LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN TURINAT VKO 12

Mun mielestä oli jossain lastenvaate nettikaupassakin niitä myynnissä. Itte ostin huutiksesta aikoinaan ja tein sitten itte lisää. Joskin tein pikkasen liikaa :ashamed: Nyt laitoin 4 niitä myyntiin huutikseen... ei me ihan montaa kymmentä tarvita itte....
 
Alkuperäinen kirjoittaja eevin äiti:
saas nyt nähä =) oli kyllä puhetta et ei nyt moneen vuoteen edes puhuta. mutta kyllähän tässä jo ite alkaa innostua ajatuksesta :heart:
odottelen vielä muutaman päivän

Eevin äiti:Oispa kiva jos täällä tulis muitakin

:heart: , mullahan la 6.9 jo :D Me ajateltiin, että toinen saa tulla heti perään kun on tullakseen ja tulikin heti :whistle: Oltiinhan me alkuun vähän hämmästyneitä =) Tosin Eemilkin sai alkunsa samalla tavalla, heti kun vaan lupa tulla. Mutta ei sitä kuiteskaan aatellu että heti perään mulle käy sama
onni :heart: Rankkaahan se voi alkuun olla, mutta tätä minä olen niin odottanut jo vuosia. Tällä hetkelläkin väliin iskee ääretön väsy, vitamiineja olen popsinut ja ehkä hiukan virkustunut.



Mieskin ollut nyt työstään pääsiäisvapaalla! Eilen meinasin vaan hiukka leipääntyä sille (lue että raivostuin), lähti poikien kanssa saunomaan ja "rentoutumaan" :kieh: V.....u koskahan minä sitte rentoudun :eek: Noh, onneks oli sen verran viksu ukko, vaikka sille päkätinkin, että oli ihan autolla siellä ja tuli kotia jo n 23 aikaan. Mutta kyllä vähin harmitti, kun yritin täällä siivota ja Eemil sai sellaisen tuulen itselleen, että sylissä vaan kiva... siinä sitten yhdellä kädellä siivoilin vauva sylissä. Tuli mieleen siinä, että kohta niitä on kaks, mutta ei haittaa, on se sellaisia lahjoja elämässä =) Mutta tuntui, että jos ukko olis ollut siinä :kieh: Tuntui vaan että voiko ukot olla enää rasittavimpia joskus :eek:
 
dogtor: juu, on kuulemma sellainen piikki että tappaa kaikki mahdolliset pöpöt ja vähän enemmänkin =) Harvoin kuulemma annetaan, mutta olihan tuo meidän Mea kyllä todella sairas ja vieläkin toipilas. Nyt kun vielä saatais noi painohommat kuntoon, niin olis kyllä siitäkin huoli pois! =)
 
Mä taidan tästä pikkuhiljaa hiippailla nukkumaan... :wave:
Jaksaa taas aamulla nousta uuteen päivään. =)

tytteli:Meillä mies ollut nyt pääsiäislomalla ja saanut maistaa arkea tosissaan tyttärensä kanssa :kieh: Yleensä viikonloput hurahtaa niin nopeasti että sillä ei ole tietoakaan siitä mitä se voi olla, kun Pikkuakka heittäytyy kainalotakiaiseksi :kieh: Saatikka huutosakin johtajaksi B) :D
 
eevin äiti on tosiaaan vähän sekavat tubteet, vaikkei mitään oo varmistettu. Rankkaa tulis ainakin olemaan, kun jo nytkin oon välillä tosi tiukilla. Siis kun tuo mies ei oo ikinä kotona.. Tai onhan tuo ainakin sen verran ollu että tässä byt tämmösiä pohdin :D
Lillastina toivotaan jooettä mieleinen vastaus tulis, kunhan ensin osaisin päättää et kumpi se on :whistle: Niin ja bodien jatkopalat?? Ymmärsinkö oikein. Meillä Lenni tartteis housuihin jatkoa :D Taitaa tulla pitkä poika.. seitenneloset on sopivia lahkeista mut vyötärölle mahtuis melkeen toinen samanmoinen poika :D
tytteli Voimia sinne sinulle!! :hug: Kyllä ne miehet ihan oikeesti välillä on vähän tai välillä enemmänkin pässejä.. Minä tänäänkin tein vieraille ruokaa poika sylissä, kun isäntä istui vieraiden kanssa olohuoneessa :headwall: Kerran vein sille, niin tuli kohta närkästyneenä, et ei tää hänen sylissä viihdy :eek: et silleen. JA vasta oli kaks viikkoo sitten koko viikonlopun vapaalla töistä ja meistä, kun oli siellä helsingissä..et miehet on...... :x
 
Onnea tytteli! Meillä tämä esikoinen 2vuotias ja tosi tomera neiti. kokoajan haluaa osallistua kaikkeen ja touhuaa. ja pikku-herra on myös osallistujia, haluaa olla kokoajan mukana kaikessa, eli sylissä. saa siinä välillä miettitosissaan et kuinka touhuaa, et tulee edes osa hommista touhuttua. mä viikaan pyykit ja muutenkin siivoilen ja järjestelen kun saan muksut nukkumaan. ja sit vielä tulee valvottua muutenkin, et saa jostain aikaa itelle ja miehelle repästyä. aamulla on sitten palkan maksu, kun lapset herää ja itseä väsyttä. mutta jostakin on tingittävä.
 
Mä taidan kanssa lähteä tästä unten maille! :wave:
Pitää huomenna kuitenkin lähteä tonne isännän kummitädille syömään koko suvun kanssa, niin kuin aina. Joten jos vaikka olis vähän virkeämpänä...

Öitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Mä taidan tästä pikkuhiljaa hiippailla nukkumaan... :wave:
Jaksaa taas aamulla nousta uuteen päivään. =)

tytteli:Meillä mies ollut nyt pääsiäislomalla ja saanut maistaa arkea tosissaan tyttärensä kanssa :kieh: Yleensä viikonloput hurahtaa niin nopeasti että sillä ei ole tietoakaan siitä mitä se voi olla, kun Pikkuakka heittäytyy kainalotakiaiseksi :kieh: Saatikka huutosakin johtajaksi B) :D

Juu, kyllä meilläkin mies on saanut olla Eemilin kanssa nyt. Tuossa meinas hätäillä, kun nukutteli poikaa, kun ei vessaan meinaa ehtiä

:eek: Minä siinä itsekseen, että niinpä ;)
 
Öitä Lillastina!
eevin äiti: Ei meilläkään mies oo koskaan kotona! Se on joko töissä tai sit nukkuu. Et apuja ei sieltä tuu..
Minulle iski muuuten ihan hillitön autokuume. Tää on joka keväistä :ashamed: Miehelle ei tuu, mut minä saatan selailla netissä tunteja vaihtoautoja :D :saint: :ashamed: Nyt olis pakko saada farmari auto!!! Onnko vähän outo? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja eevin äiti:
mulla mies on kolmivuorotöissä. eli ei koskaan paikalla kun kaipaan. tai siltä se ainakin tuntuu, vaikka kyllä se auttelee kovasi kun on kotona. nytkin se on töissä, ja huomenna alkaa vapaat ja se nukkuu koko päivän.
Kiitos
=)

Meillä kun tuo mies tekee sellaista epäsäännöllistä työaikaa, pitäis periaatteessa olla 7-16, mutta hyvin harvoin pitää paikkanasa... hyvä että lomia ehtii pitää, kun hommat alkaa kasautua töissä :| Nyt kun on ollut enempi täällä kotosalla, ollut heti helpompaa, kun on se toinenkin osapuoli täällä. Nyt yrittää järjestää jos vois ne isyysvapaat pitää jossain vaiheessa... niitäkään ei ole vielä voinut pitää yhtään.
 
pikkumyy,minäki kattelin yks ilta autoja..mut just ostettiin uus farmari kaikilla mukavuuksilla ja on just passeli auto,et ei taideta ihan heti vaihtaa..

mua ärsyttää kans ku ukko ei esim.olevinaan pysty poika sylissä lämmittämään maitoa,no mitenkäs minä sit osaan sen?ja kaikkee muuta tyhmää tekosyytä aina jollekki =) :kieh:
 
Mutta nyt pakko painua pehkuihin, aamulla eräs pikkumies taas herättelee tuossa 6-7 aikaa... päivällä väsytti ihan kauheasti ja nyt ei yhtään, kun nukkuun pääsis :headwall: Pakko lähteä yrittämään. Öitä kaikille :wave:
 
Huomenta. Palsta on herännyt henkiin kun miä oon ollut jo nukkumassa :eek: Käytiin Kiiukan kanssa eilen kummeja morjenstamassa ja kummitädin masua katsomassa :D Neiti oli taas niin vieraskorea kuin vain voi olla. Kotia tultiin vasta klo 19. Mulle iski ihan jumalaton väsymys ja palelu :/ Oltiinkin Kiian kanssa unten mailla ennen 21 tai ainakin peiton alla jo 20.40. Milloinhan oon viimeksi mennyt tuohon aikaan yöunille :eek:

Uusia mahdollisia plussaajia :heart: Kiva jännittää teijen kanssa :D

Jassoo, pimulla palaa päreet lattialla. Pitää mennä pelastamaan :wave:
 
huomenta kaikille,pääsiäinen rupeaa onneksi olemaan voiton puolella :D

mama minäkin mietin sitä monimuoto opiskelua..täytys käydä työkkäristä kysymässä että millanen rahotus siinä on..saako jotain aikuisopiskelia rahaa..mutta miun käsitys on että tuon aikuisopiskelurahaan pitäs olla vähintään 10v työtä takana..oonkohan ihan hakoteillä?pelkällä opintotuella ei kyllä kantsis opiskella..vaikka keikkaa vois vaikka siinä sivussa heittääkkin...mutta hitto ton ukon kolmevuorotyö kyllä sotkee niin paljon miun suunnitelmia,et oikein ärsyttää..tietysti kyllähän nuo miun isot likat ainakin viikonloppusin venlaa kattos jos sitten syksyllä jotakin v-loppu hommia ettis...mutta kattoo nyt..ja kuha siellä työkkäris ekana kävis..

milli meillä vähän samaa ongelmaa noiden bodyjen suhteen..68cm niska haara väli nafti,samoin kyllä jotkut 74cm on myös just tuolta väliltä nafteja..mutta hihat taas sit joutuu 74cm lähestulkoon kaikista kääntämään..samoin housut..lahkeet 74cm on toooosi pitkät..
no persjalkanen kun tuo neiti kun on..tullu äippäänsä..eipä tolla isukillakaan mitkään pitkät noi kintut ole..voipi sanoo et tallanliero koko pentu.. :D pitkä ja yhtä paksu :LOL:

venla on löytäny varpaansa :D hitto et yölläkin niitä pitää räplätä..unissaan..viime yökin oli taas oikein hyppimisyö..varmaan sata kertaa tytylle tuttia laitoin suuhun :eek: katoin kellosta et ½h välein mie olin ylhäällä..ja ukko senkun kuorsas..

nyt täytyy mennä...tyty hermostuu..
ainiin joku kyseli (en muista et kuka)
siitä milloin toinen ateria päivään..meillä 5kk neuvolassa muistaaksein sanoi että voipi ruveta toisen aterian antamaan..meillä kyllä syödään
silleen että,
aamulla 5-6 välillä maitoo
sitten klo n.8 puuro+hetken päästä maitoo
n.klo 10.30-11 liha tai kala ruoka + hetken kuluttua maitoo
n.klo 14-15 hedelmä tai marja juttu+ hetken päästä maitoo
n.klo 17.30-18.30 välillä kasvisateria tai joskus puuroo
ja n.klo 20 velli sit nukkumaan..

mut nyt palaa neitillä tossa sängyllä hermot..
 
Meillä menee jo kaksi ateriaa päivässä. Lisäksi välipala ja iltapuuro. Taas täys yö =) =) ja rytmi on tarkka, nukkumaan 20.15 ja ylös 06.15 :D

YOdottaja et voi uskoa miten eilen kävi tuon 100? vekottimen kans. Hälytin näytti vihreää valoa joka ohjekirjan mukaan tarkoitti sitä, että yhteys on kunnossa ja lisäksi siellä lukee:Nyt voit luottaa että kuulet kun vauvasi itkee!!! Kuinka ollakaan ohikulkija tuli pimpottamaan ovikelloa että teidän vauva itkee ulkona, eikä tuo perkeleen hälytin inahtanutkaan meille sisälle minkäänlaista ääntä |O |O Voitte kuvitella kuinka sääikähdin kun istuin tietokoneella ja yhtäkkiä näin ikkunasta että joku vieras nainen kurkkii vaunuihin! Arvaa olinko raivona tuolle vekottimelle ja huomenna se lähtee takaisin liikkeeseen! Eikä auta ehdottaa vaihtoa vaan haluan rahani takaisin! Aatu raukka oli huutanut äänensä käheäksi kun kukaan ei kuullut.

Me ollaan lähdössä perhetuttujen kans Virpiniemeen mäen laskuun ja makkaran paistoon. Pikkasen täällä pyryttää lunta, mutta muuten ihan kirkas nätti ilma B)
 
Millille: piti vielä sanoa että kiva kuulla kun tytön vointi paranee. Minä olen kuullut tuosta piikistä ja senkin että sitä ei kovin heppoisin perustein annetakaan. Hyvä kun teille se annettiin ja vaikutus näkyy jo.
 
Huomenta!

Me ollaan kanssa kohta lähdössä sukulaisiin.

Aikuisopintoraha kelan sivujen mukaan pitää olla ollu 5 vuotta töissä. Opintovapaalle pitäis kanssa jäädä sieltä. Mutta mun tutulla oli kannattavampaa hakea normi opintotukea kuin tota, kun toihan määräytyy tuloista. Sinänsä ihan hyvä, jos olet hyvä tuloinen.

Täällä on aivan ihana auringon paiste. Tosi ihana ilma olis lähteä kunnolla kävelylle...
Me mennään muuten huomenna sinne Ikeaan vihdoinkin hakemaan niitä kamoja. Sitten meillä alkaa kunnon "remontti" tässä keskikerroksessa. Laittelen sitten kuvia kerhoon, kun saan kaikki tehtyä.
 
Huomenta täältäkin..tai päivää..eemi nousi ennen kuutta, ja ekat päiväunetkin jo takana..minä leivoin leipää, laitoin pyykit, tiskit..

Meillä Eemi syö aamulla tissiä, aamupäivällä vihannes-sosetta, unien jälkeen hedelmää, iltapäivällä vihannes-sosetta ja illalla vellin..ja tissiä joka välissä:)
Meillä tuolla pojalla kyltymätön toi ruokahalu:) ( äitiinsä varmaan tullut)

Täällä jo uusia vauvoja odotellaan ja vauvakuumetta podetaan..Olen ihan kateellinen teille!
Minä kyllä kovasti vielä haluaisin lisää vauvoja, mutta meillä taitaa olla lapsiluku täynnä. Mies ei enää toivo lisää, ja meillä oli niin rankkaa tämä Eemin alulle saanti, että en tiedä uskaltaisinko enää yrittää. Mutta haluaisin toki..haikeaa ajatella että ei enää vauvoja meille.

Milli: ihanaa kuulla että siellä vointi alkaa helpottaa!!

Nyt seuraani kaivataan kovasti, pitää mennä:)
 
katjanna: oliko sulla se philips avent merkkinen häläri? kokeiles että kummassakin osassa on äänet täysillä ennenku heität seinään koko masiinan ;) !
meilläkin meni eka versio vaihtoon, käynnistyi millon huvitti, ei aina pysyny päällä yms.
se on hyvä toi äänensäätömahdollisuus,ei tartte kuunnella kilometrin päässä räkyttävää harakanääntä kun pistää vähän volyyymia pienemmälle! mulla taitaa kyllä olla aena tääsillä ;) ,kuuluu suurinpiirtein pikkumiehen kuorsauskin sisälle :heart:
 

Yhteistyössä