ail: Onneksi selvisit säikähdyksellä ja kaikki oli hyvin!
Mielenkiintoisia kokemuksia ollut täällä
synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Itseäni ei jotenkin pelota synnytys, mutta mietityttäähän se kyllä. Jotenkin mulla olis kauhea halu mahdollisimman luonnolliseen synnytykseen, mutta mulla on krooninen sairaus, jonka vuoksi on melko matala kipukynnys, joten taitaa jäädä haaveeksi. Ja eräs tuttava toipuu vieläkin kipulääkkeettömän synnytyksen aiheuttamista traumoista, vaikka lapsi on yli vuoden, joten tiedän myös, että kivunlievitys voi olla oikeasti hyvä asia. Onkin ollut mukava lukea teidän kokemuksia eri vaihtoehdoista, itsellähän ei niistä tietenkään mitään kokemusta ole. Muakin se epiduraali noin ajatuksena on aina vähän pelottanut, joten kiitos kokemuksista, enää ei niin paljon pelota
Meillä ei vieläkään ole
hankittuna muuta kuin vaunut ja muutamia vaatteita ostin Anttilan alesta heti rakenneultran jälkeen. Noita teidän tekstejä lukiessa iskee jotenkin paniikki, että pitäiskö tässä olla jo kaikki valmiina. Mulla ei vielä ole edes mitään listaa, mitä pitäis hommata. :ashamed: Vähän helpotti se tieto, ettei kiyokollakaan ei kaikki vielä hommattuna
Toki me saadaan esim. sitteri ja turvakaukalo sekä vaatteita mun kaverilta, kunhan saan aikaiseksi haettua. Pinnasängyn kanssa ei silleen ole mikään kiire, koska ajateltiin, että nukkuu alkuajan äitiyspakkauksessa. Mies kun on tässä sairaslomansa aikana innostunut rakentamaan kaikenlaista, niin rakentaisi mielellään jotkut jalat sille. Oli itse tällaista suunnitellut, niin mielellään annan rakentaa. Meilläkin on toinen makuuhuone, mutta siitä ei ole vielä tulossa vauvan huonetta, vaan saa aluksi nukkua meidän huoneessa ja kaikki tavaratkin on tarkoitus laittaa meidän huoneeseen. Värkkäillään siitä lapsen huone sitten joskus kun on isompi. Huone on tällä hetkellä miehen käytössä noissa rakennuspuuhissa ja se on hyvä niin.
Nimeä ollaan kovasti mietitty. Pojallehan meillä olis ollut valmis nimi, mutta rakenneultrassa tyttöä lupailtiin. Tytölle olis todennäköisesti tulossa 3 nimeä, joista toinen olis mun mummon nimi ja kolmas miehen mummon toinen nimi. Tämä oli sellainen asia, jota ehdotin miehelle toissapäivänä ja hän sanoi miettineensä ihan samaa, joten se oli sitten kerralla selvä. Se ensimmäinen nimi ei tosi ole vielä ihan varma. Itse tykkäisin vähän perinteisemmistä nimistä, mutta mies on ihastunut Sivi-nimeeen, jonka oli jossain kuullut. Jotenkin mulle se on liian erikoinen, vaikkei se nyt mikään kummajainen olekaan. Ja jotenkin itseäni viehättää vokaalilla alkavat nimet. Tai näin olen huomannut, että kaikki, joista tykkään, alkaa vokaalilla.
Me otettiin
vauvavakuutus. Niin kuin IMN sanoi, vähän arpapeliähän se on, tarvitseeko sitä. Mutta itselläni on sellainen huono kokemus julkisen puolen terveydenhuollosta, että en uskalla olla ottamatta sitä. Tämän sairauteni kanssa sain käydä tk:ssa vuoden ajan ja mulle jo määrättiin mielialalääkkeitä, koska henkistä se kuulemma vain oli, koska lääkäri ei osannut tätä diagnosoida tai lähettää oikealle erikoislääkärille. Lopulta mies sitten raahasi mut yksityiselle ja sieltä diagnoosi varmistui parilla käynnillä, vaikka kalliiksi tuli kaikkien testien kanssa. Mulle sattui varmasti tosi huono tuuri, mutta siitä jäi sellainen pelko, että ottaisin itsellenikin sellaisen sairaskuluvakuutuksen, jos sellainen minulle myönnettäisiin.
Turvotus alkaa pikkuhiljaa rantautua tännekin. Ei mitään suurta vielä, mutta sormukset ei enää oikein mene sormeen. En kuitenkaan osaa olla ilman, joten kävin ostamassa sellaisen säädettävän hopeasormuksen, jota voin pitää tuossa vasemmassa nimettömässä ja elää tilanteen mukaan
Mulla on ollut nyt parina päivänä
pää kipeä tämän selkäkivun lisäksi. Tiedä sitten, johtuuko se just tästä selkäkivusta, mutta eikös se voi olla yksi merkki raskausmyrkytyksestä? Ajattelin kuitenkin, että jos jatkuu, pitää varmaan soittaa asiasta neuvolaan. Mitään muita ihmeellisiä oireita ei kyllä ole.
Helteet oli mullekin vaikeita, enkä yhtään toivo, että niitä tulisi lisää. Mäkään en ikinä ole ollut mikään helleihminen, 20 astetta on mun mielestä ihan riittävän lämmin.