~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Huhtikuu*

Nyt on täälläkin np-ultra takana. Kaikki näytti olevan hyvin! :) Vauva vastasi viikkoja 12+5, mulla olisi menkoista tänään 12+1. Vähän oli siis isompi, mutta LA ei muuttunut. Sain samalla verikokeidenkin tulokset, kaikki ok, nt oli 1,6mm. Tosi ihania kuvia sain, puhelimella en saa nyt tänne lisättyä. Katsottiin 4D:lläkin kasvonpiirteitä :) Vaikka aika hyvin vauva piilotteli kasvojaan. Tuli isoveljet mieleen kun vauvaa katselin ja tunne, että poika siellä tälläkin kertaa asustelee. :) Vieläkin aivan epäuskoinen olo, että ihanko totta sellainen niin hieno pieni ihmisen alku mun masun sisällä on... <3 Rakenneultra on sitten 16.6.

Nyt en enää muuta jaksa kirjoitella, väsyttää niin että pakko mennä nukkumaan. Lapset yskässä ja valvottaneet yöllä...

Marmosetille vielä tsemppihalit! <3

Carneval ja pikkutyyppi 12+1 (12+5)
 
Marmosetti:
Harmittavaa, toivoin niin että näytteen olisi saanut otettua. Tsemppiä punktion odottamiseen ja ei tuo luku onneksi ole mitenkään suuri, kun sen prosenteiksi muuntaa.:hug:
Niin ja kiitos vain pötsikehuista. :D Olen tällainen hukkapätkä ja jos ei persusta lasketa niin aika heiveröinen akka :D Lantio on tosiaan luonnostaan leveä, joten se antaa hieman vauvallekkin armoa tuolla sisuksissa oleilussa. :p

Sofina:
Hienoa että olet energinen! Se on aika hieno tunne varsinkin jos alkuraskaus on ollut väsymystä ja huonoa oloa täynnä. :)

leila_:
Onnea ja tervetuloa porukkaan mukaan! :)

Leenu84:
Josko se paino tasaantuisi kuitenkin, älä vielä stressaa. :) Alkupuoliskolla on vielä paljon ihan ylimääräistä nestettäkin kehossa, eikä se siis meinaa että huomaisit olevasi turvoksissa tms. Itse ainakin huomasin, että kun paino ensi nousi vauhdilla, meni muutama viikko ja paino lähti aika nopeaan laskuun.
Sanoitkin olevasi myös väsynyt, ei silloin jaksa oikein ylimääräisiä tehdäkkään ja selkäsäryt siihen päälle. Rauhassa vaan, olen varma että tilanne tasaantuu.:hug:

Nyt en muista kenelle muulle piti kommentoida, pahoittelut!:ashamed:

ON:
Huomenna neuvola!
Jee pääsee kuuntelemaan sykkeet taas! :)
Ensi viikolla sitten lääkäri ja oletuksena ainakin että tekee sisätutkimuksen. Toivotaan, että paikat on kiinni kunnolla kun on tullut välillä vähän ikäviä repäisyjä kohdunsuun tuntumaan. Tytöstä oli supisteluja myös aika aikaisin mitä nytkin on ollut, maltillisesti onneksi kypsyttivät paikkoja, mutta nyt jotenkin iski pieni jänskäys, että mitä jos nyt onkin jo jotain tapahtunut tuolla, minulla kun tuo kipukynnys on niin korkea, että minun kuvaamat kivuttomat puristukset saattaisi ehkä jollekkin olla kipeitä...enhän edes tyttöä synnyttäessä tajunnut supistusten olevan jo tosi toimiin meneviä ennen kuin kätilö paapatti minulle "8cm auki, nyt synnytyssaliin":LOL:

Juu, aika kiva päivä ollut muuten, mies oli ostanut meille viinereitä, musta on tullut kauhea pullahiiri. :D

Viipulainen ja Hippu 14+4 (huikohta tasaviikko taas poksuu :O )
 
Hei! En löytänyt aikasempaa viestiäni, en tiedä onko se kadonnut jonnekin avaruuteen vai oonko vaan sokea. Mutta sanomani piti, että minut voi lisätä tuonne listaan:

Sarrra 26v, ensimmäinen LA 17.10

Oon kerennyt nyt kahteen kertaan käymään ultrassa. Yksityisellä sekä sitten kunnallisessa nt-ultrassa ja kaikki on hyvin. Siispä uskaltaudun nyt myös sinne facebookin puolelle. Laitoin Niinaj91 yksityisviestiä asiasta :p

Tsemppiä kaikille!

Sarrra ja käpy 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Marmosetti Harmi, ettei näytettä saatu otettu :(

Minäkin toivoisin jo pikkuhiljaa sitä energisempää aikaa, mä olen vieläkin ihan tajuttoman väsynyt iltaisin ja työpäivän jälkeen ei jaksa tehdä mitään.
En usko, että väsymys helpottaa ennekun pääsen vallan tuosta pahoinvoinnista.
Eilinen olikin taas sitten sellanen päivä, ettei mikään pysynyt sisällä vaan koko päivän sai juosta oksentamassa...
No olihan niitä hyviä päiviä siinä jo muutama välissä :)

Mä olen tainnun tuntea tässä muutama iltana jotain pientä liikehdintää masusta :heart:
Mä kyllä joka ilta vähän epäilen sitä, mutta se tunne on nyt tuntunut kolmena-neljänä iltana aina vasemmalla puolella (mistä sydänäänetkin kuuluu) kun olen ollut menossa nukkumaan.
Vähän sellainen tunne, kuin kala sätkisi puolikuivalla maalla :D En esikoisesta muista miltä nuo ihan ekat tuntemukset tuntuivat, koska havahduin vasta rv 20 paikkeille jo ihan kunnon liikkeisiin ja sitä ennen en ollut mielestäni tuntenut mitään.
Joten mahtaisikohan nuo tuntemukset voida jo olla vauva :)

En malttaisi millään odottaa, että itselläkin maha kasvaisi selkeäksi raskausmahaksi, eikä olisi vain tuollainen pömppö vatsa :D
Mä tilasin ellokselta ja h&m:ltä mamma vaatteita muutamat ja elättelen toiveita, että kun ne pukee päälle, niin mahakin näyttäisi raskausmahalta :LOL:
Mahdun kyllä vielä ihan hyvin omiin housuihini, että sen puolesta ei olisi edes tarvinnut niitä vielä, mutta oli niin hyvät tarjoukset viikonloppuna tilauksiin...

Ei tullut kevät sitten ihan vielä, meilläpäin sataa lunta :( äää, tylsää...

kosmo ja papu 13+6 ?
 
Onnea kaikille kenellä hyviä ultrakuulumisia :flower:

Marmosetti: Tsemppejä, harmi etteivät saaneet otettua.

Mä en kyl aikasemmissa raskauksissa oo kokenut mitään ihmeellistä ihanaa keskiraskautta, mun mielestä raskaana oleminen on vaan ihan kamalaa, mut välttämätön paha :LOL: voisin hypätä suoraan tonne synnyttämään ja jättää tän välistä. Lähinnä tää "vaivaisuus" häirittee kun ei voi tehdä niin täysillä kun on tottunut. Selkä pelleilee.

Oltiin sunnuntaina koko päivä Tampereella heppamessuilla lapsilauman kanssa, mukana oli kaikki omat kolme ja yks laina tytär ja sitten mun pikkusisko, joka tosin on aikuinen mutta hällä on dysfasia jonka takia on vähän lapsellinen. Kylläpä eilen olikin sit semmonen olo et oli ollu liikkeellä, oikeestaan koko viime viikko meni enemmän ja vähemmän menossa. Onnes tällä viikolla on rauhallisempaa.

Meille muutti viikonloppuna vuohipukkikin, kiva kaveri :D

~ZiiliZeija&Kääkkis 15+0~
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Kiitos taas tsempeistä! Ihan rauhallisella mielellä odottelen kaks viikkoo, ja sit niitä tuloksia. Se tais olla se ensijärkytys pahin. En halua montaa viikkoa hautoa pahinta.

Miehen kans menee taas ihan hyvin. Hänkin jopa innostui kyselemään, mitä siitä punktiosta sitten selviää. Ei sillä ole mitään käryä raskausjutuista. Juu, vaikka on kahden lapsen isä jo.

Selkä mullakin on kipeä heti kun on vähänkin kauemmin jalkojen päällä. Kauhulla odotan sit kun maha on iso ja pitäis jaksaa töissä... Liitoksissa natisee nyt jo. :/

Huomenna poksuu.

Marmosetti ja Pötkö 12+6
 
Hyvää päivää kaikille! :)

Marmosetti:
Ihana kuulla että miehen kanssakin menee taas paremmin. :) On siitä vaan niin suuri henkinen apu vaikka ei mitään jännitettävää raskaudessa olisikaan ja erityisesti auttaa jos on. :)

Siirryn jouhevasti tästä omaan napaani. :D
Neuvola oli tänään ja siellä tsekattiin rv10 otettu äitiseula, pissa, verenpaine, kohdun koko ja sijainti tulevia sf-mittauksia varten, paino ja vauvan syke. :)
Neuvola täti taas mitä ihanin, kuten aina ja ihanasti ottaa myös miestä huomioon kun tämä on miehen ensimmäinen, eikä aina tajua edes kysellä mitä hittoa työ naiset siinä kälätätte keskenänne. :D Selosti mitä mikäkin juttu meinaa ym.

Mutta siis äitiseulassa kaikki hyvin, ainoa mikä oli niin veriarvoissa ilmeni että on vähän turhan laiha veri tällähetkellä, mikä voi aiheuttaa verenvuotoa nenässä, ikenissä ym limakalvoilla ja jos pysyy arvo matalana, niin synnytyksessä voi tulla ongelmia. Eli A-vitamini kuurille jouduin ja se hoidetaan PORKKANALLA! :D Tiedossa siis hyvä rusketus kesällä ;)

Laittelen vielä listan tuosta neuvolakortista:

Rv14+5
Paino 59kg /-195g per viikko (noussut jo onneksi siitä mitä oli pari viikkoa sitten vielä)
Paineet 110/67
Pissa: puhdas
hemoglobiini 133 (tosi hyvä mitä ihmettelen)

syke +158
Liikkeet ++

Tosiaan tuossa sykettä saatiin metsästää, kun Hipulla oli varsin vilkas meno päällänsä. Karkasi jatkuvasti alta pois :D Lopulta saatiin kuunnella pieni tovi, kunnes tuli kova monotus suoraan anturiin ja hoitaja totesi "noniih, selkee merkki että painu hittoon masiinas kanssa". :D

Hoitaja ihkutteli ultrakuvia ja totesi kanssa että nenä näyttää tulevan isältään :) Seuraavaksi sitten ensi tiistaina se lääkäri.
Ensikuussa käyn antamassa kontrolli näytteen verestä, että onko petraantunut tilanne porkkanan voimalla ja sitten onkin ultra toukokuun lopulla. Seuraava neuvola onkin sitten vasta 17.6...onneksi on se ultra välissä. :D

Niin ja tosiaan minä en syö punaista lihaa ja täten en myöskään sisäelimiä, eli A-vitamiini haettava muualta. :D Toivotaan että auttaa. :)

Viipulainen ja Hippu 14+5
 
Marmosetti, Ei oikein ole mitään viisaita tai lohdullisia sanoja, vaikka jotain lohdullista ja kannustavaa haluaisin kirjoittaa. Tosi harmi, ettei näytettä saatu otettua. Odottavan aika on PITKÄ!

Oma napa Kävin tänään niskapoimu-ultrassa. Siellä kaikki hyvin, turvotus 1,4mm eli ilmeisesti ihan normi, vaikka vielä tietysti veriseulan tuloksia odotellaan. Vauva esitteli itseään auliisti, ojenteli jalkoja, käänteli päätä ja vilkutti! Harmitti, kun mies joutui jäämään taaperon kanssa, eikä päässyt mukaan.

Illalla kerrottiin vauvasta lapsille. Esikoinen ei meinannut ensin uskoa todeksi ja taisi olla vähän järkyttynytkin...mutta tokeni kyllä pian ja alkoi keksiä jo nimiä vauvalle <3 Kerroin vielä erikseen 2v:lle, että äidin masussa on vauva..tyttö tapitti vaan suurin silmin ja kurkkasi sitten mun verkkareiden sisälle :D :D Viikonloppuna kerrotaan varmaan isovanhemmille ja muutekin ollaan päätetty, että ei piilotella asiaa enää. Eikä oikein voidakaan, kun tyttö oli jo kertonut pihalla naapureillekin..

Zillizeija, jos sä et tykkää raskaana olemisesta niin... kehtaanko myöntää, mutta mä oon huono vauvojen kanssa! Siis hoidan toki rakkaudella ja arki rullaa hioutuneella rutiinilla, mutta olen niiiin paljon parempi äiti taaperon/uhmiksen/esiteinin kanssa, kun vauvan kanssa! Vauvat on niin oikukkaita, ennalta-arvaamattomia ja valvoo ihan vääriin aikoihin. Vastasyntyneet on tietysti ihania, mutta jotenkin olen molempien lasten kanssa pitänyt kahta ensimmäistä vuotta todella työläinä ja uuvuttavina kaikkine hampaan tekoineen, sairasteluineen ja valvomisineen. Välillä häivähtää mielessä, olenko ihan hullu, kun ryhdyn tähän hommaan uudestaan, vaikka pieninkin on jo taitava ja omatoiminen 2v, joka osaa itse pukea kengät, syödä ja ilmaista itseään!?! Haluan biologisen lapsen, mutta miksei niitä voi tilata 2 vuoden ikäisinä?? ;) :LOL:

HaaveissaPulla 12+4
 
Ekv
Hauskaa, että täällä on vielä kirjoittelijoita! Mulla on mahadilemma! Maha näyttää vaan isolta ja läskiltä, ei yhtään söpöltä vauvamahalta (ainakaan vielä), vaikka oon hoikka/normaalipainoinen. Töissä oon yrittänyt tähän mennessä piileksiä löysien neuleiden alla, mut nyt alkaa jo käydä vaikeaksi. Miksei vaan vois tulla sellainen suloinen alavatsapallo suoraan, niin kenenkään ei tarvitsisi arpoa, että onkohan toi raskaana, vaikka ei kehtaa kysyä.

Miten muut, kuljetteko tyytyväisinä maha pystyssä? Millaisia vaatteita käytätte? Tänään oli ekaa kertaa kireämpi paita päällä (ja avoinna oleva neuletakki, joka vähän suojasi) ja koko ajan oli tosi vainoharhainen olo, että joku tuijottaa. Yritin vetää kovasti vatsaa sisään, mut sain vain aikaiseksi karseat ilmavaivat ja entistä turvonneemman kuvun -_-

Ekv 15+5
 
Marmosetti voimia ja jaksamista odotteluun minunkin puolesta!

Täällä käyty np -ultrassa maanantaina ja kuvien perusteella kaikki hyvin. Turvotus oli 1,4 mm. Pikkuinen oli todella kova liikkumaan ja ultrattiin 40 minuuttia ennen kuin kätilö sai kelpoa kuvaa otettua :D kehui, että hyvät on liikkeet ainakin! Mullakin oli ystävä mukana, kun mies ei töiden takia päässyt. Menkoista laskettuna mulla olis tuolloin maanantaina ollut viikkoja 11+3 mutta koko vastasi viikkoja 11+5. Tänään siis taas viikkojen poksuttelu päivä! :)

Täälläkin on aika avoimesti kerrottu raskaudesta jo vaikka kelle, tai ainakin mies kertoo. Itse töissä olen muutamalle kaverille kertonut mutta useimmat ei vielä tiedä. Ellei ole salaa juorut kulkeneet tai ovat arvanneet, mutta eivät oo mulle puhuneet! Musta tuntuu jatkuvasti töissä että mua mittaillaan tarkoin ja mietitään, että "onkohan tuo raskaana" ?? Mulla on vatsa pullahtanut todella selvästi esiin. Mullahan on kohtu todella edessä, jonka ansiosta ultrallakin nähtiin jo tosi pienillä viikoilla, joten tämä kaiketi vaikuttaa myös vatsan näkymiseen?

Välillä on jo ollut tosi hyviäkin päiviä, ettei ole tarvinnut oksennella eikä ole niin väsyttänytkään, mutta sitten taas joinakin päivinä (kuten eilen) oksentelen useita kertoja. Työt vie kaiken energian, päivän jälkeen ei kyllä kotona jaksa tehdä enää mitään. Juuri eilen aamuvuorosta tultuani päätä särki ihan kamalasti, nukuin melkein 2h päiväunet ja illan sitten oksentelin. Välillä vähän huono omatunto kun tuntuu että miehelle jää kaikki hommat :ashamed: siivoaminen, tiskaaminen, pyykkääminen, koirien ulkoilutus... Toivottavasti pian alkais nämä olot ihan oikeesti helpottaa!

Tänään käyn vielä iltavuorossa (onneksi nyt on ihan jees olotila) ja sit olis 3pv vapaata! Sitten ehkä jaksan kotiin ja perheeseenkin panostaa hetken aikaa kun en käy kaikkia mehuja tuhlaamassa töihin :)

haasu 12+0
 
Hellurei vaan!

Täällä on ollut puhetta painon noususta. Mulla oli maanantaina neuvola ja meinasin lentää persiilleni vaa'alta: painoa on tullut viidessä viikossa melki 1,5kg!! :O Ja en kyllä oo mielestäni syöny mitenkää enempää/herkutellut. Lähtötilanne on normaali painoinen. Terkkakin kysyi oonko huomannu turvotuksia. No varsinkin sormet on iltaisin turvoksissa, ei meinaa saada sormuksia pois. Mut mä elättelen toiveita, että kun kyseessä oli eri vaaka, niin anto siks noin ison lukeman. :D
Esikoisesta mulle tuli loppuraskaudessa myrkytys ja painoa tuli järkyttävien turvotuksien myötä melki 20kg. Kuopuksesta tuli n. 15kg. Ehkä tää tästä tasottuu...

Neuvolassa muuten kaikki ok. Lääkäri teki sisätutkimuksen, ja kohdun suun tilanne normaali. Sydänääniä ei meinannu saada kuulumaan. Niiden doppleri on joku sodanaikainen ja piti kokoajan ihan hirveet rutinaa. Hemoglobiini oli noussu, vaikka epäilin olevan matalalla kun oon ihan väsy iltapäivästä eteenpäin.

haasulle tsempit väsymykseen ja pahoinvointiin. Toivotaan, että kohta helpottuisi ja pääset nauttimaan raskaudesta. :hug:

Mä laitoin Niinaj91:lle viestiä faceryhmään pääsystä. Iski paniikki, että jos en kohta enää pääse sinne ja tää palsta hiljenee tyystin. Oon käyny joka päivä lueskelemassa teidän juttuja, mutta en jaksa puhelimella alkaa naputtelee.

Masun pullahtaminen, mulla on aiemmin masu näkyny selvimmin illalla. Mutta tänään aamulla huomasin, että masu on ihan selkeesti pömpöllään jo heti aamusta. Näytin masua myös 6v kuopukselle, joka tokas "oho!" :LOL:
Tuo kuopus (tyttö) on ihan innoissaan vauvasta. Aamulla hammaspesullakin kyseli, että saako sitten vaihtaa joskus vauvalle vaipan ja vaatteet. Ihana on odottanut jo pari vuotta että saisi pikkusiskon tai -veljen. :heart:

Tässä ihka ensimmäinen masukuva, jonka just kävin nappaamassa



Viikonjatkoja kaikille! :wave:

-Unnaunna ja Pätkis 13+5
 
Mä nautin raskaana olemisesta tai ainakin esikoisen aikaan nautin, sittenkun pahoinvointi ja oksentelu oli loppunut.
Mulla raskausaika oli muuten todella helppo, ei kipuja eikä oikeestaan mitään vaivaa, joten sen puolesta vaan nautin ja kasvattelin vatsaa.
Toivottavasti tämä menis yhtä kivuttomasti tämän oksentelun jälkeen, niin saisi taas nauttia raskaana olemisesta.
Olen nyt jo alkanut ajatella, että tämä saattaa jäädä viimeiseksi raskaudekseni, joten senkin puolesta koitan nauttia kaikesta, koska tätä en varmaan enää koe toiste.
Toisaalta se harmittaa, mutta meillä tämä lasten teko on niin tekemistä, niin en varmaan enää uudestaan ryhdy siihen, jos tämä pienokainen kotiin saakka saadaan :)

Haasu tsemppiä sullekin pahoinvointiin ja oksenteluun, eiköhän tämä olo pian helpota ja päästään nauttimaan raskaudesta eri tavalla.
Näin mä ainakin yritän joka päivä itselleni vakuutella :D

Meillä on töissä aika tyköistuvat vaatteet ja itse käytän isoa villatakkia siinä päällä juuri siksi, että mielestäni mahani näyttää myös enemmän möhömahalta kuin söpöltä raskausmahalta :D
Ja ehkä kollareissa / olo housuissa ja tiukassa topissa näyttää söpöltä vatsalta näin kotona ollessa, kun mitkään napit yms ei tuu sieltä paidan alta näkyviin.
Mutta eikai sitä ihan yöhousuissaan viitsi töihin mennä..

Huomenna neuvola ja toivon, että paino olisi pysynyt edes samana kuin viimeksi, ettei enää kauheasti olisi mennyt alaspäin.
Vaikka aina sanotaan, että vauva ottaa omansa, niin kyllä se silti vähän mietityttää aina, että mitenkä vauva voi, kun mikään ei välillä pysy sisällä.

Miten muuten, käykö teillä miehet neuvolassa mukana usein? Meillä mies taisi olla esikoisen aikaan kerran vai kaksi mukana. Olemme molemmat vuorotyössä, joten usein otan itselleni sopivat ajat ja ne ei käy aina yksiin miehen kanssa.
Ja jotenkin mieluummin ehkä käynkin yksin, mutta toki ottaisin miehen mukaan jos hän pyytäisi päästä.
Joten mietin vain miten innokkaita muiden miehet, ovat neuvolaan tulemaan?

Kosmo ja papu 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Voimia pahoinvoinnin kanssa painiville! :hug:

Haasulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, ikiliikkuja luvassa teilläkin:heart:

Mahasta:

En sitä kauheasti kykene peittelemään, joten ihan napa ylpeästi pystyssä olen ollut, ei ole kukaan puolituttu kyllä osannut vielä kysyä, tuo talvirotsi pitää mahan toistaiseksi jokseenkin peitossa, mutta kyllä se vaan ahistaa..tulis lämpöset kelit jo. :D

Unnaunnalla ihana massu!!:kiss:

Minun mies haluaa olla jokaisella käynnillä mukana. :) Lääkärin pakeille en päästä, kun tehdään sisätutkimus, jotenkin se tilanne on itselle niin ärsyttävä, etten tahdo miestä siihen lisäksi pohtimaan minne viitsii/kehtaa katsoa kun lekuri ronkkii ja kun käynti kestää vain 15min. :D

Minäkin nautin kyllä raskaudesta ja raskaana olemisesta. Ainoa vaihe mistä en pidä on ihan alku, kun pelkää koko ajan keskenmenoa. Loppuraskauskin kaikkine kolotuksineen on omalla tavallaan mukavaa, kun tietää ettei odotusta ole enään paljoa jäljellä ja kolotuksilla on tehtävänsä.
Puoliväli taasen on minulla tosiaan kirjojen mukaisesti seesteistä aikaa. :)

Huomenna muuten poksutaan taas!

Viipulainen ja Hippu 14+6
 
Ekv
Unnaunna: Söpö maha! Mulla on aikalailla samankokoinen nyt, vaikka olen sua pari viikkoa edellä. (Huomenna alkaa jo 17. viikko, kääk!) Varhaisultrassa neuvolatäti sanoi, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, minkä olin itse jo oikeastaan hoksannut tietyistä oireista (joihin syynä oli joko endometrioosi tai taaksepäin kallistunut kohtu, mut muita endo-oireita ei ollut, joten...).
Tietääkö joku muu täällä, että on kohtu takana? Luulen, että mulla sen takia toi maha "uppoaa" aika hyvin tuonne lantion uumeniin ja oon vielä tässä vaiheessa saanut (kai?) salattua asian kaikilta niiltä työkavereilta ja mun opiskelijoilta, joille en oo erikseen kertonut.

Ekv 15+6
 
Heipä hei kaikille :wave:

Ja heti alkuun Marmosetille edelleen huikeat tsempitykset! Harmillista, ettei näytettä saatu otettua :( Varmasti omalla tavallaan hyvin piinaavaa tuo odottelu - kovasti jaksuja sinne teille!

Ekvkyseli kohdun asennosta - mulla on ainakin taaksepäin kallistunut kohtu. Esikoisesta sain piiloteltua raskausmahaa lähes puoliväliin saakka, mutta muut raskaudet on kyllä näkyny jo hyvissä ajoin. Johtunee mitättömästä pituudestani (tai siis lyhyydestäni :whistle: ) - en saavuta edes 160cm, vaikka kuinka yritän seisoa yliryhdikkäänä, "paras" minusta saatu pituusmitta taitaa olla 158cm :rolleyes:

Ja niin, jaan myös tuon Ekv:n mahadilemman - musta tuntuu, että tuo pötsi on vaan iso löllerö, eikä näytä raskausmahalta ensinkään :ashamed: 12v tytär mulle täs yks ilta totes, että "Ei äiti millää pahalla, mutta sulla on kyllä aika iso maha." Ja siis vieläkään ei olla lapsille kerrottu... Ei kiva :'( Tosin eihän tuo tunnusteltaes mikää löllö oo, vaan oikeesti kiinteä pallo, mutta ku se alkaa jo kylkiluiden alta nousemaan (ei siis mikää söpö alapallo). Tiedä sitte, tekeekö nuo useat aiemmat raskaudet sen, että jo valmiiksi aikoinaan venyneet kudokset venyy jo ikäänkuin valmiiksi : / Mietin vain, miten hemmetin iso se on sitten lopussa? Kahdessa viimeisessä raskaudessa sf-mitta on mennyt aiva yli kaikkien käyrien, vaikka lapset on olleet syntyessään ihan "normikokoisia".

Tänään oli neuvola, toinen kerta tässä raskaudessa. Mies oli mukana nyt (th:n pyynnöstä, täälä kun on nykyään käytäntö, että se isä pyritään saamaan mukaan usealle käynnille, ns. "perheen hyvinvointikäynti"), mutta en usko, että kovin usein tulee mukaan... Jos nyt ei sitten itse halua päästä, mä kun en niin välttämättä välitä :p
En mä tiedä miksi, mutta jotenkin vaan koen mukavammaksi käydä neuvolassa yksin. Ultrat on sitten eri juttu, sinne haluan miehen mukaan.
Anyway, kaikki oli mallillaan ja nyt kuunneltiin ensimmäisen kerran sydänäänetkin - voi sitä liikutuksen tunnetta taas, kun se jumputus rupes kuulumaan :heart: Mä en oo tavallisesti mikään herkkis, mut jostain syystä joka raskaudessa ne ensimmäiset sydänäänten kuuntelut on saaneet tipan linssiin. Ääh, viittiiki vanha ämmä ruveta vetistelemään :LOL:

Liikkeitä oon nyt jonkun aikaa tuntenut, mulle yllättävän aikaisin. Ihana juttu. Ja pahoinvointi on enää satunnaista, tai siis ei enää ihan joka ilta/yö ällötä. Ja väsymys on sitä myöten vähän hellittänyt, kun on saanut paremmin nukuttua edes jokusen yön.
Että ehkä tästä raskaudesta voi pikkuhiljaa ruveta jo nauttimaankin :)

Mulle iski tässä yks ilta tajuntaan semmonen asia, että meillä ei ole mitään valmiina vauvalle :O Jotenkin olin aiemmin aatellu, ettei tarvi hommata oikeastaan mitään, mutta nyt tosiaan tajusin, että laitoin pari vuotta sitten KAIKEN pois (osan myin, osan annoin siskontytölle, joka sai silloin esikoisensa)... Kun mun lapsiluvunhan piti olla täynnä :rolleyes:
Noh, onneksi tajusin tässä vaiheessa, enkä syyskuun lopussa :headwall: Onhan tässä aikaa.

Tälläistä tänään. Ihanaa kun on vapaapäivä... vaikka keli ei houkuta mihinkään (räntää tulee taas taivaan täydeltä), lojutaan kuopuksen kanssa sohvalla ja nautitaan kiireettömyydestä =)


Kiisuli ja murunen (ei olla vieläkään keksitty "työnimeä" tälle pienelle) 14+6
 
Meillä mies ei oo kertaakaan ollu neuvolassa mukana yhdessäkään raskaudessa, ei myöskään ultrissa. Mä sovin ne mieluummin ihan vaan omien aikataulujeni mukaan. Synnytykseen se sit tulee. Sitä paitsi mitä se siel neuvolassa tekiskään eikä sil oo mitään intoo tulla sinne :D Neukkutädillä on joku pakkomielle siihen et eikö se isäkin vois tulla.

Maha se näkyy vaikka ois PAKSU fleecetakki päällä. Ei aut ku "ylpeenä" maha pystyssä siis olla. Ehkä tää vaivalloinen kulkeminen kuitenkin herättää enemmän huomiota kuin maha.

MUOKS mahakuvaa kehiin:


Jos noit selkävaivoi ja supistuksia ei lasketa olo on kutakuinkin hyvä. Mutta kyllä taas kroppa jaksoi muistuttaa ettei sovi liikaa tehdä, aamusta kun tallihommia tein hissukseen. Onneksi esikoisesta on jo todella paljon apua tallissa. Nyt kun ite en kykene (enkä ois kyl ees uskaltanu) mennä tuon ratsutettavan selkään esikoinen hoitaa sen mun ohjauksessa. Meinasin ens lykätä koko koulutuksen jatkon johonki syksyyn, mutta esikoinen on sen verran taitava että menee se näinkin. Oma hevonen jäikin sairaslomalla ja ennuste on ettei kestä rankkaa käyttöä enää.

~ZiiliZeija&Kääkkis 15+2~
 
Viimeksi muokattu:
Huh, np-ultra takana ja kaikki näyttäisi olevan hyvin :heart: Minähän kävin rv 6+1 naistentautien polilla vuodon vuoksi ja silloin ei näkynyt kuin raskaus pussi ja lääkäri silloin puhui tuulimunasta. Pieni vastasi nyt paria päivää isompaa, eikä meinannut millään pysyä aloillaan :heart: nt oli 1.3mm. Ja voi niitä onnen kyyneleitä, nyt on sitten kerrottu lähes kaikille lähi sukulaisille. Palailen lukemaan teidän kuulumisia paremmalla ajalla. Eikös jollain muullakin ollut tänään ultra?

Elohiiri 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Ei ole täälläkään oikein mitään valmiina, toukokuussa kun ollaan rakenneultrassa käyty, niin aletaan hommailemaan, olettaen että saamme tietää sukupuolen. :)

Ziilizeijalla ihana masu:heart:

Ja Elohiirelle super mega onnittelut, oikein vetreän näköinen pieni siellä näyttää olevan, olo on varmasti mahtava!=):heart:

On:
Huhhuh, aikamoinen päivä taas, liikkeellä pitänyt olla koko päivä ja liitokset paukkuu. Noh, ei se mitään.
SEmmoista tuumasin täältäkin kysyä, minkä tuolla fb-ryhmässäkin kysäisin ohimennen, että onko kellään tuntunut vauva jo vatsan päältä tunnusteltaessa? :D
Siis tiistain neuvolassahan tunsin möykyn kun anturi osui kohdille ja hihkaisin hep ja saatiin syke kuuluviin heti.
Tänään kun makoilin tovin aamupäivällä, alkoi tuntua kovaa painetta ja laitoin käden kohtaan jossa kohtu nyt sijaitsee ja ihan selvä kiinteä möykky siinä taas vasemmalla puolella. Hieroin kevyesti kohtaa ja sain äkäisen potkun vastalauseeksi ja Hippu siirtyi keskemmälle kohtua. :D

Tämmöistä tänäpänä, viikot poksui, alkoi viikko 16, huimaa:whistle:

Viipulainen ja Hippu 15+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Heippis!

Suppareista: mulla oli edellisessä raskaudessa just puolesta välistä asti tosi herkässä supparit ja tuli välillä ihan kipeitäkin. Luultavimmatusti ne johtui silloin oireettomista hiivatulehduksista joissa ei siis ollut yhtään mitään muuta oiretta kuin nuo spontaanit kivuliaat supparit jotka siis tuli toisinaan ihan levossakin vaikka testissä oli sitten kolmella plussalla. Loppuviimeinhän hän meni sitten 8pv yli lasketun ajan <3

Mahan kasvu: tää kasvaa ihan semivauhtia tää muru, nimittäin omien palpaatioiden perusteella kohtu on nyt n. 3 sormea navan alapuolella, turvotusta kyllä on.
Teillä näyttää olevan jo ihkuja masuja täällä ja ihania kuviakin ootte saaneet.

(.) Tänään kävin hammaslääkärissä ja oli kyllä ekkaa kertaa sellanen hamppilekuri joka otti pelon ja kivut tosissaan. Nyt on vielä muutaman tunnin jälkeen puudutuksesta vieläkin alaleuka turrana, mutta itse hampaaseen jomottelee. Sain kyllä hevosen annoksen sitä puudutettakin. Hampilekuri aloitti juurihoidon ja sanoi että kutsutaan sitten marraskuussa siihen juurihoitoon kun voidaan kuvata se juuri. Ehkä mää selviän seuraavasta käynnistä kun varaan kiireettömän ajan tarkastukseen. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei tarvitse enää hammassäryn kanssa kärvistellä kun sai väliaikaisen paikan tuohon seula-hampaaseen. Nyt sitten särkee vieläkin päätä kun alkaa tuo jännitys laukeamaan.

Tasan viikko nt ultraan, toivon vaan ettei Ryyte kovin säikähtänyt tuosta meikäläisen panikoinnista ja jännityksestä hammaslääkärissä. Mutta vähänks olin reipas! En itkenyt ku sillee sievästi :rolleyes:

He.Ti ja Ryyte 12+1
 
Viikonloppu, miten ihanaa, sain/otin tälle päivälle jo vapaan, joten saan pitkän viikonloppu vapaan, en edes muista koska viimeksi olen ollut koko viikonlopun vapaalla :)

Olot ei ole kauheesti parantuneet, mutta silti haaveilen herkuttelevani jollain lempiruuallani.

Toivotaan, että edes sen hetken voisin syödä kuin tavallinen ihminen :D

Neuvolassa eilen käyty ja kaikki oli hyvin, paino oli vieläkin laskusuunnassa, mutta eihän sille mitään voi, enempää en pysty syömään ja pelkillä herkuilla en halua painoa pitää yllä.
Lääkäri/neuvola on kuukauden päästä ja sokerirasitus kolmenviikon päästä, yök!

Mun äitiysvaatteet tuli ja h&m:n vaatteet oli tosi hyvät ja mukavan tuntuset. Elloksen oli vähän huonompia, mutta pidin nekin. En paljoa ostanut kummaatakaan. Yhteensä yhdet farkut, collarit ja kesähousut. Yhden mekon ja yhden paidan.
Muutrn saa omat vaatteet riittää, käytän kuitenkin paljon muutenkin tunikoita, niin ne mahtuu kyllä kesällä isommankin vatsan kanssa.
En vielä ottanut käyttöön niitä, mutta kyllä maha niissä vaatteissa tulee söpömmin esille, kuin omissa vaatteissa :)

Nyt suunnitteleen sitä ostoslistaa kauppaan ja toivotaan että tämän aamuinen hyvä olo ja vireystaso jatkuisi koko viikonlopun!!

Kosmo ja papu 14+2
 
Heippa,
Täällä oli eilen NT-ultra. Kaikki hyvin ja laskettu aika säilyi 23.10, vaikka vauva paria päivää pienempi olikin. NT tais olla 1,2mm.
Eilen kerrottiin sukulaisille ja kavereille, lähimmille siis. Mutta lapsille ei vielä kerrottu, koska sitten odotus on tosiaan julkista ja ihan siihen en ole vielä valmis.
Lähipiiristä selvisi myös toinenkin odottaja. Mukavaa odottaa yhdessä <3
Nyt ei kerkee muuta. Tänään avataan grillikausi.
 
Tervehdys kaikille!:wave: Mahtuuko vielä mukaan?:heart:

Elikkä täällä olisi viikkoja kasassa tasan 14+0 ja mahassani asustelee pieni Ninja vauva!Hän osaa potkia kovaa vaikka onkin muuten aika rauhallinen :heart: Ninjalla on isoveli 2,6v odottamassa sekä 6 v sisko!Isoveikka osoittaa jo pieniä mustasukkaisuuden elkeitä sanomalla että "vauva on tyhmä" ja tyttö odottaa syntyvää vauvaa uteliaana! Tyttö huolehtii että en rasita itseäni liikaa ja silittelee masua joka välissä :) Täältä myös löytyisi Sofialle kohtalo toveri, minullakin on tilanne että odotan vauvaa yksin! Ei mikään ihanne tilanne mutta näillä mennään ja alun kriisin jälkeen vauva on iloinen ja kaikinpuolin positiivinen asia elämääni lasten kanssa! :):flower:

[/COLOR] Eli minut voi lisätä listaan: la 17.10/kolmas/ kätilönopisto[/CO

Tikru ja Ninja vauva 14+0:heart:katso liitettä 19875
 
Sofina: Hono asenne= huono loppu tulos, hyvä asenne= hyvä lopputulos, loistava asenne=loistava loppu tulos! Jännä kun tekstisi olisi voinut olla suoraan minun kirjoittamani! Minullakin on kolmas tulossa ja juuri samanlaisin ajatuksin että aina olen kolmatta toivonut ja nyt se vain annettiin minulle!Toinen yhtäläisyys on koskien isää: Minunkin vauvan isä on jo kahden lapsen rakastava isä, tämä vain sattui todella väärään aikaa ja muutenkin vaikea tilanne hällä.Hän on sanonut raskauden alussa että ei pysty olemaan meidän elämässä MUTTA olemme tapaamassa hänen kanssaan tässä lähiaikoina.Olen lähetellyt hänelle ultrakuvia ja tietoa miten voidaan. Tottakai myös minä toivon ylikaiken että lapsi saisi tuntea isänsä, on hän niin hieno tyyppikin :heart:
Tämä vauva toivon mukaan voi saada kaksois kansallisuuden mikäli isä myöntää isyytensä.

Minäkin olen omantienkulkija ollut aina ja muutenkin kovia kokenut.En epäile hetkeäkään ettenkö pärjäisi ja olisi onnellinen uuden perheenjäsenen myötä!!! :heart:
 
Hiljasta on tässä ketjussa, joten tervetuloa uusille. Ihania kuvia näkyy tulleen. :heart: Mä en kyllä tule masukuvia laittamaan, koska näytän raskaalta ihan ilman raskauttakin. :p

Mä luulen, et noi satunnaiset muljahtelut vois olla liikkeitä. :) Suolikin tosin pulputtelee, mut kyllä jotkut muljaukset on erilaisia. Pötkö heittää kuperkeikkaa, kun oon syöny tänään makeeta.

Eilen tuli viesti neuvolasta, että torstain aika on peruttu. Uutta aikaa ei annettu. Vähän ihmetyttää moinen, kun ei mun pissaakaan ole katsottu vielä kertaakaan. Lääkärineuvola on kyllä sit seuraavalla viikolla, mut eihän siellä mitään ruokavaliota yms katsota. Kyllä mua kiinnostais käydä seurannassa, ja tietty kuuntelemassa sydänääniä. Ja juttelemassa oloista.

Miehessä oon huomannu kivan jutun: ei mun tarvi ku vähän vihjata et mun tekee mieli jotain, niin hän on sitä toimittamassa. Aika hellyyttävää. :)

Muoks: Unohtu vielä mainita tän hetken ärsyttävin vaiva - kukkiva naamataulu. Muistan hyvin esikoisestakin olleeni oikein pitsanaama alkuraskaudessa. Että se siitä hehkusta. :)

Marmosetti ja Pötkö 13+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä