Täällä valvottiin aamu kuuteen tehden opparia, herättiin siitä 3 tunnin päästä ja jatkettiin. Päivällä nukuin 1,5 tuntia. En uskaltanut nukkua enempää, koska tahdon unen päästä kiinni illalla aikaisin (eli ennen puoltayötä). Vähän on huolettanut, että mitä tuo kaveri tuolla teki eilen yöllä kun kivut oli aikasta kovat ja sitten kuului aamulla aivan järjetön POKS. Mutta olen kuullut että ne kalvot poksuu, pitääkö se paikkaansa vai mikä ihme tuo ääni oli? Ihme rutsahdus/poksahdus ja se tuli mun sisältä. Ainakin tuo kaveri nytkin hyppii tuolla (ylläri pylläri ku vedin äskön muumilimukkaa, kaveri sai sokerihumalan).
Ksylofoni: En menisi täällä neuvomaan koiraa näkemättä ja sen käytöstä tilanteessa. Kun joku alkaa silittämään siis, niin pakeneeko käsiä ja murisee? kiertääkö ympyrää (epävarmuutta) ja murisee? kun vieraita tulee niin muriseeko jo siinä vaiheessa vai vasta mennessä silitettäväksi? Heiluuko häntä?
Entä jos poistut huoneesta, jatkaako tätä epäiltyä suojelemista?
En ole varma, olisiko tilanteesta poistaminen ratkaisu (lähinnä jos on dominointia, mutta muuten ei), itse kokeilisin sen "rangaistuksen" sijaan lätätä siten niitä nameja tai lelua vieraiden käteen eli vahvistaa sitä, että koira ymmärtää vieraiden olevan niitä hyviä tyyppejä, sinunkin läsnäollessasi. Kertoa tällä, että ei ole mitään hätää. Jos on epävarmuutta vieraista ja siun suojelemistasi, niin tilanteesta pois vieminen viestii koiralle vain, että kaikki ei ole ok. Mutta kuten sanoin, vaikea sanoa näkemättä
Talvicci taitaa olla jo tositoimissa! Sen verran hyvältä kuulosti tuo aamuinen
Saa nähdä, koska ilmoittaa täällä, että oli väärä hälytys vai onko paketti kainalossa.
Liisikki ja Marianne: Väsyttää kyllä. Mutta toisilla tämäkin kai normaalia loppuajasta? Jos päivän touhuaa, voi seuraavan päivän rauhassa sitten jo levätäkin. Luulin raudan puutteeksi ja onhan ne arvot matalalla, mutta ei nyt ihan näin paljon. Onneksi saa väsyttää ja levätäkin, kun ei ole niitä "pakollisia" töitä! Nautitaan siis