Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Nyt mun on pakko vähän tulla tänne hihkumaan omaan napaan kohdistuvia juttuja! Käytiin np-ultrassa eilen ja suuren suuri huoli putosi harteilta, kun tulos oli tosi hyvä. Ei aihetta jatkotutkimuksiin ja siellä se 5,5 cm pitkä vauvelin alku heilutteli pikkuruisia käsiään ja näytti peukkua :D Terveystalossa sai vinon pinon 3D-kuviakin, mikä oli kyllä positiivinen yllätys, kun sikiön piirteitä näki niistä niin paljon perinteistä ultrakuvaa paremmin. Oman huolen hälvennyttyä toivottelen muille np-ultraa odottaville siihen kovasti tsemppiä!

Samalla voisin päivitellä omat tietoni, kun ne näyttivät olevan hieman vajavaiset etusivulla:
Nii1 27v. / 1. lapsi / LA 1.10. / TAYS

Kertomisesta... me on kerrottu jo kaikille. Siis töissä ovat tietoisia ja lähimmät kaverit tietää samoin kuin pikkuhiljaa koko suku. Kerrottiin tosi aikaisessa vaiheessa uutinen jo koska ei vaan maltettu olla hiljaakaan. Riskinsä siinä on, mutta tällaisia me ollaan.. :)

Kesälomasta... Omani aion pitää heinäkuun loppupuolelta alkaen niin, että loman jälkeen ennätän tehdä muutaman työvuoron vielä ennen mammaloman alkua. Sain esimiehen kanssa sovittua tällaisen järjestelyn lomarahoihin liittyen. Miten teillä muilla, onko esimies alkanut heti sumplia kesälomia vai oletteko vielä kertoneet?
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kesä81: Missy MoMilla on kokovalikoimaa 34-56 eli pikkiriikkisistä isoihin kokoihin. Plussana on tuo mittojen tarkistus: kun laittaa omat mitat tilauksen mukaan (tai sähköpostilla perästä), niin tarkistavat mikä koko olisi sopivin, ja laittavat sen tulemaan.

Nuo vaatteet on olleet tosi hyvälaatuisia ja Suomessa tehtyjä. Suosittelen!

mriic: :D ei täällä sen kummempia sääntöjä noista merkkiväreistä ole, mutta tän mamman silmät harittaa pahoinvoinnista ja väsymyksestä sen verran pahasti iltaisin, että nuo värikorostetut huomaa tekstin joukosta paremmin. Värillä ei ole väliä, kunhan sitä on. Siis muuta kuin mustaa. :) Mut kyllä mä sieltä mustastakin tekstistä poimin niitä tietoja. Jos hoksaan. :ashamed:

Siltä varalta, että uusia ilmoittautuu mukaan, tässä ilmoittautumis-ritirämpsyn summittainen koodausohje: "nimimerkki ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika" ja tuohon ritirämpsyyn siis paikalleen niitä tietoja mitä haluaa kertoa. Ihan oman fiiliksen mukaan. Värin käyttö tässäkin vähintään suositeltavaa.

Värit sun muut saa parhaiten tuolla "Muotoile-esikatsele" nappulan takaa avautuvassa tilassa editoitua, mulla ei ainakaan toimi siellä ekassa viesti-ikkunassa värinvaihdot vaikka kuinka napsuttelee.

Jos haluaa tuonne ekalle sivulle tuleviin häppeninkeihin omia tietojaan päivitettävän (ultrat, neuvolat, lääkärit, sokerirasitukset) niin sitten sinne viestiin sitä färiä, punainen on aika tehokas kun se mun näytöllä melkein kirvelee silmiä iltaväsyn iskiessä... :D

Nyt kolmen tunnin päikkäreille, päivän paras hetki!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
mriic On alkanut masu kasvamaan :) Minulla siis rv 9+4. Minä jo aiemmissa viesteissäkin "hehkuttelin" ettei painoa ole tullut lisää, kun olen syönyt niin huonosti nyt alkuraskauden aikana. Mutta kappas, kun kävin eka neuvolassa, niin 4 kiloa oli noussut paino raskauden myötä!!! Maha on hirveän turvonnut pallo koko päivän. Musta varmaan tulee ihan muodoton läjä, jos kiloja tulee tätä vauhtia... En kyllä tajua että mistä niitä tulee, kun en mässää herkkuja juuri ollenkaan. Oikeata ruokaakin menee niin vähät määrät alas että... Turvotusta ja nestettä vissiin...

Käykö muut miten kirppiksillä? Itse olen kova kierrättäjä, ja ainakin täällä Oulussa on niin hyvät kirpparit, että päällysvaatteet löytää ihan taatusti kirppareilta. Alusvaatteet ja sukat tietty uutena. Aion kyllä jatkaa tulevan vauvankin kanssa kyllä kirpparilinjaa, kun tarjontaa vauvanvaatteille on vaikka kuinka! Ja lapsihan kasvaa niin hurjaa vauhtia, että kalliiksihan tuo tulee jos kaikki pitää ostaa uutena. Itse uutena yrittäjänä joudun laskemaan rahat hirmu tarkkaan, joten kaikki säästäminen on kotiinpäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä myös yksi kirpparikiertäjä, tosin en ole viime aikoina löytänyt oikein mitään :/. Täällä tarjonta vaihtelee paljon kauden mukaan ja joulun jälkeen on ollut aika huonosti esim. vauvojen vaatteita ja tarvikkeita ja samaten myös isompien lasten. Mutta olen siis aikaisemmin löytänyt paljon kirppareilta ja meinaan kyllä jatkaa käyntejä :).
 
Innokas kirppistelijä täällä myös. Vuosikaudet oon kirppareilta monet vaatteet ostellu ja jo nyt oon pussillisen hamstrannu vauvan vaatteita :D Rahaa menny varmaan max. parikymppiä! Ja tuohon sisältyy vaatteiden lisäks vielä pinnasänkyyn liinavaatteet.

Aateltiin muutenkin oikeestaan kaikki ostaa käytettynä kun ei tota rahaa liiaksi ole. Pinnasänky on melkein retro, se on miehellä ollu sillon 23v sitten ku oli ite vauva, sitemmin hänen kummipojallaan viimeset kaks vuotta ja kellä lie siinä välissä. Nyt sit ympyrä sulkeutuu ja se tulee meille ;) Aivan ehjä ja hyväkuntoinen kapistus joten mitä sitä suotta uutta ostamaan. Torista ja Facebookin ostetaan/myydään ryhmistä ollaan myös katteltu ja jotain sitä kautta luultavasti tullaan hoitopöydät ja vaunutkin hommaamaan. Vauvakamat on kuitenkin niiiin vähän aikaa käytössä, niin ei huvita laittaa useita tonneja uusiin juttuihin kun uudenveroista saa alta puoleen hintaan :)
 
Vauvakamat on kuitenkin niiiin vähän aikaa käytössä, niin ei huvita laittaa useita tonneja uusiin juttuihin kun uudenveroista saa alta puoleen hintaan :)
Sanos muuta. Mulla on haaveissa löytää sellainen ikivanha puinen pinnasänky jostain. Harrastan antiikkia huonekalujen osalta, niin olisi ihana saada joku ihana vanha vaavin sänky, jonka voisi vaikka itse entrata kuntoon :)
 
Vaikka meille on tulossa 4 lapsi me tarvitaan myös pinnis koska lainassa ollut meni takaisin. Hakusessa olisi vähän pienempi malli, eli 110x60 cm, eikä se perinteinen 120 cm. Se on mielestäni turhan iso kun ei ne niin kauan siellä nuku että kasvaisivat niin pitkäksi! Sit tarvitsemme myös turvakaukalon, koska olen myynyt sen pois. Muut tavarat sitten löytyvät ennestään.
 
Pitkästä aikaa ajattelin tännekin vähän kirjoitella.

Olo on taas vaihteeksi ihan hyvä, väsyttää ja on nälkä mut siinäpä ne. Ainiin ja rintoihin käy ihan järkyttävän kipeää kun kissa tepastelee öisin mun päällä!!! :LOL: Toivottavasti kyytiläinen vielä on matkassa (tai matkassahan se on, mutta että hengissä). En tiiä miksi oon koko ajan niin epäileväinen.

Tuosta töistä kertomisesta jankkaan minäkin vielä. Vähän aikaa tuntui siltä, että kerron sitten vasta np-ultran jälkeen, mutta mutta... Siis mulla ois huomenna kehityskeskustelu ja en nyt keksi paljon luontevampaa tilaisuutta kertoa raskaudesta, kuin kyseinen keskustelu. Voisi siinä sitten heti ottaa huomioon tämän vuoden tavoitteet ja asettaa ne sille tasolle että ovat toteutettavissa. Ja kun minä olen oikeastaan ainoa, joka nämä hommat handlaa, niin jos he haluavat/saavat ottaa jonkun sijaistamaan niin mun se täytyy sitten perehdyttääkin. Tosin ajattelin kyllä pomolle sanoa (jos kerron), että pitää vielä omana tietonaan, mutta kuitenkin..

Aaargggh.. Mä menetän nyt varmaan yöuneni kun mietin pääni puhki tätä asiaa! :D
Eihän tätä tietenkään kukaan muu voi mun puolesta ratkaista, mutta aina kommentit tervetulleita.

Suvitar 9+4
 
Suvitar89, mä itse kerroin raskaudesta esimiehelle jo oman mielenrauhani takia hyvissä ajoin, varmaan viikko plussasta. Mulle löyty kyllä helposti korvaaja, mutta työ oli niin valtavan raskasta fyysisesti, desibelejä on aivan hurjasti ja vielä vuorotyötä, joten halusin vaihdon kevyempiin hommiin heti kun alkaa tuntuun työ raskaalta. Vaihto tapahtukin tossa pari viikkoa sitten kun totesin että parempi aikasin kun liian myöhään. Oon kans vähän paniikkipupu ja tää oli ihan oikee ratkasu :)

Sulla tietty vähän eri tilanne, mutta tuo kehityskeskustelu saattas kyllä olla ihan hyvä hetki kertoa. Kiva se on työnantajankin varautua ajoissa hommaamaan sijainen, ja jää sullekin ehkä siten enemmän aikaa uuden kouluttamiseen, ja sitä myöten vähemmän stressiä. Mut ihan oman fiiliksen mukaan silti teet, mikä oikeelta tuntuu! Kyllä niillä pomoillakin vissiin on ihan vaitiolovelvollisuus kun sanoo että ei puhu etiäpäin :) Elä yöunias sentäs menetä tommoseen takia!
 
Kiitoksia vastailuista! Voihan se olla ettei pian malta olla kertomatta,jos ma menee kaikki hyvin(se 1.ultra)!! iiiiik :D

Ja nii tosiaan,kertomis asiaan vaikuttaa varmaan aika paljonkin se vointi/olemus! :D Ite kun oon onneks voinut suht normaalisti,niin ei sitä huomaa jos ei tiiä..hihi.

Jep,LA on 29.10.kun kierto tasan 28,nii tää ryhmä se on. Hippheiii!On niin hyvä olo! :)
 
Lokakuinen voi miten ikäviä uutisia :'( ja sama suru oli kohdannut Vanessaakin, voimia teille molemille, todella surullista...:hug:

Jouduin tänään melkein kolariin Toisen autoilijan vika olisi ollut, mutta onneksi mitään isompaa ei ehtinyt tapahtua. Sen verran ehdin reagoida että sain ohjattua lumipenkkaan enkä toisen kylkeen. Lumikinos oli tietenkin sitten ihan jäässä joten pientä muoviromua tuli ja jäin kinokseen jumiin, mutta muuten kaikki kunnossa, onneksi!
 
Tänään oli ntultra..huoh..turvotusta liikaa :( jatkotutkimuksiin huomenna..enkä edes tiedä mitä haluan, pelottaa ne kkm riskit tutkimuksissa..voi kun on niin suru olo ja huoli pikkuisesta..niin ihana oli ultrassa nähdä ihana <3 <3
 
Lokakuinen :hug:

beibipupulle tsempit, toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Mä kävin tänään neuvolassa, sydänäänet kuuluivat :heart: Paino oli vähän tippunut mikä nyt on aivan plussaa vaan, kun tässä on pudotettavaa :) Kamalaa vaan, kun ei pysty juomaan :x

kirppikisistä: Täällä on yksi ahkera kierrättäjä :wave: Ostan paljon käytettyä ja laitan myös omiani kiertoon. Meillä on myös perintö pinnasänky äitini puolelta, n.70 vuotta vanha :) Siinä on aika moni pikkuinen ehtinyt yönsä nukkua :)

Seuraava neuvola-aika on 23.4 ja pari viikkoa ennen sitä sitten np-ultra :heart:

kääkkis 9+2 ( 9+0 )
 
Voi kamalaa mitä uutisia tänne oli tullut... Syvimmät pahoitteluni!!! :heart:
Kamalaa miten alkoi itseään pelottamaan ihan kamalasti... Näinköhän sitä malttaa odottaa 2-viikkoa sinne np-ultraan vai onko varattava yksityiselle aika ennen sitä!? Kamala olo tuli...

beibipupu muistatko paljonko tuota turvotusta oli?

dita onneksi selvisit säikähdyksellä :hug:

LisaMaria samoissa "kiloissa" mennään. Mua on stressannut tuo painonnousi ihan kamalasti ja pelottaa miten jätiksi sitä vielä kasvaa. En ole vuosikausiin painanut näin paljon, vaikkakin siis normaalipainoinen edelleen, tuosta 4kilon "kasvusta" huolimatta. Jospa se rauhoittuisi pikkuhiljaa tuo kovin painnonnousu?!

Ai niin, mutta jotain kivaa minäkin selvitin Kesä81 hyviä uutisia meille :) Se Kreikkalainen jugurtti ON tehty pastöroidusta maidosta ja kermasta. Soitin tänään suoraan LidL:n asiakaspalveluun, jossa sain varman vastauksen. Heille menee tuotemerkinnät siten, että mikäli tuote ei ole pastöroitu on siitä erikseen maininta. Jos mainintaa ei ole, kaikki jugurttituotteet käy raskaana oleville.

Ja täällä myös yksi innokas kirppistelijä. Nyt ei ole tullut käytyä moneen kuukauteen, mutta heti kun pahimmista peloista pääsen yli ja KUN kaikki on selvinnyt np-ultrassa että on hyvin, niin oikein odotan jo innolla että pääsee pikkuhiljaa kiertelemään kirppareita ja katsomaan pikkuiselle kaikkea ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä81
Voi Lokakuinen. Ihan hirmuisesti jaksamisia teille!

Ja näin pelko nousee tällaisten uutisten jälkeen. Seuraavaan ultraan on tosiaan aikaa ja hirvittäähän tämä. Varsinkin kun niitä vuotoja on ollut runsaasti itselläkin.

Samalla hirvittää tuo np-ultrakin, että miten suhtaudun jos turvotusta on paljon :( Uskomattomalta tuntuu tämä huonojen uutisten määrä tässä pinossa, tuntuu niin pahalta :'(
 
LisaMaria mulle iski myös aivan kamala paniikki. Marssin heti makuuhuoneeseen kuuntelemaan sillä ystävältäni saamalla kotidopplerilla josko kuuluisi sydänäänet, mutta oletetusti eihän sieltä vielä mitään kuulunut. Ohjekirjan mukaan vasta 14-16 viikoilla mutta monet on saaneet jo 10 viikoltakin kuulumaan (tänään siis 9+5). Ja arvatkaa vaan mikä entistä enempi hätä iski. Täytyy aamulla varmaan yrittää soittaa yksityiselle ultra-aikaa. Tuskin saan mielenrauhaa enää ollenkaan, varsinkin kun nuo raskausoireetkin ovat vähentyneet (pahoinvointi siis).
 
Marjaana84 Sanos muuta :( Kaverilla olisi doppleri tuossa parinsadan metrin päässä, tekis mieli hakea lainaa, mutta mulla melkein samat viikot kuin sulla niin tuskin auttaa yrittää siis kuunnella. Voi surkujen surku... Mulla on pahoinvointi vähentynyt kanssa, maanantaina näkyi vielä syke, se toki rauhoitti. Mutta kaikki voi kääntyä nurinkurin niin hetkessä etten kestä...
 
Mulla tehty varhaisultrat aina emättimen kautta, np-ultrat samoin (vai oisko esikoisesta ollut sekä että), ja rakenneultrat mahan päältä.

Isokokoisista äitiysvaatteista. Mäkin olen kokoa 50+ ja samoja etsiskelin. Löysin muutaman nettikaupan, josta saa ainakin äitiyshousuja isommissakin koissa, paidoista en ole varma. En muista niiden nimiä nyt äkkiseltään, mutta koitan vaikka huomenna päästä vinkkaamaan. Mitäs kokoa suunnilleen tarvitset, noissa taisi osassa olla isoimmat n.50, osassa 54 ja osassa taisi olla 56:kin.

Mulla on onneksi raskauden alusta paino laskenut n.2,5kg, ja saa kyllä laskeakin! Lähinnä varmaan, kun ruoka ei oikein maistu ja annoskoot on aika pieniä.

Dita- hui! Onneksi ei sattunut pahemmin!!

Lokakuinen, olipas todella kurja uutinen! Voimia teille ja toivottavasti pian onnistaa! <3

Ja Beibipupu, toivottavasti on vain väärä hälytys! Vaikka voimia tuollaiset uutiset aina vie, vaikka loppuisikin hyvin. Voimia teille ja toivotaan parasta!!

Suvitar, kuten sanoit, itse joudut asian päättämään :) mutta mä sanoisin, että jos se kehityskeskustelussa tuntuu hyvältä, järkevältä tai "välttämättömältä", niin ota puheeksi. :) Sitten saa kuitenkin suunniteltua asioita järkevästi. Mutta jos esimies on kauhean ärtsyllä päällä ja on huono keskusteluhenki, niin voi kai se odottaakin :)

Meilläkin oli tänään ultra. Ja hyviä uutisia ainakin toistaiseksi :) Seulan tuloksia emme vielä saaneet, kun täällä otettiin verikoe vasta tänään, mutta turvotusta oli 1,3mm, joka on ilmeisesti aika hyvä. Ja pää-peppumitta oli 56mm. Viikot olivat ultran mukaan 12+1, varhaisultran mukaan olivat 11+3 (johon itse uskon), mutta kuukautisten mukaan kun on 12+3, niin sillä jatketaan, vaikka se on melko mahdoton, ellen ole siinnyt pyhästä hengestä ;) Mutta virallinen laskettu aika siis on nyt 29.9., vaikka oikeampi lienisi siinä 1.-5.10. Joten ajattelin pysyä tällä puolella jos se vain sopii? :D Syke löytyi heti, oli 169. Ja kuvia saatiin mukaan vissiin 6, joista pari suht hyviä, vaikka vielä parempia nähtiin ruudulla, oli ihanaa nähdä pieni, rupesi lopulta vähän pyörimäänkin, ja venyttelemään jalkoja ja käsiä :D Iloisilla mielillä siis tällä hetkellä, mutta veriseulaa tietty vielä odotellaan, ennen kuin uskalletaan kertoa raskaudesta.

Nimia
12+3
Nimia laskettu aika 29.9.
 
Lokakuinen :hug: en jotenkin uskonut tuohon vaihtoehtoon ollenkaan, tosi pahoillani teidän puolesta...

Taas päitä tippuu ja tässä alkaa pieni paniikki iskeä kun oma tuomio on huomenna, reilu 14 tuntia aikaa siihen.. voi että mitä touhua... oon ihan rikki kaiken tän kans, ei varmaan uni tuu ens yönä :S Itkettää...

Luna ja (ehkä) 10+2.
 
Lokakuinen Olen äärettömän pahoillani puolestanne.
Kertomisesta Itse kerroin MIEHELLE vasta eilen. Ensimmäisellä kerralla ei löytynyt ultrassa
sydän ääniä ja ajattelin, että riittää, että yksi meistä suree. Oli onnesta ymmyrkäisenä.

Töissä kerron sitten kun en voi salata tätä enää eli alkaa näkymään paremmin.

Lomat aloitan heinäkuussa ensiksi ylityövapailla, sitten kesälomat ja sit äippäloma (hyvällä lykyllä)

Ja jees. Paha olo on alkanut taittumaan.
 
Heippa.

Voi ei Lokakuinen ja Vanessa :hug: näiden uutisten piti jo loppua!! Olen kamalan pahoillni ja toivon teille voimia ja tsemppiä!

Beibipupulle myös! Toivotaan, et ois vaan väärähälytys! Koskas ne jatkotutkimukset on? odottaminen on varmasti kaikkein pahinta.

Huhhuh, uneton yö varmasti seuraavasta tulossa. Luojan kiitos ultra-aika on huomenna jo ysiltä, niin ei tarvi panikoida koko päivää enää. Näitä huonoja uutisia on tullu NIIN paljo et tuntuu ettei niiltä voi mitenkään itsekään välttyä :ashamed:

Äitiysvaatteista: mun netistä tilaamat housut tuli tänään. Voin sanoa omia farkkujani tähän saakka käytettyäni, et avautu ihan uusi maailma ku ne laitto jalkaan :D sinne loppu kiristys. Tänäänki piti joka välissä ku istu avata farkkujen napit ;) Palaan asiaan huomenna, toivottavasti kera hyvien uutisten!Lunalle kans tsempit huomiseen, kyllä me selvitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Luna85

Yhteistyössä