Tervetuloa uusille! :wave:
shenda: Mulla oli samaa vaivaa alkuraskaudessa, kun yskin sen influenssan takia. Ei siinä muu auttanut kuin ottaa TenaLadyt käyttöön. :ashamed:
Nännien karaisemisesta puhuttiin jo esikoisen aikana neuvolassa. Tein niin, että karhealla froteella aina hieroin nännejä suihkun jälkeen. En siis niinkään venytellyt niitä, vaan tavallaan kuorin nänninpäätä, jotta se tottuisi "kulutukseen". Eihän se kovin miellyttävän tuntuista ollut, mutta ehkä osittain sen ansiosta vältyin nännien rohtumiselta ja rikkihiertymiseltä imetyksen alkaessa. Lisäksi rasvasin joka välissä lanoliinivoiteella, varmaan sekin piti ihon kunnossa. Esikoisen imuote oli vähän kapea aluksi, ja siksi imetys hieman sattui, mutta rikki ei nänninpäät kuitenkaan menneet.
Kosteussuojana käytin esikoisella muovitettua froteeta, ja se tosiaan hiostaa inhottavasti. Nyt ajattelin kokeilla PUL-kankaan paloja. Toinen hyvä kosteussuoja on kuulemma villahuopa. Hyvin lanoliinitettuna pitää kosteuden itsessään, eikä hiosta.
Nannanmamma: Tosi kummaa kyllä, ettet saanut saikkua tuon enempää! :O Mulle neuvolan terkka sanoi, että usein työterveyshuollossa ollaan aika nihkeitä antamaan sairaslomaa raskausvaivojen takia. Onneksi meillä on Mehiläisessä työterveyshuolto, ja siellä ainakin ollaan oltu tosi ymmärtäväisiä kaikenlaisten vaivojen, myös raskauteen liittyvien, kanssa.
Hemmin: Mulle kävi vähän samoin heinäkuussa. Yksi meidän toimiston miehistä kysyi mun kesälomasta, ja sanoin, ettei mulla ole kertynyt yhtään lomaa, mutta ei se haittaa, kun jään kuitenkin elokuun lopussa pois. Sen ilme oli ihan:
ja lisäsin sitten, että jään äitiyslomalle. Tuli täytenä yllätyksenä sille! Ihmiset on kyllä joskus ihan sokeita...
Vaipoista: Meillä oli kestojen ohella käytössä Nature Babycare-vaipat. Sopi meidän pullealle vauvalle hyvin. Vähän myöhemmin siirryttiin käyttämään Muumi-housuvaippoja ja nyt kestojen ohella on käytössä Pampersin housuvaipat. Kertiksissä on vaan se vika, että niistä alkaa helposti pylly punoittamaan, kestojen kanssa ei ole ikinä ollut samaa ongelmaa.
Oletteko muut huomanneet muutosta ruokahalussa? Mulla on selvästi vähentynyt ruokahalu. Lisäksi kohtu alkaa olla niin ylhäällä, ettei mahaan mahdu ruokaa entiseen malliin. Viime raskaudessa kävi samoin, eikä mulla noussut paino viimeisen 4 viikon aikana yhtään. Eli vauva kasvoi, minä laihduin.
ON: Täällä ollaan nyt sairaslomalla. Maanantaina menen vielä töihin, mutta todennäköisesti kyllä pyydän saikkua töiden loppuun saakka. Kotonakin on supistellut, pari oikein kipeääkin supistusta on tullut. : /
-Pantsu ja typy rv 32+3