*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Ah ihana aamu oli!! Heräsin ennen kellon soittoa ja huomasin, etten ole herännyt yöllä kertaakaan vessaan tai supistuksiin tai kramppeihin :D :D :D
Enpäs muistakaan millon olisin noussu hyvällä tuulella. Ja nyt sen kyllä näkeekin huushollista. Jopa tuhkat sain takasta pois ja tulet lämmittämään mökkiä =)

Sikalentsusta sen verran sanon, että toistaiseksi suhtaudun aika rauhallisesti, kun muistaa lintulentsun ja sars kauhun... MUTTA tilanteethan muuttuu ja koskaan ei tiedä.
Rokote otetaan kaikille jos / kun se tulee ajankohtaiseksi.

 
Hanikka Synttärionnea! Heh, sun veljes kuulostaa ihan ku mä. Mäkään en tykkää synttärionnitteluista, kun haluan aina unohtaa koko päivän ;)

myola mä oon löytäny hyvän nukkuma-asennon, jossa mua ei särje mihinkään eikä tartte vessassakaan ravata ku ehkä kerran yössä. Mulla on nimittäin tyyny selän takana sekä masun alla eli nukun sillai puolikylkiasennossa. Ennen nukuin ihan kyljelläni, mutta silloin alkoi sattumaan masun sivua jossain vaiheessa.

Apua mä tuun hulluksi, jos mun kengän koko tästä kasvaa. Multa jäis joku 50 paria iiihania korkkareita ym. käyttämättä :eek: Oon siis ollu ennen esikoista pahimman luokan kenkäfriikki... Nyt ei nimittäin mahdu mitkään eikä oo näkyvästi turvotusta, että toivon tosiaan että on vaan läskijalat... eikös se "koon kasvaminen" johdu jostain jalkapöydän laskeutumisesta?

Huh onneks meil on helpot vaunut kasata. Kaksi vipua vaan auki click ja taitetaan. Tosin mä en haluais noitten isojen vaunujen kanssa mennä autolla minnekään. Saas vaan nähdä miten kahden kanssa selviää tuolla kauppakeskuksissa vai tuleeko lähdettyä ikinä minnekään muualle ku viereiseen puistoon :D

Jaahas, tyttö huutelee lukemaan kirjoja, jotka ostin sille tänään alesta. Palataan....!
 
Onnea pikkumyyh85 pienokaisesta :flower: :heart:

Omanapaisia äitipolikuulumisia
Ei mitään puhetta mistään käynnistämisestä :kieh: Että ottaa pannuun ja pelottaa että tää kasvaa joku 5kg ja sitten mennäänkin sektioon :/
Rv 36+5, painoarvio 3,3kg (edellisellä kertaa 2,8kg)
pissat, verenpaineet yms ok.
Kanava pehmeä, jäljellä kuitenkin vielä se 3cm. Kohdunsuu tiukasti 2:lle sormelle auki. Monet puhuu sisäsuusta ja ulkosuusta, kumpaahan toi neuvolakortti tarkottaa? (edellisellä kertaa 35+2 ainoastaan pehmentynyt kanava)

Yhden yhtä supistusta en tiedosta tunteneeni, mutta kaippa niitä sitten on ollut? Jos tää joskus sit suostus syntymäänkin, en usko että ilman käynnistystä.

Sitten päikkäreille..
 
Onnea pikkumyyh pikkusesta prinsessasta :flower: :heart: :flower:

se olis sitten jo kaksi pikkusta syntynyt tähänkin pinoon,ihanaa....kukakohan seuraavaksi vauva-uutisia ilmoitteleepi ?? ;)

heinähattu täällä hiiva ollut jo 4 kertaa riesana tän raskauden aikana,ja mulla liittyy hiivaan myös just tommosta verenvuotoa mitä kuvailit,johtuu kuulema siitä kun paikat on hiivan takia niin kuivat ja ärtyneet,ei tosiaan vuoda paljoa mutta sieltä limakalvoilta aina vähäsen tulee.

kaurisäiti ja bambi 36+2 :heart: :heart:
 
Monella täällä on jo hyvät merkit siitä että se synnytyskin alkaisi olemaan lähellä. Onnea siitä. Itellä täällä ei ole ainoatakaan supistusta tullut ja nyt odottelen että alkaisi jotain tapahtumaan... Ja meillä tosiaan pääsee yliaikaiskontrolliin vasta kun viikot 42 on täynnä...

En mäkään mitään aikaseksi saa, joka päivälle koitan keksiä ainakin yhden asian mikä pitäisi tehdä, mutta jumitan koneelle tai sitten alan katsomaan telkkaria mistä ei todellisuudessa tule mitään, mutta kaiken maailman chatitkin ovat todella mielenkiintoisia kun pitäisi jotain tehdä :/

Ja onnea pikkumyyh85 pikkuisesta tytöstä :heart:

Noista kengistä sen verran, että mä en tykkää tällä hetkellä käyttää muita kun noita mun ballerina crocseja. Muut vaan on jotenkin epämiellyttäviä jalassa. Kiva olisi silti jotain muitakin kenkiä pitää ku noita...

Mitäs muuta mulla oli mielessä... hmm ei kai mitään maata mullistavaa, eli kai tästä voisi suunnata keittiöön tekemään tolle vajaa 4v täystuho/rämäpäälle ruokaa... :D
 
PALJON ONNEA PIKKUMYYH PRINSESSASTA :heart:

Taitaa tuo ohituskaista olla täälläkin varsin suosittu...ketjussa jota itse päivittelen, on myös otettu 2 vauvalle käyttöön jo :D

Tuo sisä/ulkosuu kohdunkaulassa:

Jos ei ole ultralla katsottu tilannetta, tarkoittaa ulkosuuta. Sisäsuun tilanteen näkee vain ultralla.
Tuo ulkosuuhan voi siis olla auki uudelleen synnyttäjillä varsinkin, aiheuttamatta mitään. Mutta jos siis ulkosuu auki, niin yleensä lääkäri pystyy tarkistamaan sisäsuunkin tilanteen ja varmasti mainitsee, jos sekin tuntuu avonaiselta. Tai näin olen ymmärtänyt. Sisäsuun aukiolo kun yleensä meinaa jo aika lähellä olevaa synnytystä :whistle:

ON:

Mun tissit on ihan täynnä :LOL:
Olen tässä parina iltana noita nännejä stimuloinut, joten rintarauhaset on ihan villiintyneet...ei tämä silti ole mitään verrattuna siihen Pamela-oloon kun maito nousee :D
Alavatta on aika hellänä taas eilisen jälkeen...Derin liikkeet tekee tosi pahaa siitä johtuen...huomenna olisi sauna...hmm...taidanpa ottaa huomenna kaikki konstit käyttöön :LOL:
Eli se tarkoittaisi seuraavaa listaa...lattioiden pesu juuriharjalla, kyykkyhyppelyä reilusti, sauna, akupisteet, nännihieronta ja seksi :LOL:
Jokohan tuosta rytäkästä pari oikein kunnon supparia saisi aikaan :whistle:

paapelo+poju+Deri 37+6
 
Onnea koko perheelle Pikkumyyh85 pienestä tytöstä!
Malttaisi itsekin vielä odottaa.

Täällä ei siis oireen oiretta. Nukuin koko yön heräämättä, edes vessaan ei tarvinnut nousta, mikä on kovin outoa. Vähän flunssa meinaa iskeä päälle.
En oikein tiedä, että olenko tyytyväinen, ettei vielä supistele.. jotenkin vaan tuntuu, että toistuu reilu vuoden takainen. Silloinhan poika syntyi vasta yliaikaisena käynnistettynä. En ehkä jaksaisi ihan niin pitkään odotella. Nyt kuitenkin kohdunsuu oli jo sormelle auki, joten jotain siellä kuitenkin on tapahtunut.
Maanantaina neuvolassa kerrottiin, että vauva on vielä kovin korkealla eikä yhtään kiinnittynyt. Laskeutumista siis odotellaan. Kovasti tämä tyyppi vatsassa liikkuu, äidin kylkiluut on kovilla. Väsymys vaan vaivaa, mutta kyllä tämä tästä. Hyvää kannattaa odottaa.

Viiletän tästä siivoamaan, kun esikko nukkuu.. pakko oli vaan kirjoitella ja onnitella, kun tuli niin kivoja vauvauutisia.

Mirmi rv 38 POKS!!!!
 
Jospa minäkin pitkästä aikaa ilmottelen itsestäni. Viimeinen kirjotus näytti olevan heinäkuulta :ashamed: Vaikka lukemassa tulee käytyä päivittäin, jotenkin sitä on aina niin kiireinen tai saamaton, ettei viitsi kirjautua sisään kommentoimaan juttujanne. Myötäelänyt olen kyllä kovasti ja melkolailla samanlaisia juttuja itselläni päässä on pyörinyt.

Ensinnäkin onnea Nöpötin ja Pikkumyyh nyyttien saamisesta. :heart: :flower: Teillä oli kyllä melkoisen kiireiset vauvat, mutta onneksi kaikki on sujunut ok.

Täällä vallitsevaan "vaivojen valituskuoroon" voin minäkin osaltani yhtyä. Sattuu, kolottaa ja jomottaa jatkuvasti. Nukuttua ei saa. Supistuksilta olen vielä välttynyt (no muutama hassu harkkari on ollut), mutta sehän näissä kivuissa inhottavaa onkin, kun tietää, ettei niistä ole mitään suurempaa hyötyä. Itsellä suurimpana riesana taitaa olla nuo lantion löystymisestä johtuvat kivut - kiitos kolmen peräkkäisen raskauden (esikoinen täytti elokuussa 3). Käveleminen sattuu istuminen sattuu ja makaaminen sattuu - hiukan vaikeuksia siis löytää mielekästä asentoa.

Voin myöskin ilmottautua ryhmään "en saa mitään tehtyä". Tuntuu että kaikki voimat menee ihan noitten ipanoitten kanssa arjen pyörittämiseen eli siihen, että saa niille tiettyyn aikaan sapuskaa nenän eteen ja pääsee ainakin kerran päivässä vähän pihalle. Siivoamiset ym. kodin askareet onkin sitten ihan retuperällä. Vuvalle sain sentään vaatteet pestyä, mutta nukkumispaikasta ei vielä ole tietoakaan. Kakkonen on vielä pinnasängyssä ja hänen uusi sänkynsä odottaa maalaamista ja uutta patjaa tuolla meidän autotallissa. No onneksi vauveli voi aluksi nukkua tuossa äp-laatikossa kuten sisarensakin aikanaan.

Mulla tuo synnytyssairaala on varmistunut eli Vammalaan suuntaamme me, miehen "lievästä" vastustuksesta huolimatta. (Ja huomasinpa juuri, että Talvicci on ollut tehokas ja poistanut minut jo etusivun listalta - La siis 10.10. ikä 35 ja 3. lapsi synnäri VAS). Me käytiin viime viikolla tuolla Vammalassa tutustumassa ja hyvätlä tuntui tuon sairaalan valinta (minua on lievästi sanoen kauhistuttanut ajatus, että menisin TAYS:iin synnyttämään). Pääsin myös synnytystapa-arvioon (sijaistavan neukkatädin "moka", kun oli sitä mieltä, että se tehdään Vammalassa kaikille, vaikka yleensä vaan ensisynnyttäjille tehdään). Siellä sitten ultrattiin ja todettiin, että vauvalla on kaikki ok ja toivotettiin tervetulleeksi sitten tositoimiin. Vauvan kokoarvio oli tuolloin 3kg, joten luultavasti sisariensa tapaan on sellainen nelikiloinen jötikkä syntyessään.

Sitten kiitokset teille, jotka raportoitte tuossa kesän aikana tuttivieroitusrumbastanne. Teidän jutustainne minäkin inotuduin tuon kakkosen (1,5v.) tutista virottamiseen. Onneksi neiti ei koskaan ole ihan hirveästi tuttia syönyt, joten melko kivuttomasti vieroitus sujui. Suurimmaksi ongelmaksi osottautui päiväunille nukahtaminen ja joskus harvoin, kun yöllä heräilee, voi olla vaikeampi saada nukahtamaan kuin ennen.

Mitähän vielä kommentoisi? Ainakin nukkuma-asennosta joku kyseli. Minulla on yleensä tyyny jalkojen välissä ja toinen tyyny käsissä syliin puristettuna. Esikoisen aikaan oli tyyny mahan alla, selän takana ja jalkojenvälissä -viritelmä oikein toimiva.

Jalkojen kasvamisesta: Raskauksien myötä on jalka ehkä hivenen levinnyt, mutta ei merkittävästi ettenkö esikkoa ennen ostettuja kenkiä pystyisi pitämään. Tällä hetkellä jaloissa on sen verran turvotusta, että kaikki omat kengät tuntuu ahdistavilta.

Lähtölaskenta on jo monella alkanut - tsempit kaikille edessä olevaan koitokseen! Kohtahan tuo nyytti on meillä jokaisella kainalossa :heart: .

Shakki & Aleksis Kivi 36+6
 
Onnea paljon Pikkumyyh pienokaisesta :heart: :flower: :heart: :flower:

Tahti alkaa varmasti vaan kiihtyä vauvauutisten suhteen sillä monilla on jo todella lähellä lähtö ainakin oireiden mukaan =)

Onnittelut taas täysiaikaisuuden rajapyykin saavuttaneille :flower:

Missahillakos oli raskausmyrkytyksen oireita ilmassa, toivotaan että pysyvät kurissa niin kauan että pikkuinen alkaa syntyä :hug:

Paulah oli saanut sektipäätöksen joten onnittelut siitä sillä päätös on varmasti ollut mieltä huojentava :hug: =)

Nyt täytyy selata lisää kirjoituksia taaksepäin niin saa kommentoida lisää :D

äitsy ja Lauri 36+0 :heart:
 
Heinähattu kyseli hiivasta, täällä yksi joka on raskausaikana kärsinyt ainakin viidesti siitä kurjasta vaivasta :kieh: Viime kerralla gyne selitti asian niin että raskausaikana emättimen ph muuttuu emäksiseksi joka taas on otollinen hiivalle, siksipä sitä ei edes saa kokonaan pois raskausaikana vaikka käsikauppalääkkeillä oireita pitääkin helpottaa. Eli vasta synnytyksen jälkeen sen saa kokonaan pois :whistle:
 
Nöpöttimen kuulumisia oli ihana lukea, hienoa että poika voimistuu ja kasvaa hyvin :heart:

Hannikalle synttärionnitteluja :flower: :flower:

Ihania kotiinlähtövaatteita kuvissa ollut, itsellä sairaalakassikin ihan vasta hätinä ajatuksen asteella :whistle:

Omassa navassa ei mitään kummempaa, väsymys painaa kun yöt risoja. Nyt katsomaan onko jauhelihaperunasoselaatikko valmista :p
 
Heippa hei!!

Ja se lorottelu muuten loppui siihen muutamaan kertaan, et eiköhän se valkovuotoa ollut...

Oikein paljon onnea pikkumyyh85 :flower:

Täällä kaikki ennallaan, myös hitusen verran korkeat verenpaineet :| Kävin tänään äitiyspolilla, taas otettiin verikokeet ja muut. Raskausmyrkytys se ei ole. Nyt mittailen kotona paineita, ja jos menee yli 140/90, niin pitää soittaa polille, niin ne aloittaa verenpaine lääkityksen. Viikon päästä on kumminkin taas uusi käynti siellä, ja alku viikosta pitää käydä neuvolassa mittauttaa paineet ja pissanäyte antamassa.

Tuikkii niin kovasti tuonne alapäähän. Ne ei oo enää sukkapuikkokipuja, vaan ihan kunnollisia puukon viiltoja :LOL: Mä just meinasinkin, että viikon päästä voinkin jäädä suoraan sitten synnyttämään poli käynnin jälkeen, silloin vauva onkin jo täysiaikainen :p

Nyt tuli vaan omaa napaa tähän, ei muista mitä piti kommentoida :ashamed:

Missah ja Mölli 36+0 :heart:
 
äitsy:

Toivottavasti saisit vastaisuudessa parempia yöunia kasaan...väsymys on kamalaa :| :hug:

Missah:

Hienoa, että ei myrkytystä ole. Ja toivotaan, ettei tulekkaan. Toivoisinpa vaikka sinulle, että nousseet paineet enteilisivät vain synnytystä...näinhän voi käydä ennen h-hetkeä, joskaan eivät kovin radikaalisti yleensä nouse, mutta toivotaan, että olet erityistapaus tässä asiassa ;)

Voi että odotan lokakuun 2pv...saa ison rahan :D
Pojalle pitäisi käydä ostamassa talvimyssy ja rukkaset...muuta ei tarvitsekkaan hommata, kun saatiin tuossa kesällä äidin ystävän 3v pojalta jääneet talvivaatteet, joita ei oltu käytetty lainkaan :D
Heillä tosiaan sukulaiset ostelee karmeita määriä vaatteita heille ja vielä he itsekkin ostelevat, joten on meidän pojalla kasapäin mitä päälle laittaa :whistle:

Aikataulu alkaa taas näköjään olla käsillä tässä illassa...supistelut ilmoittelee taas hentoisesti itsestään...hassua, miten nämä voikin näin tarkkaan alkaa :whistle:

Mutta kunhan turisen...taidan mennä siivoamaan keittiön loppuun...mies viihdyttää poikaa, joten olen ihan toimeton :LOL:
 
:flower: :flower: ONNEA PIKKUMYYH!! :flower: :flower:

Niin ne viikot vaan vierii ja ihania uutisia alkaa tulemaan. Hetkeen en oo ehtinyt kirjoitella, kun oon ollut niin rättipoikkiväsynyt töiden takia. Vielä pari viikkoa pitäis jaksaa raahautua työpaikalle... Argh!

Kengänkoko on kasvanut mulla reilulla numerolla. Toivottavasti ei jää näin isoksi kanootiksi.

Ensikertalainen kun olen, niin ei mitään hajua millaisia merkkejä lähestyvä synnytys antaa. Nyt vaan on jotenkin tuntunut viime päivinä siltä, että ihmettelen kovasti jos vauva pysyy masussa laskettuun aikaan saati menee yli. Sen verran kovasti jäytää alakertaan, ja vaavi on ollut kiinnittyneenä jo useamman viikon. Mutta kuten sanottu, kokemusta kun ei ole, niin ehkäpä tämä tunne jatkuu vielä useamman viikon...

Nyt jänskättää kovasti kaverin puolesta, hänellä ollut nyt pari vuorokautta säännöllisiä suppareita. Eiköhän sieltä suunnalta pian kuulu iloisia uutisia!

Eipä ihmeempiä tällä kertaa, odotellaan odotellaan...

heketsi + poikavaavi 34+1
 

Yhteistyössä