~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Täältä pikainen päivitys kun väsyttää niin paljon niin on varmaan kohta mentävä jo nukkumaan! :D

Mutta asiaan, tänään oli nt-ultra ja kaikki oli hyvin! :heart: Ihana oli nähdä pikkuinen kun niin pelkäsin, että asiat olisivat huonosti. :) Tosi vilkas kaveri oli ja virtauksia ja turvotusta oli hankala mittailla kun toinen oli niin syvällä piilossa tuolla jossain :D Mutta 1.1 milliä oli turvotusta ja kaikki riskiluvut on tosi pieniä. Nyt pystyy nauttimaan kun tietää kaiken olevan kunnossa. :)
Niin ja vastasi viikkoja, päivää edellä oli kuukautisista laskettuna, eli nyt onkin sitten 12+2 ja lasketuksi varmistui 5.10, että jos sen viitsii minulle päivittää. :)

Miehekkeen vanhemmille kerrottiin tänään, appiukko totesi heti, että tämähän on hieno homma. :D Ja anoppikin oli ihan iloinen sen jälkeen kun oli ensin todennut, että miten nyt jo. :D Huomenna olisi sitten vuorossa minun vanhemmat, huh kun jännittää!

tsude ja pöppiäinen 12+2
 
4-D ultrasta mä aion mennä tuonne Brunolle, ajattelin että menisin viikkojen 20-24 välillä.

).( mulla on jostain syystä edelleen iltaisin huono-olo.. tosi inhottavaa mutta onneksi ei vaivaa millään lailla päivisin.

Onnittelut jälleen hyvistä ultra-kuulumista! :flower:

minimuu ja pikkuruinen 12+4
 
Ensimmäisenä jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
Tosiaan ultra on takana ja siellä se pieni ihmisenalku pyöri, kädet naamalla :) . Veriseuloja meillä ei otettu, niskaturvotus oli 1,1mm, pääperämitta 50,6. Täytyy sanoa että kerrankin mies oli hiljaa 20 minuuttia :D . .Nyt mietiskelen että milloin kerrotaan tästä vauvasta tuolle mun esikoiselle.

Pahoinvointi on ja pysyy, ei onneksi enää ihan niin hurjana kuin vielä jokin aika sitten mutta joka aamu alkaa oksentelulla ja usein ilta päättyy oksenteluun :( . Saisi jo pikku hiljaa helpottaa että voisi nauttia tästä raskaudesta, tämä kun kuitenkin taitaa olla mulle se toinen ja viimeinen (*muoks* eli toinen lapsi vaikka kolmas raskaus onkin).
Ensi viikon saa onneksi huilata talviloman merkeissä, pakko ei ole kuin viedä tyttö eskariin ja hakea pois, muuten taidetaan vaan olla.
Mutta nyt ei auta muu kuin kasata itsensä tästä sängyltä ja lähdettävä kauppaan, ruokakaappi huutaa tyhjyyttään.
Mukavaa vikonloppua kaikille!

Pikkubertta ja "Yrjö" 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Milloin meinaatte työpaikalla esimiehellenne kertoa että raskaana olette? Milloin meinaatte kesälomanne pitää?
Itse täs olen miettinyt et milloinkahan olis oikea hetki, ajattelin jotain 16 viikkoa jos sit kertois tai sitten vasta kun kesälomalistat on julkaistu. Luulen et jos saa ennen lomien julkaisua tietoon niin loma laitetetaan vasta syyskuulle ennen äippälomaa. Tosin luulen etten jaksa enään elokuussa olla töissä kun tiedän että tosi kiire kesä tiedossa ja meillä töissä on koko kesän sen 30-38 astetta lämmintä.

Tosin voi olla et toi maha kasvaa et on pakko kertoa aiemmin. Nyt jo huomaan että jotku haukkasilmät (työkaverit) vähän niinku katselee et mitenkähän toi sun maha on kasvanut.
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolitesteistä kävin pari tekemässä, ja meille on tulossa jompikumpi :D kolme tein, ja tulokset olivat 40/60 tyttö, 45/55 tyttö ja 45/55 poika :D Kalenterin mukaan olisi tulossa poika. Oireet eroavat niin paljon ekasta raskaudesta, että sen perusteella tämä olisi sitten poika. Toisaalta taas on tyttöolo… :)

Sukupuoli aiotaan kysyä, mutta hieman epäilyttää, saako sen selville. Esikoinen piti niin jalat ristissä, että vaikka ultraaja kuinka yritti, ei nähnyt edes sen vertaa että olisi voinut veikata.

Noista häviävistä viesteistä kannattaa kopioida teksti ennen lähettämistä ctrl+c, voi sitten vaan ctrl+v viestin uudelleen, jos bittiavaruus vaatii omansa ;)

AJ osanotto suruusi :hug:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Kun noista tyttö/poikaoloista on ollut puhetta, niin laittakaas vaikka värillä tai lihavalla, jos haluatte, että päivitän etusivulle :)

Branwen ja sissi 13+0 *poks* :heart:
 
Kristinah: Täällä kerrottiin pomolle viikolla, ja tosi hyvin otti asian. Minua kyllä kanssa hieman mietitytti tuo kesälomajuttu. Toivon että olisin lomalla juhannuksesta eteenpäin 4viikkoa... Saa nähdä miten käy, toivotaan että meillä pomo olisi reilu ja ei ajattele et lomat pitää pitää juuri ennen mammaloman alkua, tosin jos sattuisin sairaslomalle jäämään ennen lomaa niin sittenhän niitä lomapäiviä olisi jemmassa niin paljon, että sitä tuskin pomokaan haluaa..

Minua puraisi kovasti matkakärpänen ja mietin kesä-heinäkuun vaihteeseen ulkomaanmatkaa, jotakin kaupunkilomaa eurooppaan. Sillo olis viikot jotai 24-25. Sillo varmaan vielä voi ihan hyvin matkustaa? Onko teillä muilla miten kokemuksia matkustelusta raskausaikana?

Meillä miehellä on ihan poikaolo, se on ihan varma siitä että meille tulee poika. Miulla taas ei oo minkäänlaista oloa...

mie täällä nautin viikonlopusta :) Ihanaa kun saa vaan olla, oon niin sippi aina viikolla töiden jälkeen, joten ihanaa, kun näin viikonloppuna jaksaa kotonakin tehdä jotakin. mut nyt lähden reippailemaan :) Tuun taas paremmalla ajalla kirjottelemaan!
 
Kesälomista Joudun pyörittää kesälomat kolmen duunikaverin kanssa ja näyttäis siltä että mun loma osuu jonnekin elokuun alkuun. Ja kesäkuun alusssa ois tarkoitus pitää yks viikko.

Täällä ootellaan jo kovasti ens tiistaita ja ultra-aikaa, nään siitä jo uniakin :D :D Hyvinkään sairaalassa on aikas täyttä kun saatiin uä-aika vasta vkolle 12, ajanvaraajakin sano et on paljon porukkaa raskaana :)
 
Mä jouduin myös paljastamaan töissä lisää, kun tuli puhetta kesälomista. Jotenkin vaan hirvittää, kun en ole edes ultrassa vielä ollut ja jo niin moni tietää tästä raskaudesta. Mun ultra on vasta 6.4.

Piikuliisi, mulla on sama sairaala ;) Mullekin annettiin tasan kolme vaihtoehtoa, kun ultra-aikaa sieltä soittelin.

Joutuuko joku muu erityiseen syyniin painoindeksin takia? Mä ihmettelen niin kovasti, miksi musta laitettiin lähete äitiyspolille ja nyt meen pari päivää sokerirasitustestin jälkeen sinne kätilön kanssa juttelemaan. Ei mulle oo paljastettu sen enempää, mitä siellä sitten tehdään. Ruokavalio-ohjeet on kuitenkin jo ekassa neuvolassa saatu eikä aikaisemmissa raskauksissa ole ollut mitään häikkää sokereiden kanssa ja vauvat ovat olleet keskikokoisia (3.4 kg). Johtuuko se sitten yhdistelmästä ikä (37 v) ja korkea painoindeksi - ehkä tämä sit selviää :kieh

Sukupuoli aiotaan ottaa selville. Tiedän, että mies toivoo pikkasen enemmän poikaa (meidän uusperheessä on akkavalta), mulle taas on sama kumpi sieltä tulee. Osaankohan mä edes poikavauvaa hoitaa :LOL: Tää raskaus on ollut jonkun verran erilainen niin ehkä se poika sieltä on tulossa, tiedä häntä...
 
Täällä kanssa synnytetään Hyvinkäällä.
Mulla on ultra torstaina ja sain myös yhden päivän ja kolme kellon aikaa, joista piti valita. Se tarkoittaa sitten sitä että lähden töistä jo klo 12, mikä sopii oikein hyvin, koska myöhäsin aika oli 13:00, jonka sitten otin.

Mie olen töissä kertonut jo viikolla kuusi esimiehelle, kun piti saada tietää tarviiko neuvolakäynteihin kuluvia tunteja korvata ( Olen kunnalla töissä).
Ja ilokseni kuulin ettei tarvitse korvata, kunhan yrittää sovittaa ne työpäivän alkuun tai loppuun sekä tarvittaessa minä olen se, joka jää ylitöihin jos joskus tulee sellaiseen tarvetta. Siten korvaan neuvolatunteja enkä saa niitä ylityötunneiksi. Yleensä ollaan töissä 8-16. Minusta tämä on reilu peli.

Mulla on päivittäin pahaa oloa ja vatsaa painaa melkein kaikki housut alushousuista lähtien. Kaikki saa rullata lantiolle ja vain mammahousuja pystyn enää käyttämään. Ylösnousut tuolilta ja portaiden kiikkumiset vetää lihakset maitohapoille välittömästi ja vatsaan sattuu. Ensimmäisestä raskaudesta en muista ihan tällaista sen olleen, mutta näillä mennään nyt.

Raskausmahasta saan nauttia jo näin alusta saakka ja otankin siitä kaiken ilon irti. Pitäisi vielä ostella lisää mammapaitoja ja muutamat isommat rintsikat. Ostan varmaan suoraan parit imetysrintsikat jo valmiiksi.

manta ja vaavi 11+2
 
Täällä jäätiin heti kiinni sokereista. Ekassa neuvolan pissanäytteessä oli sokeria. Olen testaillut vähän kotona normaali syönnin ja karppaus syönnin jälkeen... ekassa 9.3 ja tokassa 6.2. (saisi olla 7.5) Ja paastoarvo 7.1 (saisi olla 5.5). Eli karppaukset käyttöön... siinä riittääkin mietittävää mitä sitä suuhunsa laittaa.

Maanantaina pika käynti neuvolaan ja mietitään miten toimitaan.

ÄitiDino + murunen 10+0 (sikiövaiheeseen päästy, jee)
 
Helou taas!

Onnea taas hyviä ultrakuulumisia kertoneille! :heart:

Sukupuolen selvittämisestä , mä haluan selvittää ja mies ei :D Eli toisin sanoen, se selvitetään jos vaan mahdollista. Koska kuten mies totesi, mä olen maailman huonoin pitämään salaisuuksia. :D Sitäpaitsi miten mä sitä edes peittelisin kun meillä on kotikieli englanti. Enköhän mä vaistomaisesti alkais käyttämään s/he oikean sukupuolen mukaan.

Töissä kertomisesta, mun tekis hirveesti mieli kertoa, mutta ajattelin odottaa esim. pääsiäisen tienoille. Voi olla että töissä ovat jo arvailleet, mutta siinäs ovat...parempi jos niin!

ON: Hirvee riita miehen kanssa ja tuli ihan sellanen olo, että eihän tästä tule yhtään mitään. Nyt pitäis olla sitä onnellisinta aikaa, ja niin alussa tuntuikin, mutta johonkin se hehku katosi jo! :( No, aika näyttää, onneksi tunnelma rauhoittui iltaa kohti (no luonnollisesti kun mies ei ole kotona ja saan olla illan yksin :LOL:

Fyysisesti olo ihan jees, ja mulla luonnollisesti mieli taas täynnä epäuskoa .......no maanantaina ultra, jaiks!!!

Kenzie 10+3
 
Huomenia!

Olinpas eilen sitten koiran kanssa agilityreeneissä ja voi tuska mää olin kipeänä sen jälkeen. Hyvä kun kävelemään vielä pääsin. Alavatsaan sattui hirveästi ja kamalat liitoskivut. Hyvä kun pystyin ajamaan Keravalta kotiin, ja kotona makoilin vähän aikaa sohvalla ja sitten konttasin yläkertaan sänkyyn. Onneks nyt aamulla on ollu vähän parempi ja pääsee jo jotenkuten liikkumaankin. Isäntärukka joutui sitten yksin tekemään voileipäkakun ja siivoilemaan paikkoja kun minusta ei kertakaikkiaan ollut siihen. Tänään vietetään esikoisen synttäreitä...

Töissä kertomisesta. Esikoisen kummitäti töissä tietää, hän on meillä alikonsulttina, niin enhän minä voinut parhaalta ystävältäni pimittää tämmöistä tietoa. Muuten töissä en oo kertonut, vaikka moni varmaan arvailee. Meillä on kehityskeskustelu huhtikuussa ja sillon ajattelin pomolle kertoa. Samalla meinasin omalle tiimille kertoa, että hekin tietävät missä mennään.
Kesälomista: Minä pidän lomaa heinäkuun. Päiväkoti on silloin kiinni, enkä halua viedä esikoista varahoitoon. Samaten työmaat on kiinni, joten sillon on hyvä lomailla. Laskeskelin, että loman jälkeen olisi n. 3 viikkoa töitä ennen äippälomaa, joten katsotaan sitten elokuussa että jaksanko olla kuinka töissä vai jäänkö saikulle. Aika näyttää miten mennään..

Sukupuolesta Molemmat ovat tervetulleita. En ajatellut ottaa asiaa selville. Pitäähän sitä jotain jännitettävää olla lopussakin :D Tyttö olisi ihana kun jo poika on, mutta raskaus näyttää menevän juuri kuin esikoisestakin... Syksyllähän se sitten selviää :LOL:
 
Äh, rauhoitelkaa joku mua, kun mä katselin tuolta noita masukuvia niille tarkoitetusta ketjusta ja tuli kauhea stressi kun mun mahassa ei näytä olevan mitään noihin muihin verrattuna :O
Käyn ihan ylikierroksilla huolineni huomisen ultran takia! Mies jo pitää mua ihan hulluna kun aamulla seison peilin edessä ja vedän mahaa sisään ja huudan että ei täällä mitään ole! :ashamed:
 
Kenzie: Se on vähän vartalon mallista ja kohdun asennostakin kiinni. Eihän kaikilla välttämättä näy kunnolla ees rv 20. Joten älä nyt vielä huolestu kun ei ole huolestumisen aihetta! Ja muutenkin musta tuntuu, että ensiodottajilla masu näkyy myöhemmin... voin olla väärässä. Mutta toivotaan että huomenna ultrassa olis kaikki kunnossa :)
 
KENZIE: älä huoli, mulla esikoisesta maha alkoi näkyä vkolla 30, synnytysvalmennuksessakin meni vielä omat housut!

Mulla on nyt siis ""jo" 8 raskaus (2 lasta siis niistä siunaantunut) niin nykyään sen takia varmaan turvottaa heti tuon mahan tuohon, kohtu tietää minne kasvaa :)

Mullakin on huomenna ultra muuten! :)
 
Äh, rauhoitelkaa joku mua, kun mä katselin tuolta noita masukuvia niille tarkoitetusta ketjusta ja tuli kauhea stressi kun mun mahassa ei näytä olevan mitään noihin muihin verrattuna :O
Käyn ihan ylikierroksilla huolineni huomisen ultran takia! Mies jo pitää mua ihan hulluna kun aamulla seison peilin edessä ja vedän mahaa sisään ja huudan että ei täällä mitään ole! :ashamed:
Mulla on ihan sama fiilis!!! Ei näy masua missään :/ Tosi ahdistava fiilis ja tietty heti alkaa miettiä pahimpia mahdollisia vaihtoehtoja.

Mielialoista En pysty kattomaan enää yhtään surullisia uutisia tms kun alan heti vollottamaan kun vesiputous. Sen Knut-jääkarhun kuolemakin sai heti kyyneleet silmiin ja eilen sain kauheen itkukohtauksen illalla kun vaan jäin miettimään ikäviä asioita.
 
Pitäsköhän mullakin jo liittyä mukaan. Oon taustaillut jo pitemmän aikaa :)

Eli lisätkää listaan: Untuvikko, laskettu aika 9.10 (??), synnytyspaikka Kys, eka lapsi, ikää 28.

Olen siis taustaillut jo piitkän aikaa ja uskaltauduin vihdoin tänne rustaamaan. Laskettu aika menee vähän sinne sun tänne, kun lapsukainen sai alkunsa ovulaation induktiolla, ja itse olen näitä viikkoja laskenut sen mukaan. Neuvolassa tosin ovat merkanneet la:n 6 päivää aikasemmaksi.

Parikin kertaa olen käynyt ultrassa, ekan kerran varhaisultrassa (edellinen raskaus tuulimuna) "oman mielenrauhan vuoksi" ja toka oli nyt tällä viikolla niskaturvotuksen mittauksen merkeissä. Hyvin on kaikki ollut ja kovin vilkas pikkunen siellä pyörähteli ja näytti kaikki puolensa :heart:

Minulla on lähtöpaino ollut alle 50 kg ja nyt tämä pahaolo ja etominen on vienyt viimeisetkin ruokahalut. Lihaakaan ei pysty syömään niinkuin ennen ja ruoka on ollut kovin yksipuolista. Onneksi "pahin" on jo toivottavasti takana, eikä tarvi enää oksentaa niin paljon kuin aikasemmin. En omista puntaria, joten pitää odottaa tiistaille neuvolalääkärille, että katsotaan varmaan sitten, mitä vaaka näyttää. Vähän kyllä huolettaa.

Joku kirjoitti tuossa aikasemmin, että ei ole maha kasvanut. No ei ole minullakaan. Sitä normaalia turvotusta, mitä iltaisin havaitsen ihan ilman raskauttakin, mutta aamulla on kaikki taas kadonnut. Ja minulla sentään pitäisi olla lääkärin mukaan kohtu eteenpäin kallistunut :D Joten kai se kovin yksilöllistä on tuokin.

Itsekin vollotan ihan pienistä asioista. Yksi päivä kuulin kappaleen "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie" ja kohta, missä "on pimeä korpi ja kivinen tie, ja usein sen käytävä liukaskin lie, Oi pianhan lapsonen langeta vois, jos käsi ei enkelin kädessä ois", meikä itki ihan hysteerisesti :'(
Mies katsoi hieman hitaasti, eikä ymmärtänyt yhtään mikä minulle tuli :rolleyes:

Sunnuntaityöllä ei ole siunausta, mut minulla on pakko alkaa siivoomaan! :cool:
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!

Untuvikko ja lapsukainen 12+0
 
Tervetuloa Untuvikko! :)

Mahasta Älkää huoliko, ei mulla näkynyt esikoisesta kun vasta joskus 20 viikon jälkeen ja tällä hetkellä on vaan laihtunut joten saa nähdä milloin pongahtaa masu esiin. En sitä vielä kyllä odotteliskaan, toivoisin että voin palata toukokuussa töihin niin että saan masun piiloon. :D

Äh, en ehdi kirjoitella nyt enempää kun esikoinen on koko ajan pahanteossa.

- Hapsiainen
 
mimmu kannattaa huomata, että lentämistä rajoitetaan loppuraskaudesta :) Olikohan viikon 28 jälkeen kun tarvitsee lääkäriltä todistuksen, että on ”fit to fly”. Kannattaa selvittää ajoissa noista lentoyhtiöistä raskaana lentämisen rajat, jos kauemmas aikoo :) Matkakuume olisi kova, mutta budjetti ei veny, kun asuntoa ollaan hankkimassa...

Kenzie älä stressaa mahasta :hug: On tosiaan tosi yksilöllistä, koska alkaa näkymään. Vaikuttavia tekijöitä on niin monia… mitä pidempi äiti, sitä pidempään kohtu mahtuu periaatteessa kasvamaan ylöspäin (=ei ulospäin), jos kohtu on kallistunut taaksepäin se näkyy myöhemmin kuin eteenpäin kallistunut kohtu, aiemmat raskaudet ovat venyttäneet mahaa niin, että se pullahtaa helpommin esiin, liikakilot pitävät piilossa… Esikoista odottaessa menin siihen myöhempään lääkärineuvolaan (en muista tarkkoja viikkoja, oisko ollut 26 tai jotain kasassa…) niin lääkäri vaan huuteli pään yli kun ei uskonut, että sillä minimahalla voisi olla niin pitkällä :LOL: Nyt tämä pullottaa sitten senkin edestä :D

Tervetuloa untuvikko, lisäsin sinut listalle :wave: kerrotko vielä iän, jos haluat senkin näkyviin tuohon :)

Näin viime yönä ekan synnytysunen :D Joskin meille syntyi keskonen ja oli ihan sellainen pieni kirppu… Ei kertonut, oliko tyttö vai poika ;) Olisiko sitten siitä kiinni, että alkaisi vähitellen uskoa, että tästä ne muutamat kriittiset viikot elävänä syntymiseen voitaisiin selvitä.

Branwen ja sisi 13+1
 
Nonni, nyt on esikoinen pistetty miehen valvovan silmän alle ja tää mamma yrittää hetken surffailla.

Töissä kertominen olis mulla edessä sitten kun palaan töihin. Periaatteessakaan en vaan viiti nyt aiemmin pomoa ilmoitella ettei se vaikuta sitten mitenkään mun tehtäviin tai työvälineisiin. Vähän noloahan tuo on palata toukokuussa töihin ja kertoa että seuraava pulla putkahtaakin sitten jo syksyllä ulos. :D

Kesälomat Kesälomasta jouduin pomolle pistään jo viestiä että saanko olla heinäkuun lomalla kun esikoisella ei ole varahoitopaikkaa. Eipä ole vastannut mitään... Vähän pakko olis silloin saada pidettyä loma, siihenkin haluaisin vastauksen ennenkuin kerron raskaudesta ettei se tule vaikuttamaan loma-ajankohtaan... Ehtisinhän mä olla töissä eka kaks kuukautta, sit olis loma ja sit parisen kuukautta ja sit taas pois. Huhheijaa.

Meillä pieni 10 hengen firma, jossa ollaan oikeastaan kaikki ystäviä keskenään. Pomo nyt vaan on sitten välillä vähän kiero joten en halua sen vuoksi etukäteen kertoa mitään. Todennäköisesti saisin jotkut iän ikuisen vanhat työvälineet käyttööni jne. Mun sijaisen työsopimus on heinäkuun loppuun, joten eiköhän sen jatkaminen heti perään ole loogisinta sitten. Sillehän tää on ihan unelmajuttu että teen toisen heti perään. :)

Täällä on ollut ehkä aavistuksen verran parempi olla, etomista ja ruokahaluttomuutta kyllä on, mutta olen pystynyt tänään jo vähän oleen pystyssäkin. Väsymys on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta, enkä todellakaan tiedä miten taas selviän arjesta kun mies lähtee töihin. :O

Mulla tuottaa ongelmia juominen, en siis saa mitään nestettä oikein alas. Aiemmin meni ihan jääkylmä vesi, mutta nyt ei enää sekään. En voi kuvitella juovani mehuja, en maitoa ja nyt en vettäkään. Ananas-mandariinimehua olen väkisin yrittänyt saada juotua, en todellakaan haluaisi enää tippaan. :(

Ja aamulla olis vihdoin eka neuvola! Jei!

- Hapsiainen ja viikot jotain 9+5 ehkä
 
Moni käyny ultrassa ja saanu siellä hyviä uutisia :)

Tervetuloa myös uusille mahankasvattajille :wave:

hapsiainen
Ootko kokeillu jos sitruunalla maustettu vesi menis alas? Tai jos imeskelisit jääkuutioita?



Omaan napaan ei mitään uutta... Väsyttää eikä ole oikeen ollu mitään sanottavaa niin en oo jaksanu kirjotella vaikka sieltä täältä oonki lueskellu...
Mä niin ootan et tuntus jo liikkeitä! :D Täällä vaihtu perjantaina viikot ja nyt mennään jo 15.viikolla. Voi hurja!

Onko kukaan ajatellu aprillipäivänä kertoa raskaudesta? :D

Talvicci ja Torsti rv.14+2 :heart:
 
Talvicci mä oon miettinyt tuota sitruunalla maustettua vettä, sitruunavichy ei ainakaan mennyt alas, mutta tosiaan vielä olis kokeilematta ihan vesi johon pistäis sitruunaa sekaan. Jääpaloja en enää saa imeskeltyä, aiemmin onnistui mut nyt nekin potkii takas. Vesi maistuu ihan koiran juomavedelle, on se sitten jääpaloina tai miten vaan. :D (Ja ei, meillä ei ole edes koiraa nykyään. :D )

Tuo aprillipäivänä kertominen olis kyllä hyvä juttu, mutta mä en pysty sitä tekemään oikein enää kun loppujen suhteen on pidettävä varansa ettei leviä työpaikalle tieto. Pitkä kuukausi vielä edessä kun yritän salata työkavereilta tuon. :O
 
Santaralla ollu melkosta kohtelua lääkärissä... :O

Öttiskälle iso halaus ja paljon voimia :hug:
Eikö nämä surulliset uutiset vois jo loppua? :(

Mitähän muuta piti kommentoija... Nyt ei muistu mieleen...

Ai niin Marianneko se mietti sitä niskaturvotusta?
Paljonko teillä sitten oli sitä turvotusta. Meille sanovat lks:ssä että mtä isompi sikiö niin sitä isompi turvotus. Esikoisesta mentiin ultraan rv.11+6, vastas rv.12+3 ja niskaturvotusta 1,7mm. Nyt toista oottaessa käytiin ultrassa rv.12+1, vastas rv.11+6 ja niskaturvostusta 1,2mm.
Eikös se ole yleensä just et noilla viikoilla ku tuo ultra tehään niin alle 3mm niskaturvotus on normaalia :)

hapsiainen
Mitä jos maustasit noita jääpaloja jollaki? Vaikka sillä sitruunalla. Mulla esikoisesta tuo sitruunalla maustettu tosi kylmä vesi autto huonoon oloon.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä