Täällä myös tahtoo
yöunet olla katkonaisia, yleensä nukun jostain 22.30/23.00-04.00/05.00, jolloin mies herää. Vessaan pitää nousta ja pahin on juuri tuo 04-05 aika, en saa unta enää sen jälkeen kovinkaan helposti. Nousen monesti 06 ja istuskelen tai touhuilen jotain ja sitten alkaa taas uni painaa ja nukun 08 asti, kunnes tytöt herää. Ilmeisesti se on sitä vauvan yöheräilyihin valmistautumista.
Mulla on
synnytystoiveena lähes samanlainen synnytyskokemus kuin keskimmäisestä oli. Eli mahdollisimman pitkään ilman mitään lääkkeitä, liikkua supistusten aikana, jotta vauva laskeutuu ja paikat avautuu, sitten loppuvaiheessa kohdunkaulanpuudute, jos vain ehtii. Viimeksi jaksoin kärvistellä siihen asti, että avautuminen vauhdittui huomattavasti ja paineentunne alkoi pian sen jälkeen, kun lääkäri laittoi piikit. Ei siis kerennyt oikein vaikuttaa se puudute ennen ponnistusvaihetta, mutta jospa tällä kertaa sitten laitettaisiin se ajoissa ja siitä olisi apua ponnistusvaiheessa himmailuun ja siten hiljalleen venyttämään paikkoja, jottei nyt repeäisi ihan kahtia
Lisäksi ponnistuspaikka ei ole mielellään enää selällään maaten, kuten kahdesti aiemmin, vaan haluaisin kokeilla jakkaraa taikka kyljellään/kontillaan sängyllä. Painovoiman apu olisi tervetullut. Tämä on minulle nyt viimeinen synnytys ikinä, joten haluaisin päästä kokeilemaan uusia asioita
Itsekin olen katsellut kotiutumisvaatteet vauvalle valmiiksi, mutta kassiin asti en ole niitä vielä saanut. Omat vaatteet on myös mielessä, vaan en ole niitä muuten saanut päätettyä. Hygienialaukku tulee mukaan sitten lähdönhetkellä, jos en laita sitä jo valmiiksi, karsin vain kaikki tällä hetkellä tarpeelliset siitä pois ja vain ne reissuhammasharjat ja muut laitan mukaan. Ilman omia pesuaineita pärjään kyllä ihan hyvin, käyn ennen kotiinlähtöä sitten suihkussa ja käytän sairaalan aineita.
En ole koskaan aikaisemmin kaivannut herkkuja sairaalassa, vaikka niitä on mukana ollutkin, joten en aio tällä kertaa niitä kassiin edes pakata. Isäkin saa välipalaa sairaalalta, jos niikseen tulee.