*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Paljon Onnea Pikkumyyh85! :flower:
Taidan tulla kommentoimaan sitten paremmalla ajalla, nyt ei oo kerinny yhtään oleen netissä. Meille tuli tossa taannoin koiravauva ja kaikkki aikahan siinä mennee =)

Empsu 37+3 :wave:
 
Pikkumyyh85 Onnea!!!!!

Voi kun sitä itsekkin kohta jo pääsis hakeen tän nyytin massun tälle puolelle :heart:

Mies lähti vielä liesuun tänään mut tän illan jälkeen se pysyykin sitten loppuun asti kiltisti kotona.

Nyt en jaksa sen kummemmin kommentoida mitään.

Riivinrauta & Nuppunen 37+6 (huomenna taas poksuu!! :heart: :heart: )
 
ONNEA PALJON PIKKUMYYH85 JA MYÖS VAUVAN TUORE ISÄ :heart: :flower: :heart:

Täällä suht hyvin nukuttu yö takana.. eilen illalla tuli tuosta vaan joku outo pahaolokohtaus, jonka seurauksena yhtäkkiä meni vatsa aivan sekaisin! Siis todellaki pelkkää vettä vaan tuli liratolkulla! Kyllä ainakin tyhjeni perusteellisesti :D Mieskin rupesi jossain vaiheessa huhuilemaan että onkohan kaikki ok??
Sen jälkeen vielä hetken oksetti ym.mutta meni kuitenkin ohitse. Mistähän lie tuokin johtui?? :/

Hmm..nyt en muista yhtään pitikö jotain kommentoida..

No tulen uudestaan vilkuilemaan, jahka tästä kerkiän :D

Nyt pitää mennä kurkkaamaan tuota pannaria mikä on uunissa :p Päätin lauantaiaamun kunniaksi tehdä banaanipannaria aamiaiseksi :D
Että näin terveellisesti meillä aloitetaan aamu :D

heinähattu & pikkunen rv37+3 :heart:
 
Tosiaan viikot poksui taasen :D

Täällä ei kummempaa...vähäsen taas on juilintaa ilmassa, mutta ei mitään kummoista.

Olisi tarkoitus mennä kävelemään läheiseen metsään tuossa myöhemmin ennen saunaa, vaan saas nähdä, alkaako satamaan ja tuleeko tästä sitten kotipäivä. Jos niin, niin sitten siivoan.

Hui, jotenkin ihan utopista ajatella, että viimistään tuossa 4vk päästä ( JO ) saa vauvan syliin. Ihan hullua :D

Eilen illalla kun herkuteltiin miehen kanssa telkun ääressä, niin Deri tunki itseään valehtelematta lakkaamatta alaspäin, teki niin kipeää :headwall: Maha lässähti siksi ajaksi niin, että napa osoitti ihan alaspäin :LOL: Mies oli osittain kauhuissaan ja osittain huvittunut ja torui pikkuista..eihän nyt äitiä sovi suututtaa enään tässä vaiheessa :D

Masukuvaa pitänee päivittää taas...enpä ole mitään mittailujakaan tehnyt...liekkö on ympärys enään kasvanut...ei tunnu siltä =)

paapelo+poju+Deri 38+0 :heart:
 
Täällä takana vähäuninen, mutta sen sijaan "kipeä"supistuksinen yö. Tosiaan nyt on supistellu jo puolitoista vuorokautta kipeästi (paitsi eilen oli taukoa sitten n. klo 16-21), mutta kun ei tee tarpeeksi kipeää, eli nämä ei varmaankaan edistä tilannetta oikeasti mitenkään! Ovat kuitenkin sen verran kipeitä, että pitävät hereillä tai jos ja kun satun nukahtamaan, niin herättävät kyllä. Nyt on ihan zombie-olo, kun nukuttua ei oo saanu juuri, muuta kuin tässä aamulla kahdeksasta kymmeneen ja yöllä kolmesta kuuteen välillä kyllä nukahtelin supistuksien välissä.

Mikäli tää nyt päättäis syntyä, niin oisin kyllä ihan kypsä lähtemään synnyttämään. Mutta nyt ärsyttää, kun nämä vaan kiusaa! Hienoa, jos nää jatkuvat vielä pitkäänkin... Mitenhän sitä synnyttää sitten jaksaa, kun öisin ei nukuttua saa. Nyt kyllä tuntuu oikeasti rauhoittuneen supistukset (alavatsa on kyllä aran oloinen, muttei supistele), niin ehkä pitää sitten vain tässä nukkua päivän aikana...

Krooooooohpyyyyyyyyh.....krooooooohpyyyyyyyyh..... |O
 
DsariaL:

Voi ei..suosittelen kyllä että nukut päikkärit...jos vaikka se lähtö tulisikin, olet sitten edes vähän paremmin levännyt :hug:

Täällä on pienoinen tuska myös...supistaa ja Deri taas tunkee itseään alaspäin ja KOVAA.

Sitten iski kiukku, kun kävin taas keräämässä partsilta siemeniä...joku lintu oli käynyt täppäämässä muutaman mustasilmäsusannan siemenkodan :kieh:
On mulla murheet :D

Mutta nyt lähden valmistautumaan metsään lähtöön...ihanaa, siellä on niin nättiä nyt. Pitää vaan vähän fuskata ja mennä puolitiehen autolla, jos vaikka sattuu alkaa supistelemaan, tai jos poika kovin kiukustuu tai jotain muuta odottamatonta tapahtuu :wave:
 
Sydämelliset onnittelut Pikkumyyh85 ja muu perhe! :heart:

Täällä alkaa jo monella olla lupaavia oireita, voisin lyödä vetoa että ensi viikolla muutama meistä saa nyytin syliinsä. Itse tuskin vielä kuulun heihin, täällä olo aivan "oireeton". Saisin varmaan juosta maratonin ja vasta sitten alkaisi supistelemaan.

Onko täällä muita ns. uranaisia? Olen itse pyhittänyt viime vuodet uralla etenemiseen ja jatko-opintoihin, omaa aikaa on ollut todella vähän ja elämä on ollut melkoisen stressaavaa. Toisaalta sopii minun suorittajaluonteelleni. Mutta nyt, olen niin fiiliksissä kotona puuhailusta! On ihanaa pyykätä, siivota, sisustaa, kokata, leipoa jne. ilman työstressiä ja minuuttiaikataulua. Joo, tiedän ettei kotiäidin homma ole todellakaan mikään helppo, mutta on tämä vaan ihanaa vaihtelua. :)
 
Aurinkoista lauantaita :wave:
Vitsi miten nätti ilma ulkona:)

Ajattelin lähteä tänään iltapäivästä pojan ja hänen kummin kanssa Hoploppiin riehumaan, jos sitä vaikka pääsis illalla synnyttämään :D :D
Tosin huomenna on pojan 2v päivä ja ois kyllä kiva että lapsilla ois eri syntymäpäivät.
En mää kyllä siihen uskokaan että tää täältä vielä on ulos tulossa,
ehkä parin viikon päästä??

Täällä siis vointi ollut tosi hyvä, tosin mulla on vatsa ollut nyt "sekaisin" jo 2vko!
Ensin tulee maha tosi kipeäksi, sit kun pääsee vessaan niin olo helpottaa saman tien, mistähän vois johtua?
Syötyä tulee ihan normaalisti..

Ei kai tässä muuta, vielä ihanaa viikonloppua!
Ja uusia vauvauutisia odotellessa :heart: :heart:

Inka ja Maisa 38+5 :heart: :heart:
 
Onnea Pikkumyyh prinsessasta :heart:

Peppi mulla on ollut vähän sama tilanne. Yritän opiskella vielä äitiysloman aikana. Jos sitten olisi saanut jotain valmista, kun töihin jossain vaiheessa palaan. Nyt on voinut keskittyä tekemään kotitöitäkin paremmin, kun töissä ollessa.

Vointi on entisenlainen. Vähän tuolla alhaalla tuntuu kipua. Eilen ehkä muutaman kerran supisteli, mut ei tehnyt erityisesti kipeää. Sain siivouksen tehtyä. Kaikki vaatteet on nyt pesty. Nyt pitäisi ne järjestää vielä lipastoon.
Nyt ruokaa laittamaan.

Nasuli08+MillaPetteri 36+2
 
ekaks: pikkumyyhlle onnea kovasti pikkuneidin johdosta. Omaa pikkuneitia odotellessa .. :heart:

Hei, tulin just synnystysvalmennuksesta ja siella terapeutti (jokska sita taalla kutsutaan) sanoi, ettei suosittele synnytysjakkaraa ensisynnyttajille. Perustelunsa oli kai se etta liian hankalaa kun ei tieda mita on tekemassa ja etta on vaikea keskittya hengittamiseen jos pitaa tasapainoilla jakkaralla.
Mua vahan arveluttaa nyt ja tietysti petyin kun itse sita jakkaraa suunnittelin.
Kertokaas siis te konkarit jotka olette jarkkaraa kayttaneet josko se nyt on niin hanakalaa ensisynnyttajille? Ja toiseks,mita suomalaisessa synnytysvalmennuksesta aiheesta sanotaan?

Muutenkin kiinnostais tietaa noista muista jutusita kuten hengityksesta..etta onkohan samoja periaatteita kuin mita taalla opastetaan

Ja sitten sellanen, etta han mainitsi myos etta ottakaa ihmeessa se punainen pilleri joka tarjotaan otettavaksi.Sanoi nimenkin mutten enaa muista sita..Joku C:lla alkava...Enka myoskaan hoksannut kysya mihin se pilleri auttaa...kenellakaan mitaan hajua mista vois ola kyse?

Tulin kaupungin kautta pyorallakotiin ja pysahdyin ostamaan hoitoalustan, vaippaamparin(kannellisen kestoille joita ainakin suunnittelin kokeilevani) ja vanulappuja ja topsipuikkoja. Etsin talkkia mutten loytanyt - kayttaako kukaan talkkia vauveleiden pakaroihin (tai suunnitteleeko kayttavansa paremminkin)? Amerikassa asuessani talkki oli ihan hitti, mutten tieda taalla. Ja mita mielta arvon leidit ootte sellasista kosteuspyyhkeista,siis tyyliin vauvoille tarkoitettuja hajuttomia ja joskus aloeveralla varustettuja? Niita taalla suositellaan..

Ma olen kahden kulttuurin valissa enka tieda mita ajatella. Pitaiskohan mun ottaa osaa myos takalaisten naisten foorumikeskusteluihin? Eihan tassa aikaa muuhun jaakaan :)

Nyt paikkareille ja jalat kattoon - paansarkya pukkaa :(
 
Aah, kotona jälleen... Käytiin pojan kanssa mun työpaikalla vähän leikkimässä. On nyt ihan poikkinainen olo :D Ja poikakin on täynnä kaikenmaailman maalauksia, kun siellä oli kasvomaalausta niin työkaveri päätti sitten mun poikaan harjoitella mitä ihmeellisempiä asioita :LOL:

Nyt on takana kerrankin hyvin nukuttu yö, eli en herännyt kertaakaan. Mutta sen kyllä huomasi aamulla kun nousi sängystä ylös niin pissat meinas housuun tulla kun yöllä en ollut vessassa käynyt, eli tosi kiireellä piti juosta vessaan...

Pitäisi varmaan alkaa riehumaan oikeen urakalla jos niitä supistuksia saisi aikaiseksi ku en jaksaisi olla tämän jättimahan kanssa kuutta viikkoa, mittailin tuossa tuota mahanympärystä niin se oli jo huimat 118cm...

Mutta nyt perunoita kuorimaan ja kala uuniin :)
 
Iitun emo:

Ei täällä ainakaan vastuteta, jos ensisynnyttäjä tahtoo jakkaraa käyttää. Ja täällä ainakin mies/tukihenkilö tukee synnyttäjää istumalla penkillä selänpuolella, jolloin äiti voi häneen nojata, joten ei se kyllä ihan tasapainoilua vaadi. =)
Ja kyllä sen ponnistamisen jujun aika nopeasti itse kukin hoksaa.

Nyt on käyty metsässä taas...löytyi uskomattomat määrät tatteja ja muuta vähän erikoisempaakin...otettiin näyte kappaleita taas mukaan, niitä on kiva tutkia kotona sitten :D
Supisteluja en saanut itse reissun aikana lainkaan, mutta kun kotiin pääsin ja istuuduin niin joha oli maha käppyrällä ja paine alakerrassa hirveä...
Siitä sitten saunaan ja yksin jäin vielä heittämään löylyä, kun mies luovutti ja meni pojan kanssa pesulle :LOL:
Siellä naama punaisena heittelin löylyä :D
Kuuman ja viileän suihkun yhdistelmä sai aikaan pari oikein mojovaa supistusta, ei sen kummempaa, en tosin mitään muuta odottanutkaan.

Nyt tässä kotosalla kun olen lötkötellyt, niin ajoittain tulee oikein kunnon säväreitä pitkin mahaa...laitetaan rasituksen piikkiin vain :D :D

Eli eipä sen kummoisempaa...nyt menen katsomaan Dumboa :D :wave:

paapelo+poju+Deri 38+0
 
Voi enhän minä voi tuota Dumboa katsoa, kun se on niin surullinen :ashamed: Vaikka loppu onkin onnellinen =)

Mutta tuli mieleeni tämä lastenvaatekauppa netissä...aivan ihania vaatteita =)

http://www.hattentatti.fi/index.php
 
Pikkumyyh:lle isot onnittelut rinsessa johdosta!

Kovin on monella täällä jo sellaisia tuntemuksia että varmaan pian alkaa vauvoja tupsahdella.

Oma vointi on ollut ihan hyvä. Selkäkipua on mutta ei niin pahasti kuin aiemmin. Perjantaina kävin neuvolassa, kaikki kunnossa. Sf mitta oli 32cm, kasvaa aivan samaa tahtia kuin kuopus. Itse hieman toivoin että olisi vähän pienempi mutta sen näkee sitten kun syntyy.

Tänään innostuin ja sain pestyä jo kotona olevat kestot, niitä olikin jo aika hyvä läjä, 12 sisävaippaa, 6 kuorta ja 9 harsoa. Nämä ovat siis kokoa s. Sen lisäksi on erilaisia imuja vaikka kuinka paljon, saa sitten laittaa sisävaippoihin lisäksi, niissä kun kaikissa ei ole kiinteää imua mukana. Ensi viikolla tulee varmaan sitten tilaamani kankaat, niistä teen vielä muutamat taskuvaipat.

Innostuin myös leipomaan munkkeja, ettei vaan paino pääsisi putoamaan.

Itun emo: ei täällä tosiaan vastusteta jos ensisynnyttäjä haluaa jakkaralla synnyttää. Itse en juurikaan noita kosteuspyyhkeitä käytä, reissussa ovat tietty käteviä jos ei ole vettä saatavilla niin saa vauvan puhtaaksi. Silloin harvoin kun jotain sellaisia olen käyttänyt niin olen valinnut mahdollisimman tuoksuttomia tuotteita. Talkkia voi tosiaan laittaa mutta ilmankin pärjää, ja perunajauhot ajaa saman asian.

Dsarial: yritä nukkua päivällä. Ja ota vaikka Panadolia että kivut edes hieman helpottaa ja saisit levättyä. Jos tuntuu että menee useampi päivä ettet saa nukuttua niin soita synnärille jos vaikka pääsisit sinne. Usein ottavat vaikka yöksi osastolle, antavat kipulääkettä ja nukahtamislääkettä, jaksaa sitten äiti paremmin kun saa edes yhden yön nukuttua.

Nyt saunaan.

Peppi ja tytsi 36+4
 
Iltaa!
Tulinpa vaan toteamaan, että taitaa tosiaan se sauna joitakin auttaa tuon käynnistymisen suhteen..serkkuni synnytti muutama päivä sitten kovan saunomisen jälkeen kotiin..pää oli ulkona ennen kun lanssi ehti edes paikalle..hieman ennenaikaisesti syntyi mutta lopulta kaikki meni hyvin vaikka napanuorasta oli kuulemma kiinni pitänyt sairaalaan asti...aika kummallista touhua minusta. Lapsi on todennäköiseti dawn-syndroomasta kärsivä, mutta tarkempia tutkimuksia odotellessa..heille jo neljäs lapsi.
Kuinkahan suuri osa odottavista käy kaikki mahdolliset tutkimukset mahdollisen vammaisuuden toteamiseksi. Itse en ottanut mitään lisätutkimuksia, kun jotenkin ajattelen, että niillä mennään mitä tulee :) Serkkunikin oli puhtain paperein niskapoimu-ultrasta mennyt läpi..?? En kyllä tiedä niistä tutkimuksista mitään...esim.kuinka luotettavia on...
Mutta se siitä..toinen serkkuni vaan totesi, että menkää ajoissa sairaalaan :) Ja mehän tietysti yritetään.
Mutta sellaista..nyt vaan kaikki täysiaikaisuuden saavuttaneet saunomaan!!
Mukavaa viikonvaihdetta ja voidaan paksusti :LOL:

nöppönen80 35+4
 
Iitun emo Tosiaan ilman tuota talkkia pärjää hyvin :) Itse en esikoisella käyttänyt ollenkaan. Välillä jos joistakin vaipoista ärtyi pahasti iho (ei käynyt muut kuin pampers vaipat) laitoin vain bepanthenia ja ilmakylpyä :D Ja tosiaan tuota perunajauhoa ei nykyään enää suositella laittaa vauvan iholle! En tarkkaan muista minkävuoksi, joten en lähde mitään perusteluja sanomaan. Mutta näin siis kuitenkin on sanottu ettei enää perunajauhoa pyllyyn.

noppönen Hui! Toivottavasti ei itse tarvitse kotiin synnyttää :D Mä olen kyllä saunonut ahkeraan joka päivä.. Katsotaan nyt onko apua. Meillä siis on tapana saunoa lähes päivittäin :whistle:

Täällä olo on ihan ok.toistaiseksi :D

Nyt laittelemaan pojalle iltapalaa :wave:

Hyvää lauantai-iltaa kaikki pallomahat :wave:

heinähattu & pikkunen rv37+3
 
Täältäkin onnittelut pikkumyyhlle ja perheelle! :heart:
Toivottavasti kuullaan pian lisää kuulumisia ja ehkä synnytyksestäkin jos haluat kertoa!

Mä olen yrittänyt touhuta koko päivän jotain. Illalla vielä haravoin pihalla tunnin ja lähdin siitä suoraa kauppareissulle kävellen ja kotona sitten saunaan. Nyt makaan sohvalla ja kyllä tässä supistelee vähän väliä...ei kuitenkaan mitään kivuliasta oo. Niin ja äsken kävin vessassa siis melki heti saunan jälkeen ja paperiin jäi kovasti limaa sellasta kirkasta (ehkä hieman kellertävää) se klönttimäistä... muistaakseni tollasta "limatulppaa" tuli esikostakin pari päivää ennen synnytystä, mut oli se sillon runsaampaa.

Tääläkin ollaan sitten täysiasikaisia :) Eli tänään poksuu viikot 37+0 !!!
 
Nöppönen:

Huihai..vauhdikas vaava kaikenkaikkiaan..onnea serkullesi perheenlisäyksestä :flower: :flower:

Maha tuntuu hassulta...en osaa oikein selittää...levoton tavallaan...toivotaan, että ei ole mikään mahatauti tekemässä tuloaan...se tästä vielä puuttuisi :whistle:

JA joo, suosittelen muuten nännihierontaa...saa aikaan jotain supisteluja, mutta nännit saa myös vähän totutella ärsytykseen...tässä olen muutamana päivänä tehnyt noita ja pari ekaa päivää oli aika hellänä, vaan eivät enään tule...toivotaan, että olisi hyötyä imetystä ajatellen..ne nännit kun tuppaa tulemaan TODELLA kipeiksi...jos tämä auttaa olen onnellinen :D

Ei sen kummempaa raportoitavaa...illanjatkot :wave:
 
Peppi: Täällä olisi toinen uranainen. Mä olen tosiaan tutkija tietyllä spesifillä yhteiskunnallisella alalla ja suhtaudun tähän suurella kunnianhimolla:) Nytkään en ole malttanut jäädä äippärille vaikka pari viikkoa sitten piti. Ja palaan työelämään aika pian. Toisaalta odotan ihan innolla tätä mun lyhyehköä kotiäitiyttä:) Mukava että ihan juuri saa jäädä lapsen kanssa useammaksi kuukaudeksi kotiin eikä tarvi murehtia töitä.
Oletan että tarkoitat jatko-opinnoilla ihan oikeita jatko-opintoja eli väikkäriä? Mun pitäis kanssa aloitella jossain vaiheessa, ehkä ensi vuoden aikana. Perusduunissakin on vaan niin paljon hommaa että en oikeen tiedä missä vaiheessa moista projektia ehtisin tehdä.

Nyt olisi ihana laittaa juttuja valmiiksi vauvaa varten mutta ei mitään toivoa vielä. Koko viikonloppu puurretaan taas meidän remppatyömaalla, muutto on kuun viimeinen päivä. Sen jälkeen vasta voi järkätä vauvan tavarat muiden juttujen ohella kuntoon.

Jakkarasta: kun olin tutustumassa synnytyshuoneeseen niin kyllä siellä tuo jakkara demottiin ja koko ryhmä oli siis ensisynnyttäjiä joten ainakin NKL:llä taitaisi onnistua. Sain myös testata ilokaasua:) Kyse on siis Nyytti-ryhmän ohjelmasta, meillä oli tuollainen käynti. Synnytyspelkoisille vähän onneton sattuma että viereisessä huoneessa joku synnyttäjä huusi suoraa huutoa.
 
Jahas, se on syksy saapunut kaupunkiin. Ja esikkolla sen myötä tän syksyn ensimmäinen räkätauti, ei vielä ainakaan onneksi kuumetta *koputtaa puuta* Selvispä ainakin miksi eilen oli kiukkuinen ku perk*ele..

Ja sehän tarkottaa sitä että saatanpa minä sitten olla sopivasti synnytyksen aikaan siinä taudissa.. Huomenna sitten täysaikanen vaava täällä! Täytyy siivota sauna.. Meillä ei normaalisti saunota.

Katiia + "sintti" 36+6
 
Itun emo:

tuosta hengityksestä, että meille sanottiin ettei sillä hengittämistekniikalla esimerkiksi ole juuri väliä: kunhan muistaa hengittää käyttäen koko keuhkoja (ei siis "pintahengitä")... Mutta, että sen takia ei esimerkiksi meillä ollut mitään Amerikan tyylisiä hengitysharjoituksia, koska ei niistä tarvitse paineita ottaa, kunhan muistaa vain hengittää (ja siitä kyllä kätilöt muistuttaa tarvittaessa)... Anteeksi huono selitys, enkä ees tiedä tarkoititko ajatuksillasi tätä, mutta selitin nyt kuitenkin :D

Vauvalle hankin kyllä valmiiksi noita puhdistuspyyhkeitä ihan sillä ajatuksella, että ei tarvitse aina löträtä veden kanssa ja saa kätevästi mukaan. Ymmärtääkseni ne eivät kuivata ihoa ihan niin paljon kuin vesi paljon käytettynä, mutta siis kuitenkin tarkoitus vedellä pestä pääosin vauvan peppu kuitenkin vaipanvaihdon yhteydessä. Ja niin, jos yöllä tarvitsee vaippaa vaihtaa, niin oletan sen olevan kätevämpää silloin pyyhkiä tuollaisella kosteuspyyhkeellä (ei tarvitse vauvaa kanniskella pois makuuhuoneesta, ei virkisty liikaa)... Käytännöstä en siis vielä tiedä, mutta näin olen itse ajatellut.

Ja mie kyllä, jos vain kykenen, haluan kokeilla tuota synnytysjakkaraa, vaikka ensisynnyttäjä olenkin, varsinkin jos tulee pitkä ponnistusvaihe. Ja ei meille mainittu mitään, ettei sitä kannattaisi käyttää...

Nöppönen: kuulostaapas hurjalta tuo serkkusi synnytys: suoraan miun painajaisesta... Hui...!

ON: sain päivällä onneksi muutaman tunnin nukuttua ihan sikeää unta. Siihen rauhottui supistuksetkin ja lähettiin sitten miehen kanssa hakemaan (toista) pinnasänkyä, joka saatiin (meillä siis menee nyt mummolaan tuo toinen). Mutta tuosta pienestäkin rasituksesta nyt ilmeisesti taas ärtyi, kun supistelee ja koskee... Ei tästä kuitenkaan synnyttämään vielä olla lähdössä: yö kuitenkin on varmasti näillä näkymin taas menossa päin pyllyä. *huokaus* Keskiviikkona onneksi jo seuraava neuvola, jos ei saa öitä nukuttua, niin täytyy kysyä th:n mielipidettä, että kannattaako käydä/oisiko mahdollista käydä äitipolilta pyytämässä apua nukkumiseen... Onneksi täysiaikaisuuden raja on kohta saavutettu, niin voi alkaa savustaa tätä pientä ulos ihan hyvillä mielin; nyt vielä yritän malttaa mieleni.

Tästä tulikin mieleeni, että voisin varmaan kuitenkin jo valmiiksi laittaa sen sairaalakassin, vaikka hyvin skeptinen oon sen suhteen, että tästä ennen LA lähdettäs minnekään...

Anteeksi tälläinen ainainen valitus omasta olosta, mutta tuntuu jotenkin aina helpottavan vaivat, kun saa vähän purettua niitä vaikka sanoiksi tänne... (mikä lie psykologinen vaikutus sitten tälläkin?)

DsariaL ja Möykky 36+2
 
Huomenta ja aurinkoista (joskin hieman viileää)sunnuntaita :wave:

Täällä aamu alkoi tuossa 7.30 pojan päätettyä että nukkumiset on nukuttu |O

Tänään ajattelin pestä tuon meidän vessa sekä saunan+kylpyhuoneen :) ja oikein konttaamalla, juuriharjalla hinkkaan kaikki nurkat josko se hieman vauhdittais tämän neidin päätöstä irtisanoa itsensä tuolta asunnostaan :D sen jälkeen illalla kovat löylyt saunassa :D Tuota kolmatta ässää nyt onkin sitten turha odotella.. sitä kun ei oikein ole ollut todellakaan piiiitkään aikaan :ashamed:

Hitsi kun pitäisi vielä keksiä joku "ulkopuku" tuolle vauvalle kun ei mitään ihan pientä pukua meilä ole ja ilmat alkaa jo olemaan kohta niin viileät että jonkun ulkovaatteen kyllä tartteis.. Mutta rahatilanne on nyt aikas heikko ennen ens kuun päivärahoja :/ No enköhän mä jotain keksi :)

Vaaveli on ollut nyt muutaman päivän ihan älyttömän vilkas!! siis tosiaan sanoin jo eilen miehelle että pitäisköhän huolestua kun on nyt parinpäivän aikana liikkunu koko 9kuukauden edestä :D (ja siis tämä vauva on ollut aika rauhallinen ja hiljainen tapaus koko odotusajan). No,ehkä alkaa jo ns. "seinät kaatua päälle" :)

Dsarial jaksamista öiden kanssa :hug: Ja kyllä se kummasti helpottaa että saa hieman valittaakin :) Suodaan se etuoikeus meille kaikille vielä hetkeksi :)

No mutta nyt menen.. pitäis vissiin kohta koittaa raahautua vähän tuonne puistoon tai muuten vaan pihalle tuulettumaan :)

heinähattu & pikkunen rv37+4

p.s.ONNEA JÄLLEEN TÄYSIAIKAISILLE :heart: Muisku78 ainakin saavutti tämän etapin :)
 

Yhteistyössä