaikka mikään ei viittaakaan etteikö olis :D Lievää stressiä havaittavissa(ko)? :D

En ole uskaltanut vaunuja tai muutakaan kattoa, ootetaan tän riskiajan yli nyt ainakin :) Jotain poikamaisen väristä pitäis kiinalaisen kalenterin mukaan katella.. ;)

Tuosta etomisesta,mulla alkaa heti jos maha on vähänkin tyhjä, eli koko ajan pitää syödä ja voitte kuvitella sen turvotuksen illalla, ja maha vaan kurnii.. :D Ihan pinkeä pallo koko maha :) Ja mie jo toivosin että se ois soma pieni vauvakumpu <3
 
IMN
kiyoko Ainiin, toki mukaan saa myös nipun kaikenmaailman ohjekirjasia ja muita. Oulussa ainakin saa myös odottavan äidin kirjan, josta voi lukea sikiön kehityksestä viikko viikolta, sekä odotusajan ravinnosta ja muusta. Myös isälle on kirjassa oma puoli jota ainakin oma miekkonen tykkäsi lueskella :)
En usko että korkea verenpaine altistaa raskausmyrkytykselle, kohentunut verenpaine vain on yksi raskausmyrkytyksen tyypillisimmistä oireista. Asiasta poiketen, itselläni raskausmyrkytyksen tutkiminen viivästyi sen takia etteivät hoitajat ymmärtäneet että minun kohdallani normaali verenpaine on normaalia korkeampi..
Olen kuitenkin kuullut että raskausaikana saatetaan aloittaa verenpainelääkitys, jos se on selvästi korkealla, koska verenpaine kuitenkin vaikuttaa istukan virtauksiin ja sitä kautta siihen miten paljon ravintoaineita "ehtii" imeytyä sikiön verenkiertoon. En ole varma, mutta muistelisin näin :)

Tämä päivä mennyt kovin oireettomasti, lukuunottamatta väsymystä (nukuin päikkärit ensimmäistä kertaa sitten lapsuusajan) ja pientä huimausta. Kylmä on kyllä ollut koko päivän, mutta tuntuu ennemminkin kuumeilulta :/
Lähimmässä marketissamme on lastenvaatteet siirretty lähemmäs pääkäytävää ja liiketalouden opiskelijana olen sitä mieltä että hyvin kavala temppu odottaville äideille! :D Eihän sitä osastoa VOI ohittaa! Ihania Tutan uutuuksia oli tullut :) Olen myös ihastunut siihen minkäliemerkkiseen pingviinitoppapukuun, jota on vaaleanpunaisena ja -sinisenä, voi kun tietäisi kumman ostaisi, muut ei kelpaa! =) Toivoa sopii että sellaisen vielä ensi syksynä jostain löytäisi..

Vielä sunnuntaihin asti pitäisi odottaa ultraamista, mukava päätös viikolle niin jospa koulumotivaatiokaan ei olisi niin hakusessa ensi viikolla kuin nyt.

IMN & nimetön 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Iipparille tsemppiä!

Mulla oli neuvola rv 5+5, eli aikaisin myös.
Ensikäynnillä ottavat ainakin virtsakokeen, mittaavat verenpaineen ja hemoglobiinin ainakin. Lähetteet ultraääniä varten täytetään myös.

Muistilista äidille ensikäyntiä varten:
- tarkista viimeisten kuukautisten alkamispäivä ja kierron pituus
- selvitä oletko sairastanut vihurirokon tai vesirokon, tai onko sinut
rokotettu näitä vastaan
- tuo mukanasi äitiyskortti mikäli sinulla on aikaisempia raskauksia
- ole 4 tuntia virtsaamatta, neuvolassa sinulta otetaan virtsan
bakteeriviljely
- selvittäkää perheessä ja suvussa esiintyvät sairaudet
- päättäkää mihin synnytyssairaalaan haluatte mennä synnyttämään

Iiik. Huomenna olis viimein se kauan odotettu ultra! Jänskättää!
Tanyaz & Mini 6+6
 
IMN
Nyt on sitten omille vanhemmille kerrottu =) Tuli vaan semmonen tunne että nyt kyllä soitan, kuten viime kerrallakin. Äiti olikin sopivasti eksynyt iltalenkillänsä, eikä voinut tulla hössöttämään :D
 
IMN olit muistaakseni varaillu tuolta meri-oulusta sitä varhaisultraa, eikö siis sillä ultraajalla ollut antaa lomansa jälkeen aikaa aikaisemmin kun sulla ois ollut ne viikot jo 9+? Mietin että rv8+ olis ollu kiva käydä siellä jos ei jaksa odottaa np-ultraan...
Meillä muuten on tytöllä tuo v.punainen pingviinitoppis, munkin oli pakko saada se:D Niitä on myös ruskeita joissain kaupoissa. Toivottavasti löytyis myös tälle uudelle tulokkaalle ensitalveksi oma, se on niin söpö=)

Pahoinvoinnista tänään oksentelin ekat kerrat, plääh. Mutta jotenki ei ole niin voimakkaasti paha olo mitä esikoisesta. Oksentelu alkoi jo rv4+ ja kesti synnytykseen asti. Ihan kamalaa... Tuntuu kyllä että nyt ei jotenki sellasta samanlaista nyt olis tulossa.

Verenpaineesta korkeasta sellaisesta ei ole kokemusta, mulla on aina ollut todella matala ja oli raskausaikanakin. En tiedä aiheuttaako korkea verenpaine raskausmyrkytystä mutta eikö siitä ainakin voi sen myrkytyksen huomata..?

Työmotivaatio on mulla vielä hyvä, kun oon kotona tuon esikoisen kanssa:D Ei valittamista, vaikkakin vauva-asiat pyörii mielessä pitkin päivää:)
 
Tervetuloa joukkoon uudet! :) ...ja mitäs mun vielä piti..!? :D Eli harvapää myös täällä!

Pahoinvointi senkun jatkuu, ja tuntuu että hitaasti mutta varmasti pahenee.. Tänään olin ihan viittävaille menossa oksentamaan, mutta luojan kiitos ei tarvinnut, meni yökötys ohi hengittelemällä! Oksentaminen on jotain niiiin kamalaa! :/ Voimia kaikille, jotka siitä joutuu kärsimään! (vaikkakin mitä parhaimmasta syystä)

Me kerrottiin eilisen ystävänpäivän kunniaksi mummoille tulevasta pikkuisesta! :) Vähän niinkuin sivulauseessa, katsottiin että huomaavatko.. :D Mies soitti omalle äidilleen ja kerrottiin sitten että ollaan uutta asuntoa menossa katsomaan perjantaina, että ihan hyvä kun se uusi vauvakin tulee.. Ensimmäinen reaktio oli että MITÄH!? ja sit se hoksas :D Omalle äidilleni sanoin että osta nyt pari muumikulhoa lisää, oli siis meidän tytölle ostanut muumikulhon.. Sitten siinä arvottiin että juu, yksi siskon tulevalle lapselle ja yksi hänen luo.. Minä siihen sitten että ei, kun me tarvitaan kaksi! :D Siellä on nyt mummot ihan onnesta soikeena! :) Miehen äidille tämä on nyt seitsemäs lapsenlapsi ja mun äidille kolmas! Mites teillä muilla? Monesko lapsenlapsi omille ja puolison vanhemmille?

Vaunuista
: Katselin eilen netistä tuplia ja ihastuin Carenan Double Swingeihin :p Nyt tuntuu ettei muut enää kelpaakaan :D Mihinkään Emmaljungiin meillä ei oo varaa...

Äää, täällä tulee juttua sitä tahtia etten millään muista mitä kaikkea piti kommentoida! Pitäis melkein kirjoittaa muistilappuja :D Niin joo, tuohon neuvola-asiaan ja siihen miten mies tulee mukaan.. Tuolle ensimmäiselle ultrakäynnille 24.2. mies lupasi tulla mukaan, ja todennäköisesti muihinkin ultriin tulee. Esikoisen aikana oli kaikissa ultrissa ja tosi monessa neuvolassa. Nyt ei ehkä neuvolaan tule niin usein, mutta uskoisin että aina kun työt antaa periksi.

Nyt taas vaihteeksi hakemaan jotain syömistä.. :D

-Minki ja ylläri ehkä rv7?-
 
Ei olla vielä kerrottu vanhemmille. Jos (kun) saadaan huomenna hyviä uutisia ultrasta, aion omille vanhemmille kertoa. Miehen isälle kerrotaan ehkä vasta vähän myöhemmin, tai kattoo nyt.
Meidän esikoinen oli molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi ja tästä tulee toinen!

Miehen isä asuu avovaimonsa kanssa tuossa vajaan 1km päässä meistä ja on todella paljon ollut avuksi. Omat vanhempanikaan eivät kovin kaukana asu, n. 20 min matkan päässä.

Itse ostin Dopplerin jo muutama päivä ennen plussaamista. Luulenpa, että ajan itseni vielä hulluuden partaalle sen kanssa. :D Vielä en sentään ole kokeillut!
 
Terveiset huonovointisuuden huipulta!!

Eli anteeksi kun en pysty kunnolla kommentoimaan kenenkään juttuihin, yrittänyt olen kyllä jaksaa lukea kaikkien kuulumisia ja ajatuksissa olette!!

Vilkutus kaikille uusille ja onnitteluja plussasta, ihanaa kun pino kasvaa!

Lauantaina tosiaan alkoi pahoinvointi, maanantaina jouduin hakemaa saikkua jo pelkästään influenssan takia :( Ultrassakin etsittiin kahta kun niin huonosti voin.. Ei ainakaan vielä löytynyt kun yksi kullanmuru! Mitään ei todellakaan tee mieli, vähän yritän syädä, oksennan kaiken, maha huutaa ja murisee... olo on tietysti kurja myös kuumeen ja flunssan takia ja oloa ei helpota se että en syö.

Pelottaa hirmu paljon kestääkö raskaus tämän kaiken olon..

Mies haki tänää apteekista panadolia, pakko ottaa että saa edes nukuttua. Lisäksi sain tuliaisina raskausvitamiinia ja raskaana oleville tarkoitettua omega-3:sta..kun vaan pysyis sisällä. Auttaiskohan ranneke näin pahaan oloon????

Harmittaa myös pienen esikoisen puolesta, on myös tosi kipee: kuume,räkä,yskä..ei tahdo syödä..kääks!

Palaan kommentoimaan kun parempi olo, tää viikko lomaa ja jo nyt jännitän ensi viikkoa pääseekö töihin vai onko paha olo jatkunut :(

Taatu&Hippunen 6+2
 
IMN Kyllä me ollaan ainakin pienistä pyöristä huolimatta päästy lenkkeilemään myös lumella. Tottakai jos on ihan kauheesti lunta/loskaa eikä teitä ole aurattu niin työntäminen on vaikeaa, mutta on se kyllä isopyöräsilläkin! Ja jokapäiväsessä käytössä meillä. Ainut miinuspuoli on heittoaisan puuttuminen, jonka tiedostin jo vaunuja ostaessa mutta muut ominaisuudet voittivat silti :) (ja miehen oli pakko saada ne ;) ) Ja sen vielä sanon, että me ei tarvittu matkarattaitakaan kun Nitrot on niin ketterät! :)

Iippari tervetuloa :) ..ja tuosta vuodosta, itse vuosin kahden edellisen raskauden alussa ja kaikki oli silti hyvin, eikä km liittynyt vuotoon mitenkään. Toki riippuu varmaan kuinka paljon vuodat. Tokassa raskaudessa vuosin sen verran, että luulin menkkojen alkaneen ja sitä jatkui sit varmaan viikko(?) ja kaikki tosiaan oli hyvin :)

Lumilinnea Meillä myös miehen tankkausreissut tuttuja ;D Mutta positiivisesti aatellen siinä säästää niin paljon rahaa että todellakin kannattaa käydä! Jos tankin saa täyteen + reilu 15l bensaa 80e, niin pakko kannustaa tässä harrastuksessa :D Meillä kyllä mies lähtee tankkausreissulle yleensä vasta 8-9 aikaan illalla kun on joka iltana treeneissä muuten, pakko silti mahduttaa tankkaukset aikatauluun :D

Lumi Mulla ei niinkään motivaatiossa oo pulaa, vaan ehkä enemmänkin siinä kun mulla on jatkuva nälkä! En pysty miettimään töitä kun mietin vaan ruokaa :D Ja sit kun syön niin alkaa oksettamaan, ei oo helppoo ;D Ja töitten jälkeen oon ihan puhki, silloin tahtoisin vaan nukkumaan.

Jiiii Tervetuloa :) Selkäkivuista en oikein osaa sanoa, mutta alavatsakivut on ainakin normaaleja. Tai tottakai riippuu varmasti kivusta ja kuinka kovaa se on. Ja panadoliahan saa sitten ottaa jos kipu on kovaa! Mulle ekassa raskaudessa neuvolasta sanottiin, että jos panadol vie kivut pois niin ei tarvi huolestua :) Paljon tsemppiä teille!

saraheinä Täällä ei ainakaan saa lapsia ottaa ultraan mukaan :)

Rockabella Mä olen ehkä enemmänkin vihanen :D En itkeskele (tai en oo ainakaa huomannu) yhtää sen enempää kun normaalistikkaan, mutta kilahdan älyttömän pienistä jutista! Varmasti väsymyskin aika suurena tekijänä tähän!

onnellinen Mun muistaakseni ihan tässä lähiaikoina tuli lakiin uudistus mikä pitäis koskee kaikkia aloja et raskaudenaikaset neuvola & lkr-käynnit kuuluis työaikaan. Itse olen kunnalla ja työaika on sen 8-16 ja meillä kuuluu ainakin myös vuorotöitätekeville ja pomo kerran sanoi, että koskee kaikkia aloja, tiedä sitten...

kiyko Mulla on ollu eka neuvola aina siinä rv8 paikkeilla. Ja mitäs siellä tapahtuu? ööö.. No täytetään äitiyskortti, otetaan verikokeita(ainakin veriryhmä selvitetään yms), paino,pituus ja ekalla kerralla taidettiin täyttää sellanen alkoholin käyttö-testi.. Sydänääniä ollaan aina kokeiltu, mut noilla viikoilla tuskin kokeilee kun ei vois kuuluakaan. Jännitä rauhassa huomiseen :) Sit taas askeleen lähempänä unelmaa :heart:

Sike mulla on neuvola ens maanantaina, jolloin on 7+1 :)

LP Riippuu varmaan paikkakunnastakin, mutta en oo ainakaan kuullut että ne neuvolassa testais enää mitään raskaushormooneja :)

Minki mun vanhemmille tää olis neljäs ja miehen äidille viides ja isälle kolmas :)

:heart: llä: nellinu & sirriäinen 6+3
 
IMN
saraheinä Kaarina Vehkaperä on lomalla 22.2.-9.3. :/ En sitten tiedä työskenteleekö normaalistikin viikonloppuisin, kun meille ainakin antoi tuon sunnuntai-ajan Muistelen että sulla oli sama LA ku mulla, niin silloinhan heti loman perään viikonloppuna olisi 8+, mutta liekkö ne ajat jo mennyt, tai sitten tuo meidän sunnuntaiaika vain poikkeus..

Lapsenlapsilaumasta Miehen vanhemmille on toinen lapsenlapsi, olemme siis ainoita heidän lapsistaan jotka ovat lapsia saaneet. Isälleni tämä on kolmas/neljäs ja äidilleni neljäs :)

Ovatko muut ajatelleet tehdä tuleville isovanhemmille isovanhemmuuspakkausta? :D Itse tänään vasta kuulin tällaisesta, eli itse kasattaisiin pieni paketti koostuen esimerkiksi Reinoista/Ainoista, langasta ja sukkapuikoista, paplareista, mummola-kyltistä tms.? Itse taidan kyllä loppujen lopuksi tyytyä pelkkään itsetehtyyn ultrakuva-korttiin johon väsään jonkin runon, mutta olisihan tuo "selviytymispakkauskin" kiva :)
 
LumiLinnea & Nellinu: Täällä kans tankkaillaa rajan takana. Onneksi, on se sen verran halvempaa, etenkin kun on noita isoja autoja :D

Mulla tekee joka ilta mieli teetä. Kahvi ei enää maistu. Eka raskaudessa jouduin lopettaan kahvin närästyksen takia.

Mukavaa kun tulee tuota vertailua tuplista, pitäis kai itsekki alkaa edes vilkuilemaan ;)
Hauska toi isovanhemmuuspakkaus!!! :D Enpä ole aikaisemmin kuullut. Me ostettiin esikoisesta isovanhemmille mummo, ukki, pappa-paidat. Mun äiti ei heti tajunnut :D
 

Yhteistyössä