Siis miten tää lapsi VOI liikkua näin paljon?! Jatkuvasti on hirveä punkeminen menossa... Ja
liikkeet on tosiaan muuttuneet enemmän sellaiseksi möyrimiseksi, ei varmaan oo tilaa enää niin paljon. Jatkuvasti kantapää työntää ulos jostain kohtaa ja maha heiluu puolelta toiselle. Etenkin tuossa navan kohdalla se kantapään tunkeminen tuntuu tosi inhalle... Aiemmatkin tapaukset on olleet vilkkaita, mutta tää on jo ihan omaa luokkaansa! Tosin tää on eka raskaus kun istukka on takaseinässä, aikaisemmin se ollut tossa edessä vaimentamassa iskuja. Ja täytyy sanoa, että ihan mielellään se saisi olla siinä nytkin pienenä pehmikkeenä...
Tosi kurja juttu
Omppu koiran kanssa!
Mutta ihan samaa mietin, että tuo lapselle ärähdys saattoi hyvin todennäköisesti johtua siitä, että koira itsekin oli vielä shokissa ja kierroksilla siitä aiemmasta välikohtauksesta. Seuraile toki tilannetta tarkemmin, mutta jos koira on tähän asti ollut hyvinkin kiltti, niin eiköhän tilanne normalisoidu kun koira toipuu henkisesti tuosta hyökkäyksestä. Kyllähän se koiran säikäyttää, kun joku tulee varoittamatta kimppuun.
Meidän koira on saanut kerram labradorin niskaansa niin ettei edes itse huomannut hyökkäävää koiraa ja sen jälkeen vaaleat noutajat saa sen kyllä aina aika voimakkaalle puolustuskannalle...
Rinnoista ja imetyksestä piti kirjoitella! Itse hyvinkin pienirintaisena odotin innolla ekassa raskaudessa sitä, että kohta saan hetkellisesti jotain täytettä liiveihin!
Hitot, ei ne kasvaneet kuin just ja just b-kuppiin... Olen tullut muutenkin siihen tulokseen, että mun maidontuotanto ei oo kovinkaan tehokasta. Pumpulle irtoaa vaan jos rinnat on ihan täynnä ja lapset on muutenkin syöneet aina aika tiheään. Kerta-annos ei siis taida olla valtaisa... Maitoa ei todellakaan suihkua, ikinä, eikä toinen rinta yleensä koskaan edes vuoda kun toisesta syöttää. Eikä lapset oo yökkälleen ylimääräisiä maitoja oikestaan koskaan. Mutta! On näillä silti ihan hyvin imettänyt kaksi lasta, ekaa melkein vuoden ja toista vähän yli vuoden. Ja eipä ne oo toisaalta pahemmin riipahtaneet, kun ei oo koskaan isoiksi kasvaneetkaan.
Aika lailla samassa kunnossa ovat kuin ennen imetyksiä. Eli puolensa ja puolensa. Mutta rintojen kasvamisesta ei siis välttämättä kannata vetää johtopäätöksiä siitä, miten imetys sujuu. Pienemmilläkin voi pärjäillä vallan mainiosti!
Perjantaina
neuvolaan, edellisestä onkin melkein 6 viikkoa aikaa! Yleensä välit on olleet 4 viikkoa, mutta nyt jouduin siirtämään aikaa aiktauluongelmien takia niin tuli pidempi väli. Mutta eipä mulla ole ollut mitään ihmeempää vaivaa, joten ei sillä niin väliä. Hemoglobiini lähinnä kiinnostaa, kun viimeeksi oli lisäraudasta huolimatta laskenut ja oli vaan reilut 100. Pitäis saada pikkuhiljaa nousuun! Ihan kiva nähdä myös, että miten tuo sf-mitta on kasvanut. On taas ollut vähän sellainen fiilis, ettei vatsa enää kasva. Samaa on ollut kaikissa raskauksissa eikä siis sinänsä yhtään haittaa, vaikka vatsa pysyisi näissä mitoissa loppuun saakka. Esikoisen kanssa vaan sitten paljastui, ettei vauvakaan enää oikein vikoina viikkoina kasvanut. Synnytyksessä selvisi, että istukka oli pieni ja napanuora ohut, mutta mitään muuta syytä ei löytynyt. Lähinnä toivon pääseväni ultraan tsekkaamaan napanuoran virtaukset ym. jos sf-mitta näyttää laahaavan jäljessä.
Meilläkään ei vielä 6- ja 4-vuotiaat pojat oo reagoineet mitenkään
vauvan tuloon, mutta veikkaan että on nuorimmalle kyllä aika kova paikka... On tottunut olemaan perheen pienin ja on kyllä ihan vitsin kovapäinen... Paikan menetys voi tehdä tiukkaa, vaikka onkin kovin polleana siitä että hänestä tulee sitten isoveli!
Mä luotan nyt sokeasti siihen, että ehdin tehdä kaikki
valmistelut vasta kun jään äitiyslomalle. Nyt ei vaan ole aikaa, kun arjen pyöritys on täysin mun vastuulla kun mies on jalka paketissa. Ei riitä tunnit vuorokaudessa millään! Jalka on ollut nyt 8 viikkoa kipsissä, kai sen on kohta pakko alkaa helpottaa...
Babyshowerit olis ihan kivat! Oon salaa vähän harmissani siitä, etten oo sellaisia koskaan saanut...
Mun kaverit on saaneet lapsia vasta nyt ihan viime aikoina ja heille kaikille on sellaiset kyllä järkätty. Mutta silloin kun mä odotin ensimmäistä niin kellään ei ollut vielä lapsia eikä kukaan varmaan vaan hoksannut järkätä mitään tuollaista. Kyllä mä selviän ilmankin, mutta olishan se ihan hauska yllätys! Juurikin sen seuran ja ajatuksen takia!
Etenkin kun oon ollut nyt miehen jalan takia niin kiinni lapsissa, että oon joutunut luopumaan kaikista omista menoistani tässä viimeisten kahden kuukauden aikana.
Neljätoista työpäivää jäljellä! Huh, sisulla loppuun...
Ja
CVAD, kuva vaan anopille ja annat reagoida miten reagoi. Ihana uutinenhan tuo on, joka tapauksessa!
Mies saa sitten hoitaa selittelyn, jos kokee tarpeelliseksi. Yritä olla stressaamatta asiasta!
*norppa* ja luumu 31+6