Ja lisää vauvoja, IHANAA
Onnea kaikille vauvautuneille tasapuolisesti!!!
Kyllä mun sektio meni ihan suunnitellusti, mutta siinä valmisteluissa ennen sektiota supisteli säännöllisesti ja vettä tihkutteli, ja katetrin laitossa losahti loputki vedet
Eli ei oltais päästy alkuperäiseen päivään... Joten ilmeisesti ne pari aiempaa päivääkin oli tihkunu sitä vettä, mitä toisaalta epäilinkin. Ja se matka sairaalaan tuli supistuksia 10 min välein, ja ennen sektiota kun olin käyrillä, piirti kuulemma "komeita supistuskäyriä" 4-6min välein. Kätilö kysyi, olenk kipeä... En, koin ne vain epämiellyttäviksi. Eli en kyllä osaisi supistuksista lähteä sairaalaan
Sektio itsessään meni hyvin, oli paras sektiokokemuksistani tähän asti. Leikkaava lääkäri oli aivan ihana, piti mut koko ajan tilanteen tasalla. Ja mikä parasta - mies oli kuin olikin mukana
Vaikka vielä viikko sitten oli sitä mieltä, ettei tule. Enkä asiasta keskustellu enempiä, kunnioitin hänen mielipidettään. Ja siksi olikin yllätys, kun valmisteluja tehtiin ja kätilö kysyi mieheltä, että tuleeko saliin mukaan ja mies heti vastas, että " Ilman muuta." Ja jälkeenpäin tuo kertoi, että oli huimaava kokemus, typerä olisi ollut, jos olis väliin jättänyt. Oli niin onnessaan, ku sai vauvan ihokontaktiin siksi aikaa, ku mua karsittiin kokoon. Sielä ukot mua odotteli nakusillaan
Ja mies rakastui vauvaan heti - sen näki jo salissa
Tippa linssissä oltiin molemmat, kun ensiparkaisu kuultiin.
Viilto tehtiin nyt pystyyn, tähän asti aiemmat tehty vaakaan. Eli ny on kiva "ankkuriarpikuviointi" mahassa
Toipuminen sujui taas nopsaan, ehkä jopa kaikein helpoiten näistä. Samana päivänä olin jaloillani ja hoitelin vauvaa. Tänään tultiin kotiin ja nyt ihmetellään elämää 6 lapsisena perheenä
Ja summasummarum - koko tämä raskaus ja synnytys oli niin hyvin, että jos tätä ikää ei olisi näin paljoa, en ollenkaan epäröisi pikkusisaruksen tekoa tälle vauvalle
Ai miten niin hormonihuuruissani täällä
Poika on aivan ihana, mä olen ihan myyty tuolle suloiselle pikkumiehelle, joka tuntuu olevan hyvin tyytyväinen tapaus. Syö ja nukkuu, ja hereillä ollessaan tarkkailee niin terävänä ympäristöään... ihana
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, eilen illalla maito nousi ihan tosissaan ja nyt on jo vähän tukalaa näiden ylipinkeiden rintojen kanssa... (ehkä mun siis sittenkin tarvii käydä se rintapumppu ostamassa, mitä vähän raskausaikana epäilin/epäröin... Muuten menee käsinlypsyksi
)
Lapset on ihastuneita uuteen pikkuveljeen, ja koko perhe voi hyvin. Onnea ja rakkautta riittää.
Miehen vanhemmat on myös ihan myytyjä - kävivät torstaina sairaalassa kattomassa meitä, vaikka olin "kieltänyt" sairaalavierailut - en vaan jotenkin jaksa siinä ympäristössä... Mutta eivät malttaneet pysyä poiskaan
Ja sen ilo ja onni, mikä heistä loisti, hälvensi kyllä mun harmin tuosta sairaalavierailusta ihan täysin. Ja huomenna kuulemma tulevat tänne kotiin
Näin meillä. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, loppusuoralla olette joka tapauksessa kaikki
Ja kyllä tuo palkinto on kaiken sen vaivan ja kivun ja ärsytyksen ja kolotuksen arvoinen...
Ja meille jo jakautuneille ihanaa vauvantuoksuista vauva-arkea. Nautitaan joka hetkestä, se on niin lyhyt aika
Kiisuli ja pikkumies 3vrk