Lokakuun lapsoset

Täällä ainakin vatsa reistailee..toimii silloin tällöin, ja sitten kun toimii niin toimii liiankin hyvin.. ilmavaivat ovat myös kaameat :whistle:

Uutena oireena on tullut nyt järkyttävän paha maku suuhun. Sellainen imelähkö mikä aiheuttaa äklötystä entistäkin enemmän :(

Huomenna eka neuvola, ainakin aikaisemmilla kerroilla on yritetty kuunnella sydänääniä eka neuvolassa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Uutena mukaan tähän ryhmään. Pelon sekaisin tuntein. Viikkoja 7+6. Kerran jo ensiavussa ultrattu ja sykkeet näkyi. Yksi keskenmeno takana kesältä -15. Eikä sen jälkeen muuta kuin pettymyksiä ja alkaneita menkkoja. Nyt pelkoa lisää viime perjantaina löydetty veritulppa. Hepariini pistokset on siis mukana koko raskauden ajan.
Huomenna ensimmäinen neuvola. Saa nähdä minkälainen seuranta tulee, riskiraskaudesta kun on kyse. Kaksi ensimmäistä raskautta sujuivat normaalisti, kolmas siis km ja nyt tällainen korkean riskin veritulppa raskaus. Helpolla ei siis mennä.
Pahoinvointi on hieman jo helpottanut. Mutta olo ei ole mitenkään hehkeä, viikon täys vuodelevon jälkeen. Selkä tosi kipeä makaamisesta, eikä loppua näy.

Että tämmösistä lähtökohdista mukaan! Toivon hieman positiivisempaa jatkoa tälle raskaudelle
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Täällä kanssa ummetusta ja pahaa oloa vieläkin. .lämmin ruoka aiheuttaa pahempaa oloa mutta jos ei syö tulee silti paha olo ja sitä on koko päivän ajan. .ikävä tunne tää kun ei voi nauttia raskaudesta. Oletteko te syöneet mitään ei sallittua raskauden aikana? Nyt kielletty kokonaan lakritsi ja salmiakki ja mä rakastan salmiakkia mitä nyt en ole sitten voinut syödä ja tekee kauheesti mieli lakritsi jäätelöä mikä aina ollut ihan lemppari. Oksentelin tossa viime viikolla kolme päivää putkeen eikä edes vesi pysynyt sisällä. Mulla ollut jo eka neuvola jossa täyteltii vaa lappuja ja kyseltii kysymyksiä ja ensiviikolla tiistaina lääkärin tarkastus ja sydänäänien kuuntelu jolloin 10+6 ja eka ultra vasta 17.3 jolloin 12+2.
 
Tervetuloa uudet :)!

Mulla ei ole vieläkään mitään oireita. Rinnat vaan arat edelleen, ja jos nyt oikein haluaa kuvitella niin ehkä napostelunhalua vähän enemmän, mutta sitä nyt on aina. Ja naamaan ilmestyneet finnitkin johtunee vaan niistä naposteltavista. Nyt 6+3...

Mä söin justiinsa karkkia ja oli siinä pari lakuakin joukossa. Mä kuvittelisin että pieni määrä satunnaisesti tuskin tekee hallaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Huomenta:)!

@Lallastiina ja @Hyppymassu sama täällä.. Itsekkin napostelen silloin tällöin kovia salmiakkimakeisia :whistle: ja eilen söin sellaisen halvan lakumaton kun päivälle teki mieli..

Luin eilen noita salmiakki/lakritsi suosituksia, ja huomasin että vielä esikoista odottaessani kumpaakin sai syödä kohtuudella vaikka joka päivä, ja esikoisestani tuli täysin terve nykypäivän 12v jääkiekkoilija. Samoin itse raskaus sujui ongelmitta, verenpaineet pysyivät kohdillaan samoin turvotus, joten en usko että on vahingollista silloin tällöin herkutella salmiakilla, kunhan pysyy kohtuudessa:p. Riskiryhmillä varmasti eri asia.

Suurin ja ärsyttävin haitta raskaudesta itselläni on tällä hetkellä tämä ummetus.. toivon että helpottaisi ajan kanssa.
Tänään tarkoitus mennä pitkästä aikaa kuntosalille jumppailemaan, josko se auttaisi. Juoksulenkkejä en ole tehnyt vuodenvaihteen jälkeen ollenkaan, täällä on nin liukasta meillä maaseudulla että mission impssible. Enkä tiedä tekeekö juoksu hyvää nyt kun kohtu kasvaa.. Alkuraskaus on hurahtanut kipeiden rintojen ja väsymyksen sekä alavatsaturvotuksen kanssa "kärvistellessä", nyt kun rv 10 lähestyy, huomaan että alkaa olo helpottaa:).
Käyttekö muut urheilemassa tai harrastatteko jotakin liikuntaa?

Itselläni on labrat tosiaan rv 10 + 1 eli ensi viikolla, samalla annan pissanäytteen ja otetaan myös seerumiseula poikkeavuuksien seulontaa varten.
Osallistutteko muut seerumiseulaan?
Entä otetaanko teiltä muilta toksoplasmoosi-vasta-aineet?

Nyt koirat aamulenkille mars toivottavasti en kaadu taas kun metsätiet peilijäässä:confused:! Iloista keskiviikkoa koko porukalle(y)

T: Hiekkis & norpanpoikanen 9 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Tänää iltapäivällä eka nla!

Laku- ja salmiakkiholisti täälläkin hei. Esikoisen aikaan sai kumpaakin vielä kohtuudella syyä ( synt.loppuvuodesta '15) ja terkka vielä oikein kehotti matalien paineiden takia syömään salmiakkia. Tässä raskaudessa meen tuon salmiakin ja laun suhteen samalla ohjeituksella, pakko saada vähän kumpaakin!
 
@Hiekkasärkkä79
Niin ei tuo suositus oe tullut voimaan kun vasta tänä vuonna mutta johtuen siitä että aikaisemmin ei ole asiasta tutkittu niin paljon mitä nyt ollaan. ..ja se ei tarkoita että jos toinen lapsi Terve toinen välttämättä olisi. Tunnen itsekin todella monta äitiä jotka syöneet myös niitä mitä nykyään ei saa syödä ja lapset kumminkin terveitä, niin tapauskohtaista jokaisen lapsen kohdalla. Itse olen yrittänyt pitää jokseenkin kiinni mitä saa syödä ja mitä ei etten nyt Raejuustoa tai muita kiellettyjä juustoja syö ja lopettanut kokonaan suolan syönnin (koska janottaa muutenkin) enkä syö kaloja mitä ei saisi mutta kyllä olen vähän salmiakkia syönyt ennen kun oli eka neuvola. Mutta loppujen lopuksi jokainen tekee ne omat päätöksensä ja tekee niinkuin parhaaksi näkee omalle kohdalleen. Meidän neuvolan täti sanoi tosi hyvin että jos jotain tapahtuu niin sitten ei tartte miettiä olisiko voinut tehdä jotain toisin..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
En ole vielä miettiny kutsumanimeä muuten kuin *pikkuinen*.
Huomenna eka neuvola ja mie niiiiin toivon että koitettaisiin etsiä sydänääniä! Ei kuulemma yleensä yritetä etsiä ennenkuin joskus viikosta 9 eteenpäin..
Olis varmaan helpottuneempi olo ja pystyis ehkä vihdoin uskoon koko raskauteen jos ne saisi kuulla ❤
Vähän iltaisin varsinkin mahassa "epämukava" olo, pelottaa että tässäkin raskaudessa supistukset mukana piinaamassa ja aiheuttamassa pelkoa ennenaikaisuudesta.

Spoke, 7+3
 
En ole vielä miettiny kutsumanimeä muuten kuin *pikkuinen*.
Huomenna eka neuvola ja mie niiiiin toivon että koitettaisiin etsiä sydänääniä! Ei kuulemma yleensä yritetä etsiä ennenkuin joskus viikosta 9 eteenpäin..
Olis varmaan helpottuneempi olo ja pystyis ehkä vihdoin uskoon koko raskauteen jos ne saisi kuulla ❤
Vähän iltaisin varsinkin mahassa "epämukava" olo, pelottaa että tässäkin raskaudessa supistukset mukana piinaamassa ja aiheuttamassa pelkoa ennenaikaisuudesta.

Spoke, 7+3
@spoke kyllä sä varmaan ultraan pääset näkemään sykkeen :love:

Ollaan muuten melkein samassa vaiheessa, itsellä ja sammakolla 7+5 :LOL:
 
Täälläkin uutena mukaan. Toista lasta odotan ja jonkun laskurin mukaan nyt olisi 7+2 ja laskettuaika 17.10. Vähän jännät fiilikset, kun ei ole niinkään oireita kuten esikoisesta ja eka neuvola vasta 21.3. Ehkä tullut myös luettua ja kuultua, miten monilla menee kesken ja sitten pelottaa itseäkin, että jos kaikki ei olekaan hyvin..

Lakritsi ja salmiakki kiellettiin esikoisen raskauden lopussa ja sitä noudatinkin sitten kun ei ollut enää montaa kuukautta jäljellä. Nyt tullut tutkittua asiaa hieman tarkemmin ja itse käsitin sen niin, että kieltäminen johtuisi siitä, että glykyrritsiinin määriä ei monissa tuotteissa ilmoiteta. Ennen kieltoa suositus taisi olla max 50 g kerta-annos, mutta toisissa tuotteissa mennään jo sillä määrällä yli. Ymmärrän tämän itse siis niin, että jos tietää tuotteen glykyrritsiinin määrän ja laskee sen mukaan kohtuukäytön, niin siitä ei pitäisi olla mitään haittaa. Vau.fi:n artikkeli aiheesta selvensi asiaa aika hyvin.

mama_Red 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka!

Täällä yksi aiemmin tuolla yrittämisen puolella kirjoitellut ja sittemmin yllätysraskautunut. Viikot nyt 8+4 eli la 8.10. :)

Facebook ryhmään tulisin kans mielelläni, on sellanen tilanne tällä kertaa että vertaistukea kaipaan mielettömästi! Esikoinen siis 11/13 :) Miten pääsee fb-ryhmään?
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Ensimmäinen ultra varattu parin viikon päähän jolloin viikkoja 11+2. Edellisessä raskaudessa laskettua aikaa siirrettiin sen verran että seulontaverikoetta ei enää muka voitu ottaa.. otettiin sitten se vk 15 verikoe & seulonta, mikä ei ilmeisesti ole yhtä tarkka.. olisin nytkin halunnut heti ultran kun 11 vk on täynnä, mutta mies mokoma on juuri silloin työmatkalla o_O Täällä ensin ultrataan ja sitten pääsee vasta verikokeisiin.

Popsis 9+1
 
Moikka kaikki! Miäki taijjan pompata tänne mukaa. n. pari viikkoo sitte plussasin testin ja itkuha siinä ensimmäiseen tuli, on nimittäi yllätysraskaus ja ei ollu iha suunnitelmis vielä, mutta kyl tää nyt pidetää kerta näin sattu käymään :) Ensimmäinen lapsi siis ja LA ois nyt 25.10, varmaa muuttuu vielä, mul on aina ollu nii epäsäännölliset kuukautiset, et katotaa mihi viel muuttuu, mut tänne nyt aattelin kummiski liittyy. Ehkä sit faceryhmää siin kohtaa, ku on ns. varmemmilla vesillä. En tiiä mut hirveesti pelottaa km, tm yms, et jos tuol ei ookkaa ketää. Varasin ens vkon perjantaille varhaisraskaudenultran, ni saa ees tietää et onko oikeessa paikassa yms. Liikaa ku lukee ja googlettelee ni rupee pyörii päässä nää jutut. Sit ku kaikki on itelle nii uutta :D Jänskättää. Nyt ois siis menos 6+2, kaikki on toki viel mahollist sattuu ja tapahtuu, mut toivotaa parasta <3
 
Neuvolassa vaaan keskusteltiin ja täyteltiin lappuja. Ei edes tunnustellut mahaa ja kohdun korkeutta saati kuunnellut sydänääniä Lasketun ajan laskikin sitten kuitenki 28kierrob mukaan joten viikot olisikin sitten 7+6 tänään. Varasin heti tänään sitten np-ultraan ajan jonka sain 4.4. Sinne asti siis pitäisi odotella sydänäänten ja pikkuisen näkemistä
 
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
Spoke/28/toinen/LPSHP
15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10
 
@mama_Red ja @Aurorahh sekä @Pupsukka , tervetuloa lokakuisiin ja onnittelut plussista:)!

@totoro- meillä on sama UÄ aika, 17.3. (y)! Kirjoitellaan sitten kuulumisia peräkkäin:barefoot:
:love:. Minulla tuolloin RV 11+4 ja sittenhän se LA tarkentuu.

Vointi on yllättävän hyvä, päiväunet maistuvat. Aamuöisin herään valvomaan ja "panikoimaan" kaikkea mahdollista, ihan kummallista. Onko teitä muita ahdistanut? Itse raskaus ei siis aiheuta paniikkia, vaan ihan pienet arkiset asiat pyörivät mielessä. Hohhoijakkaa.

Ihanaa kun tulee viikonloppu eli kaksi vapaapäivää:). Yritän jaksaa poiketa kuntosalillekkin. Tekisi hyvää.
Neuvolassa sanottiin että syke ei saisi nousta yli 120 ja huomasin viimeksi crosstrainerilla että syke nousi koko ajan jonnekkin 130-140 kieppeille vaikka miten yritin himmailla?
Oletteko muut käyneet kuntosalilla..?

Ensi viikolla alkaa RV 10 ja tiistaina on sitten ne labrat aamulla.

Kivaa perjantai-iltaa kaikille teille, levätään ja syödään hyvin:).
T: Hiekkis ja norpanpoikanen 9 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Hiekkasärkkä79 Mä en ikinä ole saanut itseäni innostumaan kuntosaleista, liikaa ihmisiä... Varsinkin täällä ulkomailla kun mun peffaan asti ulottuva, täkäläisittäin vaalea suora tukka herättää paikallisissa huomiota :rolleyes:. Muutenkaan en kyllä ole turhan aktiivinen, jotain kotijumppaa joskus yrittänyt harrastaa. Hevoset ja ratsastushan mulla oli pitkään lempiharrastus/elämäntapa mutta tänne ulkomaille muutettuani en ole saanut aikaiseksi aloittaa.

Hankittiin joulun alla kotiin oma crosstraineri mutta se hajosi jo parin viikon käytön jälkeen ja nyt sitten odottelen että valmistaja sais toimitettua ohjeet uuden osan asentamiseen :mad: (sen osan se kyllä sai jo toimitettua, ilman ohjeita...). Eli liikunnat näyttää toistaiseksi jäävän lähinnä kauppareissujen yhteydessä kävelyyn.
Ja sitten tuo mies on sellainen hössö kanaemo :love::mad:... Se meinasi että crosstrainerillakin kuntoilu voi olla liian rankkaa! No hohhoijaa sanon minä, enköhän minä nyt itse huomaa jos alkaa käydä liian rankaksi! Enkä tosiaankaan usko että mun tapauksessa riskinä olisi liian kova treeni, pikemminkin päin vastoin :whistle:.
Hups, tästä tuli nyt vähän tämmöinen höyryjenpäästöviesti...

Niin ja unettomuus vaivaa välillä täälläkin. Paljon mietittävää... ja voihan se liikunnan puutekin vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka!

Täällä yksi aiemmin tuolla yrittämisen puolella kirjoitellut ja sittemmin yllätysraskautunut. Viikot nyt 8+4 eli la 8.10. :)

Facebook ryhmään tulisin kans mielelläni, on sellanen tilanne tällä kertaa että vertaistukea kaipaan mielettömästi! Esikoinen siis 11/13 :) Miten pääsee fb-ryhmään?
Laita mulle yksityisviestiä mikä sun nimi on ja minkälainen profiilikuva sulla on niin lisään sut :)
 
Kyl miä oon ahkerast käyny salil ja liikkunu. Nyt on ollu kyl vähä taukoo, ku tää raskaus pistäny miettimää kaikkee. En aijo harrastuksista luopuu, mut saliohjelmaa on pakko keventää ku on nii rankka :D Syömiset on ollu nyt kans mitä sattuu, pitäs panostaa taas enemmän terveellisee ruokavalioo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79

Yhteistyössä