Nyt mullakin on aikaa vähän kommentoida ...
Matilda saitpa tosiaan aika helposti sen mittarin! Mä nimittäin just eilen kävin, ja olin eksynyt puoli tuntia kun en löytänyt neuvolaa (eri neuvola kuin vakipaikkani, poikkeustapaus) ja soittelin hädissäni ties minne kun oli vielä ilta aika ja en saanut ketään mistään kiinni. No lopulta sain ohjeet ja löysin paikan, ja kun verenpaine sitten mitattiin niin se oli 149/94!! Mitattiin hetken päästä uudestaan ja se oli laskenut vähän, 143/85. Eli toivon et johtui mun eksymispaniikista. Edellisellä kerralla oli 135/80 muistaakseni. Mulla on verenpainetautia suvussa ja aina ollu itelläkin vähä koholla. Pyydettiin mittailemaan kotona tai jossain terveyskeskuksessa sillon tällöin mut mittaria en kotiin saanut. Olen mitannut äidin kotimittarilla jonkin aikaa sitten ja silloin oli vain 117/70 eli mulla näköjään kovasti vaikuttaa se missä mitataan....taidan aina jännittää vaikken sitä tiedostakaan.
Lääkärineuvolasta, mulla oli eilen (rv 13+0). Ja poikkeuksellisesti neuvolalääkärin sijaan mua hoiti yksi Jorvin erikoistuva gynekologi ja se oli ihan mahtava ylläri!! Sain todella paljon tietoa, ihan erilailla kun keltään lääkäriltä/hoitsulta/kätilöltä tähän mennessä. Selitti ummet ja lammet myös mun papa-ongelmista ja selosti kaikki vaihtoehdot tarkasti yms. Todella asiallinen lääkäri =)
RR onpa siellä jo ihana vauvamasu :heart
n teillä kyllä viikkojakin jo kivasti!!!
Branwen mulla on rakenneultra rv 20+4, eli 7.6.
äitiyspakkauksen aion ottaa ja pitääkin heti kohta lähtä tutkimaan onko se jo nähtävissä
Painosta sen verran että mulla oli lähtöpaino 61 kg....(aamulla otettu 8.3. ) ja nyt eilen illalla painoa oli neuvolassa jo 63,7 kg! Tosin olin juuri syönyt ja muutenkin iltasin turvottaa. Kotona katsoin omalla vaa'alla painon ja sama 63,7 kg. Näytti illalla. Aamulla sitten taas näytti 62,7 kg eli kilo vähemmän. Hoitaja neuvolassa sanoi että "tuo paino saisi pysyä tuossa raskauden puoliväliin asti". Joo niin varmaan!!! Jotenkin alkoi ärsyttämään. Kun noita aamupainoja vertaa niin eihän mulle ole tullut "kuin" 1,7 kg. Ja siis liikun paljon, yritän syödä tervellisesti joskin monta viikkoa söin kun sika pahoinvoinnin välttämiseksi.
No kai ne painosta kitisee helposti kun pelkäävät, että liika paino aiheuttaa lisää sokerirasituksia yms. ja nehän aiheuttaa kunnalle KULUJA.
ON: Olo on loistava , pientä alkuviikon migreeniä lukuunottamatta. Migreenit olivat tähän asti pysyneet poissa koko alkuraskauden.
Eilen sain myös kuulla sydänäänet lääkärillä :heart: Lääkäri ei olisi halunnut edes kokeilla, kun kuulemma yleensä tässä vaiheessa ei kuulu ja hän ei halua aiheuttaa huolta, mutta vannotin, että en huolestu ja olen siihen varautunut ettei kuulu. Vielä kun hän siveli geeliä mahalle hän painotti, että minun on ymmärrettävä, että syytä paniikkiin ei ole vaikkei kuuluisi. No, kohinan keskeltä siellä se pikku sydän heti jumputti kuin höyryveturi
Kyllä piristi!
Hemoglobiini oli 132 ja kaikki muukin ok, ainoastaan nyt kuitenkin tuo verenpaine sitten vaatii vähän seurailua.
Kenzie 13+1